عکس‌هایی که در اینستاگرام استفاده می‌کنید، گاهی اوقات نیاز به توجه بیشتر دارند. شبیه به بچه‌ای که تر و خشک می‌شود، لباسش را عوض می‌کنند و دستی به سر و صورتش می‌کشند. گاهی اوقات عکس‌های شما هم به چنین توجهی نیاز دارند؛ اینکه دستی به سر و رویشان بکشید، نور را تنظیم کنید ...



عکس‌هایی که در اینستاگرام استفاده می‌کنید، گاهی اوقات نیاز به توجه بیشتر دارند. شبیه به بچه‌ای که تر و خشک می‌شود، لباسش را عوض می‌کنند و دستی به سر و صورتش می‌کشند. گاهی اوقات عکس‌های شما هم به چنین توجهی نیاز دارند؛ اینکه دستی به سر و رویشان بکشید، نور را تنظیم کنید و علامت‌های اضافه روی عکس را از میان ببرید. حتی از آن ساده‌تر، گاهی اوقات عکس‌ها نیاز دارند قاب دیگری آنها را در‌بر‌بگیرد، تا جلوه عکس بیشتر شود و بیشتر به چشم بیاید. تنها راه آن نیز برنامه‌های مربوط به ادیت عکس است. چند برنامه‌ای که روی گوشی نصب می‌شوند، شبیه به ادیتور‌ یا musemage برنامه‌های خوبی هستند اما کار را به صورت حرفه‌ای راه نمی‌اندازند.
اینجاست که باید به سراغ فوتوشاپ رفت؛ جایی که علاوه بر ادیت عکس‌ها، این امکان هم به شما داده می‌شود که عکس‌های بی‌کیفیت را تبدیل به تصویرسازی‌های آسان کنید. شاید پیش خودتان بگویید دل من خوش است؟ که نیست.
حقیقت این است که کار کردن با فوتوشاپ، در حد ادیت عکس یا تصویرسازی با آن، آنقدر ساده است که می‌توانید در مدت زمان کمتر از ۳-۴ ساعت آن را بلد شوید و پس از آن دیگر تمرین است و تمرین. دلیلی هم وجود ندارد که کلاس بروید یا هزینه‌ای برای آن متقبل شوید. در یوتیوب یا آپارات، برنامه‌های آموزشی برای فوتوشاپ وجود دارد که اگر قدم به قدم با آن ویدئو پیش بروید، این اصول و قواعد کلی را به شما آموزش می‌دهد. احتمال فراوانی هم وجود دارد که پس از دیدن نخستین ویدئو، ‌ناگهان با این حقیقت مواجه شوید که بیشتر عکاس‌های خوشنام چقدر از فوتوشاپ سود می‌برند و جلوه عکس‌هایشان را مدیون قدرت فوتوشاپ هستند. پس کناره‌گیری نکنید و از ترس افتادن توی چاه، خودتان را از نعمت پریدن محروم نکنید. تنها توصیه ما پیش از هر چیز این است که در روزهای نخست، روی نسخه اصلی عکس کار نکنید.
چون این احتمال وجود دارد که عکس را با تغییراتی ذخیره کنید که علاقه‌ای به آن ندارید و نسخه اصلی عکس از میان برود. در غیراین‌صورت، این شمایید که می‌توانید ساده‌ترین عکس‌ها را تبدیل به تصویری متفاوت کنید.
تجربه نشان داده وقتی روی عکس کار می‌کنید و فضای عجیب‌تری برایش می‌سازید، در دنیای مجازی توجه بیشتری جلب می‌کند.


کلمات کلیدی: عکس های اینستاگرامادیت عکس یا تصویرسازییوتیوب یا آپاراتبرنامه‌های آموزشی برای فوتوشاپ

سر‌و‌کله‌زدن با فوتوشاپ ارزش‌اش را دارد | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها