هنر ایرانی یکی از غنی ترین میراث هنری در تاریخ جهان است . هنر ایرانی دارای ویژگی ماندگاری است که آن را از سایر هنرهای جهان متمایز و مشخص می سازد اما این هنر زیبا امروزه تحت تاثیر عوامل و دلایل گوناگون از جمله ورود کالاهای چینی که دارای کیفیت های بسیار پایین می باشند، تحت شعاع قرار گرفته و توانسته این بازار و هنرمندانی که از این راه امرار معاش می نمودند را تحت تاثیر قرار دهد که امروزه شاهد کاهش چشمگیری در زمینه تولید ، فروش و صادرات صنایع دستی و دست ساز در کشورمان هستیم .
از طرفی دیگر افرادی که به دنبال اجناس خاص و لوکس دست ساز هستند زمان زیادی برای یافتن کالای مورد نظرشان باید صرف کنند که در نهایت ممکن است نتیجه دلخواه را نیز به دست نیاورند.
لذا با همین رویکرد، چارق با گردآوری و معرفی جامعه هنرمندان دست ساز کشورمان در زمینه آموزش و فروش صنایع دستی اصیل و صنایع دست ساز مدرن فعالیت می نماید. در واقع چارق جامعه ای است از بهترین هنرمندان و کالا های دست ساز و در واقع نقطه اتصال هنرمندان و مشتری است هیچ واسطه ای.

از سویی دیگر ، از آنجا که دست‌سازه‌های هنری و خلاقانه یکی از بهترین منابع درآمد اینترنتی با حداقل امکانات و هزینه است و این دست‌سازه‌ها می‌تواند در قالب لوازم مختلف به صورت‌ کار در منزل در کنار فعالیت روزانه شما یک منبع درآمد خوب و پایدار اینترنتی برای شما فراهم آورد و چارق یکی از سامانه‌هایی است که نه تنها می‌توانید به‌عنوان یک هنرمند دست‌ساز، از امکانات این سامانه برای فروش آثار خود استفاده کنند بلکه علاقه مندان به این هنرها می توانند از آموزش‌ها و ایده‌های خلاقانه آن استفاده کنید، که وجود این آموزش‌های خوب و کاربردی از نکات برجسته چارق نسبت به سایر سایت‌های مشابه آن است. علاقه‌مندان به این فعالیت‌ها با استفاده از همین آموزش‌ها می‌توانند دست‌سازه‌های هنری خودشان را ساخته و در چارق به فروش برسانند.

چارق در بخشی از معرفی خود می‌نویسد: اولین هدف ما آموزش خلاقانه هاست. خلاقانه‌هایی که می‌تواند از وسایل ساده تبدیل به لوازم کاربردی شود.. دومین هدف ما معرفی هنرمندان دست سازایرانی است.. تمامی این هنر و هنرمندان از طریق چارق به صورت رسمی به جامعه معرفی گردند که باعث جلوه‌ی رسمی‌تر و زیباتر هنر ایرانی در نظر دیگر ملل نیز باشد و آخرین هدف ما فروش دست سازهای شما هنرمندان می باشد ……

چارق داستان دستانی ست که خلق می کند و امید می آفریند - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی