شرکت سامسونگ علاوه بر چهار بیمه امنیت اجتماعی قانونی، مزایا و کمک هزینه های رفاهی متنوعی را برای کارمندان خود در نظر گرفته است تا در زمینه سلامت، آموزش، مسکن، و بازنشستگی به کارمندان و نیز خانواده های آنها کمک کند.



شرکت سامسونگ در تلاش است تا بین نیروی کار و مدیریت تعادل برقرار کند به گونه ای که رابطه بین این دو رابطه برد-برد باشد. کارمندان شرکت نمایندگانی دارند که خود انتخاب کرده اند و نماینده مدیریت نیز از مدیرعامل و افراد معتمد او تشکیل می شود.
این نمایندگان درباره پاداش مبتنی بر عملکرد، آموزش کارمندان، پیشگیری از اختلافات بین نیروی کار، خدمات بازرسی، و سایر موارد مربوط به همکاری کارمندان و مدیریت تصمیم می گیرند. وقتی نمایندگانی از سوی کارمندان وجود داشته باشد که نظرات و انتقادات کارمندان را به سمع و نظر مدیریت برسانند، کارمندان با اشتیاق و اعتماد بیشتری در شرکت کار می کنند و بازده شرکت افزایش می یابد.
شرکت سامسونگ از رویکرد کارمند مدار برای مدیریت پرسنل خود استفاده می کند. این شرکت در تلاش است طرح ها و برنامه های رفاهی را ایجاد کند تا کارمندان خود را تشویق کند در یک محیط مطلوب، سالم و ایمن بهترین خود را نشان دهند.
شرکت سامسونگ علاوه بر چهار بیمه امنیت اجتماعی قانونی، مزایا و کمک هزینه های رفاهی متنوعی را برای کارمندان خود در نظر گرفته است تا در زمینه سلامت، آموزش، مسکن، و بازنشستگی به کارمندان و نیز خانواده های آنها کمک کند. سامسونگ یک طرح حقوق مستمر دارد که معادل با ۳% از حقوق ماهانه کارمند است.
در صورت وقوع حوادث غیر منتظره یا شرایط نامساعد، بودجه ای در اختیار کارمندان قرار می گیرد. برای حمایت از سلامت کارمندان و خانواده آنها، هر سال کارمندان حداقل ۴۰ ساله و هر دو سال یکبار کارمندان ۳۰ تا ۳۹ ساله می توانند با هزینه شرکت یک چک آپ کامل انجام دهند.
شرکت سامسونگ مبلغی را نیز برای هزینه مراقبت های پزشکی همسر در نظر می گیرد تا اقتصاد خانواده تحت فشار قرار نگیرد. در خصوص تحصیل کودکان کارمندان، این شرکت شهریه مهد کودک تا کالج را می پردازد. مراکز تفریحی و رفاهی نیز در اختیار کارمندان قرار می گیرند تا کارمندان بتوانند استراحت کنند. کارمندان می توانند از مراکز تناسب اندام و ورزش و نیز درمانگاه های تندرستی استفاده کنند. همه این امکانات برای آن است که کارمندان شرکت بتوانند در یک محیط ایمن و حمایتی زندگی و کار کنند.
پاداش کارمندان بر اساس عملکرد فردی و گروهی آنها مشخص می شود. در سطح فردی، افرادی که به جامعه کمک می کنند یا عملکرد بهتری دارند علاوه بر حقوق سالانه خود پاداش اضافی نیز دریافت خواهند کرد.
به علاوه، گروهی که بازده بیشتری داشته باشد، و به فروش و پیشرفت شرکت کمک کند، پاداش دریافت خواهد کرد. شرکت سامسونگ بودجه ای را برای این پاداش ها در نظر گرفته است. کارمندانی که یک پروژه مهم را انجام می دهند، پاداش اضافی دریافت خواهند کرد.
با اعطای پاداش و تشویق کارمندان، در واقع این شرکت به رشد و توسعه خود کمک می کند و سرعت رشد خود را بالا می برد.




سیاست مدیریت برد-برد سامسونگ در حوزه منابع انسانی | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها