دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی از تسهیل شرایط اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی خبر داد.
امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: تمامی شرایط اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی بررسی و مقرر شده است تا این شرایط تسهیل شود.
وی ادامه داد: قرار است با توجه به تغییرات ایجاد شده در شرایط اعطای وام به شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت تایید ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی از این پس میزان بازپرداخت تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان از یکسال به سه سال افزایش یابد و این بازپرداخت با سود 14 درصد به شرکت‌های متقاضی پرداخت می‌شود.
حمیدیه تصریح کرد: سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی موضوع علمی روز دنیاست که در این خصوص شرکت‌های بزرگ و هم چنین کشورهای منطقه اقدام به سرمایه‌گذاری کلان کرده‌اند.
وی عنوان کرد: در ابتدای سال جاری تنها یک شرکت در حوزه سلول‌های بنیادی وجود داشت که این تعداد بعد از گذشت حدود 10 ماه با تلاش ستاد به 50 مورد رسید.
حمیدیه خاطرنشان کرد: طرح دیگری که اقدامات لازم جهت کسب مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای راه اندازی آن در دست پیگیری است اولین انستیتو سلولی گیاهی است که این طرح توسط جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارائه شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد توسعه سلول‌های بنیادی عنوان کرد: برگزاری المپیاد دانش‌آموزی و دانشجویی سلول‌های بنیادی از اقدامات صورت گرفته در جهت ترویج و فرهنگ‌سازی این حوزه است و ستاد توسعه سلول‌های بنیادی اقدام به راه‌اندازی 27 کارگروه تخصصی در حوزه‌های مختلف با همکاری گروه علوم پایه و بالینی کرده است.

کانون پتنت ایران | اخبار | تسهیل شرایط اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی