مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان و بیمه شدگان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند و خود را موظف به حمایت از آنان می دانیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، رضا معینی در نشست هم اندیشی استان بوشهر با تشکل های کارفرمایی و رابطین بیمه ای افزود: در این ارتباط کارگروه سه جانبه نیز در شورای عالی تامین اجتماعی شکل گرفته که هدف اصلی آن حمایت از شرکای اجتماعی سازمان است.
وی در ارتباط با استعلام های تامین اجتماعی بیان کرد: در این زمینه توافقی بین سازمان تامین اجتماعی و اتاق بازرگانی ایران انجام شده که در قالب آن یک خط مستقیم بین آنها ایجاد و روند استعلام بصورت الکترونیکی و در مدت زمان سریع تری صورت خواهد گرفت.
معینی ادامه داد: سال ٩٣ شورایی در این زمینه در سازمان تامین اجتماعی شکل گرفت که هر کدام از موضوع و بخشنامه های سازمان برای سهولت دسترسی مخاطب به شکل یک کتابچه تدوین شود.
وی گفت: تاکنون چهار کتابچه مراحل تهیه آن نهایی شده و این یک اقدام اساسی برای شفاف سازی بخشنامه ها و بازنگری در مورد آنهاست.
معینی افزود: هیات های تشخیص مطالبات، هیات فراسازمانی و شبه قضایی هستند که در آن براساس خرد جمعی، کارگر و کارفرما باید به یک نتیجه در چارچوب قانون و مقررات برسند.
وی در ارتباط با راه های تامین اجتماعی برای تسهیل تمدید کارت بازرگانی گفت: در این بخش چنانچه کارفرما فاقد بدهی قطعی باشد صدور کارت بازرگانی آنها انجام خواهد شد. مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در این هم اندیشی اظهار داشت: تامین اجتماعی برای حمایت از کافرمایان طرح بخشودگی جرایم بیمه ای آنها در بخش های تولیدی و صنعتی را اجرا کرد و از ١٩ دی ماه گذشته واحدهای خدماتی را نیز زیر پوشش طرح یاد شده قرار داده است.
یونس خسروانی افزود: قانون بخشودگی جرائم برای کارفرمایانی اجرا می شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل روبرو شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده اند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: رویکرد تامین اجتماعی تعامل سازنده با کارفرمایان در جهت پویایی اقصاد کشور است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
خسروانی یادآور شد: با توجه به اینکه رویکرد سازمان قرار گرفتن در کنار کافرمایان است، امیدواریم با یک تعامل دوسویه در این راستا گام برداریم.


http://www.tamin.ir/News/Item/36994/2/36994.html