ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 5 از 5 نخست ... 345
نمایش نتایج: از 41 به 44 از 44
  1. #41
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    روایت کارآفرینی که جان دوباره به روستا بخشید/ وقتی روستاها به همت جوانان پایگاه "اقتصاد مقاومتی" می‌شوند

    جوانی روستایی از اهالی استان اصفهان در شرایط سخت خشکسالی روستا با کارآفرینی موفق شده در سال بیش از ۳۰ تن گوشت بوقلمون تولید کند.


    به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، 17 سال خشکسالی پی در پی و بی‌سابقه در استان اصفهان سبب شد تا تبعات خشکسالی بیش از 230 روستای استان را در برگیرد و 44 درصد از جمعیت درگیر خشکسالی شدید شوند.خشکسالی زندگی ساکنان روستایی را خشکاند و بیکاری آن‌ها را وادار به مهاجرت کرد درحالی‌که روستا و روستاییان می‌توانند پایگاه اصلی اقتصاد مقاومتی باشند.از سوی دیگر روند رو به رشد مهاجرت روستاییان به شهرها، هم در مبدأ و هم در مقصد مسائل و مشکلاتی از جمله حاشیه‌نشینی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.پرورش بزرگ‌ترین پرنده خانگی در شرایط خشکسالیسایه خشکسالی بر روستای برزآباد کوهپایه هم تاریکی انداخته و تنها قنات تأمین آب را کاملاً خشکانده است، روستایی که روزی کشاورزانش با کار و تلاش و کشاورزی در سال بیش از 100 میلیون تومان گردش مالی داشتند.در همین شرایط دشوار مسعود صفری یکی از جوانان روستا به همراه پدرش سعی کردند با استفاده از حداقل فضا و امکانات با پرورش بزرگ‌ترین پرنده خانگی درآمدزایی کنند و روستایشان را سرپا نگه‌دارند.مسعود صفری این جوان کارآفرین سالن و امکانات لازم را در منزل روستایی خود فراهم کرد و کار را با 300 جوجه بوقلمون شروع کرد.
    این جوان کارآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه با توکل به خدا و روحیه انقلابی می‌توان به جنگ مشکلات رفت، گفت: با توجه به اینکه قنات روستا خشک شد، من و خانواده‌ام در تلاش بودیم فعالیتی درآمدزا را جایگزین کشاورزی کنیم که نیاز آبی کمی داشته باشد.وی با اشاره به شروع فعالیت خود، افزود: به این ترتیب با تحقیقات و آموزش‌های جهاد کشاورزی منطقه پرورش بوقلمون را راه‌اندازی کردیم.صفری با بیان اینکه بوقلمون در مقایسه با گوسفند و دام‌های دیگر آب کمتری مصرف می‌کند، گفت: جهاد کشاورزی هم در راستای تحقق اقتصاد مقامتی ما را حمایت کرد و وام 30 میلیون تومانی اشتغال خانگی را در اختیارمان قرار داد.وی گفت: معمولاً 4 ماه طول می‌کشد تا این پرنده به وزن ایده‌آل 15 تا 25 کیلوگرم برسد و درآمدزایی ما از طریق فروش بوقلمون‌های آماده برای کشتار است.این کارآفرین نمونه استان اصفهان موفق شده تعداد بوقلمون‌ها را به هزار عدد برساند و در شرایط سخت خشکسالی روستا سالانه بیش از 30 تن گوشت بوقلمون تولید کند.
    پرورش بوقلمون طرحی زودبازده و به صرفه اقتصادیوی درباره پرورش بوقلمون و تغذیه این پرنده سنگین وزن خانگی گفت: آناتومی و ساختار بدنی این پرنده به صورتی است که استفاده از هورمون سبب فلج شدن آن می‌شود، به همین دلیل در پرورش بوقلمون گوشتی، از هورمون استفاده نمی‌شود.صفری افزود: بوقلمون حدود 65 درصد گوشت سفید و 35 درصد گوشت قرمز دارد و پروتئین و فسفر موجود در گوشت آن حتی از ماهی و میگو هم بیشتر است.این کارآفرین نمونه استان اصفهان گفت: در تحقیقاتی که داشتم متوجه شدم که سرانه مصرف گوشت بوقلمون در ایران فقط 350 گرم است، درحالی‌که سرانه مصرف گوشت بوقلمون در آمریکا 7 کیلوگرم است که لازم است با ترویج و فرهنگ‌سازی سرانه مصرف این گوشت را در کشور بالا برد.این جوان روستایی ادامه داد: کارآفرینی در این مناطق نیازمند حمایت و پشتیبانی است که در این راه پر پیچ و خم، خانواده‌ام با تحمل سختی‌ها و کمک در کارهای پرورش بوقلمون من را همراهی کردند.

    جوانان از فکر شغل دولتی و پشت میز نشینی بیرون آیند
    صفری افزود: این روزها که بیکاری گریبان جوانان را گرفته نباید منتظر نشست تا شاید کار‌های دولتی فراهم شود بلکه خود جوانان باید دست به کار شوند و با برنامه‌ریزی مناسب و بر اساس توانمندی‌های خود به عرصه‌های کارآفرینی وارد شوند تا ضمن موفقیت در مسیر خودکفایی شخصی سبب کاهش روند مهاجرت هم باشند.وی به جوانانی که قصد دارند در این راه قدم بردارند توصیه می‌کند که در درجه اول باید در این زمینه تحقیق و به مزرعه‌های فعال در استان خود مراجعه کنند و از نزدیک با نحوه کار آشنا شوند، از همه مهم‌تر شناخت بازار و بازاریابی را در برنامه خود قرار دهند.به گزارش تسنیم، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، امروز بیش از هر دوره دیگر به کار و کارآفرینی نیاز است و مسئولان با حمایت‌های آموزشی، حمایت‌های مالی در قالب وام‌هایی با سود کم یا تضمین خرید محصولات و پیدا کردن بازار فروش می‌توانند به کارآفرینان کمک شایانی کنند و در راه اقتصاد مقاومتی گام‌های مؤثری بردارند، چرا که وقتی تولیدات بالا می‌رود بنیه اقتصادی و سطح اشتغال بالا می‌رود و این یعنی چرخ اقتصاد با دستان جوانان ایرانی به گردش درمی‌آید.

    https://www.tasnimnews.com/fa/news/1...88%D9%86%D8%AF
  2. #42
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    درآمدزایی با زیباترین مخلوقات خدا



    فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خنداب با پرورش پرنده‌های زینتی کارآفرین برتر شد.

    به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حسن عسگری خو فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری کمیته امداد بابیان اینکه دانشجوی رشته روانشناسی در دانشگاه پیام نور است، گفت: برای تأمین مخارج خود و خانواده از همان ابتدای تحصیل به فکر شروع کار برای خودم بودم و بعد از بهره‌گیری از مشاوره‌های تخصصی با دریافت ۳۰ میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد کار خود را با یک سالن پرورش پرنده‌های زینتی شروع کردم و بیشتر در کار پرورش فنچ بوده و در حال حاضر دارای تعداد ۵۰۰ جفت فنچ هستم.
    وی با اشاره به اینکه برای شروع کار ابتدا باید تعدادی فنچ ماده و نر خریداری شود، مطرح کرد: پس از خرید پرنده‌ها و قبل از رهاسازی فنچ‌ها در قفس‌های نگه‌داری، باید آن‌ها را به مدت ۱۴ روز در قرنطینه نگهداشت و پس از اطمینان از سلامت فنچ‌ها آن‌ها را به قفس نگهداری انتقال داد.
    وی افزود: ممکن است در ابتدای رهاسازی بعضی از فنچ‌ها دچار کم‌تحرکی شده و نسبت به محل جدید احساس غریبی کنندکه این موضوع نمی‌تواند مسئله مهمی باشد و بعد از مدت کوتاهی به محل جدید آشنا شده و به جست‌وخیز می‌پردازند اما اگر بعدازاین مدت مواردی دیده شد که پرنده تحرک قابل قبولی از خود نشان نداده و گوشه‌گیری می‌کند، می‌بایست آن را از سایرین جدا نموده و مورد معاینه دقیق قرارداد.
    وی بابیان اینکه ماهانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ جوجه در این سالن تولید می‌شود، افزود: از هر جفت پرنده می‌توان در یک دوره دوساله جوجه تولید کرد و پرنده‌ها و جوجه‌های پرورش‌یافته به کشور عراق و سایر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.
    وی پرورش فنچ و تکثیر اقتصادی آن را به‌عنوان یک شغل سودآور دانست و گفت: پرورش‌دهنده فنچ باید با درک نیازها و اصول نگه‌داری صحیح این پرندگان، قفس یا پرنده خانه مناسب را طراحی کرده و بهترین و مناسب‌ترین شرایط محیطی را برای پرورش این نوع پرنده فراهم کند.
    وی افزود: فنچ‌ها برخلاف طوطی‌سانان نمی‌توانند بر روی دیواره‌های قفس بخزند و بازی کنند و پرواز برای آن‌ها از هر چیز بهتر است، بنابراین طول قفس نگه‌داری فنچ‌ها بایستی حتی‌الامکان زیاد باشد تا امکان پرواز مناسب را برای آن‌ها فراهم کند.
    جوان کارآفرین خندابی در ادامه گفت: شکل و ابعاد قفس یا پرنده خانه باید قابل‌دسترس و نظافت باشد و در یک قفس نباید کم‌تر از یک جفت پرنده نگه‌داری شود.
    وی با ابراز رضایت از درآمد پرورش پرنده‌های زینتی بیان کرد: برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا با توکل به خداوند کار شروع شود و پس‌ازآن باید تمام همت و تلاش خود را به کار ببریم و همه اصول مهم در رشته کاری خود را رعایت کرده و از مشورت افراد خبره و متخصص در همه مراحل کار استفاده کنیم.
    وی کارآفرینی را مهم‌ترین راهکار برای ریشه‌کنی فقر و مبارزه با معضل بیکاری جوانان دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی حمایتی و اقتصادی باید برای توسعه تولید و کمک به کارآفرینی جوانان تلاش کرده و تسهیلات بیشتر با شرایط آسان به کارآفرینان پرداخت کنند.
    https://markazi.emdad.ir/fa/newsagen...ae%d8%af%d8%a7
  3. #43
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    با ۱۱ کارآفرین برتر تاریخ جهان آشنا شوید

    امروز من لیستی از ۱۱ کار آفرین معروف جهان را به اشتراک می‌گذارم. از اپرا تا هانس کریستین اندرسون، ما این داستان‌ها را از کارآفرینان معروف جهان که از گذشته تا حال راه خود به قله‌های موفقیت را به آرامی و با تلاش باز کردند، به اشتراک می‌گذاریم. ۱. اپرا وینفری


    من فکر می‌کنم اپرا وینفری یکی از شگفت انگیز‌ترین داستان‌های الهام‌بخش ثروتمندان در تمام دوران را دارد. احتمالا به خوبی می‌دانید، اپرا ثروتمندترین آمریکایی-آفریقایی قرن بیست و یک است و ارزش خالص ثروت او بیش از ۳ میلیارد دلار است. او به عنوان پرنفوذ‌ترین زن در جهان شناخته شده‌است. موفقیت باور نکردنی او، با توجه دوره رشد و کودکی‌اش بسیار چشمگیر ‌و تاثیر گذار است. دختر یک زن مجرد نوجوان که به عنوان خدمتکار در خانه‌ها کار می‌کرد، اپرا در فقر بسیار شدید بزرگ شد. خانواده او بسیار فقیر بود به حدی که اپرا در مدرسه بخاطر پوشیدن لباس‌هایی از کیسه سیب زمینی بود، مسخره می‌شد. او همچنین توسط خانواده‌اش قربانی تجاوز جنسی نیز شد، که در طی یک قسمت ویژه از نمایش با تماشاچیان تلویزیونی در این مورد صحبت کرد.
    اولین موفقیت بزرگ اپرا، اجرای او در ایستگاه رادیویی سیاه‌پوستان بود. مدیران ایستگاه تحت تاثیر شور و هیجان او قرار گرفتند و اپرا را به سوی کار در ایستگاه‌های رادیویی بزرگتر ،که در نهایت منجر به حضور او در تلویزیون شد، راهنمایی کردند. در واقع، رابرت ایبرت، اپرا را متقاعد کرد تا معامله‌ای را که Oprah Winfrey Show را اجرا کرد، امضا کند. و در ادامه مردم عادی تاریخ را می‌سازند.

    ۲. والت دیزنی


    والت دیزنی به عنوان یک پسر مزرعه اولین بار شروع به نقاشی تصاویر کارتونی از اسب‌های همسایه خود برای سرگرمی کرد. هنگامی که بزرگتر شد، والت سعی کرد تا کاری را به عنوان یک کارتونیست روزنامه پیدا کند، اما موفق به پیدا کردن کاری نشد پس کار خود را در یک استودیوی هنری که در آن آگهی‌های تبلیغاتی برای روزنامه‌ها و مجلات چاپ می‌شد ادامه داد. در نهایت او با کار بر روی آگهی‌های بازرگانی، به کار بر روی انیمیشن علاقه‌مند شد، و در نهایت شرکت انیمیشن خود را باز کرد. اولین کاراکتر اصلی دیزنی، اسوالد خرگوش خوش شانس بود، اما به طور رسمی به شرکت Universal Pictures متعلق بود زیرا در آن زمان او تحت قرارداد آن شرکت کار می‌کرد. هنگامی که پرداخت به والت قطع شد از شرکت تصاویر متحرک Universal Pictures خارج شد، پس او نیاز به ایجاد جایگزینی داشت، و این همان چیزی بود که منجر شد میکی موس خلق شود. دیزنی با شرکت انیمیشن خود بسیار موفق بود، اما او هنوز راضی نبود. او مصمم بود تا بزرگترین و عالی‌ترین پارک تم را که تاکنون در دنیا وجود داشت ، بسازد، و به یک همکار در این مورد گفته‌بود: «من می‌خواهم مانند آن در دنیا نباشد.» دیزنی یکی از سرشناس‌ترین افراد عرصه سرگرمی در جهان، با روحیه تسلیم‌ناپذیر و متعهد به دیدگاه‌اش است، او بدون شک، یک ستاره کارآفرین است. ۳. جوان کتلین رولینگ

    امروز J.K. رویلینگ یک نام خانوادگی آشنا برای طرفداران سری کتاب‌های دوست‌داشتنی هری پاتر است، اما او همیشه با استعداد سحر و جادو همراه نبوده‌است. واقعیت این است که J.K Rowling، پیش از آن‌که باند جنجالی ساحره‌ها و جادوگران او را نجات دهد، در پایان طناب بوده‌است. پیش از پرفروشترین کتابش خوانندگان را جادو کند، J.K. رویلینگ در رفاه زندگی می‌کرد و تلاش می‌کرد که به عنوان یک مادر تنها پیشرفت کند. امروزه برآورد شده‌است که ارزش خالص ثروت او ۱ میلیارد دلار است. شایعه شده‌است که او رئيس بانک جادوگری گرینگتس نیز می‌باشد، اگر چه موضوع تا حدودی در میان گوبلین‌ها پنهان است. آیا می‌دانستید که برخی از مردم بر این باورند که J.K رویلینگ روح خود را به شیطان در ازای الهام داستان هری پاتر فروخت؟ وقتی که شما خیلی موفق هستید مردم فکر می‌کنند که با شیطان کار می‌کنید، و شما بسیار مهم هستید.
    ۴. جان پل دجوریا


    امروزه او برای محصولات موی پل مایچل و برای Patron Tequila شناخته شده‌است، اما جان پاول دجوریا از هیچ شروع به کار کرد. نسل اول، خانواده آمریکایی دجوریا از والدین آلمانی و ایتالیایی متولد شده‌است. او به یک پرورشگاه در لندن فرستاده شد تا در آنجا زندگی کند و حتی در یک باند خیابانی نیز وقت خود را سپری می‌کرد. هنگامی که او برای اولین بار سیستمJohn Paul Mitchell را ایجادکرد، محصولاتش را درب به درب درحالی که در خودرویش زندگی می‌کرد می‌فروخت. هرچند که این روش همه پول سرمایه گذاری شده را جبران کرد- امروز سیستم جان پل میچل سالانه بیش از ۹۰۰ میلیون دلار درآمد دارد. جان پل دجوریا ثابت می‌کند که کار‌ها قبل از اینکه بهتر شوند، باید بدتر شوند. ۵. خانم جی واکر


    سارا بردیلو (معروف به خانم جی جی واکر) یک زن شگفت‌انگیز بود. او به عنوان اولین زن خود ساخته سیاهپوست آمریکایی شناخته شده‌است. متولد سال ۱۸۶۷، پدر و مادرش و خواهر و برادر بزرگترش در یک کشتزار در لوئیزیانا برده بودند. او اولین فرد در خانواده‌اش بود که آزاد متولد شد. (این یک زمانبندی و مناسب و خوشایند برای او بود!). خانم CJ Walker خط تولید محصولات مو و زیبایی خود را که به طور خاص برای زنان سیاه پوست طراحی شده است، به راه انداخت. او بازاری را مشاهده کرد که تا بحال به آن پرداخته نشده‌بود و یک راه حل برای مشکلی که هیچ کس دیگری به حل آن علاقه مند نبود پیدا کرد. همانطور که می‌توانید تصور کنید، در آن زمان او مجبور به مبارزه با چنگ و دندان برای هر گام از مسیر بود. او زنی باهوش، استراتژیک و سازنده و خلاق بود، و کاملا روحیه کارآفرینی داشت. (با موهای شیک و کاملا مطابق.) ۶. استیو جابز


    شما واقعا نمی‌توانید فهرست کارآفرینان معروف جهان را بدون اینکه اسم استیو جابز در آن باشد را بسازید. جابز از کالج خارج شد زیرا خانواده‌اش نمی‌توانست هزینه مالی تحصیل او را بپردازد. او بصورت غیر رسمی به کلاس‌های حسابرسی ادامه داد، از غذا‌های رایگان معبد محلی خرم کریشنا استفاده می‌کرد و بطری‌های خالی کک را برای دریافت پول خرد جمع می‌کرد. جابز معتقد بود کلاس‌های خوشنویسی را که آن زمان متوقف کرده‌بود، الهام بخش اصلی او برای فونت‌ها وسبک نگارش انقلابی مک می‌باشد. جابز صاحب حرفه‌ای باور نکردنی شد، در نهایت، شرکت رایانه اپل را با همراهی استیو ووزنیاک، دوست دوران کودکی‌اش و متخصص الکترونیک، تشکیل داد. اغلب او به عنوان “پدربزرگ انقلاب دیجیتال” نامیده می‌شود، او برای همیشه صنعت الکترونیک مصرفی را تغییر داد. در زمان مرگ او، ارزش خالص ثروتش بیش از ۸.۳ میلیارد دلار بود و نفوذ او بر روی بسیاری از نسل‌های دیجیتالی در آینده نیز احساس خواهد‌شد.
    ۷. اندرو کارنگی


    فقط شنیدن نام اندرو کارنگی به ارمغان آوردنده خمیازه‌ها و حواس پرتی‌ها و خیال بافی‌های دوران کودکی در کلاس تاریخ دبیرستان می‌باشد. من در مدرسه هیچ علاقه‌ای به کارنگی نداشتم، اما امروزه او به عنوان نمونه‌ای بسیار متحیر ‌کننده از کارآفرینی می‌باشد. کارنگی در دوران رشد زندگی بسیار سختی داشت. او دوران کودکی خود را با کار در کارخانه‌ها سپری کرد و شب خود را مجبور می‌کرد به گونه‌ای بخوابد تا گرسنگی مداوم خود را فراموش کند. کارنگی در نهایت راه خود را برای تبدیل شدن به سرپرست شرکت راه آهن پنسیلوانیا، قبل از ایجاد کسب و کار خود یعنی موفق‌ترین کارخانه تولید فولاد کارنگی باز کرد. علیرغم یکی از ثروتمندترین آمریکایی‌های تمام دوران بودن، او همچنین به عنوان یک مثال عملی سخاوتمندی می‌باشد. به سبب اعتقادش که «مردی که ثروتمند می‌میرد بدون اینکه ناراحتی‌هایش بخشیده شود می‌میرد.»، کارنیگی تقریبا ۹۰ درصد از ثروت خود را به موسسات خیریه و سایر موسسات اهدا کرد. او به عنوان یکی از بزرگترین وقف‌کننده‌ها به کتابخانه‌ها و موسسات آموزشی در سراسر کشور به شمار می‌رود. از تو ممنونیم کارنگی کارنگی، بخاطر ایجاد خانه‌ی دوم برای ما بچه‌های کسل و جمع‌گریز که عملا در کتابخانه‌های محلی زندگی می‌کنیم. ۸. بنجامین فرانکلین


    تنها یک کارآفرین می‌تواند برخی از آزمایش‌های حواس پرتی را انجام ‌دهد، کاری که بنجامین همیشه مشتاق انجام آن بود. فرانکلین با ایجاد میله روشن، دوکانونه‌ها و اجاق گاز فرانکلین (که آخرین مورد ممکن است که شکست به حساب بیاید.) شناخته می‌شود. فرانکلین مانند بسیاری از کارآفرینان معروف جهان، شخصی هزار و یک کلاه بود. دانشمند، چاپگر، سیاستمدار، مخترع، نویسنده، دیپلمات و کارآزموده، تنها چند مورد از کارهای بسیاری بود که او انجام داده‌است. ۹. جان دی. راکفلر


    حتی اگر ما به این بچه‌های عصر طلایی به خاطر به شدت ثروتمند بودند بسیار توجه کنیم، نمی‌توان ادعا کرد آنها از ثروت‌شان استفاده درستی نکردند. یکی از ثروتمندترین افراد جهان در تمام دوران، راکفلر پسر یک فروشنده سیار بود. او کارآفرینی زود هنگام را، با فروش آب نبات و انجام کارهای عجیب و غریب برای همسایگان شروع کرد، و در نهایت به منجر تبدیل او به موسس شرکت استاندارد نفت شد. هیچ کاری کاملا شبیه تجارت نفت نیست و این تجارت راکفلر را به‌شدت ثروتمند کرد. در حالی که راکفلر متهم به استفاده از تاکتیک‌های تجارت در سایه در کسب و کار برای پاک کردن رقبای دیگر شده‌است، در طی عمر‌ش ۵۰۰ میلیون دلار برای فعالیت‌های بشر دوستانه اهدا کرده‌است. (که او این کار را از کارنگی الهام گرفته بود.) ۱۰. هانس کریستین اندرسون


    عزم و اراده شدید و روحیه شروع از خود در کریستین اندرسون او را به یک نمونه عالی از کارآفرینان معروف جهان تبدیل می‌کند. اندرسون در فقر بزرگ شد، و در ۱۴ سالگی به تنهایی به کپنهاگ رفت، زیرا یک پیشگو به او گفته‌بود که اگرچه او در اوایل رنج خواهد برد، ولی در نهایت معروف خواهد شد. این پیش بینی‌ها درست از آب در آمد، همانطور که آندرسن در اوایل تلاش کرد بازیگر و خواننده شود ولی نتوانست و شکست خورد. مدیر تئاتر سلطنتی دانمارک با دیدن چیزی خاص در اندرسون، او را زیر بال خود گرفت و به امور تحصیلات او پرداخت. اندرسون در مدرسه به شدت مسخره می‌شد و توسط سایر دانش آموزان و یک مدیر نفرت انگیز مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت، او آن روزها را از تاریکترین روزهای زندگی خود می‌داند. پس از پایان تحصیل، اندرسون شروع به انتشار نوشته‌ها‌یش کرد.‌ افسانه‌های او به شدت محبوب شد و در نهایت او شهرتی که به عنوان یک کودک به آن وعده داده شده‌ بود را به دست آورد. او هرگز فقر دوران اولیه زندگی خود را فراموش نکرد. داستان دخترک کبریت فروش از زندگی مادرش که در زمان جوانی مجبور به گدایی در خیابان‌ها بود، الهام گرفته شده‌‌است. امروز هانس کریستین اندرسون هنوز هم محبوب است، او با افسانه‌های غنی شناخته شده است، که بسیاری از آنها الهام بخش کلاسیک انیمیشن دیسنی هستند. ( البته باید توجه داشت، انتهای این انیمیشن‌ها بسیار شادتر از داستان‌های اصلی است). ۱۱. بیل گیتس


    بیل گیتس یکی از کارآفرینان معروف جهان است. ثروت ‌مند‌ترین مرد جهان، ثروتی به ارزش خالص، بالغ بر ۷۹ میلیارد دلار دارد. او ۱۶ سال از ۲۱ سال گذشته عنوان “ثروتمندترین فرد جهان” را داشته‌است. گیتس یکی از بنیانگذاران بزرگترین شرکت نرم‌افزاری در دنیا، مایکروسافت، یکی از چهره‌های اصلی در انقلاب کامپیوتر‌های شخصی جهان است. گیتس علاقمند به برنامه‌نویسی کامپیوتر در سنین جوانی بود، تمام وقت آزادش را صرف ایجاد برنامه‌های در کامپیوتر‌های ترمینال تله تیپ مدرسه می‌کرد و همه‌ی آن‌ها را اهدا می‌نمود. گیتس مایکروسافت را ایجاد کرد و سیستم عامل ویندوز را توسعه بخشید، که همچنان به شدت محبوب است. بیل گیتس، مانند بسیاری دیگر از کارآفرینان معروف جهان، به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش نیز شناخته شده‌است، مقادیر زیادی به سازمان‌های خیریه و تلاش‌های علمی اهدا کرده‌است. گیتس بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سال ۲۰۰۰ تاسیس کرد، یک بنیاد خصوصی بشردوست که با‌هدف کاهش فقر، افزایش مراقبت‌های بهداشتی، بهبود فرصت‌های آموزشی و امکان دسترسی به تکنولوژی در سراسر جهان، فعالیت می‌کند. گیتس بیش از ۲۸ میلیارد دلار به این بنیاد اختصاص داده‌است، بنیادی که همچنان او بر‌روی آن کار می‌کند. آیا این کارآفرینان معروف برای شما الهام بخش بوده‌اند؟ شاید شما نفر بعدی در این فهرست باشید.
    با 11 کارآفرین برتر تاریخ جهان آشنا شوید - دکتر مجازی
  4. #44
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    رازهای ناگفته کارآفرینان موفق!

    امروزه در منابع مختلف آموزشی (اعم از کتب های آموزشی، نشریات، مقالات اینترنتی، همایش های کارآفرینی و غیره) به انواع فوت و فن های کسب موفقیت در تجارت اشاره می شود و راهکارهای تئوری پیشتاز بودن در بازار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
    برخی کارشناسان، پشتکار فراوان را عامل کامیابی می دانند و برخی نیز داشتن طرح تجاری را.
    گروهی حضور پررنگ در وب را مهم بر می شمارند و برخی، شناسایی دقیق خواست ها و سلایق مشتریان را اولویت اصلی به حساب می آورند.
    اگر چه همه این توصیه ها ممکن است به جای خود درست و قابل قبول باشد ولی به عقیده من در همه آنها از یک عامل اصلی غفلت شده: انعطاف پذیری.
    اگر چه اهل فن معمولاً «انعطاف پذیری» را در فهرست ویژگی های مدیران تحسین شده به شمار نمی آورند ولی اگر شما با کارآفرینان موفقی که چه بسا در طی مسیر تجاری خود با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده اند، دلیل موفقیت آنها را بپرسید، به شما خواهند گفت که آنها از مشکلات نهراسیدند، در پیمودن مسیر متزلزل نشدند و به گونه ای هنرمندانه با مشکلات روبرو شدند و آنها را پشت سر گذاشتند.
    اگر پای صحبت این مدیران موفق بنشینید، احتمال از روزهای دشواری سخن خواهند گفت که به علت سخت شدن شرایط، قصد کنار گذاشتن کسب و کار خود را داشته اند؛ یا از ماه های مدیدی که در آخرین روزهای ماه، نه تنها هیچ پولی برای آنها نمی مانده بلکه کلی قرض هم بر دوششان سنگینی می کرده است.
    با این حال آنها کلاه خود را سفت چسبیدند و در چنین هوای طوفانی و نامساعدی تلاش کردند از حرکت بازنایستند.
    در مقوله کارآفرینی، انعطاف پذیری یعنی توانایی از سر گذراندن یک رویداد مخرب و ناگوار؛ یعنی دگرگونی پذیری و انعطاف کافی برای همسو شدن با جریان کسب و کار.

    در ادامه، پنج راهکار برای توسعه انعطاف پذیری تجاری ارائه می شود:
    1. توانایی های خود در تصمیم گیری را ارتقاء دهید
    ساده ترین راه برای جلوگیری از استرس و ناکامی این است که بتوانید تصمیمات مهم را بهتر و سنجیده تر بگیرید.
    مدیران در عین انعطاف داشتن باید با قاطعیت عمل کنند.
    هر چه بهتر بتوانید منابع مورد نیاز در اتخاذ و اجرای تصمیمات کاری تان را شناسایی کنید، حرکت شما شتاب و قدرت بیشتری به خود می گیرد.
    ضمناً تصمیماتی را که در گذشته اتخاذ کرده اید، تکمیل کنید و ببینید از نتیجه این تصمیمات، چه تجربه ای کسب کرده اید.
    اگر دوباره بخواهید همان کارها را انجام دهید، چه تفاوت هایی لحاظ خواهید کرد؟
    در فعالیت های آتی خود از این تجارب چه استفاده هایی به عمل خواهید آورد؟
    2. از تکنیک 10-10-10 در تصمیم گیری استفاده کنید
    10-10-10 تکنیکی ساده برای بهبود فرایند تصمیم گیری است و به اولویت بندی بهتر کارها کمک می کند.
    سوزی ولچ (Suzie Welch) این تکنیک را ارائه داده است.
    برای استفاده از این تکنیک سه سوال ساده از خود بپرسید: پیامد این تصمیم بعد از 10 دقیقه، بعد از 10 ماه و بعد از 10 سال چیست؟
    تکنیک 10-10-10 به ما کمک می کند که با دید بازتری به آینده بنگریم و آن گاه تصمیم بگیریم.
    این تکنیک همچنین ما را در حذف راحت تر تصمیمات احساسی یاری می دهد.
    3. دانش خود را افزایش دهید
    گاهی اوقات واقعاً در می مانیم و از خودمان می پرسیم چگونه می شود در این شرایط دشوار که رقابت های سنگینی در بازار جاری است، بتوانیم فروش خوبی داشته باشیم.
    متاسفانه ما اغلب تمایل داریم از شکست ها و تجربیات تلخ درس بیاموزیم.
    هر چه شما بهتر بتوانید نقصان اطلاعات خود را از شیوه های صحیح آن – از قبیل کتاب، مقالات، مربیان و دیگر منابع آموزشی برطرف سازید، کسب و کار موفق تر و پررونق تری خواهید داشت.
    4. سپاسگزار باشید
    هر چقدر هم که اوضاع درهم برهم باشد و شما آشفته و نگران، باز هم مجالی برای دیدن زیبایی ها و قدردانی وجود دارد.
    اگر قصد دارید «انعطاف پذیری» را در خودتان تقویت کنید، باید حتماً چیزهای خوب و باارزش را نصب العین خویش قرار دهید.
    ممکن است برای قدردانی از دیگران به درست کردن یک لیست نیاز داشته باشید؛ مثلاً لیستی از دوستان سابق تان در دانشگاه که قرار است با آنها تماس بگیرید و حالشان را جویا شوید.
    اگر همیشه به دنبال ناکامی ها و مشکلات باشید، ممکن است دیگر مجالی برای دیدن شادکامی ها و موفقیت ها وجود نداشته باشد.
    5. به خودتان اعتماد کنید
    هر تصمیمی که شما در حوزه کاری تان اتخاذ می کنید – صرف نظر از نتایجی که به بار می آورد – بر اساس شم تجاری شما تنظیم می شود.
    به یاد داشته باشید که کارآفرینی ملغمه ای است از زمین خوردن، تجربه به دست آوردن، رشد کردن و برنده شدن.
    به خودتان باور داشته باشید که هر گاه مشکلی بر سر راهتان سبز شد می توانید با درایت و تدبیر آن را از جلوی پایتان بردارید.
    بی شک کارامدی نگرانی و استرس همواره کمتر از قدرت سازندگی اقدامات هدفمند است.
    مهم نیست که جاده چقدر دراز است و مسیر چقدر پر سنگلاخ.
    آنچه که اهمیت دارد این است که هر روز فرصتی نو برای شروع و حرکت به سمت آرمان ها است.
    رازهای ناگفته کارآفرینان موفق! | مشاوره و آموزش بازاریابی دیجیتال
+ پاسخ به موضوع
صفحه 5 از 5 نخست ... 345
نمایش نتایج: از 41 به 44 از 44

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/09, 07:58
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/28, 09:40
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/25, 07:08
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/02, 07:17
  5. ۸ درسی که مک‌دونالد می‌تواند به شما بیاموزد [بخش اول]
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/07, 18:20

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش