هر کجا سخن از به‌روزرسانی منظم است، پای آمار و ارقامی به میان می‌آید که نمی‌توان از کنار آنها به سادگی گذشت. هرچند بیشتر این اعداد از نظرسنجی‌های آن‌سوی آب‌ها برداشت شده و در ایران نمی‌توان به آنها تکیه کرد و برنامه دقیق چید، اما برخی از یافته‌های آنها با عقل جور درمی‌آید ...



هر کجا سخن از به‌روزرسانی منظم است، پای آمار و ارقامی به میان می‌آید که نمی‌توان از کنار آنها به سادگی گذشت. هرچند بیشتر این اعداد از نظرسنجی‌های آن‌سوی آب‌ها برداشت شده و در ایران نمی‌توان به آنها تکیه کرد و برنامه دقیق چید، اما برخی از یافته‌های آنها با عقل جور درمی‌آید و در شبکه‌های اجتماعی یا دنیای وبلاگ‌های فارسی‌زبان نیز کاربرد دارد. نمونه مسلم آن زمانی است که از وبلاگستان صحبت می‌کنند و تولیدمحتوای وب را مدنظر قرار می‌دهند. در دنیای وبلاگستان، مخاطبان سردرگم فراوانی وجود دارد که به دنبال خرید هستند. آنهایی که در فصل بی‌حوصلگی در اولین قدم به سراغ وب‌‌سایت‌ها می‌روند تا اطلاعاتشان را بیشتر کنند. این گروه سرگردان می‌توانند مشتری‌های شما باشند به این شرط که چند‌ عامل را مدنظر قرار دهید و از نیاز آنها و سردرگمی‌شان به نفع خود استفاده کنید. نخستین قدم این است که باور کنید نوشتن برای وب‌سایت و وبلاگ اتفاق کمی نیست. به خودتان یادآوری کنید که هرچند شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بیشتری دارد، اما حضور در وبلاگستان باعث می‌شود تا کارنامه‌ای حرفه‌ای‌تر داشته باشید. عامل دوم به‌روزرسانی منظم است، اگر برای وب‌سایت مجموعه خود محتوای روزانه تولید کنید، آدم‌هایی که به سراغ مجموعه می‌آیند، اطلاعات بیشتری به دست می‌آورند و به همین دلیل ساده‌تر به شما اعتماد می‌کنند. در همان نظرسنجی‌های انگلیسی‌زبان که در ابتدای متن از آن صحبت کردیم، گفته شده که حتی اگر بتوانید بیشتر از یک پست در روز داشته باشید، احتمال بالاتری برای خرید از وب‌سایت وجود دارد. آدم‌ها با دیدن پست‌های به‌روزشده راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و با شما همراه می‌شوند.
در استراکچری که به صورت اینفوگرافیک آماده کرده‌اند، می‌گویند، در مرحله نخست باید برنامه‌ریزی مشخصی برای به‌روزرسانی سایت داشته باشید و طبق آن برنامه منظم پیش بروید. فراموش نکنید که اگر قرار است هر روز در ساعت ۵، وب‌سایت را به‌روز کنید، حتما این‌کار را انجام دهید. اصلا فرض را بر این بگذارید که آنتی‌بیوتیکی است که باید سروقت خورده شود. در مرحله دوم توضیح می‌دهند که با یک وبلاگ فعال می‌توانید گوگل را خوشحال کنید و هیچ‌چیز به اندازه یک گوگل شاد و خندان و مهربان به کمک شما نمی‌آید. رتبه بالاتری به دست می‌آورید و در جست‌وجوهای عمومی بیشتر دیده می‌شوید و به همان نسبت تعداد افرادی که به صفحه شما سر می‌زنند بیشتر خواهد شد. پس تمام تلاش خود را انجام دهید تا گوگل را خوشحال نگه دارید.

ساعت، ساعت آپدیت است! | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها