اينتل اخيرا اعتراف كرده است كه افزونه آنها براى رفع آسيب‌پذيرى "Spectre" از خود آن بدتر عمل كرده و باعث شده كه كامپيوترها بلافصله راه‌اندازى مجدد شوند. حالا شركت مايكروسافت با ارائه يك افزونه براى ويندوزهاى 7 و 1/8 و 10 وارد عمل شده‌است كه افزونه شركت اينتل را غيرفعال مى‌كند. اگر شما هم اين مشكل را تجربه كرده ايد، نياز است كه اين آپديت را دانلود كنيد، زيرا به صورت خودكار نصب نخواهد شد.


مايكروسافت مى‌گويد كه با توجه به آزمايشات داخلى، اين افزونه مشكل راه‌اندازى مجدد را متوقف كرده تا زمانيكه آپديت جديد اينتل منتشر شود. اينتل به كاربران توصيه كرده‌است كه از نصب افزونه اصلى خوددارى كنند، اما اين عمل غيرممكن است. زيرا اين بسته همراه با آپديت‌هاى امنيتى خود مايكروسافت به كاربران ويندوز ارائه شده است.

وقتى گزارشات نشان داد كه آسيب‌پذيرى‌هاي "Spectre" و "Meltdown" اثر مالى كمى گذاشته است، خطر از كنار گوش اينتل گذشت. هرچند كه به خاطر عدم صداقت در مورد بيان وسعت اين مشكلات از سوى متخصصين مسائل امنيتى مورد بازخواست قرار گرفته است.



در ابتدا، اينتل گفته بود كه اين افزونه‌ها فقط روى CPU‌هاى قديمى‌تر تأثير مي‌گذارد، ولى در ادامه اعتراف كرد كه كامپيوترهاى جديدتر نيز تحت تأثير آن قرار گرفته‌اند.

اينتل در آغاز هفته جارى ضربه‌ى ديگرى را نيز تجربه كرده بود؛ به خاطر افشاى آسيب‌پذيرى‌هاى "Spectre" و "Meltdown" به مشتريان چينى خود نظير شركت لنوو و على بابا قبل از آنكه آن را با دولت آمريكا درميان بگذارد. نگرانى‌ها در رابطه با اين مسأله اين بود كه دولت چين مى‌توانست اين نقص امنيتى را پيدا و حتى از آن سوء استفاده كند. با اين وجود، اينتل اين قول را داده است تا افزونه‌هاى جديدى را براى حل مشكلات مذكور منتشر كند و تراشه‌هايى كه نسبت به اين مشكلات غير آسيب پذير «مصون» هستند را تا پايان سال جارى به بازار ارائه دهد.

مترجم: عليرضا سمرقند منبع:

انگجت


https://www.cyberpolice.ir/news/113511