در مقاله «ریبرندینگ چیست؟»، با این مفهوم آشنا شدیم. اما مسلما قبل از هر کاری، باید بدانیم که چه زمانی باید برندمان را بازسازی کنیم. برای یافتن پاسخ با Modir TV همراه باشید:


  • تغییر درک مخاطب از برند: مشتریان، از هر برندی تصور خاصی دارند. گاهی اوقات، تصور مردم از برند، آن چیزی نیست که صاحب برند دوست دارد. در چنین مواردی به سراغ ریبرندینگ می‌رویم.
  • تغییر رفتار مصرف‌کننده: رفتار مصرف‌کننده همیشه در حال تغییر است. اگر یک شرکت نتواند خودش را با این تغییرات وفق دهد، آرام آرام ارتباط برندش با مشتری افول می‌کند و باعث حذف شدن تدریجی آن برند از گردونه رقابت می‌شود.
  • تاریخ انقضای لوگو گذشته: اگر لوگوی شما بیش از حد قدیمی باشد ممکن است حس نامطلوبی را به مخاطب القا کند (که انگار با یک برند کهنه‌ی پیری که دیگر قدیمی شده است طرفند!). البته اگر یک برند آنتیک باشید، شاید موضوع کمی فرق کند. اما اگر این طور نیست، به فکر چاره باشید! هر چند این موضوع فقط در مورد لوگو صدق نمی کند، بلکه تمامی المان‌های مربوط به برندینگ‌تان را شامل می‌شود.
  • معانی فرهنگی منفی: گاهی اوقات (به خصوص برای برندهایی که می خواهند جهانی شوند)، این مشکل پیش می‌آید که نام برند، لوگوی آن، شعار یا هر المان دیگر آن برند، با بخشی از فرهنگ مردم تناقض داشته باشد (مثل شرکتی که مجبور شد محصولش را با نام برند پنیر کیبی به بازار ایران عرضه کند).
  • تغییر در خط تولید: گاهی وقت‌ها خط تولید شرکت تغییر می‌کند و خدمات یا محصولات شرکت دچار تغییرات بسیار زیادی می‌شود. در چنین شرایطی، المان‌های برند قبلی با شرایط جدید هم‌خوانی ندارد و بایستی در مورد برخی از آن‌ها تجدید نظر کرد.
  • مشکلات رقابتی: زمانی که رقبا دارند با سرعت بالایی جلو می روند و سهم بازار و سهم ذهنی بازار را درو می‌کنند، نیاز است که تفاوت به خصوصی را برای برندمان درست کنیم تا از رقبا متفاوت باشیم. این کار در اصل با این هدف انجام می‌شود که با ریبرندمان، بتوانیم برای جمعیت زیادی از بازار هدف، جلب توجه دوباره کنیم.

اگر به این نتیجه رسیدید که برندتان به بازسازی احتیاج دارد، پیشنهاد می‌کنیم سری به «بازسازی برند در 10 گام» بزنید.

چه زمانی باید برندمان را بازسازی کنیم؟ - شبکه مدیران Modir TV