حتما تا کنون برندهای ایرانی زیادی در اینستاگرام یا تلگرام دیده اید که از مخاطبان خواسته اند که از محصولشان یا با محصولشان عکس گرفته، برای آنها ارسال کنند و جایزه بگیرند. این پیش پا افتاده ترین کاری است که یک برند می تواند انجام دهد و معمولا هم تبلیغِ تاثیرگذار و موفقی نخواهد بود. در این پست یک نمونه حساب شده و موفق خارجی را باهم بررسی می کنیم.

چسب پاتکس

چسب پاتکس در سال ۲۰۰۷ کمپین بسیار جالبی را به راه انداخت، آنها نمونه بزرگی از یک گلدان یونانی را در مکانهای پر رفت و آمد چند شهر آلمان قرار دادند، این گلدانها به سه تکه شکسته شده و تکه های آن به شکلی قرار گرفته بود که فقط از یک نقطه خاص، گلدان به شکل کامل دیده می شد. پاتکس از مردم خواست که در آن نقطه از گلدان عکس بگیرند و برای شرکت ارسال کنند. به تمام کسانی این عکس را می فرستادند، یک نمونه از محصول را هدیه می دادند. به غیر از این، شرکت کنندگان در یک قرعه کشی شرکت داده شده و ده نفر از آنان برنده سفر تفریحی به کشور یونان می شدند. این کمپین خیلی زود بر سر زبانها افتاد و ۱۲ هزار نفر در این کمپین شرکت کردند، این کمپین موفقترین تبلیغ سال شرکت پاتکس بود. پاتکس برای برپایی این کمپین ۲۵ هزار یورو هزینه کرد اما در قبال آن سودی بالغ بر ۲۷۵ هزار یورو به دست آورد. همچنین در رقابت یورو بست ۲۰۰۷ این کمپین برنده جایزه نقره شد. نکات و جزییاتی در این کمپین وجود دارد که بسیار مهم هستند: شعار کمپین این بود: پاتکس همه چیز را به هم می چسباند. یک گلدان تاریخی و گرانبها انتخاب شد تا کار پاتکس با بازسازی این اثر تاریخی و مهم، ارزشمندتر به نظر برسد. در همان نقطه ای که سه تکه گلدان بهم چسبیده و گلدان کامل دیده می شود، یک نمونه از چسب پاتکس قرار داده شده تا تاکید شود که این کار را چسب پاتکس انجام می دهد. به همه شرکت کنندگان نمونه ای از محصول داده شد که تصویر همین گلدان روی آن است و در نهایت ده نفر از شرکت کنندگان، برنده سفر تفریحی به کشوری شدند که خاستگاه این گلدان است. تمام جزییات حساب شده انتخاب شده و همه قسمتهای این کمپین مثل دانه های تسبیح به هم مربوطند. به همین دلیل است که این کمپین هم از نظر تاثیرگذاری بر مخاطب و کمک به فروش محصول موفق بوده و هم در جشنواره تبلیغات برنده جایزه شده است.




http://www.8tag.co/%d8%aa%d8%a8%d9%8...a%da%a9%d8%b3/