تابلوهای تبلیغاتی تقریبا همه جا هستند و ما هر هفته صدها تابلوی تبلیغاتی می‌بینیم، اما تنها تعداد انگشت شماری از آنها را به خاطر داریم. تبلیغات محیطی موجب افزایش فضای رقابتی و بالا رفتن ارزش و سهام نام تجاری شما می‌شود اما با وجود تبلیغات دیجیتال، بسیار مهم است که بدانید چگونه تأثیرگذاری تبلیغ‌تان را بیشتر کنید. تابلوهای تبلیغاتی می‌توانند کمک بسیار زیادی به ساختن نام تجاری شما کنند.


آیا آماده شروع برای انجام کاری به‌راستی خلاقانه هستید؟
در اینجا ده استراتژی وجود دارد که به شما اطمینان می‌دهد، تبلیغات محیطی شما بیشترین شانس را خواهد داشت که دیده شود و از آن مهم‌تر در خاطر بماند.
۱. داستان مشخصی داشته باشید

اگر تابلوی تبلیغاتی شما در کنار بزرگ‌راهی است که مردم با سرعت از کنار آن عبور می‌کنند، در این صورت طراحی آن بدون وجود یک داستان، در یادها باقی نخواهد ماند. برای اینکه داستان داشته باشید به این فکر کنید که مردم قرار است چه چیزی از تبلیغ شما دریافت کنند. آیا می‌خواهید آدرس اینترنتی شما در ذهن‌شان بماند؟ قادر باشند نام تجاری شما را دفعه بعد که می‌بینند به یاد بیاورند؟ بتوانند نام تجاری شما را دفعه بعد که به خرید می‌روند تشخیص دهند؟ یا می‌خواهید مردم در خروجی بعد برای خوردن مرغ سوخاری از ماشین پیاده شوند؟ برای اینکه داستان خود را پیدا کنید از پیامی که قرار است منتقل شود استفاده کنید و به آن معنا دهید: محصول شما می‌تواند مشکلی را حل کند، احساسات را برانگیزد یا به نیازی پاسخ دهد (حتی نیازی که مردم تا پیش از اینکه شما به آنها بگویید متوجه آن نشده باشند).

چرا داشتن داستان مهم است

به این دلیل که انسان‌ها در به یاد آوردن واقعیت‌ها اصلا خوب نیستند، اما داستان‌ها را به خوبی به خاطر می‌سپارند. تبلیغات محیطی یک رسانه‌ی بصری است و قدم بعدی این است که بفهمید چگونه داستان را با عکس و نوشته بیان کنید. هنگامی که می‌خواهید دست به طراحی بزنید واقعا نیاز به یک استراتژی مشخص دارید. در اینجا چند ایده برای شروع بیان می‌شود:
یک راه سنتی برای تأثیرگذاری بیشتر، بازی با کلمات است که می‌تواند باعث خنده شود یا حتی یک جمله‌ی قافیه‌دار کوتاه که به انتقال پیام شما کمک کند. انجمن فوتبال اوکلاهاما قصد داشت مردم را جذب فوتبال کند و با چیزهایی که به پا مربوط می‌شدند و مردم به دنبال آن بودند، بازی کرد: پا گنده. این کار بامزه و خیال‌پردازانه بود و موجب تداعی حس ماجراجویی می‌شد و در نهایت کودکان را جذب بازی فوتبال می‌کرد.


یک عکس می‌تواند به اندازه ۱۰۰۰ کلمه ارزش داشته باشد. تیم بسکتبال YMCA در تابلوی تبلیغاتی خود از عکس پویا و حرکتی استفاده کرد تا نام خود را در ذهن تثبیت کند.






یک تصویر پویا و بزرگ می‌تواند همه چیز را بیان کند. در واقع تصاویر بهتر از کلمات می‌توانند پیام‌ها را منتقل کنند. فقط مطمئن شوید تصویر می‌تواند در کمتر از ۵ ثانیه تأثیر خود را بگذارد. برای این کار شما می‌توانید طراحی‌های خود را به دوستان‌تان نشان دهید و از آنها بخواهید در زمان بسیار کوتاهی که عکس را می‌بینند نظرشان را بیان کنند. اگر لبخند بزنند شما کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اید و اگر به آن مانند یک معما نگاه کنند باید طراحی را تغییر دهید.

۲. زرق و برق داشته باشید

اگر ابعاد تصویر را بزرگ‌تر از چیزی که در زندگی واقعی است نشان دهید تأثیرگذاری خیلی بیشتری خواهند داشت. مطمئن شوید تمام حروف متنی موجود در تابلو به خوبی چاپ شده‌اند. فونت متن را برجسته کنید تا خواناتر باشد. هرچه فونت درشت‌تر باشد راننده‌ها از فاصله‌ی بیشتری می‌توانند متن را بخوانند و پیام شما را درک کنند.
۳. رنگی باشید

از رنگ‌های روشن و یک تصویر خیره‌کننده در طراحی خود استفاده کنید تا چشم‌ها جذب تبلیغات محیطی شما شود. در برخی اوقات استفاده از رنگ‌های متضاد می‌تواند تأثیر بیشتری بگذارد و پیام را بهتر منتقل کند.
برای تأثیرگذاری بیشتر تصویر ساده‌ای جهت پس‌زمینه انتخاب کنید به طوری که نیازی برای رقابت تصویر اصلی و پس‌زمینه برای جلب توجه نباشد. یک تصویر مناسب و پویا در مقایسه با چند تصویر کوچک که هر کدام بخشی از تابلو را گرفته‌اند می‌تواند تأثیر بیشتری بگذارد.



۴. به موقعیت جغرافیایی توجه کنید

اگر هم‌چنان به دنبال یک داستان بامزه برای تبلیغات محیطی خود هستید، جایی که تابلوی شما قرار است در آنجا نصب شود را مورد توجه قرار دهید و به شکلی زیرکانه برای فرستادن پیام خود از محیط استفاده کنید.
علاوه بر این شما می‌توانید از فاصله‌ی زیاد بین شهرها استفاده کرده تا با این کار توجه مسافران گرسنه، خسته و بی‌حوصله را به تبلیغات خود جلب کنید. آیا می‌خواهید توجه آنها را به چیزی جلب کنید که هرگز فراموش نکنند؟ یک مکان مناسب برای استراحت مسافران خسته با امکانات لازم را به آنها نشان دهید؟ با طراحی علائم مختلف به مسافران نشان دهید چقدر با شما فاصله دارند. با تکرار این علامت‌ها به راننده بگویید که تقریبا به شما رسیده‌اند.

۵. کمتر از شش کلمه انتخاب کنید

فرض کنید شما هنگام خواندن تابلوی تبلیغاتی در حال حرکت هستید، ما زمان زیادی برای نگاه کردن به تابلو نداریم. شش ثانیه متوسط زمانی است که برای خواندن یک تابلوی تبلیغاتی صرف می‌شود. در نتیجه حدود شش کلمه تمام چیزی است که شما برای رساندن پیام‌تان باید از آن استفاده کنید. می‌توانید این تعداد را با توجه به طول کلمات و سادگی آنها، کمی افزایش دهید اما قانونی که در اینجا وجود دارد این است که هر چه کمتر، بهتر! قانون سختی است اما باید بدانید تیترهایی که به صورت پاراگراف‌های کوچک نوشته شوند، خوانده نمی‌‌شوند. به این معنا که اگر نام تجاری، محصول یا خدمت پیچیده‌ای ارائه می‌دهید، نباید از تبلیغات محیطی استفاده کنید.

۶. دیده شوید اما حواس‌ها را خیلی پرت نکنید

در بیشتر اوقات تبلیغات محیطی برای راننده‌ها، دوچرخه‌سواران و عابرین پیاده طراحی می‌شوند‌ (به همین دلیل شما باید در زمان کوتاهی پیام خود را برسانید).
این کار باعث می‌شود که شرکت‌های تبلیغاتی با چالش جالبی روبه‌رو شوند. شما می‌خواهید دیده شوید اما نمی‌خواهید مسئولیت تصادفات ناگوار احتمالی بر عهده شما قرار بگیرد. تبلیغات “سلام پسران” شرکت واندربرا (Wonderbra) به خاطر چنین مسئله‌ای در دادگاه گناه‌کار شناخته شد. رانندگان به شدت جذب این تابلوی تبلیغاتی می‌شدند و ماشین‌ها با تیرهای کنار راه، جدول وسط خیابان و حتی با دیگر ماشین‌ها تصادف می‌کردند.
بنابراین در حالی‌که در بسیاری از رسانه‌ها توانایی پرت کردن حواس امتیاز خوبی محسوب می‌‌شود، برای تبلیغات محیطی باید این مسئله را کنترل کرد.

۷. به دنبال گرفتن پاسخ مستقیم نباشید



تابلوهای تبلیغاتی افتضاحی وجود دارند که با شماره تلفن‌های مختلف و آدرس‌های اینترنتی پر شده‌اند. با اطمینان می‌توان گفت ۹۹.۹ درصد از افرادی که این تابلوها را می‌خوانند تماس نخواهند گرفت و به صفحه‌های اینترنتی مراجعه نخواهند کرد. تبلیغات محیطی، رسانه‌های تبلیغاتی درجه‌ی دوم هستند. به این معنی که برای ساختن نام تجاری و حمایت کردن از کمپین‌ها مناسب هستند و قادر به ایجاد تحولات خیلی بزرگ نیستند. اگر می‌خواهید تأثیر بیشتری روی جامعه‌ی هدف‌تان بگذارید، از تبلیغات چاپی، تلویزیون، رادیو، آگهی، سایت‌های اینترنتی و ایمیل مستقیم استفاده کنید. تابلوهای تبلیغاتی تنها برای رساندن پیام‌های کوتاه مناسب هستند. با وجود این اگر آدرس پایگاه اینترنتی یا شماره تلفن شما در تیتر قرار دارد و لزوم وجود آن احساس می‌شود، این مورد یک استثناء برای این قانون خواهد بود.
۸. باهوش باشید اما زیادی زرنگ نباشید

تابلوی تبلیغاتی‌ای که جذاب نباشد مورد توجه قرار نمی‌گیرد. تابلویی که هوشمندانه طراحی شده باشد توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و تأثیر ماندگاری بر روی افراد می‌گذارد. در انتخاب این استراتژی باید مراقب بود، اگر تابلویی زیادی پیچیده طراحی شود بسیاری از افراد نمی‌توانند پیام آن‌ را درک کنند و بنابراین متوجه آن نمی‌شوند.
به عنوان یک قانون، هدف شما این نیست که مردم پس از دیدن تابلوی شما از خود بپرسند چه اتفاقی قرار است بیافتد. استعاره‌های بصری پیچیده در اینجا چندان خوب نیستند. کارشناسان می‌‌گویند اگر تبلیغات مانند معمایی باشد که باید آن را حل کرد، زمانی که بیننده متوجه پیام تابلو می‌شود احساس می‌کند کاری انجام داده است. اما تابلوهای تبلیغاتی باید خیلی از این ساده‌تر باشند. باهوش و جالب باشید اما به بیننده‌ها معمایی ندهید که حتی انیشتین هم برای حل کردن آن به دردسر می‌افتد! شما مشغول تبلیغات هستید، نه اینکه بخواهید به دیگران نشان بدهید که چقدر باهوش هستید.


۹. تعداد تابلوهای تبلیغاتی بیشتری تهیه کنید

یک تابلوی تبلیغاتی ارزان نیست، اما اگر فقط یک تابلو داشته باشید نمی‌توانید تأثیر چندانی بگذارید. تابلوهای تبلیغاتی ابزارهای مهمی برای تبلیغ هستند اما نیاز به پشتیبانی دارند. بنابراین شما به تعداد زیادی از آنها نیاز دارید به طوری که تا جایی که امکان دارد چشم‌ها را متوجه خود کنند. هر تابلوی تبلیغاتی شاخصی دارد که به آن امتیاز اعتباری ناخالص (GPR) گفته می‌شود و بر اساس عواملی مانند ترافیک، قابل رویت بودن، موقعیت، اندازه و چیزهایی از این دست، تعیین می‌شود. این شاخص به شما عددی بین ۱ تا ۱۰۰ می‌دهد. اگر این عدد ۵۰ باشد، معنی آن این است که در هر روز حداقل ۵۰ درصد افرادی که در منطقه تردد می‌کنند یکی از تابلو‌های شما را خواهند دید. اگر شما تنها یک تابلو داشته باشید میزان اثرگذاری شما در مقایسه با زمانی که ۴ یا ۵ تابلو دارید به شدت کاهش پیدا می‌کند. شما همیشه می‌خواهید به شاخص ۱۰۰ دست پیدا کنید اما چنین چیزی اصلا ارزان نخواهد بود. برای اینکه در یک ماه ۵۰ بار دیده شوید، شما باید ده‌ها یا صدها دلار هزینه کنید. در مناطقی مانند نیویورک این قیمت به شدت افزایش پیدا می‌کند.

۱۰. پیام‌تان را ننویسید، آن‌ را نشان دهید



ایده‌های شما برای طراحی تابلوهای تبلیغاتی باید خلاقانه باشند. یک تابلوی ساده، استاندارد است اما چندان تأثیر‌گذار نیست. تابلوی شما می‌تواند سه بعدی باشد، بخش‌های متحرک داشته باشد، مردم با آن تعامل داشته باشند و حتی در آنها از انیمیشن استفاده شود. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما یک تابلوی بزرگ با یک نقاشی ساده داشته باشید. شما این فرصت را دارید چیزی خلق کنید که چشم‌ها را به سوی خود جلب کند و در خاطر بماند. در نتیجه شما می‌توانید تأثیر بیشتری بگذارید. یک مثال ساده از چنین تابلوهایی، تبلیغی برای رعایت قوانین رانندگی است که بسیار مورد توجه قرار گرفت.


قیمت تابلوهای سه بُعدی کمی بیشتر از تابلوهای معمولی است اما تأثیری که می‌گذارد هزاران بار بیشتر از تابلوهای ساده است. اگر نمی‌خواهید پیام شما خیلی هوشمندانه باشد واقعا نیازی به این کار نیست. اما پیام شما باید کوتاه، جذاب و خوانا باشد.




برگرفته از: thebalance 99designs



https://www.chetor.com/22355-%db%b1%...c%d8%b7%db%8c/