اخذ ویزای تحصیلی

یکی از انواع ویزا و راههای ورود به دیگر کشورها اخذ ویزای تحصیلیاست که یکی از پر طرفدار ترین ویزاهاست.در بین دانشجوهای ایرانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند این ویزا یکی از منطقی ترین راه های خروج از کشور است، چرا که دانشجویان با این ویزا میتوانند با کمترین هزینه از کشور خارج شده و پایه های اقامت خود را در کشوری دیگر بسازند و از طرفی چون برای تحصیل مهاجرت میکنند احتمال گرفتن ویزا برای این افراد بسیار بالاست.

ویزای تحصیلی مزیت های بسیاری دارد اما از طرفی محدودیت هایی نیز دارد. به عنوان مثال افرادی که این ویزا را دارند نمی توانند بصورت تمام وقت کار کنند و نهایتا بیست ساعت در هفته اجازه کار دارند.

ویزای تحصیلی در همه ی کشورها به متقاضیان اجازه بردن همراه نمیدهد و در خیلی از کشورهای اروپایی افرادی که این ویزا را اخذ می نمایند نمی توانند حداقل برای مدتی با خود همراه ببرند و همراهان باید بعد از ورود شخص اصلی برای گرفتن ویزا اقدام نمایند.
در بسیاری از کشورها دانش آموزان ملزم به اخذ ویزا به منظور تحصیل در تابستان، ترم یا سال هستند.
منبع اطلاعاتی ویزای تحصیلی برای هر کشور، سفارت یا کنسولگری آن است که البته باتوجه به سخت تر شدن روز به روز پروسه اخذ ویزای تحصیلی امروزه افرادی که قصد دارند ویزای تحصیلی دریافت کنند به وکلای مهاجرت و موسسات اعزام مراجعه میکنند که بصورت تضمینی پروسه اخذ ویزای تحصیلی شان انجام گیرد.
هر کشور ممکن است لزومات متفاوتی برای ویزای تحصیلی داشته باشد. با این حال یکسری آیتم ها به طور معمول مانند
عکس، هزینه تحصیل، اثبات بودجه برای حمایت از دانش آموز در حین تحصیل در خارج از کشور، برگه اثبات ثبت نام ، اثر انگشت و ... وجود دارد. در بعضی موارد برای اخذ ویزای تحصیلی دانش آموز باید عدم سو پیشینه و پس زمینه کیفری نشان دهد. ویزای تحصیلی با نام های متفاوتی برای کشورها ارائه می شود. در ایالات متحده برای دانش آموزان بین المللی ویزای f-1 یا J-1 یا M-1 .....صادر می شود.
اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای کاری اتریش را در سایت موسسه حقوقی آوات ببینید