فکر نمی‌کنیم که بتوانیم تا این حد استرس داشته باشیم. همیشه در جستجوی آخرین کلاهبرداری‌ها باشید! کلاهبرداران به شما با محبت نزدیک می‌شوند تا ازطریق بازی طراحی شده توسط خود اطلاعات شما را بیرون بکشند و کاربران به اشتباه برای کلاهبرداری‌های طعمه می‌شوند. با یک اشتباه است کافی‌ست که تمام اطلاعات حساب بانکی شما از بین رفته و هویت شما به سرقت برود.


به همین دلیل مهم است که بدانید آخرین کلاهبرداری‌هایی که در جریان هستند را بدانید. این حمله اخیر بسیار پیچیده است و اغلب افراد ممکن است در این حمله قرار بگیرند. فراموش نکنید که این مقاله را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها بدانند به دنبال چه چیزی هستند.

این کلاهبرداری در حال حاضر ممکن است در صندوق پستی شما باشد.

من این حقه را برای خودم ایمیل کردم. خوشبختانه، من توانستم این حقیقت را تشخیص دهم که این یک کلاهبرداری قبل از فریب خوردن است.

اگر شما تا به حال یک خرید از طریق آی تیونز به دست آورده‌اید، می‌دانید که اپل به دنبال خرید به شما رسید. در حال حاضر کلاهبرداری‌ها در حال ایجاد ایمیل‌های تقلبی هستند که وانمود می‌کنند از اپل هستند. شما حتی مجبور نیستید یک کاربر اپل باشید تا هدف قرار گیرد، هر کسی که این ایمیل را دریافت کند می‌تواند برای آن سقوط کند.

در این مثال، این پیغام ادعا می‌کند که حساب کاربری اپل برای امضا و خرید ۶۴ دلار در فروشگاه اپل استفاده شده‌است. بعدا، به شما آموزش می‌دهد اگر این ایمیل آشنا به نظر برسد ، این ایمیل را نادیده بگیرید.

با این حال، اگر اطلاعات آشنا به نظر نرسد، باید روی لینک درون ایمیل کلیک کنید تا اطلاعات خود را هرچه زودتر به روز رسانی کنید.



هشدار! بر روی لینک کلیک نکنید!

این یک حقه ( حقه ) ماهرانه فیشینگ ( phishing ) است. اگر روی لینک کلیک کنید، به سایت spoofed منتقل خواهید شد که از شما می‌خواهد که کارت اعتباری ( اپل ) و نیز اطلاعات پرداختی شما را وارد کنید. شما در واقع اطلاعات حساس به اندازه کافی تحویل می‌دهید تا حساب شما را تخلیه کنند. مشخص کنید که ایمیل چگونه به نظر می‌رسد:



آیا شما می توانید اشتباهات را بپذیرید؟ این یک کلاهبرداری است؟

اگر به ایمیل توجه کنید، چند اشتباه خواهید دید که این واقعیت را برطرف می‌کند که این یک حقه است.

اولین جمله دارای یک خطای چشمگیر است. در ادامه می نویسد: "به آیفون 6 وارد سافاری می‌شوید و در فروشگاه App 64 دلاری خریداری می کنید."

در قسمت بالای دستور زبان، fraudster از کلمه به عقب استفاده می‌کند و هیچ مفهومی ندارد. اپل هرگز اجازه نخواهد داد چنین پست الکترونیکی ضعیفی به مشتریان خود ارسال شود.

این اولین ایمیل phishing نیست و قطعا آخرین ایمیل نیست. به همین دلیل مهم است که بدانید چطور این کلاه بردارها را وقتی در inbox ظاهر می‌شوند کنترل کنید. برای پیشنهادها مطالعه کنید.



لینک‌های وب را در پیغام‌های ناخواسته ایمیلی دنبال نکنید، این می‌تواند یک حمله فیشینگ باشد cybercriminals همواره از وب سایت‌های مشهور استفاده می‌کنند و داستان‌های مربوط به اخبار را برای یافتن قربانیان جدید بکار می‌برند.

به همین دلیل است که شما باید بتوانید یک سایت فیشینگ ( phishing ) را تشخیص دهید. یک نکته برای مراقبت از حملات فیشینگ، اشتباهات تایپی هستند و به طور معمول به هجی کردن و دستور زبان بی‌توجه هستند. اگر یک ایمیل یا اطلاع از یک شرکت معتبر دریافت کنید، نباید اشتباه‌ات املائی داشته باشد. تست IQ را امتحان کنید تا ببینید آیا می‌توانید یک ایمیل ساختگی تشخیص دهید یا خیر .

احراز هویت دو مرحله‌ای را تنظیم کنید



اعتبار دو عاملی که تایید دو مرحله‌ای نیز نامیده می‌شود به این معنی است که برای ثبت به حساب شما، شما به دو روش برای اثبات این که چه کسی هستید، نیاز دارید. شبیه به DMV یا بانک است که از دو نوع کارت شناسایی درخواست می‌کند. این یک لایه اضافی از امنیت اضافه می‌کند و هر زمان که سایت آن را در دسترس قرار دهد باید مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا کلیک کنید تا یاد بگیرید چگونه اعتبار سنجی دو فاکتوری را تنظیم کنید.

از کلمه عبور منحصر به فرد استفاده کنید



بسیاری از مردم از رمز عبور مشابه برای چندین وبسایت استفاده می کنند. این یک اشتباه وحشتناک است. اگر اعتبارهای شما از یک سایت ربوده شده و از یک نام کاربری و / یا رمز عبور برای دیگران استفاده کنید، برای هر سؤال به راحتی قابل دسترسی است.

محافظت از اطلاعات حساس



افراد غیر قابل تصور به اشتباه اطلاعات غلط را به طور ناگهانی در اختیار متقاضیان قرار می دهند. اگر یک ایمیل ناخواسته دریافت می کنید، با اطلاعات شخصی پاسخ ندهید. شما نمی خواهید آن را به دست جنایتکاران برسانید. اگر یک شرکت که تجارت را با ایمیل خود به طور منظم انجام می دهد و از اطلاعات شخصی شما می پرسد، آدرس وب سایت رسمی شرکت خود را در مرورگر خود تایپ کنید و به طور مستقیم به آنجا بیاید.

مترجم : مهدی کولیوند

منبع:
کماندو


https://www.cyberpolice.ir/news/120641