ویدئو – این محتوای توانمند و هوشمند – قابلیت شکل‌دادن اهداف چندگانه بازاریابی را داراست. این محتوا می‌تواند از هدایت اطلاعات، برندسازی و رشد چشم‌انداز ‌تا هوشمندسازی وب‌سایت را برای شما انجام دهد. طبق گزارش سیسکو در سال ۲۰۱۹، حدود ۸۰ درصد از محتوای مصرفی وب‌ها ویدئو خواهد بود ...


ویدئو – این محتوای توانمند و هوشمند – قابلیت شکل‌دادن اهداف چندگانه بازاریابی را داراست. این محتوا می‌تواند از هدایت اطلاعات، برندسازی و رشد چشم‌انداز ‌تا هوشمندسازی وب‌سایت را برای شما انجام دهد. طبق گزارش سیسکو در سال ۲۰۱۹، حدود ۸۰ درصد از محتوای مصرفی وب‌ها ویدئو خواهد بود و در سال ۲۰۲۰ برای یک فرد ۵میلیون سال زمان می‌برد تا تمام ویدئوها را تماشا کند. شرکت‌هایی که با استفاده از بازاریابی ویدئویی رشد کرده‌اند با رشد درآمدی ۴۹ درصد سریع‌تر از کسب‌وکارهایی که از ویدئو استفاده نکرده بودند، روبه‌رو شدند. بنابراین در حال حاضر، شما به احتمال زیاد متقاعد شده‌اید که نیاز دارید ویدئوهای خود را بسازید‌ اما باید از کجا شروع کنید؟ برای شروع، ۵راه قدرتمند وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها ویدئوها را به وب‌سایت خود بیفزایید.

  • ویدئوهای بک‌گراند در صفحه اصلی یا صفحه محصولات: وب‌سایت نباید یک تجربه ایستا باشد. برخی‌ شرکت‌ها از ویدئوهایی تمام‌صفحه در فرمت موتورهای جست‌وجو به عنوان بک‌گراند در وب‌سایت خود بهره می‌برند. همچنین این ویدئوها می‌توانند حال و هوا و جو حاکم بر وب‌سایت را به طرز ماهرانه‌ای تغییر بدهند و یا محصولات شما را به نمایش بگذارند. علاوه بر این ویدئوهای بک‌گراندگونه، یک فرصت منحصربه‌فرد برای روایت یک داستان مهیا می‌کنند؛ داستانی که شاید تعریف آن به زبان واژه‌ها یا دیگر ابزارهای توصیفی، به اندازه ویدئو جذاب نباشد. برای اینکه از روش گذاشتن ویدئو بک‌گراند در وب‌سایت خود، چیزهای بیشتری دستگیرتان شود، نکات زیر را دنبال کنید:

اطمینان بیابید ویدئو با پیام کلی وب‌سایت و شرکت شما همراستا باشد.
ویدئو مناسب و درست را انتخاب کنید که کاربران وب‌سایت را برای خواندن بقیه محتوا جذب می‌کند، نه اینکه بدتر آنها را از مطالب اصلی منحرف کند.
به ویدئو فضا بدهید. ویدئو بک‌گراند خود را با بهترین کیفیت تمام‌صفحه برای پخش در نیمه بالایی صفحه وب‌سایت خود تنظیم کنید تا بیشترین اثربخشی را در پی داشته باشد.

  • استفاده از ویدئوهای معرفی‌ روی صفحه اصلی: ویدئوهای معرفی، دسته‌ای از ویدئوهای بازاریابی هستند که در یک مدت‌زمان کوتاه و در فرمتی مختصر و مفید به توضیح آنچه شرکت شما انجام می‌دهد، می‌پردازد. یکی از دلایل ارزشمندی این ویدئوها این است که تمام حواس بیننده را درگیر و به‌خاطرسپردن اطلاعات توضیحی را برای آنها ساده‌تر می‌کند. طبق مطالعه فوربس، ۵۹ درصد گفته‌اند ترجیح می‌دهند یک ویدئو آنلاین تماشا کنند تا اینکه متنی را بخوانند که حامل همان محتواست. چند راهنمایی برای داشتن یک ویدئو معرفی:

با یک نوشته خوب شروع کنید. مشکل، راه‌حل، چگونگی اثرگذاری راه‌حل و راه ارتباطی مخاطبان با شما را بیان کنید.
هرچه کوتاه‌تر بهتر! به صورت استاندارد هر ویدئو معرفی باید نهایت ۱ تا ۲ دقیقه باشد.
با مخاطبان به‌صورت مستقیم حرف بزنید! با ضمیر «شما» و «برای شما» با آنها صحبت کنید و چیزهایی را که آنها عمیقاً در موردش نگران هستند، نشان‌شان بدهید.

