در گذشته استیو جابز در جریان کنفرانس‌های اپل در لحظات آخر محصولی جدید را معرفی می‌کرد. او قبل از معرفی محصول، سه کلمه‌ی معروف «One more thing» (به معنی «یک چیز دیگر») را بیان می‌کرد که به نوعی به عبارت انحصاری استیو جابز تبدیل شده بود.
روز گذشته مشخص شد که «سواچ» (Swatch)، شرکت سوئیسی سازنده‌ی ساعت با استفاده از سیستم ثبت علامت تجاری مادرید، این عبارت را یک ماه پس از معرفی اپل واچ، به عنوان یک علامت تجاری برای رسته‌ای از محصولات فایل نموده است.







یکی از دلایلی که ساعت هوشمند اپل، iWatch نام نگرفت (همانند iPhone و iPad)، این بود که شرکت سواچ، اپل را به شکایت تهدید کرده بود. سواچ به این دلیل اپل را مورد تهدید قرار داد که iSwatch یکی از نام‌های تجاری این شرکت بود و احتمال این که iWatch و iSwatch با هم اشتباه گرفته شوند، وجود داشت.
این سازنده‌ی سوئیسی ساعت، از وارد شدن اپل به صنعت ساعت‌سازی با ساعت Apple Watch ناراضی است، اگرچه هیچ یک از این دو شرکت در حال حاضر با هم رقابت ندارند. شرکت سواچ اولین ساعت هوشمنداش را امسال معرفی کرد؛ اما این ساعت که با نام تجاری «سواچ تاچ زیرو وان» (Swatch Touch Zero One) شناخته می‌شود، برای بازیکنان والیبال ساحلی طراحی شده است. این رسته برای یک ساعت هوشمند، قشر بسیار محدودی را هدف قرار گرفته و با این حساب یک تهدید برای اپل به حساب نمی‌آید.


منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | ساعت ساز سوئیسی، با ثبت علامت تجاری «One More Thing» خاری در چشم اپل شد.