فرآیندی که این استارت‌آپ برای نخستین بار معرفی کرد «نمونه‌برداری دیجیتالی محصولات» بود. این فرآیند در اصل یک کانال جدید بازاریابی برای برندها بود تا بتوانند مشتریان خود را تشویق کنند که با اطمینان بیشتر یک کالای به خصوص را خریداری نمایند.

هر کدام از شرکت‌هایی که محصولات و خدمات مختلفی را در اختیار ما قرار می‌دهند داستانی دارند که مسیر پر فراز و نشیب آنها برای رسیدن به این نقطه را مشخص می‌کند. در این میان داستان موفقیت استارت‌آپ «سمپلِر» که با خدمات نرم‌افزاری خود به برندها کمک می‌کند بسیار قابل ملاحظه است.
سال ۲۰۱۳

چهار سال قبل یک ایده خلاقانه به ذهن خانم «ماری» رسید تا بر اساس آن فضای نمونه‌گیری از محصولات برای معرفی آنها را به طور کامل تغییر دهد. خانم «ماری» در آپارتمان شخصی خود روی این ایده کار کرد تا بر اساس آن برندها بتوانند آسان‌تر از قبل به مشتریان خود دسترسی داشته باشند و به صورت کاملا دیجیتالی فرآیند نمونه‌برداری از محصولات را انجام دهند و هرآنچه که تولید می‌کنند را بهتر معرفی کنند.


سال ۲۰۱۴

خانم «ماری» برای آنکه بتواند ایده خود را به نتیجه برساند با چند نفر از دوستان خود صحبت کرد و در نهایت یک گروه ویژه از کاشناسان را تشکیل داد. از جمله افرادی که به این گروه پیوست شخصی به نام خانم «بریتانی» بود که هم‌اکنون یکی از مدیران ارشد استارت‌آپ «سَمپلِر» محسوب می‌شود. طولی نکشید که آپارتمان خانم «ماری» به نخستین دفتر رسمی شرکت «سَمپلِر» تبدیل شد. این استارت‌آپ سپس محل فعالیت‌های خود را به یک ساختمان بزرگتر انتقال داد و همکاری‌های گسترده‌ای را با دیگر استارت‌آپ‌های کانادایی دنبال کرد.

سال ۲۰۱۵

از اوایل این سال فرآینده نمونه‌برداری دیجیتالی از محصولات شرکت‌های مختلف به صورت رسمی آغاز شد و کند و کاو اعضای گروه برای معرفی گسترده محصولات برندهای بزرگ رسمیت پیدا کرد. این تلاش‌ها باعث شد تمام شرکت‌هایی که با «سَمپلِر» کار می‌کردند در فاصله زمانی کوتاه فروش هرچه بیشتر محصولات خود به مشتریان را مشاهده کنند. با این فرآیند هر روز که می‌گذشت خانواده «سَمپلِر» گسترده‌تر می‌شد و همین مسئله باعث شد این شرکت به فکر راه‌اندازی یک دفتر بزرگتر باشد. سپس تصمیم بر آن شد که «سَمپلِر» یک شعبه دیگر تاسیس کند و از این طریق بتواند خدمات خود را به صورت گسترده‌تر ارایه دهد.


سال ۲۰۱۶

استارت‌آپ «سَمپلِر» موفق شد خانواده خود بسیار گسترش دهد و گروه مرکزی آن با حضور ۱۸ کارشناس تخصصی، تمام سرویس‌های لازم را در اختیار برندهای بزرگ بگذارد. در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد شرکت‌ها و برندهایی که خدمات «سَمپلِر» را دریافت می‌کردند از مرز ۲۰۰ عدد هم فراتر رفت. این اتفاق در حالی صورت گرفت که اعضای گروه «سَمپلِر» فشار خاصی را تحمل نمی‌کردند و فرآیند کاری بسیار منظم و خوب پیش می‌رفت. با این فرآیند «سَمپلِر» تصمیم گرفت در «استارت‌آپ تریویا» حضور مستقیم داشته باشد، با استارت‌آپ «سلفی اسکاونجر هانتس» رقابت تنگاتنگ را شروع کند و میزبانی مرکز «سَمپلِر کمپفایر» را برعهده بگیرد.


سال ۲۰۱۷
از زمانی که این سال میلادی آغاز شد گروه «سَمپلِر» به صورت تخصصی‌تر برندها و شرکت‌ها را زیر نظر گرفت و برای هر کدام از آنها یک سرویس اختصاصی ارایه کرد. این فرآیند با توجه به سابقه و فعالیت‌هایی که هر یک از شرکت‌ها در گذشته انجام داده بودند دنبال شد تا در مجموع از این اتفاق به یک فرآیند «بُرد-برد» یاد شود. زیرا از یک سو «سَمپلِر» توانست اعتماد بیشتری را از سوی برندها جلب کند و بر درآمدهای خود بیافزاید، و از سوی دیگر برندها توانستند مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشانند.

نمونه‌برداری دیجیتالی محصولات

فرآیندی که این استارت‌آپ برای نخستین بار معرفی کرد «نمونه‌برداری دیجیتالی محصولات» بود. این فرآیند در اصل یک کانال جدید بازاریابی برای برندها بود تا بتوانند مشتریان خود را تشویق کنند که با اطمینان بیشتر یک کالای به خصوص را خریداری نمایند. این فرآیند دقیقا بر خلاف «نمونه‌برداری سنتی محصولات» دنبال شد که در آن برندها به طول تصادفی محصولات خود را در فضای عمومی به صورت رایگان در اختیار مردم می‌گذاشتند تا نظر آنها را ببینند. «نمونه‌برداری دیجیتالی محصول» توانست به برندها کمک کند تا به صورت کاملا دیجیتالی مشتریان خود را هدفگیری کنند و نمونه محصولات فیزیکی و واقعی را با جزییات و تحلیل‌های کامل مربوط به آن به دست مشتری برسانند.



این استارت‌آپ که دفتر مرکزی آن در شهر تورنتو کانادا واقع شده است هم‌اکنون سرویس‌های اختصاصی خود مخصوص بازاریابی دیجیتالی را در سایت اینترنتی www.sampler.io به کمپانی‌ها و برندها معرفی می‌کند و در سال جاری میلادی توانسته است بزرگترین پیشرفت خود از زمان تاسیس را رقم بزند.
به طور کلی می‌توان گفت «سَمپلِر» با نرم‌افزار ویژه خود به برندهای بزرگ از جمله «بادی شاپ»، «اورئال»، «گارنیِر» و … کمک می‌کند تا با دنبال کردن استراتژی‌های مربوط به نمونه‌برداری دیجیتالی ارتباط بهتر و هدفمندتری با مشتریان داشته باشند. این شرکت به صورت ویژه در زمینه «مدیریت ارتباط با مشتری» فعالیت می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ارتباطات و تعاملات خود با مشتریانی که نمونه محصولات را دریافت کرده‌اند، به صورت بهتر و کاربردی‌تر پیش ببرند. این اتفاق باعث می‌شود شرکت‌ها بتوانند هدفگیری بهتری برای جذب مشتریان داشته باشند و داده‌های کامل مربوط به آنها را تحلیل کنند تا از این طریق بهتر و کاربردی‌تر محصول بفروشند.




منبع: موبنا

استارتاپی که باعث شده برندها بتوانند آسان‌تر از قبل به مشتریان خود دسترسی داشته باشند - پرتال کارآفرینی و استارتاپ