در کنار هزاران هزار ایده و اختراع ارزشمند و حیاتی، ایده‎های احمقانه‎ای نیز در طول تاریخ وجود داشته که مخترع به کاربردی بودن آنها طوری اعتقاد داشته که برای کوتاه نمودن دست کپی کنندگان، اقدام به ثبت آنها نموده است. ولی نکته‎ی جالب در این بین آن است که این اختراعات به گرنت شدن از سوی ادارات ثبت اختراع نیز منتهی شده‎اند. در ادامه نمونه‎هایی از این اختراعات که در اداره‎ ثبت اختراعات آمریکا گرنت شده‌اند خواهد آمد:


کارخانه‌‎ی تبدیل گاز (Gas Factory)
تاریخ گرنت: 2006


این اختراع، کار مخترعی بوده که بعد از شنیدن این یافته مبنی بر اینکه درصد قابل توجهی از متان، از حیوانات اهلی نظیر گاو منتشر می‎شود، فکر استفاده‎ی بهینه از این گاز، او را به اختراعی وا می‎دارد که در آن گاز تولیدی (البته فقط گاز تولیدی حاصل از دهان گاو!) به بایومس تبدیل می‎شود. این تبدیل هم در کارخانه‎ی کوچکی اتفاق می‎افتد که بر پشت گاو سوار شده تا مبادا ذره ای از متان تولیدی هدر رود!



کاهش وزن با ایجاد سدی بر دهان
تاریخ گرنت:1989




اگر از اضافه وزن رنج می‎برید، ورزش و کم‌خوری و رژیم های غذایی دشوار و ... چاره‎ی کار شما نیست. شما باید سدی جلوی دهان حود ایجاد کنید که مانع غذا خوردن شما شود. اشکالی هم ندارد که قادر به صحبت کردن نخواهید شد.به قول معروف، دهان بسته به که گویا به شر..


ضربه زن پشت بچه
تاریخ گرنت : 1976



مخترع این وسیله ی مکانیکی، در توضیح اختراعش نوشته است: "پدر مادرها در ماه های اول بچه داری نمیتوانند خواب آرامی داشته باشند. آنها مجبور به بیدارماندن و نوازش آرام و منظم پشت بچه هستند تا بچه به خواب برود..." همین دلایل کافی بوده تا مخترع به فکر ابداع دست مکانیکی برای نوازش پشت بچه شود. البته این طور که مشخص است این مخترع با بچه ای مواجه نبوده که در حین خواب حرکت کند و مثلا سرش یا چشمش با دستگاه مکانیکی مربوطه نوازش شود.



مخزن نوشیدنی همراه
تاریخ گرنت: 1999





مخترع این ایده یافردی بوده همواره تشنه، و یا شخصی مشتاق جلب توجه، و یا به احتمال قوی، هردوی اینها. این اختراع به ساخت مخزنی حاوی نوشیدنی‌های مورد علاقه‌ی شخص و تعبیه آن مخزن در سرشخص می پردازد. این اختراع در سال 1999 موفق به گرنت شده است.


قفس تعویض پوشک
تارخ گرنت:1980






مخترع این قفس احیانا بچه‌ی شیطانی داشته که برای عوض کردن پوشک نمی‎توانسته در یک جا قرار گیرد و در نتیجه مخترع به فکر درست کردن فضای قفس مانندی همراه با غل و زنجیر برای عوض کردن پوشک بچه افتاده و سپس چون احتمال می‎داده این ایده‏‎ی خارق‏‎العاده ممکن است توسط اشخاص دیگر کپی شود، آن را سریع به ثبت رسانده است.



قفس مخصوص دهان
تاریخ گرنت : 1982







بحث کاهش وزن و لاغری از آن دسته موضوعات است که راه حل‎های زیادی از سوی متخصصین برای آن پیش بینی شده ولی بستن دهان از نظر برخی مخترعین، اساسی‎تر از راه حل‎های دیگر بوده است! این اختراع هم بر انداختن دهان در قفس یا قفس را دور دهان انداختن متمرکز است. شاید مخترع معتقد بوده که دهان در مدتی که در قفس قرار است بماند، به نتایج کارهای بد خود بیشتر فکر خواهد کرد و این تنبیه باعث خواهد شد دیگر از خوردن اجتناب کند.

کانون پتنت ایران | اخبار | برخی از اختراعات احمقانه در طول تاریخ ثبت اختراع