دلایل زیادی برای عدم موفقیت در تولید محتوای با‌کیفیت وجود دارد که مهم‌ترین آن به کیفیت نویسندگان محتوا بر‌می‌گردد. در بسیاری از استارت‌آپ‌ها تولید محتوا را به نویسندگان ارزان‌قیمت می‌سپارند!



اگر تا به امروز استراتژی تولید محتوایی که برای کسب‌وکارتان انتخاب کرده‌اید، اثربخش نبوده است و مسیر شما را برای رسیدن به موفقیت هموار نکرده، بدون‌شک باید نگاه دقیق‌تری به آنچه تاکنون انجام داده‌اید، بیندازید تا بتوانید مسیر درست را انتخاب کنید. در ادامه دلایل اصلی عدم موفقیت استراتژی محتوا در استارت‌آپ‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • طرح شما برای استراتژی محتوا شفاف نیست

اگرچه اکثر شرکت‌ها در پس‌زمینه‌ استراتژی محتوای خود یک منطق مشخص دارند، اما بسیاری از آنها موفق به انتخاب مسیر درست برای اجرای فرایند بازاریابی محتوا نمی‌شوند. برای داشتن استراتژی محتوای اثربخش باید هدفگذاری صحیح اتفاق بیفتد. قدم اول در این مسیر هم، تعیین KPI یا همان معیارهای مهم متناسب با اهداف کسب‌و‌کارتان است. پس از تعیین مهم‌ترین شاخص‌های تاثیرگذار، گام بعدی ارزیابی و اندازه‌گیری آنها در طول زمان است که با تحلیل نتایج و تطبیق آن با اهداف می‌توان تمرکز فعالیت‌های مجموعه به خوبی تشخیص داد.

  • برای تولید محتوا به نظر مشتریان خود اهمیت نمی‌دهید‌

یکی از اشتباهاتی که عموماً در بسیاری از استارت‌آپ‌ها اتفاق می‌افتد، این است که آنها بدون در نظر گرفتن ترجیحات مخاطبان هدف خود، فرایند تولید محتوا را بر اساس اولویت‌های ذهنی خود انجام می‌دهند. تعیین یک استراتژی محتوا بدون در نظر گرفتن نیاز مخاطبان، تضمینی برای موفقیت نخواهد داشت. توجه به اطلاعات حاصل از واحد CRM و افرادی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند، می‌تواند آمار خوبی از نظرات مشتریان را ارائه ‌کند. همچنین مصاحبه با مشتریان در بازه‌های زمانی مشخص نیز یکی از بهترین راه‌های کشف نیازها، ترجیحات و علاقه‌مندی‌های مشتریان باشد.

  • ترویج و توسعه محتوا را فراموش کرده‌اید

بسیاری از افراد بر این باورند که تنها با تولید یک محتوای خوب و متناسب با نیاز کاربران، به نتایج مورد انتظار خود دست خواهند یافت. درحالی‌که تولید محتوا تنها بخشی از فرایند بازاریابی محتواست. قدم بعدی برای اجرای صحیح استراتژی محتوا، تمرکز بر چگونگی ترویج، انتشار و توسعه‌ محتوای تولید شده است. نکته‌ اساسی اینجاست که هر کسب‌وکار متناسب با شرایط خود باید بهترین گزینه را از میان روش‌های متنوع موجود، انتخاب کند به این دلیل که میزان اثربخشی هر روش متناسب با نیاز مخاطبان در آن صنعت تعیین خواهد شد.

  • محتوای شما واقعا بد است‌

دلایل زیادی برای عدم موفقیت در تولید محتوای با‌کیفیت وجود دارد که مهم‌ترین آن به کیفیت نویسندگان محتوا بر‌می‌گردد. در بسیاری از استارت‌آپ‌ها به واسطه محدودیت در بودجه، فرایند تولید محتوا را به نویسندگان ارزان‌قیمت واسپاری می‌کنند که بدون‌شک انتظار کیفیت متعالی از آنها غیر‌منطقی خواهد بود. مورد بعدی، وجود یک تصویر کلی و حفظ یکپارچگی موضوع در تولید محتواست. در حقیقت محتوایی که منسجم تولید شده و از بافت یکدست برخوردار است، می‌تواند نیاز مخاطبان را برطرف کند و برای آنان ارزشمند باشد. تولید محتوای کسل‌کننده نیز یکی دیگر از دلایل بی‌کیفیت‌شدن محتوای شما خواهد بود.

  • داشتن انتظارات غیرواقعی‌

بازاریابی محتوا و اجرای استراتژی محتوا شبیه یک ماراتن است نه دوی سرعت. بنابراین دستیابی به نتایج برجسته در چند هفته توقعی غیرمنطقی است. حتی در چند ماه نیز نمی‌توان به اجرای یک استراتژی در تولید محتوا امید داشت. به همین دلیل شما نیازمند تولید محتوایی هستید که کشش و جذابیت آن در طول زمان منجر به جذب مداوم مخاطب شود و در نهایت شما را به نتیجه‌‌ مطلوب برساند.
تهیه و تنظیم از فرا محتوا


کلمات کلیدی: بازاریابی شبکهاستارت اپ چیستکسب وکاراینترنتیتولید و مدیریت محتوا

چرا استراتژی تولید محتوای استارت‌آپ شما موفق عمل نمی‌کند؟ | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها