فرماندار گمیشان در دیدار مدیر کل تامین اجتماعی گلستان گفت: با توجه به افزایش ظرفیت های اقتصادی، میزان بیمه شدگان و نیز تسهیل در خدمات دهی به مردم در گمیشان لازم است که شعبه ثابت تامین اجتماعی در این شهرستان مستقر شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امیر شیر توماج در این دیدار با بیان مطلب فوق افزود: شهرستان گمیشان با داشتن تعداد دو شهرک صنعتی، توسعه مزارع پرورش ماهی، میگو و خاویار و افزایش تعداد ٩ هزار نفر به آمار بیمه شدگان نیازمند استقرار شعبه ثابت تامین اجتماعی است.
وی اظهار داشت: استقرار شعبه تامین اجتماعی درشهرستان مرزی محروم کمتر توسعه یافته گمیشان باعث تحولات مثبتی در استقرار سایر ادارات، تشویق کارفرمایان به سرمایه گذاری بیشتر و نیز تسهیل خدمات بیمه ای به بخش بزرگی از جامعه می شود و با کاهش تردد مردم به بندر ترکمن باعث کاهش هزینه ها و هدر رفت زمان آنان می شود.
توماج با تاکید بر توسعه شهرک صنعتی تخصصی گمیشان و نیز فعال بودن تعداد ٢٤ واحد تولیدی فعال در سیمین شهر آن شهرستان گفت: در آینده ای نزدیک حدود ٢٥٠٠ هکتار از ساحل دریا برای پرورش ماهی در این شهرستان پی گذاری می شود و در حال حاضر با پی گذاری یک هزار هکتاری دریا برای ١٦٠٠ نفر اشتغال ایجاد شده و با توسعه این مزرعه دریایی تعداد اشتغال آن به ٢ هزار و ٥٠٠ نفر می رسد.
وی عنوان کرد: حدود ٤ هزار هکتار نیز در قالب فاز اول برای توسعه مزارع پرورش میگو اختصاص یافته و در فاز دوم حدود ٦٠٠٠ هکتار دیگر به این مساحت افزوده می شود.
فرماندار گمیشان با تاکید بر جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: رغبت به سرمایه گذاری خارجی در صنایع مختلف بویژه دریایی در این شهرستان رو به فزونی است و اخیرا یک تیم سرمایه گذاری مجارستانی اعلام آمادگی کرده تا تعداد ٣٠ نفر به طور مستقیم در طرح آنان مشغول به کار شوند.
فرماندار گمیشان با تاکید بر آینده ای روشن برای تامین اجتماعی در آن شهرستان اظهار کرد: هم اکنون برای ارتقای شعبه اقماری به شعبه ثابت تامین اجتماعی در این شهرستان تمامی بسترهای مناسب اقتصادی و جمعیتی فراهم است و این فرمانداری آماده همکاری برای واگذاری زمین و سایر امکانات در حد توان خود برای استقرار آن است.
مدیر کل تامین اجتماعی گلستان نیز در این دیدار گفت: شهرستان محروم گمیشان ظرفیت خوبی برای توسعه تامین اجتماعی و سرمایه گذاری کارفرمایان دارد ولازم است همه تصمیم گیرندگان و مسئولان برای رشد و رونق اقتصادی آن با انسجام و همتی مضاعف با محور قرار دادن اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در این مسیر حرکت کنند.
علی اصغر نیک نیا افزود: تاسیس شعبه تامین اجتماعی از مطالبات اصلی مردم گمیشان است و این اداره کل پیگیر استقرار شعبه ای ثابت در گمیشان است و تاکنون نیز اقدامات و مکاتباتی نیز با ستاد داشته است.
وی خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی برای تسهیل خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران برون سپاری خدمات را به بخش خصوصی همچون کارگزاری ها افزایش داده، برنامه پرداخت حقوق بازنشستگان را متمرکز کرده و در حال گسترش بهینه خدمات الکترونیک است تا مراجعه حضوری به کمترین میزان خود برسد.
نیک نیا گفت: با توسعه صنایع و کارگاه ها و افزایش میزان بیمه شدگان در گمیشان استقرار شعبه ثابت تامین اجتماعی نیز احساس می شود.
گفتنی است شهرستان گمیشان با تعداد ٧٢٠٠ بیمه شده تامین اجتماعی در شمال غرب استان گلستان قرار دارد و بیشتر مردم این شهرستان به کار صیادی و کشاورزی مشغولغند و بزرگترین سایت پرورش میگو در شمال کشور در قالب٤ هزار هکتار در این شهرستان واقع است.



http://www.tamin.ir/News/Item/35513/2/35513.html