به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری این وزارتخانه و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری در مورد هفته پژوهش و فناوری گفت: برنامه‌های این هفته منسجم‌تر نسبت به سال‌های گذشته با هماهنگی همه اجزای دخیل در حوزه پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به بحث نگرش به فناوری و ارائه محصول اظهار داشت: امید است امسال در بحث تجاری‌سازی و فن ‌بازار شاهد حضور فعال‌تر بازیگران این عرصه باشیم، یعنی هم افرادی که صاحب محصول هستند و هم سرمایه‌گذاران و متقاضیان حضور فعال داشته باشند.
دکتر احمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در پایان سال حدود ۲۶ میلیارد تومان در مراسم هفته پژوهش و فناوری قرارداد همکاری منعقد شد.





وی تصریح کرد: در مراکز استان‌ها، با همکاری استانداران و هماهنگی وزارت کشور، فعالیت‌ها و نمایشگاه‌های استانی یک هفته زودتر برگزار می شود.
وی درخصوص تجلیل از پژوهشگران برتر خاطرنشان کرد: تغییری که در این خصوص نسبت به سال گذشته ایجاد شده این است که امسال علاوه بر تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر در حوزه مراکز دانشگاهی و پژوهشی، از پژوهشگران برتر دستگاه‌های دولتی و اجرایی نیز تقدیر می‌شود.
دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود جشنواره ملی ایده‌های برتر و حمایت از بازار ایده و استارت‌آپ دانشجویی و جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری دانست.






وی با تأکید بر حضور فعال پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در بخش فن‌بازار گفت: حدود ۸۴ دانشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری تا به امروز برای شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم با حضور بخش خصوصی این حوزه پررنگ‌تر شود تا بتوانیم از حوزه‌های مربوط به صادرات، هم عرضه‌کننده محصول و هم خریدار و مبادله فناوری داشته باشیم. کمک‌های مالی و امتیازاتی که به دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری تعلق می‌گیرد بر اساس میزان حضور و نقش آنان در هفته پژوهش و فناوری است.

گفتنی است «شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار» از ۲۳ لغایت ۲۶ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.


اسامی روزهای هفته ملی پژوهش و فناوری


روز
تاریخ
اسم
یکشنبه 22/09/1394 پژوهش، فناوری و مدرسه
دوشنبه 23/09/1394 پژوهش، فناوری و صنعت
سه شنبه 24/09/1394 پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین
چهارشنبه 25/09/1394 پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش
پنج شنبه 26/09/1394 پژوهش، فناوری، اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی
جمعه 27/09/1394 پژوهش، فناوری، حوزه و دانشگاه






















کانون پتنت ایران | اخبار | هفته ملی پژوهش و فناوری - ۲۲ تا ۲۷ آذرماه ۹۴