  • ویدئوهای اثبات اجتماعی (Social Proof Videos) در صفحات فروش: این ویدئو پدیده‌ای روانشناسانه است تحت شرایطی که مردم تصور می‌کنند اعمال دیگران، نمونه رفتار درست در یک شرایط یکسان است. در حالی‌که ده‌ها راه برای اثبات اجتماعی وجود دارد، یکی بیش از بقیه مورد استقبال قرار می‌گیرد: ویدئو توصیف‌های مشتری. آنچه قطعی به نظر می‌رسد این است که دیدن و شنیدن داستان خرید یک مشتری و توصیفات او و همچنین مقایسه آن مشتری بین کالای شما و کالاهای دیگر، مسلماً بسیار معتبرتر و ملموس‌تر از یک متن خالی است.

قبل از شروع فیلمبرداری یک متن یا طرح ساده آماده کنید. از نقاط درد یا نیاز مشتری و چالش‌هایی که به سمت راه‌حل‌های شما هدایت می‌شوند تا نتایج استفاده و تحول با استفاده از محصول یا خدمات کسب‌وکار شما را در آن قرار دهید.

  • ویدئوی تیم کارمندان در قسمت «درباره ما» وب‌سایت: ویدئوی تیم همکاران یک تمایز منحصربه‌فرد است. آنها می‌توانند نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های شخصی خود را درباره شرکت شما ارائه دهند. همچنین از مزیت این ضرب‌المثل قدیمی «مردم جذب مردم می‌شوند» بهره‌مند خواهید شد. از مزایای ویدئوی تیم همکاران، این است که به‌راحتی قابل تولید است.

از کارکنان خود بخواهید همانطور که با یک فرد صحبت می‌کنند، مقابل دوربین به گفت‌وگو بپردازند.
مطمئن شوید که او با معرفی خود، روند ساخت یک ارتباط شخصی را آغاز می‌کند.
بگذارید کارمندان شخصیت فردی خود را از طریق لحن صدا، ظاهر بصری و یا نگاه خود بروز دهند. بایستی برخورد با تصویر کارمند دقیقا مانند برخورد با شخصیت واقعی او، یکسان باشد. تازه فراموش نکنیم که همگی اصالت را دوست خواهند داشت.

  • ویدئوهای تبلیغاتی بر صفحه‌های مختلف: بی‌شک، شرکت‌ها بایستی ویدئوهای تبلیغاتی را به فهرست ویدئوهای خود بیفزایند. در حالی‌که دیگر ویدئوها مخاطب را جذب و او را به سمت خرید رهسپار خواهد کرد، فیلم‌های تبلیغاتی موتور اصلی جعبه بصری شما خواهد بود. یک کلید مفهومی در امر تبلیغ در جهان بیش‌ازحد اشباع امروزی، این است که قادر باشید توجه بینندگان را بربایید. یک پژوهش در دانشکده بازرگانی هاروارد یافته ‌که آن چیزی که در ویدئو تبلیغاتی مورد انتقاد است، محیطی است که بیننده یا مخاطب در آن طریق به تماشای آگهی یا تبلیغات می‌نشیند. نتایج حاصل از این دست مطالعات، نکات زیر را در جهت بهینه‌سازی ویدئوهای تبلیغاتی فراهم آورده است:

اگر مخاطبان شما ویدئوی تبلیغاتی‌تان را در سینما تماشا می‌کنند، بدانید که تمامی حواس آنها جلب تبلیغ شما خواهد شد. پس تمرکز خود را روی غنی‌تر کردن محتوای ویدئوهای تبلیغاتی خود کنید.
اگر مخاطب شما از طریق استفاده همزمان از چند رسانه (مثلا تلویزیون و کامپیوتر) آگهی شما را می‌بیند، شما بخشی از توجه آنها را دارا هستید پس روی دو جنبه سرگرم‌کنندگی و غنی‌بودن از لحاظ اطلاعات تکیه کنید.




5 امکان نوآورانه برای ساخت ویدئوهای بازاریابی | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها