ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    سئو چیست و چرا برای کسب‌وکارتان مهم است؟

    سئو چیست؟ بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به روش‌هایی اشاره دارد که برای بهبود جایگاه وب‌سایت در نتایج جستجوی صفحات موتور‌ جستجو (SERPs) در سایت‌هایی مانند گوگل، یاهو یا بینگ استفاده می‌شوند. ایجاد یک استراتژی سئو برای کسب‌وکارتان می‌تواند به جذب ترافیک مصرفی برای وبسایت و همچنین افزایش فروش و درآمدتان کمک کند.


    برای ایجاد استراتژی سئو، در اینجا کمی درباره‌ی پس‌زمینه و فهم موتورهای جستجو مانند گوگل توضیح می‌دهیم و بررسی می‌کنیم که چگونه از معیارهایی برای رتبه‌دهی اورگانیک به جایگاه وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند.
    هدف موتور جستجو این است که نتایج بی‌طرفانه‌ای برای شما فراهم کند تا اطلاعاتی را که لازم دارید، با بیشترین سرعت و دقت ممکن دراختیار شما قرار دهد. برای انجام این کار موتورهای جستجو قادر هستند، همه‌ی اطلاعات آنلاین را تشخیص بدهند و آنها را با توجه به کیفیت و ربط‌‌شان رتبه‌بندی کنند. زمانی‌که موتورهای جستجو وبسایت‌ها را در یک جستجوی اورگانیک رتبه‌دهی می‌کنند، صدها عامل دخیل هستند. شگفت‌آور است که آنها می‌توانند میلیاردها داده‌ را در کمتر از ۰٫۵ ثانیه تحلیل کنند! فعالیت‌هایی که برای بهینه‌کردن وب‌سایت‌تان انجام می‌دهید، تأثیر مستقیمی برروی رتبه‌ی سئوی سایت شما دارد. اجزایی مانند برچسب H1، واژه‌هایی که در توضیح متا استفاده می‌کنید، محتوا و تکرار کلیدواژه‌ها، پایا‌پیوند‌ها و پیوند‌های ورودی برخی از مواردی هستند که می‌توانید برای بهبود رتبه‌‌ی سایت‌تان از آنها استفاده کنید.










    در این مقاله این اجزا و ربط آنها را به موتور جستجویی که بیشتر استفاده می‌شود، یعنی گوگل بررسی می‌کنیم:


    • برچسب H1: عنوان‌های بزرگ‌تری هستند که برای تیتردادن به محتوا استفاده می‌شوند. برای مثال H1 برای این مقاله تیتر «سئو چیست؟» است. این مقاله ممکن است زمانی‌که فردی کلیدواژه‌ها موجود در برچسب H1 مانند «سئو» را جستجو کند، در نتایج گوگل بالا بیاید. مطمئن شوید که برچسب H1 شما به کلیدواژه‌هایی که می‌خواهید برای آنها نمایش داده شوید، مرتبط است.
    • تکرار کلیدواژه: تعداد دفعاتی است که کلیدواژه‌ای که مخاطب شما جستجو کرده است، در وبسایت شما تکرار شده است. مطمئن شوید که کلیدواژه‌های شما نه‌تنها در برچسب H1، بلکه در متن محتوای‌تان نیز ذکر شده است. درحالی‌که می‌خواهید کلیدواژه‌ها را به‌خوبی تکرار کنید، مراقب باشید که محتوا از آنها اشباع نشود. به‌یاد داشته باشید که گوگل استفاده از کلید‌واژه‌های مترادف را نیز درنظر می‌‌گیرد.
    • توضیح متا: این توضیحی است که شما برای موتور جستجو در برچسب‌هایmeta> html> فراهم می‌کنید. توضیح متایی که برای وبسایت‌تان استفاده می‌کنید، باید شامل کلیدواژه‌ای باشد که می‌خواهید مخاطبان را برای جستجوی آن هدف قرار دهید.
    • پایا‌پیوند‌ها: این مورد به لینک‌های URL دائمی ارجاع می‌دهد که مختص وبسایت شما هستند. قراردادن کلیدواژه‌ها در این پایاپیوند‌ها برای قرارگرفتن در رتبه‌بندی بالاتر در گوگل مفید است. برای مثال، اگر شما یک وب‌سایت باغبانی دارید و می‌خواهید مصرف‌کننده‌هایتان کلیدواژه‌ی «محصولات چمن» را پیدا کنند، روش بهینه برای شما این است که صفحه‌ای با پایاپیوندی مانند gardening.com -&nbspInformationen zum Thema gardening. داشته باشید.
    • پیوندهای ورودی: این مربوط به‌زمانی است که وبسایت‌های دیگر با فراهم‌کردن URL وبسایت شما برای بینندگان‌شان به وبسایت شما ارجاع می‌دهند. برای مثال، اگر شرکت «فوربز» در وبسایت خود به کسب‌وکار شما اشاره کند و شامل پیوندی برای خوانندگان خود باشد که وارد وب‌سایت شما شود، این یک پیوند ورودی محسوب می‌شود. هرچه پیوند‌های ورودی بیشتری داشته باشید، شانس اینکه در کلید‌واژه‌های مورد نظر جایگاه بهتری پیدا کنید، بیشتر خواهد بود. اما منبع پیوندهای ورودی نیز عاملی است که در رتبه‌بندی نقش بازی می‌کند. گوگل برای کیفیت منابعی که پیوندهای ورودی شما از آن می‌آیند، ارزش قائل است و هرچه منبع آن بزرگ‌تر باشد (برای مثال فوربز، نیویورک تایمز، آدرس‌های دولتی و غیره) شانس اینکه در جستجوی گوگل رتبه‌ی بالا‌تری داشته باشید، بیشتر است. توجه داشته باشید که خرید پیوندهای ورودی از وبسایت‌ها، سئوی غیرقانونی درنظر گرفته می‌شود و توصیه نمی‌شود.


    SERPs بر روی رایانه در مقایسه با گوشی همراه: آیا وبسایت شما برای گوشی همراه نیز مناسب است؟



    موتور‌های جستجو به‌طور پیوسته درحال تکامل و تغییر الگوریتم‌هایشان هستند تا با توسعه‌ی فناوری‌های جدید همگام باشند. با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند، تعداد افراد بیشتری جستجوی آنلاین انجام می‌دهند. گوگل متوجه شده ‌است که ترافیک ازطریق گوشی هوشمند افزایش پیدا کرده است، درنتیجه معیار جدیدی به رتبه‌دهی جستجوی آنها اضافه کرده است. اگر وبسایت شما برای گوشی هوشمند مناسب نباشد (واکنش‌گرابودن و بهینه‌‌بودن صفحات وبسایت در گوشی‌های مختلف)، گوگل در رتبه‌بندی جستجوی خود رتبه‌ی پایین‌تری به وبسایت شما می‌دهد، اما این فقط برروی رتبه‌ی جستجو ازطریق گوشی تأثیر می‌گذارد و تأثیری بر رتبه‌ی جستجو برای دستگاه‌های غیر از گوشی همراه مانند رایانه‌های شخصی یا لپتاپ‌ها ندارد. اگر این احتمال وجود دارد که بازار هدف شما کلیدواژه‌های مدنظرتان را ازطریق گوشی جستجو می‌کنند، دانستن این نکته بسیار مهم است.

    پرداخت پول برای ارتقای رتبه‌بندی



    اگر کسب‌وکار شما درآمدی دارد که می‌توانید آن را خرج کنید، نمایش وبسایت شما در اولین نتایج موتور جستجو می‌تواند روش خوبی برای خرج‌کردن پول باشد. شما می‌توانید برای کلیدواژه‌های مشخصی پول بدهید تا در بالای نتایج جستجوی نمایش داده شود. به‌یاد داشته باشید که گوگل این تبلیغات پولی را مانند جستجوی اورگانیک و با همان جدیت اولویت‌بندی می‌کند. هرچه وبسایت شما ربط بیشتری به کلیدواژه داشته باشد، جایگاه بهتری پیدا می‌کند و احتمالا هزینه‌ی کمتری برای هر کلیک پرداخت خواهید کرد. توجه داشته باشید که برخی از کلیدواژه‌ها می‌توانند در مقایسه با دیگر کلیدواژه‌ها گران‌تر باشند. نسبت به این موضوع اطمینان حاصل کنید تا بودجه‌تان را به‌شکلی مناسب به‌کار بگیرید.

    استراتژی سئو شما باید یک فرایند طولانی‌مدت باشد



    قرارگرفتن در رتبه‌ی اول جستجوی گوگل یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. استراتژی سئو شما باید یک فرایند پیوسته باشد. با توسعه‌ی فناوری، موتورهای جستجو خود را با این تغییرات تطبیق می‌دهند والگوریتم‌شان را که مشخص می‌کند چگونه وبسایت‌ها رتبه‌دهی می‌شوند، تغییر می‌دهند. استراتژی سئو‌یتان را در کنترل خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که به‌روز است.
    اگر استراتژی سئوتان را به‌خوبی حفظ کنید، می‌تواند برای شما و کسب‌وکارتان موفقیت‌های زیادی به همراه داشته باشد. نه‌تنها مشتری‌های کنونی خود را حفظ خواهید کرد، بلکه می‌توانید با قرار گرفتن در ۵ جستجوی اول برای کلیدواژه‌های مدنظرتان، ترافیک بیشتری به وب‌سایت‌تان جذب کنید. مشتری‌ها زمانی که به‌دنبال اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار شما هستند، می‌توانند شما و وبسایت‌تان را به‌راحتی پیدا کنند. یک قانون عملی خوب برای اینکه استراتژی سئو را تحت کنترل داشته باشید، این است که تاکتیک‌هایی را که توسط رقبای شما استفاده می‌شود، بررسی کنید. کلیدواژه خودتان را در گوگل جستجو کنید و ببینید که چه‌کسانی به‌عنوان ۵ جستجوی اول بالا می‌آیند، سپس وبسایت آنها را بررسی کنید تا ببینید که چرا و چگونه در صدر رتبه‌‌بندی قرار گرفته‌اند. با کارکردن برروی اجزایی که در این مقاله مطرح کردیم، می‌توانید شروع خوبی برای بهبود رتبه‌تان در جستجوی گوگل داشته باشید.




    برگرفته‌ از: inmotionhosting


    https://www.chetor.com/68207-%d8%b3%...c%d8%b3%d8%aa/
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    سئو چیست؟ - سئو - بهینه سازی سایت

    سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:
    سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.
    سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.
    سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.
    سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.
    الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.
    اوايل شروع سئو

    در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.
    با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.
    يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو استفاده مي‌کردند. اين مقاله توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.
    همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.
    اهداف سئو چیست ؟

    هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.
    بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.
    بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.
    اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.
    يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.

    بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

    • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
    • باعث ایجاد برند می شود.
    • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
    • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
    • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
    • بهترین ابزار برای تبلیغات است.


    سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

    سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.
    سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

    بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.
    SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.
    سئو کلاه - سفيد چیست ؟ (White Hat)

    در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.
    سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

    به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.
    انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.
    مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو

    در زیر به برخی از مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:
    پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ

    در این پژوهش محقق معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر اساس 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

    • بهبود ساختار سایت
    • استراتژی کلمات کلیدی
    • استراتژی URL
    • بهینه سازی کد
    • پردازش کردن متن
    • بهینه سازی لینک های ورودی
    • استراتژی نام دامنه و هاست

    آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

    این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

    • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
    • اضافه کردن URL به نقشه سایت
    • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
    • استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

    بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

    در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:

    • شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
    • وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند
    • جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.

    محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.
    بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی

    در این تحقیق بر اساس یکسری مقالات، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است. محقیق معتقد هستند بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچ وقت تمام نمی شود و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی همه آنها مشکل است. :
    تکنیک هایی که در این تحقیق برای بهینه سازی عنوان شده است عبارتند از:

    • افزایش لینک های خارجی
    • تغییر اسم فایل ها
    • لینک یک طرفه
    • کلمات کلیدی
    • استفاده از Meta Tag
    • استفاده صحیح از عنوان
    • استفاده از robots.txt
    • بهینه سازی محتوا



    سئو چیست؟ - seo چیست؟ - بهینه سازی سایت
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    سئو چیست؟ اهمیت سئو برای کسب و کارهای آنلاین

    سئو چیست؟

    کلمه سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل تکنیک‌های است که باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است ، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.
    با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.هدف سئو سایت چیست و چرا سئو مهم است ؟

    در بازار رقابتی امروز سئو مهم‌تر از همیشه خودنمایی می کند. میلیون‌ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند. بنابراین به وضوح روشن است اگر صاحب یک وبلاگ ، سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید سئو می‌تواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان شود.بهینه سازی سایت مهم است چون :

    • اکثر کاربران یکی از پنج پیشنهاد بالاتر را در صفحه نتایج جستجو انتخاب می‌کنند و هرچه در این رتبه‌بندی بالاتر باشید در نتیجه بازدیدکننده و مشتری بیشتری را خواهید داشت.
    • سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیست و پیاده سازی یک استراتژی خوب در این رابطه باعث بهبود تجربه کاربری و کاربردپذیری وب سایت می شود.
    • سئو همچنین باعث ترویج سایت در شبکه‌های اجتماعی می شود. در واقع افرادی که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

    پنج نتیجه اول گوگل ۶۷ درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند
    هنگامی که شما یک کلمه یا سوالی را در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) جستجو می‌کنید پاسخ آن از طریق صفحه نتایج (SERP) نمایش داده می‌شود. در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج مجموعه الگوریتم های پیچیده‌ای اجرا می‌شوند که شامل عوامل رتبه بندی (SEO Ranking Factors) است و موتورهای جستجو با توجه به آن تصمیم می‌گیرند سایت شما در چه رتبه‌ای قرار گیرد.بنابراین سایت بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده دارا است.گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو بیش از ۲۰۰ سیگنال را برای تعیین رتبه بندی در نظر می‌گیرد و اگر بخواهیم این سیگنال‌ها را دسته بندی کنیم به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارج از سایت (Off-Page SEO) تقسیم می شوند.بهینه سازی درونی سایت یا سئو داخلی چیست ؟ (On-Page SEO)

    همینطور که از عنوان مشخص است فاکتورهای سئو داخلی به عوامل بهینه سازی داخلی سایت اشاره دارد و سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو استاندارد می سازد. عناصر مهم این بخش شامل :
    – کلمات کلیدی (Keywords): هر صفحه دارای یک هدف و موضوع مشخص است که با استفاده از کلمات کلیدی می توانیم محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم. برای مثال صفحه یک محصول مانند “دوربین عکاسی” شامل تنوعی از کلمات (لنز دوربین،لوازم جانبی دوربین و…) است که در متن ، عکس(ALT Tags) و عناصر HTML قرار گرفته‌اند.
    – تگ عنوان (Title Tags): عنوان صفحه در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و همچنین تب مرورگرتان قابل مشاهده است. این یکی از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به شمار می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب وکارتان باشد. برای جدا کردن برند از عنوان صفحه از – _ | » « استفاده کنید.
    – تگ Header tags) H) :بیشتر صفحات وب به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شوند که با تگ‌های h نمایش می‌یابند. تگ <h1> می‌تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند.
    – بهینه سازی محتوا (Content Optimization):محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول ۳۰۰ کلمه باشد. اگر مدام محتوای بی کیفیت و کوتاه انتشار دهید ممکن است به خاطر ارایه محتوای نازک (thin content) تحت مجازات الگورتیم گوگل پاندا قرار بگیرید.
    – لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) باعث می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخش‌ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.
    – ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند. با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران هم نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند. بهتر است از حروف ربط مانند (با ، را ، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی استفاده نکنید.
    – انتخاب نام و توصیف تصاویر(Alt Tags) : تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند. اگر عکس روی هاست مربوط به خود سایت آپلود می شود نام آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد.
    – مطمئن شوید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشد
    – مطمئن شوید که سایت شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) است.
    – مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شود. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) است.

    بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارج از سایت چیست ؟ (Off-Page SEO)

    علاوه بر تغییراتی که شما می‌توانید با رعایت استانداردهای ” On-Page ” جهت قرار‌گیری بالاتر در SERPs برای سایت‌تان لحاظ کنید عوامل دیگری نیز در این رتبه بندی تاثیر گذار هستند که در دسته سئو خارج سایت (Off-Page) قرار می‌گیرند. بر خلاف سئو داخل سایت، بهینه سازی برونی سایت کاملا خارج از سایت اتفاق می‌افتد که مهترین آنها عبارتند از :
    • لینک بیلدینگ(Link Building)
    • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (Social Media)
    • فعالیت در شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

    لینک بیلدینگ (Link Building)

    لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها است. لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی به شمار می‌رود. یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است. به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید است. از روش‌های دیگر میتوان موارد زیر را نام برد :
    • وبلاگ نویسی
    • کامنت گذاری در سایت‌ها
    • ارسال پست در انجمن‌ها
    • ثبت سایت در دایرکتوری‌
    • شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ
    • و…

    توجه داشته باشید من هریک از روش‌های بالا را تصدیق یا رد نمی‌کنم اما برای درک لینک بیلدینگ و کشف بهترین روش‌ها می‌توانید دسته بهینه سازی سایت در بلاگ‌اد را مطالعه یا همواره مقالات آکادمی ای‌نتورک را در این زمینه دنبال کنید.شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

    شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار بروند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند. لازم به ذکر است که تقریبا همه لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌شود خصوصیت “NOFOLLOW” دارند اما به این معنا نیست که هیچ ارزشی نداشته باشند. ایجاد پروفایل و به اشتراک‌گذاری مقالات از جمله کارهای است که می‌توان در سوشال مدیا انجام داد.شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

    سوشال بوکمارک‌ها جزو شبکه‌های اجتماعی هستند که کاربران می‌توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این روش می‌تواند در ترافیک ورودی هم تاثیر‌گذار باشد. با توجه به زمینه فعالیت‌تان می‌توانید در شبکه‌های reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com عضو شوید.تکنیک‌های سئو (SEO techniques)

    تکنیک‌های بهینه سازی سایت به دوبخش کلی تقسیم شده اند :
    • بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO): شامل تکنیک‌های که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب و مفید برای کاربران تلقی می‌کنند.
    • بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO): شامل روش‌های است که موتورهای جستجو آنها را تایید نمی‌کنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آنها هستند. این تکنیک‌ها به عنوان اسپم هم شناخته می‌شوند.

    بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO)

    تکنیک‌ های سئو در این بخش دارای ویژگی‌های زیر هستند:
    • با دستور العمل‌ و استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت دارند
    • محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌شود
    • تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران ایجاد شده است و نه صرفا برای موتورهای جستجو
    • تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که هنگام ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

    بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO)

    تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه بر این اساس شناخته می‌شوند:
    • تلاش برای بهبود رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های موتورهای جستجو
    • هدایت از یک صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است به صفحه دیگر
    • هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشان داده شده در موتورهای جستجو است
    • مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست.
    • استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت
    • ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند.

    به طور کلی هدف سئو کلاه سفید جلب رضایت کاربر و خشنود نگه داشتن آن است ، اما در سئو کلاه سیاه صرفا برای کسب رتبه در موتورهای جستجو تلاش می شود.
    https://academy.anetwork.ir/what-is-seo/
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    SEO چیست
    اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، مشابه چنین جملاتی را زیاد شنیده‌اید: «شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید.» «شما دیده نمی‌شوید؛ اگر در صفحه‌ی اول گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای آنلاین بیهوده است.» «اگر سایت … هنگام جستجوی کلمه … در صفحه‌ی اول گوگل می‌آید، به خاطر یک سری تکنیک است. اسم این تکنیک ها سئو است.» «الگوریتم‌ها عوض شده. کافئین؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ کبوتر؟ دیپ مایند؟» «ما می‌توانیم شما را به صفحه‌ی اول موتورهای جستجو بیاوریم. مطمئن باشید این منطقی‌ترین سرمایه گذاری شماست.» درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO است تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای وبلاگ‌ها و سایت‌های خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. تعریف سئو و چند نکته که خوب است در مورد SEO بدانیم

    اگر چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌. طبیعی است که با توجه به روش اجرای تحقیق، آمار و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف، می‌توانند متفاوت باشند؛ بنابراین شاید بهتر باشد به جای تمرکز بر مقدار دقیق اعداد، بیشتر به مقیاس و اهمیت نسبی آنها توجه کنیم: مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (+). هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (+).

    در حال حاضر کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده می‌شوند؟

    کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند.
    البته به سادگی هم نمی‌توان از این کار ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن به عنوان یک فعل هم در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.
    با این حال شاید مناسب باشد به دو گزارش که توسط سایت معتبر Search Engine Land منتشر شده اشاره کنیم.

    آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است.
    همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند.
    در پرسش دیگری از کاربران خواسته شده موتور جستجوی اصلی مورد استفاده خود را اعلام کنند:

    همان‌طور که می‌بینید در اینجا، گوگل با سایر موتورهای جستجو فاصله‌ی معناداری دارد و به همین علت، شاید هنوز هم – تا زمانی که تغییری جدی در سهم بازار موتورهای جستجو به وجود نیامده – باید بپذیریم که استفاده از موتور جستجو و گوگل به عنوان تعبیرهای مترادف چندان نادرست نیست.
    نقش سئو در ارتقاء کیفیت محتوا در سال‌های اخیر

    در گذشته ضعف‌هایی که در الگوریتم‌های موتورهای جستجو وجود داشت باعث شده بود یک تعبیر بین تولیدکنندگان محتوا رایج شود. آنها می‌گفتند:
    شما دو روش برای نوشتن در فضای وب دارید.
    می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید.


    نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود.

    چه چیزهایی با سئو اشتباه گرفته می‌شوند؟

    گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند.
    اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. کسب و کاری که می‌خواهد در موتورهای جستجو وضعیت مطلوبی داشته باشد، باید نکات بسیاری را رعایت کند که موارد زیر، تنها بخش کوچکی از آنهاست: تولید دائمی محتوای اصیل و بدون کپی کاری (درس مرتبط: تولید محتوا) به روز کردن محتوای قدیمی بر اساس اطلاعات و نیازهای جدید ایجاد حس رضایت در خوانندگان و کاربران قانع کردن بازدیدکنندگان به اینکه مدت بیشتری را در سایت شما بگذرانند همه‌ی این کارها، هزینه‌بر هستند و همیشه و هر روز بخشی از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد.

    SEO همچنین، یک کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجه‌ای مشخص و در یک محدوده‌ی زمانی مشخص، اجرا شود. همچنانکه یک مجموعه تکنیک و اصول فنی هم نیست.
    بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بیفایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.

    هدف ما در درس سئو چیست؟

    این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند.
    آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند.
    در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم.
    موارد زیر از جمله نکاتی هستند که در این مجموعه درس مورد توجه قرار خواهیم داد:
    آشنایی با موتورهای جستجو و وظیفه آنها چه کارهایی انجام دهیم تا موتورهای جستجو و به طور خاص گوگل، ما را به مخاطبان خود نمایش دهند؟ چه سهمی از موفقیت در سئو به خاطر تکنیک است و چه سهمی به خاطر محتوا؟
    https://motamem.org/%D8%AF%D8%B1%D8%...A%D8%AC%D9%88/
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    اهداف سئو چیست؟



    هدف اصلی و نهایی سئو کمک به وبسایت‌ها برای رسیدن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. این کار باعث افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی در سایت است. هر چقدر افزایش نرخ کلیک بیشتر باشد، مطابق الگوریتم‌های موتورهای جستجو حرکت می‌کند و باعث رسیدن به جایگاه و رتبه بالاتری در میان نتایج جستجو خواهد شد.

    زمان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن یک سایت است. اینکه چگونه کلمات کلیدی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اصلاحا سئو بهتری پیدا می‌کنند، نیازمند زمان است. شاید هفته‌ها یا ماه‌ها، زمان نیاز باشد تا به نتیجه مطلوب برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای همه وبسایت‌ها بسیار اهمیت دارد که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به خصوص نتایج طبیعی یک تا سه گوگل باشند که ۵۸/۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار بگیرند.
    به طور کلی سئو کمک می کند تا یک سایت:

    • بازدید بسیار بهتری داشته باشد
    • با برند سایت مطرح شود
    • افزایش ترافیک داشته باشد
    • در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شود
    • افزایش فروش محصولات داشته باشد
    • در دنیای تبلیغات مطرح شود

    سئو درون صفحه چیست؟ (On Page SEO)



    سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها یا محتویات وبسایت شما شامل متن، تصویر، پیوند و ... مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به سئو درون صفحه می‌شود. این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌کنید در نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین، خیلی مهم است که روش سئو درون صفحه به درستی قبل از سئو بیرون صفحه، انجام شود. زیرا کاربران واقعی و ترافیک زیادی را برای سایت به ارمغان می‌آورد.
    سئو بیرون صفحه چیست؟ (Off Page SEO)



    بر خلاف روش سئو درون صفحه که توسعه وبسایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وبسایت شما انجام می‌شود؛ این شامل تمام چیزهایی است که می‌تواند در به دست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. سئو بیرون صفحه در درجه اول در به دست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وبسایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.
    سئو بیرون صفحه یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت به دست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.
    سئو کلاه سفید چیست؟ (White Hat SEO)



    در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. در این روش SEO، کارشناسان بهینه سازی از روش های استاندارد و پایه سئو استفاده می‌کنند که منجر به افزایش رتبه سایت در دراز مدت می‌شود. در این روش از هیچ تکنیک غیر قانونی استفاده نمی‌شود. به این روش از سئو، سئو اخلاقی هم گفته می‌شود.
    سئو کلاه سیاه چیست؟ (Black Hat SEO)



    به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستوراتی دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف به دست آوردن رتبه‌بندی بالا، به کار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و به کارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.
    انجام تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه ممکن است که باعث افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود. در واقع، با فهمیدن گوگل سایت پنالتی شده و از نتایج حذف می‌شود که به صفحات آخر گوگل می‌رود. بهتر است تا همین حالا صفحات آخر گوگل را بررسی کنید تا به این موضوع پی ببرید.
    سئو کلاه خاکستری چیست؟ (Gray hat SEO)



    شاید خود متخصصین سئو این مطلب را ندانند اما طیف وسیعی از افرادی که به طور حرفه‌ای در حوزه سئو سایت فعالیت می‌کنند، در واقع از روش کلاه خاکستری استفاده می‌کنند. برای مثال خرید بک لینک یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه است که گوگل شدیدا با آن برخورد می‌کند. حال بسیاری افراد با درج لینک‌های رایگان در سایت‌ها و تبادل لینک و امور مشابه اقدام به ساخت بک‌لینک‌های مصنوعی می‌کنند. این روش، سئو کلاه خاکستری است.
    علاوه بر این، به استفاده ترکیبی از روش‌های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید در بالا بردن سئو سایت نیز سئو کلاه خاکستری گفته می‌شود.
    آنچه مسلم است، مفهوم سئو سایت با لینک سازی گره خورده و لینک سازی یک عمل دستی است و کاری که با دخالت مستقیم انسان انجام گیرد امکان خطا هم دارد. بنابراین، تبدیل شدن ناخواسته سئو کلاه سفید به سئو کلاه خاکستری تا حدی قابل توجیه خواهد بود.
    چرا یک سایت به سئو نیاز دارد؟



    با تعدد سایت‌های گوناگون جستجوگرهایی مانند گوگل، بینگ و یاهو به یکی از مهم‌ترین ابزارهای هدایتی برای کاربران تبدیل شده‌اند. امروزه این موتورها اساسی‌ترین روش برای بررسی و آدرس‌دهی درست محتوای هر سایت به کاربران به شمار می‌روند. در واقع کاربران از طریق این جستجوگرها به سایت و مطلب مورد نظر خود می‌رسند. حال اگر این موتورها نتوانند سایت و محتوای شما را در پایگاه‌های خود پیدا کنند، در نتیجه علاقه‌مندان و کاربران نیز به سایت شما هدایت نخواهند شد.
    بیشتر بخوانید:

    • برترین سایت‌ های آنالیز سئو کدامند؟


    با مجموع موارد اشاره شده می‌توان دریافت که عبارتی که در کادر جستجوگرها تایپ و جستجو می‌شود تا چه حد حائز اهمیت است. بر اساس آمارها، موتورهای جستجو به خودی خود می‌توانند عامل موفقیت یک سایت باشند. به همین دلیل سئو به عنوان یکی از روش‌های تبلیغاتی و جذب مخاطب رایگان و البته تاثیرگذار محسوب می‌شود.
    چرا موتورهای جستجو سایت بدون سئو را شناسایی نمی‌کنند؟



    با وجود پیشرفت‌های روزافزون و همچنین هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، این ابزارها کماکان به کمک احتیاج دارند تا بتوانند نتایج جستجوی مطلوب‌تر و درست‌تری به کاربران ارائه دهند. سئو بهینه می‌تواند این جستجوگرها و همچنین کاربران را از میان هزاران سایت به سایت مد نظر راهنمایی کند. برعکس، یک سایت بدون داشتن سئو مناسب هیچ‌گاه نمایش داده نمی‌شود.
    از ویژگی‌های سئو بهینه علاوه‌بر شناسایی توسط موتورهای جستجو می‌توان به بالا بردن رتبه و همچنین بازدیدهای بیشتر محتوای آن اشاره کرد. پر واضح است که با به روی کار آمدن روزانه‌ی هزاران سایت، اینترنت به فضایی رقابتی و پیچیده تبدیل شده است و از این حیث است که سئو می‌تواند یک سایت را منتخب و ممتاز کند.
    آیا هر کسی می‌تواند تنظیمات سئو سایت خود را انجام دهد؟



    دنیای سئو هر چند پیچیدگی‌های خود را دارد اما همگی می‌توانند حداقل مسائل ابتدایی و مقدمه‌ای آن را یاد بگیرند. حتی با دانشی اندک نیز می‌توان با سئو مناسب پیشرفت‌های بزرگی را در سایت ایجاد کرد. به هر حال از تنظیمات ابتدایی تا پیشرفته برای سئو، تاثیر چشم‌گیری در بهینه‌سازی سایت صورت خواهد گرفت.
    حالا که با مفهوم سئو آشنا شده‌اید، می‌توایند محتوای با کیفیت و بهتری تولید کنید. کتابخانه آنلاین لیداوب در سری مقالات سئو ، هر‌ آنچه که لازم باشد در این حوزه بدانید را به شما آموزش می‌دهد. ما سعی می‌کنیم، جدیدترین روش‌ها برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل را در اختیار شما قرار دهیم.

    https://www.lydaweb.com/category/art...8C%D8%B3%D8%AA
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    سئو چیست؟ منظور از بازاریابی SEO چیست؟

    آیا می توانید حدس بزنید که روزانه چند پست در اینترنت منتشر می شود؟ نظری دارید؟تنها کاربران وردپرس روزانه 2 میلیون پست در اینترنت منتشر می کنند. این مسئله بدین معنیست که هر ثانیه 24 پست در اینترنت انتشار می یابد. به عبارت دیگر از ابتدا تا همین جای مطلب که شما در حال خواندن آن هستید، 216 پست در اینترنت توسط کاربران وردپرس منتشر شده است.این عدد تنها به کاربران وردپرس محدود شده و در صورتی که تمام وبسایت ها را در نظر بگیریم، این عدد بسیار بزرگتر نیز خواهد شد. این حجم از پست ها احتمال دیده شدن پست شما توسط کاربران اینترنت را کاهش می دهد، اما برای به موفقیت رساندن یک وبسایت، مجبورید که در رقابت با دیگر سایت ها شرکت کنید.برای هر یک از مطالب وبسایت رادزاد که شاید تهیه آنها و انتشارشان 5 تا 10 ساعت طول بکشد، تنها 10 دقیقه زمان برای بهینه سازی آن می تواند تاثیر زیادی بر روی هر چه بیشتر دیده شدن آن داشته باشد. جای تعجب ندارد که کلمه سئو تنها در ایران ماهانه بیش از 150 هزار بار جستجو می گردد. این عدد در مقیاس بین المللی برای کلمه SEO، حول و حوش چند میلیون جستجو در ماه است.
    طبق آمارها کاربران روزانه بیش از 2.2 میلیون جستجو را در گوگل انجام می دهند. این مقدار تنها مختص گوگل است و اگر سایر موتورهای جستجو را نیز در نظر بگیریم، به عدد بسیار بزرگتری خواهیم رسید. بنابراین حضور یا عدم حضور یک سایت در صفحه اول گوگل می تواند به افزایش رونق یا ورشکسته شدن یک کسب و کار آنلاین منجر شود.اما در واقع منظور از سئو چیست؟احتمالا تاکنون به این مسئله پی برده اید که سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد و به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجوست. اما در حقیقت چه چیزی را بایست بهینه کنیم؟آیا بهینه سازی مختص طراحی سایت است؟ یا اینکه شامل نوشته ها نیز می باشد؟ آیا لینک ها هم نیاز به بهینه سازی دارند؟پاسخ به این سوال ها مثبت است و بیشتر از این ها را نیز شامل می گردد.اجازه دهید از ابتدا شروع به تعریف سئو کنیم.معنی سئو چیست؟

    طبق وبسایت ویکیپدیا، سئو به مجموعه فرایندهایی گفته می شود که بر روی دیده شدن صفحات یک وبسایت در نتایج غیر پولی جستجو تاثیر گذار است.بسیار خب، حال به تعریف بهتر سئو می پردازیم:سئو به فرایند بهینه سازی محتوای آنلاین گفته می شود به گونه ای که موجب افزایش جذابیت آنها برای موتورهای جستجو شده و در نتیجه، آن محتوا در هنگام جستجوی عبارتی به خصوص، در رتبه بالاتری قرار می گیرد.حال به تفکیک بیشتر این تعریف می پردازیم:وقتی پای سئو به وسط کشیده می شود، شما هستید و موتورهای جستجو و کاربر جستجوگر. اگر شما مطلبی درباره "نحوه پخت لازانیا" در وبسایت خود منتشر کرده اید، انتظار دارید که موتورهای جستجو (در 90 درصد مواقع هدف ما، گوگل است) در هنگام جستجوی عبارت "پخت لازانیا"، صفحه مورد نظر از سایت شما را به کاربران، در بالای نتایج جستجو نمایش دهد.سئو به جادویی گفته می شود که شما می بایست بر روی آن کار کرده تا گوگل را مجاب به دوست داشتن مطالب سایت خود کنید و در نتیجه گوگل آن را در نتایج اولیه صفحات جستجو به ازای کلمات کلیدی مرتبط قرار دهد.در ادامه ما میخواهیم به صورت عمیقتری به کاوش مفهوم سئو بپردازیم.مقدمه سئو

    حال این جادوی سئو چه شکلیست و چرا از اهمیت برخوردار است؟همانطور که ذکر شد، اغلب فعالیت آنلاین کاربران با یک جستجو آغاز شده و نزدیک به 75 درصد جستجو ها از از طریق گوگل انجام می گردد. همچنین پنج آیتم اول نتایج گوگل، 67 درصد تمام کلیک ها را به خود اختصاص می دهند. با کنار هم گذاشتن این دو حقیقت مطمئنا به اهمیت سئو پی خواهید برد.
    در فضای آنلاین یک جک مرتبط با این موضوع وجود دارد که به گونه ای بیان کننده اهمیت حضور در صفحه اول نتایج گوگل است: "اگر نیاز به مکانی برای مخفی کردن یک جسد دارید، آن را در صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل قرار دهید!"اگر پست های وبلاگ شما یا صفحه محصولات فروشگاه اینترنتیتان در صفحات دوم به بعد نتایج جستجو قرار دارد، در حقیقت هیچ رتبه ای کسب نکرده و شانسی برای دیده شدن ندارید.اما برای اینکه چگونگی قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو را یاد بگیریم، ابتدا می بایست با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شویم.موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
    حال که با مبانی سئو آشنایی کوچکی پیدا کرده اید، نگاه دقیقتری به جزییات آن می کنیم.با اینکه الگوریتم رتبه بندی گوگل و 200 فاکتور موثر در آن تاکنون افشا نشده است، اما کارشنان سئو، بسیاری از آن ها را تا حدودی شناسایی کرده اند. در مطلب فاکتورهای رتبه بندی گوگل، مهمترین آنها بیان شده است.اما در ابتدا نیاز است که یک مطلب را مستقیما اعلام کنیم. در حالت کلی دو نوع فعالیت در سئو وجود دارد و از همین ابتدا می بایست سمت مورد نظر خود را تعیین کنید.سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

    اگر به سئو نگاه های یک شبه دارید، احتمالا در نهایتا کارتان به سئو کلاه سیاه خواهد کشید. این نوع سئو تنها بر روی موتورهای جستجو متمرکز بوده و کاربران حقیقی را در نظر نمی گیرد. روش هایی برای شکستن قوانین وجود دارند که می توان تنها با خرج کردن مقداری پول، به افزایش سریع رتبه سایت دست یافت.نتیجه نهایی این گونه فعالیت های اسپم پس از کسب نتایج غیر طبیعی، جریمه شدن سایت خواهد بود. این گونه فعالیت ها برای کسب و کارهایی که آینده ای را برای خود تصور می کنند، مناسب نیست.در این گونه فعالیت ها معمولا بایست هزینه های را متقبل شوید و از آنجا که موتورهای جستجو همواره در حال به روز رسانی هایی برای مقابله با این گونه فعالیت ها هستند، همیشه می بایست به دنبال راهی برای دور زدن قوانین جدید باشید.در نقطه مقابل سئو کلاه سفید وجود دارد که روشی برای ساختن یک کسب و کار آنلاین پایدار می باشد. اگر مشغول سئو با این روش ها هستید، مطمئنا تمرکز شما بر روی کاربران خواهد بود. سعی شما همواره مبتنی بر ارائه بهترین محتوا و در دسترس قرار دادن آن به شکلیست که مورد پسند موتورهای جستجو نیز هست.
    شاید نیاز به گفتن نباشد، اما ما در اینجا فقط به صحبت درباره سئو کلاه سفید خواهیم پراخت. سمت و سوی خود را از بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید، هوشیارانه انتخاب کرده تا در آینده تاسف نخورید.متاسفانه همیشه آنطور که به نظر می رسد ساده نیست. همانطور که میدانید زندگی مطلقا سیاه یا مطلقا سفید نیست. همین مسئله ای در سئو نیز وجود دارد. چیزی بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه وجود دارد که ما از آن با نام سئو کلاه خاکستری یاد می کنیم.در سئو کلاه خاکستری هدف شما فریب دادن شخص یا به بازی گرفتن الگوریتم های جستجو نیست. با این حال این روش ها، امتیازات خود را به همراه دارد.استانداردهای گوگل هیچگاه برخلاف آنطوری که گوگل علاقه مند به باور داشتن شما بر آنهاست، کاملا مطلق نیستند. حتی بعضی مواقع ممکن است کمی متناقض نیز به نظر برسند. به عنوان مثال گوگل اعلام کرده که آنها علاقه مند به پست های مهمان برای لینک سازی نیستند.اما اگر برای توسعه و رشد برند از پست های مهمان بهره ببریم، در حال انجام کار اشتباهی هستیم؟ اگر با استفاده از پست های مهمان، کاربران بیشتری را از وجود خود آگاه کرده و ترافیک زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنیم، باز هم کار غلطی انجام داده ایم؟ این موارد دلایل مشروعی برای استفاده از پست های مهمان هستند و ما به شخصه تا حدی آنها را پیشنهاد میکنیم.مطمئنا افرادی هستن که با اظهار نظر قبلی مخالفت کنند. این موضوع کاملا طبیعیست. وجود همین گونه اختلافات است که بازاریابی آنلاین و به خصوص سئو را به حوزه ای سرگرم کننده نیز تبدیل کرده است. دیجیتال مارکتینگ بیشتر شبیه به یک بازیست و افراد می توانند از راه های مختلفی به پیروزی برسند.سئو همواره در حال تغییر است و قوانین منتسب به آن نیز دائما تغییر می یابند. به علاوه بیشتر چیزی که ما از آنها با عنوان قوانین سئو یاد می کنیم، پیش بینی هایی بر مبنای سئو هستند و با تکیه بر اکثریت موارد و نه همه آنها به دست آمده اند.به همین دلیل فضای بزرگی برای سئو کلاه خاکستری وجود دارد که می توان دزدکی در آنها حرکت کرد. بعضی از تکنیک های لینک سازی کلاسیک مانند استفاده از صفحه پذیرش دانشگاه ها برای ساخت بک لینک، جز این روش ها به حساب می آیند. بعضی از افراد اعلام می کنند که این روش هنوز کار می کند، اما بسیاری نیز آن را منسوخ شده می دانند. در اغلب موارد به این مسئله بستگی دارد که چگونه دست به استفاده از این روش ها زده اید.سئوکار های مشهور دنیا مانند Ross Hudgens بسیار درباره تاکتیک های قابل ارزیابی لینک سازی صحبت می کنند. تمام تاکتیک های بازاریابی در صورتی که انتظار بازگشت سرمایه را داریم، می بایست قابل ارزیابی باشند. اما مشکلی درباره این تصور وجود دارد.تقریبا هر تاکتیک قابل ارزیابی در لینک سازی بسته به نوع انجام آن، در لبه مرز با سئو کلاه سیاه قرار دارد. Ross Hudgens در وبسایت خود مثالهایی ارائه کرده که حتی برندهای بزرگ نیز مانند New York Tims نیز از روش های کلاه خاکستری بهره می برند. به صورت فنی میتوان این کار را خلاف قوانین گوگل دانست.ساخت بک لینک در بعضی از کسب کار ها مانند تکنولوژی و تغذیه کار آسانیست. وبلاگ های بسیاری هم اکنون در حال فعالیت و انتشار محتوا در این باره هستند. اما آیا این وضعیت درباره کمپانی های تولید مکمل های غذایی نیز برقرار است؟آیا میدانید که سرویس بازاریابی ایمیلی MailChimp به برندهای مکمل های غذایی اجازه استفاه از سرویس خود را نمی دهد؟ آنها چگونه می توانند با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کرده و درامد خود را افزایش دهند؟این مسئله در مورد کسب و کارهای خاص مانند شرط بندی نیز وجود دارد. این گونه سایت ها شانسی ندارند که یک وبلاگ نویس معروف، به شکلی مبالغه آمیز شروع به تعریف از آنها در وبسایت خود کند.بعضی مواقع پیش می آید که شما بخواهید شانس خود را امتحان کنید. موسسات حقوقی نیز جز همین دسته بوده و در گرفتن بک لینک های با کیفیت از شانس کمی برخوردارند. به همین دلیل است که آنها مطابق نمونه ای که ذکر کردیم، از تکنیک های ساخت بک لینک در صفحه پذیرش دانشگاه ها استفاده می کنند.مشکل دیگری که وجود دارد اینست که موتورهای جستجو به اندازه کافی خوب عمل نمی کنند و در رتبه بندی ها مشکلاتی دارند. البته الگوریتم های جدید مانند رنک برین به طور چشم گیری این مشکل را حل کرده است.این مسئله موجب شده که افرادی مانند Glenn Alsop انجام تاکتیک های کلاه خاکستری مانند شبکه های وبلاگی خصوصی را بر خلاف قوانین گوگل پذیرفته اند. Glenn Alsop به عنوان مثال به صفحه ای از نتایج جستجو در عبارت Future of blogging اشاره کرده است.سایت او در انتهای نتایج جستجو قرار دارد. اما او در ادامه اذعان کرده است که:
    1. بک لینک های آن صفحه نسبت به دیگر رقبا بیشتر است.
    2. اعتبار دامنه او نسبت به دیگر رقبا بیشتر است.
    3. ساختار داخلی صفحه نسبت به رقبا بهتر است.

    اما واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ چه توضیحی می توان برای این مسئله داشت؟گوگل به صورت کلی اعلام کرده که این سه فاکتور جز مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی رتبه بندی صفحات هستند و سئوکاران نیز بر این مسئله اتفاق نظر دارند. اما با این وجود در حالت عملی این اتفاق نیفتاده است.ظاهرا شما می توانید کمی سیستم گوگل را به بازی گرفته و بعضی موارد را تا حدی شبیه سازی کنید. این مسئله آنقدرها هم آنطور که به نظر می رسد بد نیست، اما مشکل همچنان پا برجاست.سال گذاشته اقای Larry Kim موسس وب سایت WordStream پیش بینی کرد که در سال آینده نرخ کلیک (CTR) تاثیر بیشتری بر روی رتبه بندی سایت ها خواهد داشت. او پیش بینی کرد که شبیه سازی مشارکت کاربران مانند افزایش نرخ کلیک به یکی از تاکتیک های کلاه خاکستری تبدیل خواهد شد.ما در اینجا قصد قضاوت درباره خوب یا بد بودن سئو کلاه خاکستری را نداریم. انتخاب یا عدم انتخاب آن به تصمیم خود شماست. ما در حال صحبت درباره چیزی هستیم که شما کمتر درباره آن می شنوید.بسیاری از رقبای شما هر کاری را برای رسیدن به نتایج بالای گوگل انجام می دهند و این کار موجب محو شدن شما از نتایج جستجو خواهد شد. بنابراین می بایست تصمیم بگیرید که چه مسیری را در سئو طی خواهید کرد و قادر به پذیرش چه مقدار ریسک هستید.مقایسه سئو داخلی و سئو خارجی

    سئو را می توان به دو قسمت سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم کرد.سئو داخلی بر روی فاکتورهایی از رتبه بندی گوگل متمرکز است که مستقیما به وضعیت صفحه مورد نظر برای بهینه سازی وابسته است. مانند هدینگ ها، محتوا و ساختار صفحه.سئو خارجی بر روی فاکتورهایی متمرکز است که گوگل در خارج از سایت شما به آن توجه می کند. این فاکتورها به دیگر منابع مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ های فعال در زمینه کاری شما و سابقه فرد جستجو کننده وابسته است.این دو دسته بندی سئو متفاوت از یکدیگر هستند، اما الزاما می بایست در هر دو بسیار خوب عمل کرد. برای درک بهتر این ماجرا مثالی را خدمتتان عرض می کنیم.تصور کنید که شما صاحب خانه ای با یک باغچه در رو به روی آن هستید و یک مسیر نیز از درب بیرونی خانه تا خود خانه وجود دارد که از این باغچه می گذرد. دو سناریو زیر را در نظر بگیرید.سناریو اول: داخل خانه شما به طرز شگفت انگیزی تمیز بوده اما حیاط آن بسیار شلوغ و کثیف است. چیزی که در این سناریو اتفاق می افتاد این است که با وجود داشتن تمیز ترین خانه از داخل، اما به دلیل کثیف بودن بیرون آن، کسی وارد این خانه نمی گردد.این مثال همانند عدم انجام سئو و بهینه سازی خارجی سایت است. شاید سایت شما محتوا و ظاهر بسیار خوبی داشته باشد، اما به گونه ایست که هیچ کس اعتباری برای آن قائل نمی گردد. کسی وبسایت پر محتوای شما را نمی بیند چرا که ترافیکی کسب نمی کنید.سناریو دوم: حیاط خانه بسیار تمیز، اما داخل خانه پر از هرج و مرج و شلوغی است.حال شرایط را بالعکس کنید. باغچه شما بسیار تمیز و زیباست و افراد زیادی را به سمت آن جلب می کند. اما داخل خانه مانند یک منطقه جنگ زده است و بازدیدکنندگان بعد از چند ثانیه کوتاه آن را ترک می کنند.هنگامی که کاربری درست پس از ورود به یکی از صفحات سایت آن را ترک کند، گوگل آن را به منزله فرار کاربر می داند. هر چه میزان این فرار (بانس ریت) بیشتر باشد (تعداد کاربرانی که به سرعت و بعد از دیدن تنها یک صفحه از سایت آن را ترک می کنند)، گوگل رتبه پایین تری به آن صفحه خواهد داد.به همین دلیل است که انجام سئو داخلی و سئو خارجی به همراه یکدیگر ضروریست. در ادامه نگاهی به هر دو می اندازیم.سئو داخلی

    سه مورد در سئو داخلی وجود دارند که بیشترین اهمیت را به خود اختصاص داده اند. اولین و مهمترین فاکتور در سئو داخلی، محتواست.محتوا

    احتمالا تاکنون جمله معروف محتوا پادشاه است را شنیده اید. بیل گیتس این مسئله را در سال 1996 پیشبینی کرد و این موضوع همچنان برقرار است. اما چرا محتوا پادشاه است؟به این خاطر که کاربر استفاده کننده از موتور جستجوی گوگل وقتی خوشحال و راضی می شود که نتایج مورد نیاز خود را به بهترین شکل ممکن مشاهده می کند.هنگامی که شما عبارت آسانترین و بهترین ساندویچ خانگی چیزبرگر را جستجو می کنید، گوگل تمام انرژی خود را برای ارائه نتایجی که آنها را بهترین دستورالعمل های تهیه چنین ساندویچی می داند، می گذارد. برای چنین منظوری نیز به جستجوی تمام محتوای وب می پردازد.گوگل تنها به دنبال سریعترین دستور تهیه این غذا نمی پردازد، بلکه آسان بودن دستور تهیه نیز اهمیت بسیار فراوانی دارد. شاید هم فست فود هایی که چنین غذایی را نیز برای فروش گذاشته اند را به شما معرفی کند. گوگل تمام تلاش خود را می کند تا بهترین نتایج را به کاربران نمایش دهد.تمام هم و غم گوگل ارائه بهترین تجربه کاربری است تا عالی ترین محتوا را برای شما به نمایش گذارد. این مطلب بدین معنیست که وظیفه شماره یک شما برای انجام بهترین سئو، ایجاد محتوایی با کیفیت است. مطمئنا این وظیفه خسته کننده بوده و زحمت زیادی را می طلبد.سئو تفاوت چندانی با دیگر انواع مهارت ها ندارد: بهترین نتایج همواره با تلاشی بسیار سخت به دست می آیند. بهترین نوع بازاریابی نیز نمی تواند یک محصول بد را به فروش برساند. به همین نسبت بهترین و پیشرفته ترین سئو نیز برای یک محتوای بی کیفیت و بلا استفاده، بی فایده است.در اینجا به معرفی فاکتورهایی می پردازیم که موجب افزایش اعتبار یک محتوا از دید گوگل می شود.کیفیت محتوا

    محتوای با کیفیت در طول زمان موجب فاصله گرفتن سایت شما از دیگر رقبا شده و به همین دلیل یک نقطه شروع خوب برای هر اقدام سئو موفقیت آمیزی است. اما تهیه محتوای با کیفیت، اصلا کار آسانی نیست. جدا از همه، شما می بایست در کسب و کار خود یک فرد با تجربه و پر از اطلاعات بایست باشید تا بتوانید دست به تولید محتوای با کیفیت بزنید.با این حال نیازی نیست که از نقطه صفر شروع کنید. مطالعه محتوای حال حاضر موجود در وب اولین قدم برای شروع اینکار است. سپس می توانید با نوشتن محتوایی که از تمام محتوای موجود بهتر، کامل تر، بلندتر و با کیفیت تر است، شروع خوبی برای سبقت از بقیه داشته باشید.شاید هم ایده های نویی در سر داشته باشید. تولید محتوا حول ایده های نو نیز می تواند تلاش بسیار خوبی در این زمینه باشد. در هنگام شروع به نوشتن محتوا دقت داشته باشید که از تمام عناصر یک محتوای باکیفیت در آن استفاده کنید.حتی اگر در این زمینه تازه وارد هستید، می توانید نوشتن را به یکی از عادات روزانه خود تبدیل کرده و از این طریق آرام آرام به یک حرفه ای در این کار تبدیل شوید.جستجو و یافتن کلمات کلیدی

    پیدا کردن کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران پیش از نوشتن محتوا می بایست انجام شده و امری بسیار مهم برای تولید محتوای با کیفیت تلقی می گردد.به این دلیل که کلمات کلیدی اصلی می بایست در عنوان صفحه و همینطور متن آن به اندازه کافی به کار روند، از این رو کلمه کلیدی انتخابی مورد نظر از قبل می بایست انتخاب گردد. اگر هنوز با این کار نا آشنا هستید، پیشنهاد می کنیم که مطلب یافتن کلمات کلیدی را مطالعه فرمایید.یافتن کلمات کلیدی مهارتیست که با یادگیری نیاز دارد و مطمئنا زمان زیادی را مطلبد. بنابراین حتما قبل از شروع کار، این پروسه را به خوبی یاد بگیرید.استفاده از کلمات کلیدی

    گوگل نسبت به سالهای گذشته هوشمند تر شده است. با اینکه استفاده از کلمات کلیدی انتخابی در طول متن محتوا امری ضروریست، اما استفاده بیش از حد و افراطی از آن موجب وارد شدن آسیب به رتبه صفحه می گردد.استفاده بی رویه از کلمات کلیدی دیگر این روزها کاربردی ندارد. امروزه استفاده از کلمات کلیدی بیشتر به شکل مفهومی بایست صورت گیرد. گوگل نسبت به گذشته ارتقا زیادی در درک عبارت مورد جستجوی کاربر پیدا کرده است.گوگل علاوه بر خود کلمات کلیدی، به عبارات مشابه و مترادف با آن نیز نگاه می کند و منظور کاربر را در استفاده از آنها درک می کند.تا جایی که کلمات کلیدی موردنظر در مناطق مهم یک صفحه (مانند هدینگ ها، یو آر ال و توضیحات متا) به کار رفته است، نیازی به استفاده بی رویه از آن در متن محتوا نیست. تنها بر روی خواسته کاربران تمرکز کرده و کلمات کلیدی خود را چند بار به صورت طبیعی در طول متن به کار ببرید.به روزرسانی منظم محتوا

    وبسایت Hubspot در طول یک تحقیق نشان داده است که پست محتوا به شکل مرتب می تواند بر روی رتبه گوگل موثر باشد.با این حال تولید محتوای جدید تنها یکی از راه های سیگنال دهی به گوگل از بابت فعال بودن سایت است. راه های زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها به بروزرسانی مطالب منتشر شده پرداخت.آقای Brian Dean از وبسایت Backlinko تنها 30 پست را در طول دو سال منتشر کرده است. با این حال او همواره این پست ها را به روز کرده و با نوشتن مطالب جدید و بازنویسی مطالب قدیمی، آن ها را غنی تر می کند.با اینکه تولید منظم محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است، شما می توانید با پست کردن تنها یک مطلب جدید در ماه و به روزسانی مطالب قبلی، نتایج شگفت انگیزی را کسب کنید.پاسخ مستقیم

    گوگل در بعضی از مواقع پاسخ مستقیمی به سوالات کاربران را در صفحه نتایج جستجو به نمایش می گذارد. اگر محتوای تولید شده توسط شما کاملا برای گوگل واضح باشد، گوگل آنها را به عنوان یک پاسخ به سوالات کاربران و درست زیر کادر جستجو نمایش می دهد.
    https://radzad.com/seo
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    مت کاتس کارمند اسبق تیم مقابله با اسپم گوگل در گذشته اعلام کرده بود که وبمسترانی که از اصطلاحات عامیانه در محتوا استفاده می کنند، در مسیر درستی قرار دارند.به همین دلیل است که مطالب آموزشی بلند و همراه با جزییات زیاد روز به روز محبوب تر می شوند. بنابراین دقت داشته باشید که با زبان خود کاربران دست به نوشتن بزنید. استفاده از کلمات سخت و عبارات با معانی پیچیده شما را در بازی سئو، به عنوان فردی باهوش به نمایش نمی گذارد.انتخاب کلمات کلیدی

    در قسمت های قبلی گذری کوتاه بر روی موضوع انتخاب کلمات کلیدی داشتیم. اما این موضوع به قدری مهم است که جا دارد آن را در یک بخش جداگانه بررسی نماییم. به همین دلیل است که بعضی ها 90% بحث سئو را حول و حوش انتخاب کلمات کلیدی می دانند.کلمه کلیدی بیان می کند که هر قسمت از محتوا درباره چیست. کلمه کلیدی توصیف کننده هویت برند شماست. کلمات کلیدی حتی در لینک سازی نیز بسیار مهم هستند. در حالت کلی کلمات کلیدی در انتخاب هر تاکتیک سئو و نحوه چگونگی پیاده سازی آنها موثرند.یکی از اشتباهات اغلب افراد اینست که پس از مدتی دست از یافتن کلمات کلیدی جدید بر میدارند. افراد ممکن است دست به طراحی مجدد سایت زده یا اینکه یک کمپین بازاریابی جدیدی را استارت بزنند. آنها معمولا یک یا دو هفته فعالیت کرده و پس از آن متوقف می شوند.تصور این گونه افراد اینست که یافتن کلمات کلیدی یک پروسه یک باره است. در حالی که حقیقت ماجرا خلاف این می باشد. بهترین سئوکارها همیشه در حال یافتن کلمات کلیدی جدید و یا ویرایش موارد قبلی هستند. آنها همواره به ارزیابی تناسب کلمه کلیدی انتخابی با محتوای موجود می کنند.در اینجا به بیان اشتباهات می پردازیم که حتی باهوش ترین افراد نیز از آن در امان نیستند.اشتباه اول: انتخاب کلمه کلیدی نادرست

    تصور کنید که شما عرضه کننده خدمات مشاوره ای هستید. سرویس شما هزینه ای بالغ بر 100 میلیون تومان در سال است. این هزینه در ماه چیزی کمتر از 9 میلیون تومان می شود. این مقدار با توجه به اینکه غیر معقول نیست، اما پر واضح است که گران می باشد. حال اگر در کلمه کلیدی خدمات مشاوره ای رایگان به رتبه یک گوگل برسید، حدس بزنید که چه نوع مخاطبینی را جذب خواهید کرد؟مطمئنا افراد به دنبال خدمات مجانی شما را یافته و پس از کلیک بر روی سایت شما و مشاهده قیمت ها، هزینه ای نخواهند کرد. این کلمه کلیدی ممکن است هزاران نفر را در ماه به سمت سایت شما بکشاند، اما با این حال این افراد، مخاطبین مناسبی برای سایت شما نیستند. بنابراین منطقی نیست که سایت شما در این کلمه کلیدی رتبه بالایی کسب کند.بهتر است که کلمه کلیدی خود را معطوف به سایر موارد کنید، حتی اگر جستجوی آنها در ماه خیلی زیاد نباشد. تصور کنید که تنها یک یا دو نفر از کسانی که سایت شما را می یابند به مشتری تبدیل شوند. با همین یکی دو مشتری نیز قدمی رو به جلو برداشته اید.اشتباه دوم: نادیده گرفتن رقبا

    تصور می کنیم که کلمه کلیدی مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید. این کلمه کلیدی کاملا با سایت شما مرتبط بوده و در راستای فروش محصولات و خدمات شماست. حال کار مهم بعدی چیست؟در اینجا می توانید از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner و یا حتی ابزار رایگان keywordtool.io استفاده کرده و اطلاعاتی درباره دیگر کلمات کلیدی مشابه و حجم جستجوی آنها کسب کنید.به طور طبیعی افراد جذب کلمات کلیدی می شوند که بیشترین تعداد جستجو را دارند. اما نکته مهمی که اغلب نادیده گرفته می شود اینست که توانایی کسب رتبه در یک کلمه کلیدی اغلب به میزان رقابت در آن وابسته است.عبارات Content Marketing (بازاریابی محتوا) را در ابزار انتخاب کلمه کلیدی MOZ تست می کنیم.
    طبق آمار سایت Moz، این عبارت 6500 الی 9500 بار در ماه جستجو می شود. این رقم بسیار خوبیست. این عبارات محبوب ترین کلمه کلیدی در وب نیست، اما می تواند شروع خوبی برای فعالیت باشد. مشکل از جایی شروع می شود که سایت خود را با دیگر سایت های رقیب که در صفحه اول گوگل در این عبارت قرار دارند مقایسه می کنیم.
    همانطور که مشاهده می کنید، اعتبار صفحه و دامنه سایت های رقیب و همینطور تعداد لینک های آنها در دیگر سایت ها بسیار بالاست. مطمئنا ماه ها یا شایدم سالها زمان ببرد که یک وبسایت بخواهد به صفحه اول حتی نزدیک شود. در نتیجه احتمال رسیدن به صفحه اول در حد صفر می باشد.اغلب افراد در چنین شرایطی به سراغ کلمات کلیدی بلندتر می روند. آنها تصور می کنند که به خاطر حجم کمتر جستجوی این گونه عبارات بلندتر، میزان رقابت نیز در آنها کمتر می باشد. اما متاسفانه همیشه اینطور نیست.عبارت content marketing agency (آژانس بازاریابی محتوا) را در سایت MOZ آنالیز کرده و نتیجه را مشاهده می کنیم.
    تعداد جستجو در این عبارت پایین بوده و در حدود 100 بار در ماه است. به نظر کلمه کلیدی بلند و خوبی به نظر می رسد. اما یک مشکل وجود دارد و آن میزان رقابت در این عبارت است.
    سایت های رقیب سالهاست که حضور فعالی در این زمینه داشته و دارای لینک های زیادی از سایر سایت ها هستند. رقابت در این کلمه کلیدی بلند مانند قبلی همچنان سنگین است. پس حتی دومی بدتر از اولی نیز هست. چرا که در صورت رسیدن به صفحه اول گوگل میزان ترافیک دریافتی بسیار پایین خواهد بود.پس چه کلمه کلیدی را انتخاب کنیم؟کلمات کلیدی را انتخاب کنیم که:
    1. مرتبط با کسب و کار وبسایت باشد.
    2. خیلی رقابتی نباشد.
    3. نسبت به زحمت مورد نیاز ترافیک مناسبی را برای سایت به ارمغان بیاورد.

    این یک سوال طلایست و برای پاسخ دادن به آن می بایست کمی ذهنتان را فراتر از جایی که هستیم ببرید.نکته اول انتخاب کلمه کلیدی: بر روی قصد و هدف از جستجو تمرکز کنید

    اغلب افراد بر روی خود کلمات کلیدی تمرکز کنند. اما این کاری نیست که شما بایست انجام دهید. به جای توجه کردن به کلمات مورد جستجوی کاربران، قصد و هدف آنها را از جستجو مشخص کنید.یافتن هدف کاربران از جستجوی یک کلمه کلیدی می تواند سایت شما را از یک کسب کننده ترافیک به یک منبع درامد بزرگ تبدیل کند. برای تبیین بهتر موضوع یک سناریو مطرح کرده و به بیان تفاوت ها می پردازیم.تصور کنید که شما صاحب یک سایت مشاغل هستید. درامد سایت شما به واسطه لیست کردن مشاغل مختلف می باشد. بنابراین می بایست ترتیب مشاغل شما از بهترین سایت های موجود مانند Indeed نیز بهتر باشد تا کاربران به جای این سایت های معروف به سراغ سایت شما بیایند.عبارت Engineering Jobs (مشاغل مهندسی) را جستجو می نماییم.
    بعضی از موارد جستجو مربوط به مهندسی مکانیک و بعضی دیگر با مهندسی نرم افزار مرتبط هستند. هدف کاربران از جستجوی چنین عبارتی می تواند کاملا متفاوت باشد. این همان چیزیست که شما می بایست دقیقا به آن پی ببرید.کاربران از جستجوی چنین عبارتی به دنبال چه چیزی هستند؟ اغلب کاربران به چه نوع شغل مهندسی علاقه مندند؟ این مثال نشان می دهد که چگونه می توانیم با استفاده از کلمات کلیدی خوبی که رقابتی نیستند، به کسب ترافیک بپردازیم.وبسایت Indeed مطمئنا رقیب سختی برای سایت های مشاغل است، بنابراین ما نیاز به کلمات کلیدی جایگزینی بر اساس هدف کاربران از جستجو داریم. ابتدا به پیشنهادات گوگل برای عبارت موردنظرمان دقت می کنیم.
    عبارات دیگری نیز وجود دارند که کاربران به جستجوی آنها می پردازند. هم اکنون شما با پتانسیل های زیادی رو به رو هستید. مشاغل مهندسی مکانیک (Mechanical)، عمران (Civil) و صنایع (Industrial) ممکن است بسیار رقابتی باشند، اما مهندسی محیط زیست (enviromental) و صدا (audio) چطور؟با رفتن به انتهای صفحه نیز پیشنهادات دیگری نیز از گوگل مشاهده خواهید کرد. مهندسی هوافضا (aerospace) در این بین بسیار جذاب به نظر می رسد.
    حال سوال دیگری از شما میپرسیم: هدف یک کاربر از جستجوی عبارت best marketing automation tool (بهترین ابزار اتوماسیون بازاریابی) در گوگل چه می تواند باشد؟آنها به دنبال بهترین ابزار ممکن در اتوماسیون بازاریابی هستند، اما هنوز عزمی برای انتخاب یکی از آنها را ندارند. در عوض آنها به دنبال روشی برای ارزیابی موارد جایگزین هستند. آنها به دنبال مطلبی هستند که به مقایسه ابزارهای مختلف با یکدیگر بپردازد. حال ببینیم که بعد از جستجوی این عبارت در گوگل چه چیزی به نمایش در می آید.
    مورد هایلایت شده اول تبلیغی از طرف گوگل بوده و دومین مورد هایلایت شده، اولین نتیجه ارگانیک گوگل است. نتیجه طبیعی نشان دهنده مطلبیست که به معرفی و مقایسه 55 ابزار در زمینه اتوماسیون بازاریابی می پردازد.تبلیغ گوگل نیز بر خلاف این حقیقت که کاربر به دنبال بررسی گزینه های ممکن می باشد، به نمایش درامده است. این گونه شرکت ها لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را بدون در نظر گرفتن قصد کاربر تهیه کرده و تبلیغ خود را برای همه آنها نمایش می دهند. این گونه شرکت ها بهتر است که با مشاهده گزینه های بیشتر، تبلیغ هدفمندتری را عرضه کنند.وبسایت AnswerThePublic یکی از ابزارهای مورد علاقه ماست چرا که به ارزیابی هدف کاربر از جستجوی عبارت مورد نظر می پردازد. با جستجوی عبارت مورد نظرمان یعنی best marketing automation tool در این وبسایت به نتیجه زیر رسیدیم.یکی از گراف های مورد علاقه ما همانیست که به تجزیه افراد جستجو کننده این عبارت می پردازد.به عنوان مثال مشاهده می کنیم که در عبارت best marketing automation tool افراد جستجو کننده به چهار دسته زیر تقسیم می شوند:
    • کاربران وردپرس
    • شکرت های B2B حرفه ای
    • کسب و کار های کوچک
    • استارت آپ ها

    هر یک از این مخاطبین با یکدیگر متفاوت بوده و بودجه های مختلفی برای این کار دارند. مطمئنا یک شرکت B2B بزرگ هزینه بیشتری را نسبت به یک کسب و کار کوچک هزینه می کند. هر یک از آنها نیز نیازهای خاص خود را دارند.کاربران وردپرس تنها به دنبال افزونه ای هستند که در داخل وبسایت آن ها نصب شود، در صورتی که شرکت های B2B نیاز به یک پلتفرم مستقل دارند. شاید هم بخواهند که سیستم اتوماسیونشان در داخل وبسایت اجرا شود.هدف گذاری برای هر یک از این موارد موجب تغییر در انتخاب کلمه کلیدی می شود. صفحات و پست هایی که برای این عبارت ایجاد می کنید می بایست مشخصا برای حیطه به خصوصی از مخاطبین نوشته شود و کلمات کلیدی هر یک با بقیه متفاوت خواهد بود.احتمال موفقیت شما در مواردی که رقابت کمتری در آنها وجود دارد، مطمئنا بیشتر خواهد بود. همچنین در این شرایط مخاطبین شما نیز نسبت به اقلام عرضه شده توسط شما علاقه بیشتری نشان خواهند داد. همه این موارد موجب کسب لینک های بیشتر، رتبه بهتر و در نتیجه درامد بالاتر می گردد.سئو کدهای HTML

    هنگامی که از کیفیت بالای محتوای خود اطمینان حاصل کردید، حال وقت بررسی وضعیت کدهای سایت است. برای سئو و بهینه سازی سایت نیازی نیست که یک برنامه نویس وب حرفه ای باشید. اما راه اندازی یک کسب و کار آنلاین بدون اطلاع از مبانی HTML، مانند رانندگی بدون آگاهی از معنای رنگ های چراغ راهنمایی است.خوشبختانه با وجود وبسایت هایی مانند Codecademy یا Khan Academi می توانید هر چیزی را درباره HTML و برنامه نویسی وب به سرعت و به طور مجانی یاد بگیرید. همچنین از طریق صفحاتی مانند rel="nofollow"اینجا نیز می توانید به مهمترین کدهای HTML دسترسی داشته باشید.در اینجا نگاهی می اندازیم به چهار قسمت HTML که در صفحه هر محتوایی می بایست بهینه سازی گردند.تگ عنوان (title tag)

    تگ عنوان به مانند تیتر یک روزنامه است. این عنوان در تب مرورگرها نمایش داده می شود. تگ HTML متناسب با این عنوان تگ title نامیده می شود. اما وقتی پای وبلاگ ها یه میان می آید، منظور از عنوان همان تگ H1 می باشد.هر صفحه از سایت می بایست دارای یک تگ H1 بوده تا عنوان صفحه برای گوگل واضح باشد.متای توضیحات (Meta Description)

    متای توضیحات به مانند چکیده ای از محتوای هر صفحه می باشد که در نتایج جستجو نیز نمایش داده می گردد. بهینه سازی متای توضیحات و عدم این کار تفاوت بین سئو خوب و بد می باشد.
    اگر متای توضیحات بهینه باشد، به صورت بریده و همراه با سه نقطه در نتایج جستجو نمایش داده نشده و همواره به صورت یک جمله کامل نمایش داده می گردد. متای توضیحات بهینه شده، همچنین همواره شامل کلمه کلیدی هر متن نیز است.خیلی خود را درگیر محدودیت 320 کارکتری متای توضیحات نکرده و در نوشتن آن به جای موتورهای جستجو، همواره کاربران واقعی را مخاطب نوشته های خود قرار دهید. در صورتی که از وردپرس استفاده می کنید، افزونه سئو Yoast SEO ابزارهای خوبی برای هر چه بهینه تر نوشتن متای توضیحات دارد.
    ما به شخصه در اغلب سایت های وردپرسی مشتریانمان از این افزونه سئو وردپرس استفاده می کنیم، چرا که یکی از بهترین ها در بازار می باشد. این افزونه محبوب ترین افزونه وردپرسیست، همواره بروز رسانی شده و دارای ویژگی هاییست که به مدیریت زمان کمک زیادی می کند.از ویژگی های این افزونه می توان به موراد زیر اشاره کرد:
    • به شما کمک می کند تا داده های متا را برای هر شبکه اجتماعی به صورت مجزا بنویسید. همجنین در ایجاد فرمت مناسب برای Rich data کمک زیادی می کند.
    • نقشه سایت را به صورت خودکار به روز رسانی می کند.
    • با کنسول جستجوی گوگل ترکیب شده و به شما اجاره می دهد که داده های آن را مستقیما در بک اند وبسایت مشاهده کنید.
    • و دیگر امکانات فراوان

    به عنوان مثال می توانید به جای سفارشی سازی عنوان هر صفحه، از یک الگوی مشخص برای ایجاد تگ عنوان و توضیحات بهره ببرید. همچین دارای امکانات دیگری نظیر ارزیابی خوانایی و ابزارهای آنالیز کلمات کلیدیست که به برسی بهتر سئو سایت کمک زیادی می کند.
    با استفاده از ابزارهای Yoast SEO میتوانید نمایه یک صفحه در نتیجایج جستجو را قبل از انتشار آن در وبسایت مشاهده فرمایید.
    https://radzad.com/seo
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    اسکیما (Schema)

    اسکیما محصول همکاری چندین موتور جستجو با یکدیگر است. این قابلیت به موتورهای جستجو کمک می کند تا آیتم های خود را هر چه بهتر به کاربران نمایش دهند. به عنوان مثال در چند تصویر قبل مشاهده کردید که نویسنده ستاره هایی را برای نمایش امتیاز کاربران به مطلب خود به کار برده است. این مورد فاکتور بسیار کوچکی در سئو است اما تمرین خوبی برای آن می باشد.برای مطلعه بیشتر در این زمینه مطلب اسکیما چیست را مطالعه کنید.زیرعنوان ها

    زیرعنوان ها یکی از مواردی هستند که هر صفحه فرود خوبی به آن نیاز دارد. زیرعنوان ها نه تنها بر روی شکل دهی به ساختار محتوا تاثیر گذارند، بلکه بر روی سئو نیز تاثیر مثبتی دارند.در مقایسه با تگ H1، تگ های H2، H3، H4 و الی آخر قدرت سئو کمتری دارند، اما همچنان تاثیرگذار هستند و شما می بایست از آنها استفاده کنید. به علاوه پیاده سازی این زیرعنوان ها در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس بسیار ساده نیز است.چگونه به تشخیص پیشرفت های کدهای HTML بپردازیم؟

    کنسول جستجوی گوگل (سابقا با عنوان وبمستر تولز گوگل) دارای بخشی با عنوان HTML Improvements است که خطاهای مرتبط با موارد بالا را به شما گزارش می دهد. گوگل از داده های متای سایت (عنوان صفحه، متای توضیحات و ...) استفاده کرده تا به دسته بندی بهتر مطالب آن بپردازد.
    در داخل این گزارش شما می توانید به سرعت مشکلات زیر را تشخیص دهید:
    • محتوای تکراری در بین صفحات بسیاری از سایت
    • طولانی بودن عنوان صفحه و متای توضیحات
    • کوتاه بودت عنوان صفحه و متای توضیحات
    • عدم وجود کلمات کلیدی در این داده های متا

    با کلیک بر روی هر گزینه می توانید موارد تحت تاثیر قرار گرفته را مشاهده کنید.ساختار سایت

    سومین بخش از سئو داخلی که به آن می پردازیم، ساختار سایت است. با اینکه این بخش به راحتی این پتانسیل را دارد به یک مبحث بسیار فنی و پیچیده تبدیل شود، اما کارهای کوچکی را در این زمینه می توان انجام داد تا به بهبود سایت یا در اصطلاح عامیانه (و البته اشتباه) افزایش سئو پرداخت.یک ساختار خوب وب سایت موجب تجربه کاربری خوب برای کاربری که در حال گشت و گذار در سایت است می شود. این مسئله بیشتر بر روی سرعت بارگذاری سایت، وجود ارتباط امن و طراحی موبایل پسند متمرکز است.در حالت ایده حال شما حتی قبل از خرید دامین برای سایت نیز، ساختار آن را در ذهن خود مجسم می کنید. این کار به شما کمک می کند که خود را جای کاربر گذاشته و با استفاده از مهندسی معکوس، انتظارات او را پیش بینی کنید.پیاده سازی ساختار سایت متناسب با انتظارات کاربران موجب ارتقا تجربه کاربری (UX) سایت می شود. همچنین با تکیه بر چند نکته و توجه به آنها میتوان تجربه کاربری سایت را تا حد زیادی ارتقا بخشید. هر چه این مقدار بیشتر باشد، رتبه سایت نیز بهتر خواهد بود.پایش آسان سایت

    گوگل دارای ربات های نرم افزاریست که به پایش سایت از یک لینک به لینک دیگر آن می پردازند. بسته به اینکه پایش آنها در وبسایت چقدر مطلوب باشد، آنها گزارش بهتری از وضعیت سایتتان به گوگل خواهند داد.هرچه سیستم لینک های داخلی سایت مطلوب تر باشد، پایش صفحات برای ربات های گوگل آسانتر خواهد بود و گوگل درک بهتری از سایت خواهد داشت.در صورتی که از سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس استفاده می کنید، تنها با یک پلاگین ساده به تولید نقشه سایت پرداخته و عملیات پایش را برای ربات های گوگل بسیار ساده تر کنید. در صورت عدم استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نیز می توانید از وبسایت هایی نظیر XML sitemap generator برای تولید نقشه سایت بهره ببرید.برای مشاهده پایش به صورت عملی نیز می تواند از ابزار Seo Crawler استفاده کنید.محتوای تکراری

    در مورد محتوای تکراری و تاثیر منفی آن بر روی رتبه سایت، قصه های زیادی وجود دارد. یکی از اشتباهات معمول در این حوزه اینست که هر چیزی در وبسایت می بایست کاملا اورجینال باشد.پست مجدد محتوای سایت و انتشار آن به صورت پست مهمان در دیگر سایت ها به سئو سایت لطمه ای نمی زند، مگر اینکه به شکلی افراطی مورد استفاده قرار گیرد.به عنوان مثال اگر مطالب سایت خود را همزمان در وبسایت هایی بزرگ منتشر کنید، ممکن است به رتبه آن صفحه از سایت شما آسیب وارد شود، چرا که گوگل مطالب سایت های بزرگ را به خاطر اعتبار بیشترشان زودتر ایندکس می کند.به عنوان مثال بعضی از وبلاگ ها در صفحه دسته بندی خود تنها به عنوان پست ها بسنده می کنند. اما بسیاری از دیگر سایت ها، توضیح کوتاهی را از ابتدای پست برداشته و در زیر عنوان پست، کپی می کنند. این مورد در اغلب سایت ها بسیار معمول است، چرا که اغلب سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به صورت پیشفرض دست به چنین کاری می زنند.این چند خط کوتاه موجب می شود که کاربران قبل از کلیک بر روی عنوان مطالب، با موضوعیت آن آشنا شوند. با این حال، این کار پتانسیل ایجاد مشکل ایجاد محتوای تکراری را دارد. واضح است که چند خط از محتوا بین صفحه دسته بندی و خود مطلب یکسان می باشد. دقت کنید که اگر دارای تعداد پست های بسیار زیاد در صفحه باشید، این کار مشکل را دو چندان می کند.برای حل مشکل محتوای تکراری چندین راه وجود دارد و انتخاب کدامیک از آنها، به منبع مشکل وابسته است. به عنوان مثال شاید تنها پاک کردن چند خط کد از قالب سایت، در 30 ثانیه موجب رفع این مشکل گردد.بنابریان اگر کنسول جستجوی گوگل گزارشی از هزاران صفحه تکراری در سایت شما دهد، با یک مشکل بزرگ رو به رو هستید. اگر دارای چندین نسخه از یک محتوا در سایت هستید، تگ کانونیکال می تواند نسخه اصلی آن را به گوگل معرفی کند. تنها کافیست که یک خط کد زیر را در قسمت Head صفحات تکراری قرار دهید:
    <link rel="canonical" style="color: blue;" href="http://example.com/wordpress/seo-plugin/" />
    خوشبختانه پلاگین هایی مانند Yoast SEO در وردپرس انجام این کار را بسیار ساده می کنند. شما می توانید به سادگی یو آر ال اصلی مطلب را در هر یک از دیگر نسخه ها قید کنید و از این پس وردپرس به صورت اتوماتیک کد مربوطه را در صفحات مورد نظر قرار می دهد.
    یکی دیگر از افزونه های کاربردی در وردپرس افزونه Quick Page/Post Redirect Plugin می باشد. این افزونه در مواقعی که قصد دارید صفحات قدیمی را به یک صفحه جدید ریدایرکت کنید بسیار مفید است. همچنین می توان با استفاده از این افزونه مشکل لینک های نامعتبر را نیز حل کرد.بعد از نصب این افزونه می توانید به راحتی یو آر ال های قدیمی را به یو آر ال های جدید ریدایرکت کنید.
    با اسنفاده از افزونه Broken Link Checker نیز می توانید لینک های نامعتبر سایت را شناسایی و با استفاده از افزونه قبلی به آدرس های جدید ریدایرکت کنید.
    بسیاری از وبسایت های بررسی سئو سایت مانند Moz همانند موتورهای جستجو به پایش سایت می پردازند تا مشکلات معمول را بیابند. محتوای تکراری و لینک های از کار افتاده (یا آدرس های دارای خطای 404) دو تا از رایج ترین مشکلات اغلب سایت ها هستند.در صورتی که از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا جوملا استفاده نمی کنید، می توانید مستقیما با ویرایش فایل .htaccess در هاست سایت، ریدایرکت ها را به صورت دستی اعمال کنید.موبایل پسند بودن سایت

    صادقانه بگوییم، اگر وبسایت شما موبایل پسند نیست، مطمئنا با شکست مواجه خواهید شد. بیش از 54% کاربران فیسبوک در حال حاضر از طریق موبایل هایشان به این شبکه اجتماعی دسترسی دارند. با توجه به اینکه فیسبوک در حال حاضر دارای 1.65 میلیارد کاربر فعال در ماه است، می توان نتیجه گرفت که تنها به این واسطه، نزدیک به 900 میلیون کاربر دارای موبایل هوشمند داریم. این روزها در نظر داشتن کاربران موبایلی یک امر ضروریست. با اینکه ابزارهای زیادی برای تست موبایل پسند بودن سایت وجود دارد، ما ابزار Mobile-Friendly Test گوگل را به شما پیشنهاد می کنیم.اغلب قالب های وردپرس امروزی موبایل پسند بوده و در صورت عم چنین امکانی می توانید از ابزارهای کمکی مانند WPTouch بهره ببرید.همچنین می توانید از پیشنهادات گوگل در انتهای تست موبایل پسند بودن آن استفاده کرده یا اینکه کلا این کار را به یک شخص متخصص در این زمینه بسپارید.سرعت سایت

    خود را گول نزینید. همه ما می دانیم که سرعت سایت بسیار مهم است. اگر اینطور فکر نمی کنید، آخرین باری را که به خاطر بارگذاری یک صفحه، سی ثانیه معطل شده اید را به یاد بیاورید.امروزه ما برای وقت خود ارزش بیشتری قائلیم و از این رو سرعت پایین سایت، قطعا نرخ تبدیل کاربر به مشتری را پایین می آورد. تحقیقات اخیر گوگل کاملا بیانگر این مسئله است. این تحقیق نشان میدهد که سرعت بارگذاری سایت تا هفت ثانیه می تواند موجب احتمال فرار کاربران از سایت را تا 113 درصد افزایش دهد.طبق یافته های این تحقیقات، سرعت میانگین بارگذاری سایت در بین سایت های مورد آزمایش 22 ثانیه بوده است. این مقدار تقریبا 3 برابر بیشتر از مثال قبل می باشد.شما می توانید با استفاده از ابزار Test My Site گوگل به بررسی سرعت سایت خود از دید یک کاربر متصل به اینترنت با سرعت متوسط به پایین بپردازید. همچنین این ابزار راهکارهایی را برای کم کردن این زمان به شما ارائه خواهد داد.
    یکی دیگر از ابزارهای مورد علاقه ما برای تست سرعت سایت، ابزار Pingdom می باشد. این ابزار به بررسی عملکرد آن نیز می پردازد. همچنین می توانید سرعت سایت را از مناطق مختلف جهان بررسی کنید.ما در مطلب افزایش سرعت سایت به بررسی راهکارهایی برای این مهم پرداخته ایم. در اینجا به بیان تعدادی از راهکارهای افزایش سرعت سایت می پردازیم.ابتدا تعداد درخواست هایی که از سرور می گردد را کاهش داده و آن را بنابر پیشنهاد گوگل به زیر 50 برسانید. هنگامی که کاربر در مرورگر خود آدرس سایت شما را تایپ کرده و دکمه اینتر را میفشارد، در ادامه مرورگر اطلاعات مورد نیاز را از سرور درخواست می کند. هر چه تعداد این درخواست ها کمتر و حجم منابع درخواستی کوچکتر باشد، سرعت بارگذاری سایت بیشتر خواهد بود.با استفاده از سیستم فشرده سازی Gzip می توان حجم منابع درخواستی را کاهش داد و در نتیجه سرعت انتقال داده ها افزایش می یابد.همچنین بهتر است که کدهای سایت را مینیفای کرده تا از حجم آنها کاسته گردد. در سیستم های مدیریت محتوای جوملا و وردپرس، پلاگین های زیادی برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال در وردپرس می توانید از افزونه WP Super Minify برای این کار بهره ببرید.استفاده از شبکه های توزیع محتوا (CDN) یکی دیگر از راه های سریع برای کاهش زمان بارگذاری صفحات سایت است. اغلب وبسایت های امروزی داری تصاویر با رزولوشن بالا هستند. هر چه کیفیت آنها بیشتر باشد، سایز آنها نیز بیشتر خواهد بود.یک CDN مانند Cloudflare باعث برداشته شدن تصاویر سایت از روی سرور شما می گردد. CDN ها این تصاویر را در سرورهای مختلفی از دنیا ذخیره کرده و در هنگام درخواست کاربر، آنها را از نزدیک ترین نقطه به مرورگرشان منتقل می کنند.
    پلاگین WP Smaush.it برای کاربران وردپرسی و همینطور وبسایت Compressor.io برای کاربران غیر وردپرسی می تواند به آنها کمک کند تا قبل از آپلود کش ها به فشرده سازی آنها بپردازند.
    آنها با فشرده سازی تصویر موجب می شوند تا بدون کاهش کیفیت عکس ها، سایز آنها را کم کرد.وجود کلمات کلیدی در URL ها

    حضور کلمات کلیدی در یو آر ال سایت یک مسئله الزامیست و نبایست این فرصت را در سئو سایت از دست دهید.شما احتمالا مجبور خواهید بود که ساختار پرمالینک در وردپرس را تغییر دهید. همچنین قابل فهم بودن یو آر ال ها برای کاربران، امری بسیار ضروریست.پروتکل HTTPS و گواهینامه امنیتی SSL

    مسئله امنیت چند وقتیست که به یکی از فاکتورهای سئو تبدیل شده است. اما گوگل به همین جا بسنده نکرده و به کاربران سایت های بدون گواهینامه SSL هشدار نیز می دهد.
    این گونه هشدارها به کاربران سایت اعلام می کند که از ورود اطلاعات شخصیشان در این گونه سایت ها خودداری کنند. این مسئله خصوصا در مرور کروم به عنوان محبوب ترین مرورگر دنیا چالشی بزرگ است. چرا که این مرورگر در کنار آدرس وب سایت های بدون HTTPS علامت هشداری را قرار می دهد.
    مطمئنا آخرین چیزی که بعد از زحمت زیاد انتظار ندارید که با آن مواجه شوید، یک آیکون قرمز رنگ از طرف گوگل است که به کاربران هشدار می دهد این سایت بدون امنیت کافیست.دو پروتکل امنیتی HTTPS و SSL وجود دارند که هر دو بسیار عالی کار می کنند و حتی اگر هدف ارتقا سئو سایت نیز نباشد، به کار بردن آنها امری ضروری به نظر می رسد.انتقال سایت از نسخه HTTP به نسخه HTTPS مطمئنا زحماتی را به دنبال خواهد داشت، اما این زحمت بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر هم اکنون قصد خرید یک دامنه و هاست برای آن را دارید حتما از ابتدا گواهینامه امنیتی را از شرکت هاستینگ خریداری کنید. دقت داشته باشید که اکثر فروشندگان هاست، گواهینامه امنیتی را به عنوان یک گزینه اضافی در هنگام فروش هاست به کاربر پیشنهاد می کنند.به صورت فنی پنج نوع گواهینامه امنیتی SSL وجود دارد:
    1. Single Domain: این نوع گواهینامه همانطور که از اسم آن پیداست تنها از یک دامنه محافظت می کند. با این حال دقت داشته باشید که این نوع گواهینامه بر روی ساب دامین ها کار نمی کند.
    2. Multi-Domain: این گواهینامه امنیتی می تواند همزمان بر روی دو دامنه مستقل نصب شود. اما مجددا عرض می کنیم که نمی توان از این نوع گواهینامه نیز در ساب دامین ها استفاده کرد.
    3. Wildcard: این نوع گواهینامه امنیتی بر روی ساب دامین ها نیز کار می کند. بنابراین اگر وبسایت شما داری چندین ساب دامین می باشد، بهترین گزینه این نوع گواهینامه است.
    4. Organization: این نوع گواهینامه مخصوص سازمان هاست و به اندازه کافی امنیت لازم را برای انتقال وجه برقرار نمی کند.
    5. Extended: در نهایت این نوع گواهعینامه امنیتی دارای مزایای بیشتریست، از جمله اینکه نام شرکت یا سایت را در آدرس بار به رنگ سبز نمایش می دهد. البته انجام این کار نیز کمی زحمت بیشتری را می طلبد.

    از نظر فنی هر یک از انواع گواهینامه ها امن هستند. تفاوت بین آنها در چگونگی استفاده شما از آنهاست. شما می توانید این گواهینامه های امنیتی را از ثبت کننده های دامنه و فروشندگان هاست خریداری کنید.برای راه اندازی گواهینامه امنیتی در وردپرس نیز می توانید از افزونه Really Simple SSL به راحتی استفاده کرده و آن را راه اندازی کنید.
    سئو خارجی

    بسیار خب، حال وقت آن است که از خانه خارج شده و نگاهی به دنیای بیرون بیندازید. در این قسمت به چهار قسمت بسیار مهم از سئو خارجی می پردازیم. اگر قصد مطالعه گسترده درباره این حوزه را دارید، بخش مطالب سئو خارجی سایت را حتما دنبال کنید.اعتماد (Trust)

    پیج رنک (PageRank) فرمول مشهوری که توسط بنیانگذاران گوگل اختراع شد، مطمئنا تنها عامل مقیاس برای رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجوی گوگل نیست. پارامتر اعتماد بسیار در حال مهم تر شدن است و اغلب آپدیت های اخیر گوگل همراه با سیاست هایی برای مبارزه با وب سایت های اسپم بوده اند.TrustRank معیاری برای مجاز بودن یا نبودن سایت شماست. به عنوان مثال اگر یک برند بزرگ در حیطه کاری خود باشید، احتمالا گوگل به شما اعتماد خواهد کرد. بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر (مانند دامنه های .edu و .gov) می توانند کمک کننده باشند. چهار عامل در ایجاد اعتماد موثرند.اعتبار یا آتوریتی (Authority)

    گوگل میزان آتوریتی سایت شما را از طریق ترکیب دو نوع آتوریتی تعیین می کند.
    • دامین آتوریتی که با میزان گستردگی نام دامنه شما مرتبط است. به عنوان مثال دامین coca-cola.com آتوریتی بسیار بالایی دارد، چرا که هر کسی تا کنون اسم آن را شنیده است.
    • پیج آتوریتی که بیانگر میزان آتوریتی محتوای یک صفحه به خصوص می باشد.

    مقدار آتوریتی عددی بین 1 الی 100 است. مقادیر دامین آتوریتی و پیج آتوریتی توسط سایت Moz نیز ارزیابی می گردد. وبسایت Moz نیز این اعداد را بین 1 الی 100 مقیاس بندی کرده است.سیستم محاسبه آتوریتی به گونه ایست که به راحتی می توان از 1 به 20 رسید، اما با این حال افزایش آن در مقادیر بالا مانند رساندن آتوریتی از 50 به 60 بسیار دشوار است. وبسایت هایی که آتوریتی آنها بین 80 الی 89 است، معمولا بالاترین آتوریتی را در بین کسب و کارهای رقیب دارند.
    اما ساده ترین روش روش برای افزایش آتوریتی چیست؟بک لینک های با کیفیت از سایت های با آتوریتی بالا همیشه بهترین روش برای افزایش آتوریتی می باشد. به عنوان مثال، سعی کنید که وبسایت های بزرگ خبری و آموزشی را تشویق به لینک دادن به سایت خود کنید.مطمئنا این کار آسانی نیست و نیاز به زمان زیادی دارد. اما نتیجه این کار بسیار ارزشمند خواهد بود، چرا که ارزش بک لینک ها همیشه ثابت شده است. گرفتن تاییده به واسطه بک لینک از سایت های معتبر، در دسته سئو کلاه سفید قرار گرفته و تاثیر به سزایی در سئو و افزایش رتبه خواهد داشت.بانس ریت

    بانس ریت به شکل ساده به درصدی از کاربران گفته می شود که تنها یک صفحه از سایت شما را مشاهده کرده و بدون دیدن صفحه دیگری از سایت، آن را ترک می کنند.محتوا، سرعت سایت، کارامدی و جذب مخاطبین هدف صحیح، همگی جز عوامل کاهش بانس ریت محسوب می شوند. واضح است که هر چه کاربران زمان بیشتری را در سایت سپری کرده، سرعت سایت بیشتر بوده، ظاهر سایت خوب بوده و محتوای آن با کیفیت باشد، بانس ریت سایت نیز کمتر خواهد بود.ویدئوها یکی از راه های کاهش بانس ریت هستند. البته کیفیت ویدئو ها می بایست بسیار بالا بوده و نحوه ارائه آن نیز خوب باشد. برای مطالعه در این زمینه مطلب تاثیر ویدئو بر سئو را به شما پیشنهاد می کنیم.معیارهایی مانند بانس ریت بیان کننده کیفیت محتوای سایت نیز می باشند و گوگل نیز از آن استفاده می کند. به عنوان مثال تصور کنید که به جستجوی کلمه پیتزا پرداخته اید. آیتم های دوم و سوم نتایج گوگل از دید شما بسیار خوب هستند و همین مسئله موجب می شود که چندین صفحه از این سایت ها را مشاهده کنید.اما مورد اول مطابق با انتظارات شما نیست و پنج ثانیه پس از ورود، دکمه بک را زده و به نتایج جستجو بر می گردید. این سناریو به گوگل اعلام می کند که رتبه اول نتایج کیفیت لازم را نداشته و قادر به جذب کاربر نیست.گوگل از این اطلاعات استفاده کرده و در صورت تکرار شدن این اتفاق در تعداد بسیار زیاد، بدون هیچ مکثی رتبه آن سایت را کاهش می دهد. به همین دلیل است که نرخ کلیک نیز برای گوگل بسیار مهم می باشد.سن دامنه

    آیا یادتان هست تا همین چند وقت پیش بهترین کارافرینان و مهمترین بازرگانان چه کسانی بودند؟ معمولا همه این افراد مسن بودند. از جمله این افراد می توان به Jack Welches و Warren Buffetts اشاره کرد.این مسئله در مورد دامین ها هم وجود دارد، هر چند که تاثیر آن بسیار کم باشد. اگر هنوز برای سایت خود دست به خرید دامنه نزده اید، بد نیست که یک دامنه سن دار با قیمتی معقول را خریداری کنید.اعتماد، آتوریتی و سن دامنه همگی در یک چیز مشترک هستند و آن هم برندینگ می باشد.هویت

    همانطور که در بالا ذکر شد، داشتن یک برند یا هویت آنلاین نشانه ای از اعتبار و اعتماد برای موتورهای جستجوست، اما ایجاد این اعتماد زمانبر است.نیازی نیست که حتما برای برند خود یک نام مستقل داشته باشید. تبدیل نام شما به برند نیز همانگونه عمل می کند. چیزی که در اینجا اهمیت دارد اینست که برندینگ از پنالتی شدن سایت در برابر آپدیت های آینده گوگل محافظت می کند.این مسئله تقریبا توضیح می دهد که چرا گوگل برندها را معمولا به بقیه سایت ها ترجیح می دهد. مطمئن باشید که توطئه ای در کار نیست. کاربران معمولا برندهایی که نامشان آشناست را به بقیه برندها ترجیح می دهند.تحقیقاتی که از طرف وبسایت Search Engine land انجام شده نشان می دهد که 70% مشتریان آمریکایی در هنگام جستجو، فروشگاه اینترنتی نام آشنا را به بقیه موارد ترجیح داده و بر روی نام آنها کلیک می کنند.داشتن یک نام برند قابل تمایز حتی مهمتر از این مسائل نیز هست و در بسیاری از مواقع بر مسائلی مانند کیفیت و قیمت کالا نیز ارجحیت دارد. آیا در هنگام کلیک بر روی نتایج جستجو، آن سایتی را انتخاب کرده که سالهاست در حال خرید از آن هستید یا ریسک کرده و یا بر روی وبسایت نا آشنا کلیک می کنید؟لینک ها

    شاید شما از جمله افرادی هستید که به این مسئله معتقد بودید که بک لینک همه چیز سئو است. مطمئنا تا اینجای مطلب متوجه شده اید که این مسئله کاملا اشتباه است.بک لینک ها نیز مانند تمام بخش های سئو که تا اینجا مطرح کردیم، بخشی از سئو را تشکیل می دهند. دقت داشته باشید که روش های زیادی برای ساخت بک لینک وجود دارد.اما منتظر نمانید که دیگران به شما لینک دهند. شما می بایست ابتکار عمل را در دست گرفته و از سایر سایت ها بخواهید که به شما لینک دهند. در هنگام گرفتن بک لینک به سه فاکتور زیر دقت کنید:کیفیت بک لینک ها

    با اینکه بک لینک ها همه چیز سئو نیستند اما کیفیت بک لینک ها همه چیز بک لینک است. کیفیت بک لینک ها بسیار بیشتر از تعداد آنها اهمیت دارد.در کسب بک لینک های با کیفیت ابتدا بایست منابع درستی را انتخاب کرده و در ازای چیزی، بک لینک را از آن وبسایت درخواست کنید. اغلب افراد به تعداد بک لینک ها دقت می کنند. و این طرز تفکر به دلایل زیر اشتباه است:
    1. موتورهای جستجو معمولا اغلب بک لینک ها بی کیفیت را نادیده می گیرند.
    2. لینک های از وبسایت های مختلف، ارزش بسیار بیشتری نسبت به تعداد زیادی بک لینک از یک وبسایت مشخص دارد.
    3. لینک از سایر سایت ها مطمئنا ارزش بسیار بیشتری نسبت به لینک های داخلی سایت دارد.

    انکرتکست

    انکرتکست کلمه یا عبارتیست که دیگر وبسایت ها برای لینک دادن به سایت شما از آن استفاده می کنند. پر واضح است که انکرتکست تاثیر زیادی بر روی سئو دارد. هرچه انکرتکست لینک مورد نظر طبیعی تر و مرتبط تر با موضوع صفحه لینک شده باشد، ارزش آن بیشتر است.شما می توانید لینک های خود را در متن صفحه با انکر تکست "کلیک کنید" قرار دهید، اما این انکر تکست ارزش زیادی نمی تواند داشته باشد. بهتر است عبارات انتخاب شده برای انکرتکست، عبارت کاملا مرتبطی با اطلاعات صفحه لینک شده باشد.تعداد لینک ها

    در نهایت تعداد بک لینک ها نیز دارای اهمیت بوده و شما می بایست نسبت به تولید آنها در طول زمان اقدام کنید. البته اگر یادتان باشد گفتیم که کیفیت بک لینک ها در حالت کلی مهم است. اما هر چه تعداد همین بک لینک های با کیفیت بیشتر باشد، سئو سایت در سطح بالاتری خواهد بود.همچنین گرفتن بک لینک برای کدام یک از صفحات سایتمان نیز مهم است. لینک به صفحه اصلی خوب است، اما در حالت عادی بک لینک های به سمت صفحه اصلی وقتی طبیعی به نظر می رسند که اغلب با انکرتکست عنوان سایت نوشته شده باشند.حقیقت ماجرا اینست که اغلب کاربران به صفحات و پست های سایتتان لینک می دهند. ایده آل ترین حالت اینست که در یک صفحه خارجی به مطلبی مشابه با یکی از صفحات داخلی مهم سایت لینک دهید. مطمئنا شما نمی خواهید که مهترین صفحه سایت شما از دید گوگل صفحه قوانین سایت باشد. چرا که هیچ محصول قابل خرید و خدمات قابل سفارشی در این صفحه وجود ندارد.اشتباه دوم در لینک سازی اینست که از صفحات کاملا نامرتبط لینک بگیریم. بک لینک کسب شده می بایست در صفحه ای قرار داشته باشد که از نظر مفهومی به صفحه لینک شده در سایت ما نزدیک باشد. بنابراین کیفیت منبع بک لینک نیز اهمیت زیادی دارد.فاکتورهای مربوط به کاربران

    سومین قسمت از سئو خارجی فاکتورهای مرتبط با کاربر است. با اینکه اغلب این فاکتورها از کنترل شما خارج است، اما کارهایی وجود دارند که می تواند با انجام آنها شانس کسب توجه یک سری از مخاطبین را بالاتر برد.کشور کاربر

    تمام جستجو کنندگان آیتم هایی را در نتایج جستجو مشاهده می کنند که در کشور خودشان وجود دارد. ساعت کاری رستوران ها و فروشگاه ها در نتایج جستجو منطبق با زمان محلی جستجو کنندگان است.موتورهای جستجو نیز برداشت های متفاوتی از کلمات دارند. جستجوی یک عبارت در آمریکا می تواند نتایج متفاوتی نسبت به جستجوی همان عبارت در انگلستان داشته باشد. یکی از راه هایی که می توان با استفاده از آن به گوگل اعلام کرد که هدف شما مخاطبین چه کشورهاییست، استفاده از نام کشورهای موردنظر در کلمات کلیدیست. اما قبل از آن از خود بپرسید که آیا چند زبانه کردن سایت به اندازه کافی ارزشمند است یا نه؟سطح رقابت در یک کلمه از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. اگر به خاطر داشته باشید، اشاره کردیم که انتخاب کلمات کلیدی به سطح دشواری رقابت در آنها نیز وابسته است.گوگل در کانادا مطمئنا نتایج متفاوتی را به ازای یک کلمه در ایران خواهد داشت. این مسئله بدین معنیست که سطوح رقابتی در کشورهای مختلف متفاوت است.یک سایت چند زبانه نه تنها اطلاعات شما را به کاربران بیشتری در جهان نشان خواهد داد، بلکه موجب کسب رتبه آسانتر در سایر نقاط دنیا نیز می گردد. در بسیاری از سایت ها مشاهده می شود که میزان ترافیک سایت بعد از چندزبانه کردن آن به مقدار حداقل 40% افزایش یافته است.ساخت یک وبسایت چند زبانه میتواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد، اما پیاده سازی و سئو سایت های چند زبانه کار راحتی نیست. بسیاری از ترجمه کنندگان آنلاین، اصلا از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و بنابراین نیاز است که از اشخاص بومی و مسلط بر سایر زبان ها استفاده کنید.بدین شکل کیفیت و دقت محتوای ترجمه شده افزایش یافته و کاربران را بیشتر به سمت خود جلب می کند. همه این مسائل دست در دست هم می گذارند و موجب افزایش رتبه سایت می گردند.شهر کاربر

    سئو مبتنی بر منطقه جغرافیایی و خصوصا شهر کاربران نیز می تواند باشد. به همین دلیل است که در جستجوهای خود بعضا به آیتم های بر میخورید که مختص شهر شماست.مجددا یاداوری می کنیم که نام شهر در کلمه کلیدی می تواند موثر باشد، اما اگر فعالیت شما محدود به یک شهر به خصوص نیست، خیلی نام شهر را در کلمات کلیدی ذکر نکنید. به این واسطه از شناخته شدن کسب و کار خود تنها محدود به یک منطقه جغرافیایی، جلوگیری می کنید.تاریخچه جستجو کاربر

    اگر جستجو کنندگان قبلا در همان صفحه از سایت شما حضور داشته و یا در حالت کلی زیاد به سایت شما سر می زنند، احتمالا صفحات سایت شما در رتبه های بالاتری برای آن کاربر نمایش داده می شود. چرا که گوگل در چنین شرایطی تصور می کند که نتایج سایت شما برای آن کاربر بسیار حائز اهمیت می باشد.
    شبکه های اجتماعی کاربر

    آیا دارای یک کانال یوتیوب یا گوگل پلاس برای برند خود هستید؟ در این صورت هر چه کاربران بیشتری دنبال کننده شما باشند، نتایج بهتری را کسب خواهید کرد.وقتی گوگل مشاهده می کند که کاربری یک برند را در شبکه های اجتماعی گوگل پلاس و یوتیوب دنبال می کند، احتمالا نتایج بیشتری از وبسایت یا پست های شبکه های اجتماعی آن برند را در نتایج جستجوی کاربر نمایش می دهد.
    شبکه های اجتماعی

    در انتهای این مطلب نگاهی به فاکتور شبکه های اجتماعی از مبحث سئو خارجی می اندازیم. در کنار سیگنال هایی که از فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی از سمت گوگل مشاهده می شود، روش های دیگری نیز وجود دارند که موجب رتبه بهتر سایت شما می گردند.از آنجا که لینک ها در شبکه های اجتماعی موجب افزایش اعتبار دامنه می شوند، بنابراین شبکه های اجتماعی از این حیث مهم هستند. مطالعات زیادی توسط کارشناسان سئو انجام شده که نشان از با ارزش شدن فعالیت در شبکه های اجتماعی است. دو عامل وجود دارند که در این زمینه موثرند.کیفیت اشتراک گذاری ها

    همانند بحث کیفیت بک لینک ها، این که چه کسی به اشتراک پست ها و لینک های شما می پردازد، مهم است. گوگل اینفلوئنسرها را تشخیص داده و به محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط آنها، نسبت به سایر صفحات کوچک، اهمیت بیشتری می دهد.برای اینکه این افراد را در حیطه کاری خوب بیابید می توانید از ابزار Followerwonk استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید اینفلوئنسرها را با توجه به کلمات کلیدی درج شده در بیوگرافیشان بیابید.
    این ابزار دارای معیارهای سنجشی متنوعی نیز است. همانند تعداد بک لینک ها، تعداد فالوور ها نیز کمی فریب دهنده است. به جای این پارامتر می توانید بر روی معیار های مشارکت پروفایل ها مانند سوشال آتوریتی تمرکز کنید.تعداد اشتراک گذاری ها

    دومین معیار تاثیرگذاری تعداد اشتراک ها در شبکه های اجتماعیست. بیشتر شدن تعداد اشتراک گذاری، رویایی برای هر بازاریاب فعال در این حیطه است، اما در تاثیر گذار بودن این فاکتور، مبالغه نیز می شود.روش ها و ترفندهای زیادی برای داشتن حداکثر اشتراک گذاری وجود دارد، اما بهترین تکنیک، تولید محتوای بسیار با کیفیت است.معمولا در بحث های بازاریابی آنلاین، محتوای طولانی تر شانس بیشتری دارد، اما در مورد شبکه های اجتماعی این مسئله کمی برعکس است. کاربران علاقه ای به متن های بلند نداشته و عکس یا ویدئو را ترجیح می دهند.طبق مطالعه ای که توسط Jonah Berger در یک مجله تحقیقات بازاریابی انجام شده است، محبوبیت زیاد یک پست توسط یک تحریک فیزیولیژیکی صورت می گیرد. محتواهایی که موجب هیجان های مثبت و منفی در کاربران می شوند احتمال وایرال (محبوب) شدن آنها بسیار بیشتر است.به همین دلیل است که خبرهای جعلی معمول محبوب می شوند، علی رغم اینکه صحت ندارند. بعضی از سایت های خبرهای جعلی دارای درامد ماهانه بیش از 500 هزار دلار هستند، چرا که ترافیک زیادی را جذب می کنند.البته ما قصد تبلیغ انتشار خبرهای جعلی را نداریم. چیزی که مد نظر ماست، اینست که شما قبل از انتشار یک پست می بایست به تمام جنبه های آن پست دقت کرده و در مورد آن فکر کنید.اگر در نوشتن محتوا بر روی عوامل محرک مخاطبین خود دست بگذارید، اغلب مشاهده خواهید کرد که آن محتوا بسیار مورد توجه کاربران قرار می گیرد.جمع بندی

    امیدواریم که با خواندن این مطلب به این نتیجه رسیده باشید که بهینه سازی و سئو سایت دیگر یک گزینه اختیاری محسوب نمی شود. با اینکه پیاده سازی مبانی سئو خیلی زمان بر نیست اما عدم پیاده سازی آن، موجب نابودی حضور وبسایت شما در فضای آنلاین می گردد.اگر احیانا در گذشته کارهایی انجام داده و هم اکنون متوجه اشتباه بودن آن ها شده اید، اصلا نگران نباشید. از همین امروز شروع کرده و دست به بهبود سئو بزنید.قبل از انتشار پست بعدی سایت دست به جستجوی کلمات کلیدی زده و سپس از کلمات کلیدی انتخاب شده در عنوان صفحه و متای توضیحات استفاده کنید. هیچ کسی نمی داند، شاید مطلب بعدی شما در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد.
    https://radzad.com/seo
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت چیست؟

    اگر می‌خواهید بدانید سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت چیست ؟! در واقع سئو برای موتورهای جستجو تمرینی برای بهینه سازی یا تحت تاثیر قرار دادن میزان دیده شدن یک وب سایت برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و رتبه های بالای موتورهای جستجو از طریق یک سری استراتژی‌ها, تکنیک‌ها و تاکتیک‌های سئو که به صورت طبیعی به نظر می رسد, می باشد.

    به هدف افزایش میزان بازدید کاربران از وب سایت و یا مراجعه آنها با آن سایت, ترافیک یا ترافیک طبیعی می گویند.
    در حال حاضر گوگل از بقیه موتورهای جستجو مانند یاهو و بینگ پیش گرفته است و بیشتر فرایند سئو سایت و استراتژی های مربوطه روی گوگل انجام می شود

    چطور صفحات یک سایت در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد؟

    روشی که گوگل به صفحات رتبه می‌دهد بر مبنای موارد زیر است:
    ۱ . میزان ارتباط بین محتوای سایت و کلمات کلیدی چقدر است
    ۲ . برمبنای اعتبار لینک ها, چه تعداد لینک با کیفیت از بقیه وب سایت ها به یک وبسایت خاص اشاره می کند
    به عبارت ساده‌تر محتوا خوب است و محتوای عالی خیلی بهتر است.
    هدف گوگل این هست که محتوای با کیفیت و با اعتبار بالا را در نتایج جستجوی خود نشان دهد.

    اقدامات لازم برای دست‌یابی به موفقیت و کسب رتبه در گوگل

    ۱ . کاربران یا مشتریان شما دنبال چه محصول یا سرویسی می گردند
    ۲ . برای عبارتی که با بیشترین حجم در حوزه کسب و کار شما جستجو می گردند جستجو کنید
    ۳ . ببینید رقبای شما برای آن کلمات یا عبارات کلیدی چه کسانی هستند
    ۴ . وب سایت خود را پیرامون این عبارات و کلمات کلیدی طراحی کنید
    ۵ . از این کلمات کلیدی داخلی محتوای خود استفاده کنید
    ۶ . دقت داشته باشید این درباره تعداد صفحات صدق نمی‌کند شما می توانید با استفاده از ساختار صحیح فقط با یک صفحه وب سایت رتبه کسب کنید

    حالا که وبسایت خود را طراحی کردید نیاز دارید که به گوگل نشان دهید که سایت شما به اندازه کافی با اهمیت می باشد که در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

    با استفاده از لینک های با کیفیتی که از سایت های مرتبط با حوزه کسب و کاری خود دریافت می کنید میتوانید به گوگل بگویید که سایت شما دارای اهمیت می‌باشد.

    به طور خلاصه:

    • از کلمات کلیدی مهم و عبارات جستجوی اصلی در وب سایت خود استفاده کنید
    • وب سایت خود را طوری طراحی کنید که این عبارات کلیدی در محتوا به خوبی ساختاربندی شده باشد
    • از وب سایت های مهم بک لینک دریافت کنید


    بنابراین شما برای بهینه سازی موتورهای جستجو چیزی بیشتر از این نیاز ندارید
    مهمترین قانون سئو
    مهمترین قانون سئو این است که هر فرایند دستکاری یا تغییر دادن برای بهبود یک صفحه یا رتبه گرفتن سایت در نتایج موتورهای جستجو به صورت کاملا طبیعی به نظر برسد.


    هرچقدر یک عبارت کلیدی رقابتی تر باشد نیاز به کار بیشتر برای کسب رتبه برای آن می باشد.

    برای بهبود جایگاه سایت در گوگل و یا کسب رتبه باید یک برنامه سئو منظم و خوب داشته باشید. اگر از روش های غیر اصولی برای بهینه سازی موتورهای جستجو و دستکاری قوانین آنها استفاده کنید ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

    برای موفقیت در فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو شما نیاز به چند مهارت دارید: تحلیل, تحقیق , برنامه ریزی , تبلیغ نویسی و ارتباطات. یک پروژه بهینه سازی موتورهای جستجو از چهار مرحله تشکیل می شود:

    سئو پیش از سایت , سئو داخل سایت , سئو خارج سایت , سئو پس از سایت

    سئو پیش از سایت (Pre-site SEO) چیست؟

    به فرآیند تحقیق و استراتژی برنامه ریزی کردن برای سایت قبل از اینکه به وجود بیاید یا یک صفحه جدید ایجاد شود, سئو پیش از سایت می‌گویند.
    بنابراین شما نیاز به یک درک کامل از استراتژی کسب و کار آنلاین و میزان رقابت آن دارید.

    شما نیاز دارید در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید مشتریان بالقوه و رقبای خود را شناسایی کنید , تجزیه و تحلیل روی کلمات کلیدی خود انجام دهید و برای آن یک برنامه طراحی کنید.
    سئو داخل سایت (On-site SEO) چیست؟

    برمی گرد به تمام اقداماتی که شما برای صفحات سایت, عنوان ها , تگ ها , محتوا و کل ساختار سایت خود برای بهینه سازی کلمات کلیدی مورد هدف خود انجام می دهید.

    عنوان وب سایت – در این قسمت باید از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط خود استفاده کنید.

    محتوای وب سایت – این قسمت از نظر سئو خیلی مهم است و شامل: محتوای بدنه, عنوان صفحات, تگ تصاویر ,لینک های خروجی با ساختار خوب و انکور تکست ها که شامل کلمات کلیدی هستند می شود.

    لینک های داخلی – استفاده در قسمت منوهای صفحات, قرار دادن یک نقشه سایت, انکور تکست در فوتر سایت , یا قرار دادن افزونه صفحات توصیه شده. اینها به موتورهای جستجو کمک می کند که در سایت شما راحت‌تر بخزند و لینک‌های داخلی را پیدا کنند.

    طراحی و ساختار بندی سایت – شما باید مطمئن شوید که کد نویسی و طراحی سایت شما به صورت صحیح شکل گرفته آب موتورهای جستجو بتوانند راحت در آن بخزند و آنها را ایندکس کند.

    سئو خارج از سایت (Off-page SEO) چیست؟

    شامل فرایند گرفتن لینک از وب سایت های معتبر و با اعتبار بالا می شود

    سئو پس از سایت (Post-site SEO) چیست؟

    به فرایند تحلیل و گرفتن فیدبک از میزان ترافیک و رفتار کاربران بعد از اینکه سایت بهینه شد می گویند.
    سئوی موثر یک فرایند پیوسته و دائمی است.
    سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت چیست؟
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/07, 08:19
  2. دراپ باکس چیست و چرا تا این حد موفق شده است؟
    توسط SARA در انجمن دیجیتال مارکتینگ
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/06, 23:03
  3. چرا وجود رقبا برای کسب‌وکارها مفید است؟
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/10, 19:07
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/03, 09:10
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/02, 08:24

مجوز های ارسال و ویرایش