کارآفرین‌ها افرادی منحصربه‌فردند. آنها نه‌تنها به‌شیوه‌ی متفاوتی فکر می‌کنند، بلکه عمل‌کردن‌شان نیز متفاوت است. آنها با به‌کار‌گیری ویژگی‌های شخصیتی، عادت‌ها و طرز تفکرشان، ایده‌هایی خلق می‌کنند که در مرز میان دیوانگی و نبوغ قرار دارند. اما تنها به این دلیل که شما متفکری درجه‌‌یک هستید و این ایده به ذهن‌تان می‌‌رسد که از گازوئیل به‌عنوان سوخت خودرو استفاده کنید، تبدیل به کارآفرین نمی‌شوید.


اگر می‌خواهید بدانید کارآفرین هستید یا خیر، فهرست ارائه‌شده در پایین را بررسی کنید. ممکن است همه‌ی این ویژگی‌ها یا توانایی‌ها را نداشته باشید، اما باز هم اگر تعدادی از آنها را داشته باشید، نشانه‌ی خوبی است که می‌توانید کارآفرین موفقی باشید.
۱. در خانواده‌ای متولد شده‌اید که نمی‌توانند برای دیگران کار کنند. والدین شما برای خودشان کار کرده‌اند. البته این مورد برای همه‌ی کارآفرین‌ها صادق نیست، اما بسیاری از آنها خانواده‌ای داشته‌اند که یکی از والدین یا هر دو‌ برای خودشان کاری می‌کرده‌اند.
۲. از وضع موجود متنفرید. فردی هستید که همیشه می‌پرسد چرا افراد کارهاشان را این‌گونه انجام می‌دهند. تلاش می‌کنید چیزها را بهتر کنید و مشتاقید برای این بهبود، کاری بکنید.








۳. اعتماد به‌ نفس بالایی دارید. آیا هرگز کارآفرینی را دیده‌اید که بدبین یا از خودش بیزار باشد؟ اگر اعتمادبه‌نفس ندارید، دیگران چگونه می‌توانند به شما باور داشته باشند؟‌ بیشترِ کارآفرینان درباره‌ی چیز‌هایی که در اطراف‌شان می‌گذرد، به‌شدت خوش‌بین‌اند.

۴. اشتیاق دارید. زمانی می‌آید که وقت بسیار زیادی صرف می‌کنید و هیچ پولی به‌دست نمی‌آورید. این اشتیاق شماست که شما را در این راه پیش می‌برد.
۵. «نه» جوابی نیست که به‌دنبال آن هستید. کارآفرین واقعی هرگز کار را رها نمی‌کند.
۶. این توانایی را دارید که همکارانی از ناکجاآباد پیدا کنید، چراکه توانایی ارتباطی فوق‌العاده‌ای دارید. افراد تمایل دارند جذب شما شوند، چراکه دوست‌داشتنی هستید. در بسیاری از موارد، این اتفاق به‌خاطر اشتیاق شماست.

۷. بیشتر از اینکه با همسرتان یا افراد مهم دیگر وقت بگذرانید، زمان بیشتری را با شریک‌تان می‌گذرانید.
۸. کالج را رها کرده‌اید، مانند بیل گیتس، استیو جابز و مارک زاکر برگ.
۹. فقط زمانی که در اتاق‌خواب یا نشمین هستید، کار را متوقف می‌کنید.
۱۰. همیشه کارمند نامنظمی بوده‌اید و احتمالا بارها اخراج شده‌اید. نگران نباشید؛ تنها نیستید. من خودم شخصا بارها در زندگی اخراج شده‌ام. معنای این اتفاق این نیست که شما آدم بدی هستید؛ گاهی وقت‌ها این در DNA شماست!




۱۱. همیشه در برابر قدرت دیگران مقاومت کرده‌اید، به این دلیل است که همیشه در حفظ شغل‌تان مشکل داشته‌اید.
۱۲. بر این باورید که بیش از یک تعریف برای امنیت شغلی وجود دارد. معتقدید شغل شما تا زمانی ایمن است که خودتان کنترل امور را در اختیار دارید، نه زمانی که به رئیسی متکی باشید که می‌تواند با اشتباهی کوچک، از طرف شما مسیر شغلی‌تان را نابود کند.

۱۳. بیشتر لباس‌های شما تی‌شرت‌اند. گاهی وقت‌ها ممکن است لباس‌های راحت‌تری هم بخرید. بقیه‌ی لباس‌ها نام یا لوگوی شرکت‌تان را نشان می‌دهند.
۱۴. شخصیتی رقابتی دارید و از شکست نمی‌ترسید. می‌دانید همیشه می‌توانید کارها را بهتر انجام دهید.
۱۵. هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، گیت‌هاب [شبکه‌ی اجتماعی برنامه‌نویسان] را چک می‌کنید.
۱۶. علاقه دارید برای بلیت بازی‌ها، کفش یا هرچیز دیگری که دوست دارید، پول خرج کنید. چیزهایی وجود دارند که از پول بهترند.
۱۷. بهترین تعطیلات برای شما یک روز کاری و وظایفی است که باید انجام شوند، بدون اینکه چیزی حواس‌تان را پرت کند.
۱۸. نمی‌توان شما را استخدام کرد و هیچ اشکالی در این موضوع وجود ندارد. مهارت‌های زندگی بسیار باارزش‌تر از سیاست‌هایی هستند که در دفتر‌های کاری، رایج‌اند.
۱۹. هفته‌ای بیش از ۶۰ ساعت کار می‌کنید، اما همچنان زمانی که در دبیرستان به‌صورت ساعتی کار می‌کردید، پول بیشتری درمی‌آوردید.
۲۰. می‌خواهید کنترل شرکت خودتان را در دست داشته باشید و علاقه دارید بیشترِ اتفاقات شرکت‌تان را بازرسی کنید.
۲۱. در هرجایی فرصت‌ها را پیدا می‌کنید، برای مثال، وقتی وارد ساختمانی می‌شوید، کنجکاوید بدانید ارزش آن چقدر است یا چه شرکت‌هایی در آنجا حضور دارند.
۲۲. اگر تست شخصیت بدهید، نتیجه‌ی آن به شما می‌گوید شخصیت‌تان اصلاحگر، بااراده، خودکنترلگر و کمال‌گراست.
۲۳. متوجه شده‌اید در کافی‌شاپِ موردعلاقه‌تان، صندلی‌هایی برای شما بهترند که نزدیک پریز برق باشند.

۲۴. متفکری منطقی هستید و برای برطرف‌کردن مشکلات و بهبود وضعیت، ایده‌های زیادی دارید.



۲۵. برای حل مسئله بررسی می‌کنید آیا اپلیکیشنی برای این کار وجود دارد یا خیر. شاید هم تاکنون برای ایجاد مدل کسب‌وکار، و در صورت امکان، طراحی نرم‌افزار دست‌به‌کار شده باشید.
۲۶. به‌راحتی با دیگران رابطه برقرار می‌کنید و مشکلی در این کار ندارید.
۲۷. معمولا از استیو جابز نقل‌قول می‌کنید تا به خود روحیه بدهید.
۲۸. اجناس را به‌راحتی می‌فروشید و احتمالا در کلاس‌های فروش، یکی از بهترین فروشنده‌ها بوده‌اید.
۲۹. از افرادی که در توییتر دنبال‌شان می‌کنید، پیام‌های بیشتری دریافت می‌کنید تا از دوستانی که شماره‌ی آنها را در دفترچه‌ی تلفن‌تان دارید.
۳۰. خودتان آغاز‌گر کارها هستید، یعنی تا زمانی که پروژه را تکمیل نکنید، آن را رها نمی‌کنید.
۳۱. فرقی نمی‌کند روزانه چه کارهایی انجام می‌دهید؛ همیشه به این فکر می‌کنید که چگونه بازگشت سرمایه داشته باشید.




۳۲. غیررسمی لباس می‌پوشید و کت‌وشلوارتان خاک می‌خورد. ترجیح می‌دهید تی‌شرت و جین بپوشید تا اینکه هر روز یک دست کت‌وشلوار به‌تن کنید.
۳۳. واقع‌گرا نیستید؛ به‌عنوان مخترع یا نوآور لازم است تاحدی این‌گونه باشید.
۳۴. به فراتر از چارچوب‌ها فکر می‌کنید یا به این فکر می‌کنید که چه چیزی باید تغییر کند.
۳۵. فردی آرام و باوقار هستید.

۳۶. قوانین را نمی‌شود درمورد شما اعمال کرد. البته منظور قانون‌شکنی نیست، بلکه به کارایی باور دارید و قوانین را دور می‌زنید تا کارها راحت‌تر انجام شوند.
۳۷. متوجهید که نمی‌توانید همه‌ی کارها را به‌تنهایی انجام دهید. ایده‌ای دارید و می‌توانید آن را توسعه دهید، اما می‌دانید که در برخی کارهایی که برای اداره‌ی کسب‌وکارتان لازم‌اند، مهارت کافی ندارید.
۳۸. روی نظر خودتان پافشاری زیادی می‌کنید؛ به همین دلیل است که دفعات زیادی اخراج شده‌اید.
۳۹. غیرقابل‌پیش‌بینی هستید. به‌عنوان کارآفرین می‌دانید که همه‌چیز ممکن است خیلی سریع تغییر کند. خوشبختانه برای تطبیق‌‌پیداکردن، هم آماده‌اید و هم مشتاق.

۴۰. از بودن در گروه لذت می‌برید و تنهایی را خیلی دوست ندارید. احتمالا زمانی که با گروه‌هایی کار می‌کنید که بیش از ۴ عضو دارند، انرژی بیشتری پیدا می‌کنید.



۴۱. مصمم و معتقدید باید غیرممکن را ممکن کنید.

۴۲. از حمایت دوستان و خانواده‌تان برخوردارید. این افراد در طول مسیر، کمک‌تان می‌کنند و پشتیبان شما هستند.
۴۳. برای شما طبیعی است که روی میز کارتان چرت بزنید. هشت ساعت خواب از ۱۰ شب تا ۶ صبح دیگر منسوخ شده است.
۴۴. تحقیقات بازار را انجام داده‌اید. می‌دانید که فقط داشتن ایده‌‌ای عالی به‌معنای سودآوری نیست و پیش‌ازاین، بررسی کرده‌اید که آیا مشتری‌ها خرید خواهند کرد یا خیر.
۴۵. افراد بااستعداد را اطراف خود جمع کرده‌اید، نه افراد بی‌مصرفی که انرژی‌تان را می‌گیرند.
۴۶. قدری غیرعادی هستید. توانایی ایجاد چیزی در خلأ، شخصیت «دیوانه‌نابغه» را می‌سازد. به‌یاد داشته باشید پیش از اینکه آلبرت انیشتین نظریه‌ی نسبیت را اثبات کند، مردم فکر می‌کردند دیوانه است.
۴۷. آیا تاکنون از خانواده، دوستان یا افراد مهم دیگر درخواست کرده‌اید که ملاقات‌شان با شما را برنامه‌ریزی کنند تا بتوانید از تک‌تک دقایق استفاده کنید؟
۴۸. بر این باورید که زمان‌تان بیش از پول ارزش دارد.
۴۹. زمانی که از سرعت اندک رشد کار شکایت می‌کنید، همسرتان کاملا می‌فهمد که درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کنید.

حتی اگر همه‌ی این ویژگی‌ها را اکنون ندارید، می‌توانید آنها را در طول زمان ایجاد کنید. در کل، کارآفرین‌بودن، نوعی سبک زندگی است نه کار یا عادت.



برگرفته از: entrepreneur



https://www.chetor.com/72822-%d8%b4%...4%db%8c%d8%af/