با حضور رئیس، اساتید و دانشجویان دانشگاه نوین سبزوار و مسئولین و همکاران سازمان تامین اجتماعی و مسئولین شهرستان، کارگاه آموزشی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مباحث تامین اجتماعی در این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، رئیس گروه برنامه‌ریزی و تدوین راهبردهای امور سرمایه و شرکت های سازمان تامین اجتماعی در این همایش، نقش تامین اجتماعی با کارکردهای متعدد و جایگاه آن در پیاده ‌سازی گفتمان اقتصادی مقاومتی را مؤثر دانست و گفت: ٥٦ درصد جمعیت شاغل کشورتحت پوشش ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی قراردارند.
عباس کریم زاده اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی الگویی الهام‌ بخش مفاهیم نظام اقتصادی اسلام است و بسترهای لازم برای نقش‌آفرینی جوامع اجتماعی همانند فعالان اقتصادی و مردم در تحقق اهداف اقتصادی کشور ایجاد می‌کند.
وی با تأکید بر این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فشارهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران چندین برابر افزایش‌ یافته است، افزود: مقام معظم رهبری شعار امسال را اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل تعیین کردند و مهم‌ترین راه خروج ازتحریم‌های کشورهای غربی پیاده‌سازی گفتمان اقتصاد مقاومتی است.
رئیس گروه برنامه‌ریزی و تدوین راهبردهای امور سرمایه و شرکت های سازمان تامین اجتماعی، معنای اقتصاد مقاومتی را مقاوم شدن اقتصاد کشور در مقابل تحریم‌های کشورهای غربی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی دانست و بیان کرد: این سازمان به ‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد بیمه ‌کننده کشور بیش از ٥١ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرارداده است.
کریم زاده اهداف پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی تحول گسترده در نظام اقتصادی کشور،کاهش آسیب از مخاطرات، گسترش عدالت اجتماعی و ارتقاء بهره‌وری اعلام کرد و گفت: اقتصاد بین‌المللی و رکود جهانی بر نهادهای فعال همانند بخش اقتصاد تأمین اجتماعی مؤثر است و افزایش تحریم از علیه جمهوری اسلامی بر عملکرد این سازمان تأثیر می‌گذارد.
وی با اشاره به ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: سازمان‌های بیمه‌گر با افزایش جمعیت تحت پوشش، با پیری مواجه شده و این موضوع به ‌عنوان یک خطر جدی برای سازمان‌های اجتماعی محسوب می‌شود.
کریم زاده امید به آینده ، تقویت آرامش درونی و ثبات سیاسی را از مهم‌ترین کارکردهای نظام تأمین اجتماعی دانست و گفت: بیمارستان های ملکی این سازمان سطح کشور بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای بیماران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را درمان می‌کنند.


http://www.tamin.ir/News/Item/35443/2/35443.html