با شروع کروم 68، که قرار است در ماه ژوئیه 2018 منتشر شود، گوگل به صراحت تمامی سایتهای HTTP را "غیر امن" علامت گذاری می‌کند.


طبق آمار گوگل، 68 درصد از ترافیک Chrome در هر دو سیستم عامل اندروید و ویندوز در حال حاضر رمزگذاری شده است.همانطور که 78 درصد از ترافیک Chrome را در هر دو سیستم عامل Chrome و Mac دارد. در ماه ژوئیه این رقم‌ها حتی بالاتر خواهند بود.



امیلی شچتر مدیر محصول امنیتی Chrome اشاره کرد: "توسعه دهندگان سایت‌های خود را به HTTPS منتقل کرده و وب را برای همه امن تر می‌کنند." "81 مورد از 100 سایت برتر در وب به طور پیش فرض از HTTPS استفاده می کنند."

تغییر غیر منتظره نیست

گوگل چند سال است که به تدریج اینترنت را به سمت HTTPS سوق می‌دهد .
در تابستان 2014، اولویت بندی وب سایت‌ها با استفاده از HTTPS در نتایج جستجوی گوگل آغاز شد. در ماه مارس سال 2016، Google شروع به ردیابی و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به استفاده خود از HTTPS و همچنین 100 سایت غیر اینترنتی گوگل در اینترنت کرد.
در اوایل سال 2017، کروم سایت‌هایی را که رمزهای عبور یا اطلاعات کارت اعتباری را از طریق HTTP به عنوان غیر امن انتقال داده بودند، برچسب گذاری کرد.


در اواخر سال 2017، همان برچسب شروع به افزودن به سایت‌های FTP شد.با شروع کروم 68، سایت‌های HTTP به عنوان "غیر امن" برچسب گذاری می‌شوند، اما بعد از آن یکی از آخرین مرحله است، زمانی که شاخص امنیتی HTTP قرمز می‌شود:



Chrome توسط 63 درصد از کاربران دسکتاپ و 50 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند استفاده می شود زمانی که به HTTPS اینترنت متصل می‌شود. قدرت نفوذ قابل توجه‌ای را به گوگل می‌دهد.

" کروم به راحتی امکان راه‌اندازی HTTPS را فراهم می‌کند . اودیتس افزود : اکنون ممیزی‌های متفاوتی برای کمک به توسعه دهندگان به سایت‌های خود به HTTPS وجود دارد و از یک ابزار خودکار برای بهبود صفحات وب، در آخرین نسخه Node CLI Lighthouse، بهره می گیرد.



"ممیزی جدید در Lighthouse به توسعه دهندگان کمک می کند تا ببینند کدام منابع یک سایت با استفاده از HTTP بارگذاری می کنند، و کدامیک از آن‌ها آماده ارتقا به HTTPS با تغییر مرجع subresource به نسخه HTTPS هستند ."

ترجمه : محمد جواد عرب پور


منبع:
هلپ نت سکیوریتی


https://www.cyberpolice.ir/news/113361