وظایف روزمره محول شده به اینجانب در چهارچوب پروژه شفاف سازی محتوی شامل خلق ابزارهایی برای تفکیک چالش های بازاریابی و ساده سازی وظایف بوده، یکی از مهم ترین وظایف بازاریابی هماهنگ سازی محتوی با موضوعات کلیدی وب سایت ها بوده، به بیانی دیگر تطبیق دهی بین محتوی – موضوعات یکی از وظایف اصلی در این حوزه به شمار رفته، صرف زمان کافی برای ارتقای فرایندهای ایده پردازی منجر به افزایش بازدهی عملکردی گردیده، در چهارچوب به اشتراک گذاری مطالب ، در این مقاله به نمایش نحوه خلق این فرایند پرداخته و اطلاعات مربوطه را با مخاطبان به اشتراک می گذاریم.
ارائه داده های ثبت شده (متنی)
اولین چالش اطمینان از مرتبط بودن محتویات با موضوعات مورد مطالعه بوده، بنابراین نقطه شروع تعریف عنوانی بوده که به محتوی اصلی سایت مرتبط بوده ، با این فرض که وبسایت از تاریخچه محتوی یا یک وبلاگ برخوردار بوده ، می توان از xpath برای رفع این مشکل استفاده نمود.

در این بخش صفح وبلاگ سایت moz را مشاهده می نماییم، تعداد زیادی از مطالب (پُست ها) با عناوین مربوطه در آن قرار گرفته، با بازکردن مرورگر کروم و استفاده از سیستم بازرسی وب ، صفحه زیر را مشاهده می نماییم

در این قسمت مولفه های مرتبط با یک پست وبلاگی را مشاهده می نماییم، پس از کلیک راست و قرارگیری روی زبانه کپی ، می توان این اطلاعات را به مسیر xpath کپی نمود

در این شرایط از یک افزونه کروم استفاده نموده که با عنوان راهنمای xpath در دسترس بوده، پس از نصب و بازکردن این افزونه می توان داده های راهنمای xpath را انتقال داده ، در این وضعیت عنوان به مسیر مربوطه کپی شده ، در این شرایط xpath مطابق دستور زیر تعریف گردیده :
//*[@id=”wrap”]/main[1]/div[1]/article[1]/header/h2/a</pre>

این دستور تنها انتخاب یک عنوان را ممکن ساخته، خوشبختانه می توان این دستور را اصلاح نموده تا تمامی عنوان ها را شامل شده، بنابراین دستور xpath به شکل زیر قابل بازتعریف بوده
//*[@id=”wrap”]/main/div/article/header/h2/a</pre>

حذف انتخاب کننده n ام ، امکان انتخاب تمامی لینک ها ی h2 قرار گرفته در سربرگ مقالات را ممکن ساخته، این امر منجر به خلق فهرستی از عناوین مورد نیاز در جعبه نتایج راهنمای xpath گردیده ، در این وضعیت اطلاعات زیر در دسترس قرار گرفته
عناوین آخرین مطالب منتشر شده در moz :

  • اصول استراتژی دیجیتال : علل، چگونگی، چراها؟
  • آیا صفحات وبسایت باید از نظر سئو بهینه سازی شده باشند یا متمرکز بر مکالمات بوده ؟ یا هر دو؟ تمرین اضافی
  • یک روش seo متفاوت، ۵ چالش بزرگ یک شرکت پیشرو در گوگل
  • گسترش نقش amp گوگل به serp های اصلی ، آیا از آمادگی لازم برخوردار می باشید؟
  • نمای تصویری روایات مرور تک ستاره ای
  • محتوی moz با افزودن قابلیت تعریف روندهای موضوعی از بازدهی بیشتری برخوردار گردیده
  • گوگل جدید در دسترس کسب وکارها بوده، هشدار به فعالان سئو
  • ۳۰۱ دستور اجرایی با تغییرات اساسی، اطلاعات مورد نیاز نسبت به سئو
  • آیا سئوکاران و بازاریابان باید رتبه بندی کلیدواژه ای را مورد گزارش دهی و ردگیری قرار داده؟ تمرین اضافی
  • مطالعه موردی : چگونگی تولید محتویات گسترده برای جلب صدها لینک
  • رتبه بندی ۰، seo پاسخ ها
  • آینده تجارت الکترونیک، در صورتی که کاربران سایت شما را نادیده گرفته چه اتفاقی رخ داده ؟
  • آیا جستجوی صوتی یا جستجوهای مباحثه برانگیز تاکتیک یا استراتژی seo را تغییر داده؟ تکلیف اضافی
  • معماری سیستم تک هسته ای،سئو و ia در شرکت envato

مطرح سازی این سوالات نسبت به پاره ای از سوالات طیف گسترده ای از عناوین را فراهم نموده، سپس می توان این اطلاعات را در ابزارهای تحلیل متن وارد نموده که شناسایی موضوعات اصلی پُست ها را ممکن می سازد، این رویکرد علی الخصوص در شرایط فهرست بندی صدها عنوان مفید واقع گردیده ، پیاده سازی این فرایند منجر به تعریف لیستی از عبارات پرکاربرد و قابل ترجیح در نشریه الکترونیکی moz گردیده ، برای مثال :

پرکاربردترین عبارات دو بخشی تعداد
چگونه ۱۳
راهنمای ۶
سئو دسترسی ۴
سئو محلی ۳
برای دسترسی ۳
در ۲۰۱۶ ۲
بازاریابی آنلاین ۲
چگونه گوگل ۲
شما نیازمند … ۲
آینده ی ۲
نرخ مکالمه ۲
آینده ۲
Seo برای ۲
دنباله طولانی ۲
۳۰۱ رویکرد ارجاع مجدد ۲

توجه به این مساله که اکثر مطالب منتشره در MOZ شامل نیازهای کاربردی مخاطبان بوده، می توان از این اطلاعات برای برخی حدس های عمومی استفاده نمود، چگونه، هدایت، نیاز داشته … برخی از واژگانی بوده که راهنمایی های لازم برای اجرای وظایفی خاص را شامل گردیده، واژگانی همچون آینده – آینده ی… نشان دهنده جستجوی روش هایی برای حفظ جایگاه در منحنی بازار بوده ، با این وجود SEO از عملگرهای اضافی نیز بهره مند گردیده، پست های وبلاگی منعکس کننده دیدگاه های کارکنان MOZ منجر به تمرکز بر تاکتیک های جدیدو ارائه نتایجی گردیده که سایر افراد به آن دسترسی نداشته
چه کسی چه اطلاعاتی را منتشر می نماید ؟
تصمیم گیری های انجام گرفته در این حوزه منجر به پیاده سازی فرایندهای بهینه سازی SEO گردیده که بازدهی اجرای وظایف را افزایش داده، در ادامه این فرایند چه روالی در پیش گرفته شده؟ همزمان با خلق ایده های مرتبط با ارسال مطالب (و برخی از مطالب فرعی) ، سایر سایت های پربازدید نیز مورد بررسی قرار گرفته و ترفندهای XPATH و تحلیل محتوی آن ها نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته (برای حفظ ساختار مقاله سایت های Inbound، hackernews، لابستر و توئیتر مورد بررسی قرار گرفته)، مسائل مورد اشاره شامل بازاریابی محتوی (نوع بازاریابی)، عبارات و دیدگاه های مرتبط با روش های نوآورانه، خلاقانه و بهینه سازی بوده (نوع موضوعات) ، با در نظر گرفتن این نکات ، سازماندهی محتوی و بهینه سازی فرایندها در خلال سال ها از نظر سرعت و بازدهی مورد تمرکز قرار گرفته که با محتویات منتشر شده در moz نیز سازگار می باشد، علاوه بر این دیدگاه های جامعه و اطلاعات انحصاری آن ها نیز مد نظر قرار گرفته، این داده ها شامل فهرستی از افراد علاقه مند به تهیه مطالب در حوزه های مشابه بوده ، بنابراین تهیه فهرست افراد مشارکت کننده در تحقیقات تسهیل گردیده و آثار ارتقای بازدهی اجرایی / عملکردی نیز در آن ها لحاظ گردیده، ذکر این نکته نیز خالی از فایده نبوده که کمبود محتوی و تکرار جامعه کاربری نسبت به محتویات تولید شده منجر به گسترش پیام و توجه چشمگیر کاربران نسبت به اهداف اجرایی گردیده
گسترش موضوعات
در شرایط فعلی و با توجه به اینکه مولف خود در حیطه توسعه محتوی وب فعالیت نموده ، مشکلات و موانع مرتبط با ماهیت فنی و پیچیده وب سایت ها چندان آزار دهنده نبوده، با این حال شخصی سازی ابزارهای بکار رفته در طول seo یکی از گزینه های بالقوه به شمار رفته، برای مثال برای تدوین عناوین از افزونه screaming frog استفاده نموده، از سوی دیگر سایرین نیز از ابزارهای تحلیل متن مد نظر خود برای تفکیک عبارات، حذف واژگان زائد و پیاده سازی سایر وظایف موثر استفاده می نمایند. هرگونه ایده فرایندی مشابه برای افزایش بازدهی این حوزه توسط مولفان این مقاله مورد استقبال قرار گرفته

راهنمای نحوه استفاده از Xpath و تحلیل متنی برای مدیریت محتوا - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی