ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/15
    نوشته ها
    1,670
    19
    مدیر بخش

    چطور کسب و کار خود را به شکلی صحیح در رسانه‌ها معرفی کنیم؟


    در این مقاله به سؤالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    • چگونه می توانم در رسانه ها کسب و کارم را ترویج دهم؟
    • چطور می توانم خبرنگاران را متقاعد کنم تا از من گزارش تهیه کنندط
    • معرفی آسانسوری (Elevator Pitch) چیست؟


    قرار گذاشتن با رسانه ها مثل قرار ملاقات عاشقانه است؛ گزینه های بسیاری وجود دارند اما در نهایت باید فقط یک شریک درست را پیدا کنید تا کارها بدون مشکل پیش بروند! به 3 شکل می توانید شریک رسانه ای خود را پیدا کنید:

    1. خودتان
    2. باید
    3. تحقیق کنید!

    از شوخی گذشته، انجام تحقیقات بسیار مهم است. اولین جایی که می توانید کار تحقیق را شروع کنید اینترنت است. اینترنت بسیار بزرگ است اما این به این معنی نیست که برای پیدا کردن شریک خود باید دردسر بکشید. به نظر شما به کمک کدامیک از موارد زیر می توان پوشش رسانه ای صحیحی ارائه کرد؟

    • وبلاگی که محصول رقیب را معرفی کرده است.
    • خبرنگاری که با شما دشمنی دارد.
    • مجله اینترنتی ای که در زمینه کاری شما فعالیت نکرده اما با شما هم عقیده است.

    بهتر است از خبرنگاران یا رسانه هایی که عقاید آنها با شما مخالف هستند دوری کنید. اما وبلاگ هایی که رقیبان را معرفی می کنند یا عقاید آنها با شما یکی است جای خوبی برای شروع کار هستند.

    راهنمایی برای پیدا کردن رسانه های مناسب

    با طی کردن 2 مسیر می توانیم به رسانه ها برسیم: مسیر افقی و مسیر عمودی. مسیر افقی یعنی رفتن به سمت خبرنگارانی که زمینه کاری شما را پوشش داده و در مورد رقبای شما مطلب می نویسند. فرض کنید میکائیل صاحب فروشگاه اینترنتی لباس است. او در مورد دیجی استایل تحقیق کرده و می بیند که این فروشگاه در بلاگ های دیجی کالا و شهر سخت افزار معرفی شده است.
    میکائیل از اینجا متوجه می شود که کدام بلاگ ها محصولاتی شبیه آنچه که او می فروشد را معرفی می کنند، کدام نویسنده ها و خبرنگاران به مد و فشن علاقه دارند و کدام لباس ها بیشترین توجهات را به سمت خود جلب می کنند.
    در مسیر افقی به دنبال رسانه هایی می رویم که حیطه کاری آنها ربطی به زمینه کاری ما ندارند اما عقاید آنها با ما مشترک است. مثلاً فرض کنید میکائیل برای تولید کردن یک نمونه از پالتوهای خود – که از پشم دست دوز اعلاء غیرحیوانی درست شده است – استفاده کرده و آن را تبدیل به ترند کرده است. به خاطر همین میکائیل می تواند از رسانه های زیر کمک بگیرد:

    • مجلات طرفدار حقوق حیوانات: چون آنها در تولید پالتوهای خود از پشم های غیر حیوانی استفاده کرده اند، توجه رسانه های طرفدار حقوق حیوانات را به خود جلب کرده اند.
    • بلاگ های طرفدار تولید غیرماشینی: پالتوهای دست دوز توجه این قبیل رسانه ها را به خود جلب می کند.
    • ستون نویسان فشن: خبرنگارانی که به آخرین مدها و فشن ها اهمیت می دهند دوست دارند در مورد این پالتوها مطلب بنویسند.


    چگونه یک معرفی‌نامه خوب برای محصول یا خدمات خود بنویسیم؟

    هر چه بهتر خبرنگاران را بشناسید، کار معرفی محصول آسان تر خواهد شد. برای شناختن آنها با سبک نوشتن و علایقشان آشنا شوید، مقالات آنها را بخوانید و آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. وقتی تحقیقات شما تمام شد، باید محصول خود را در چند خط کوتاه و مفید معرفی کنید. در مورد خبرنگاری که قرار است با او کار کنید فکر کنید و ببینید معرفی ای که برای محصول خود نوشته اید با سبک آن خبرنگار جور در می آید یا نه؟ در معرفی خود اطلاعات هیجان انگیزی قرار دهید و اگر امکان دارد معرفی خود را به اخبار یا مقالات محبوبی که مردم آنها را دنبال می کنند ارتباط دهید.
    وظیفه خبرنگار این نیست که به معرفی ای که شما نوشته اید جهت بدهد باید خودتان این کار را بکنید. فراموش نکنید خبرنگاران روزانه صدها ایمیل دریافت می کنند. بنابراین معرفی نامه ای که نوشته اید باید با بقیه فرق کند. بگذارید این مورد را با دو نسخه از ایمیلی که میکائیل آنها را نوشته نشان دهیم:

    ایمیل اول:
    سلام،
    احول شما چطوره؟ امیدوارم با این هوای بارانی زمستانی حال کرده باشید. من که دارم خیلی از این هوا با پالتوم لذت می برم. صحبت از پالتو شد… من صاحب یه فروشگاه اینترنتی لباسم و پالتوهای فشنی تولید می کنیم. چند تا عکس با روزولوشن بالا اتچ کردم اگه دوست داشتید ببینید. تمام پالتوها رو دست دوز تولید می کنیم و بخشی از سود فروش رو به بنیادهای خیریه کمک به حیوانات می فرستیم.
    دوست داشتیم یه کم پوشش خبری حول این موضوع داشته باشیم. اگر شما هم نظری دارید خوشحال می شم مطرح کنید. فردا حتماً دوباره تماس می گیرم، شماره تماستون رو هم دارم.
    موفق باشید،
    میکائیل

    ایمیل بالا خوب نیست. باید درستش کنیم؛ در اولین قدم و در قسمت موضوع ایمیل نام خبرنگار یا سایت خبری را بنویسید. با این کار نشان می دهید که ایمیل شما جدی است. همچنین از حروف بزرگ برای تایپ کردن تمام کلماتی که انگلیسی هستند استفاده نکنید، به طور واضح محتوای ایمیل را مشخص کنید. به این مثال توجه کنید: “ایده ای عالی برای وبلاگ Digikala: تولید پالتوهای دست دوز با پشم غیرحیوانی.”
    پاراگراف اول ایمیل را با لحن خودمانی بنویسید:
    آرمین جان،
    به خاطر دارم در ماه اسفند در مورد اهمیت تولید لباس هایی که در اونها باید به حقوق حیوانات توجه بشه مقاله ای نوشته بودی. فروشگاه ما در زمینه تولید پالتو با پشم های غیرحیوانی فعالیت می کنه.
    در قسمت بعد که به کسب و کار ارتباط دارد باید مطالب را مختصر نوشته و داستانی هیجان انگیز تعریف کنید:
    ما معتقدیم که حیوانات دارای حق و حقوق هستند و اهمیت دارند. ما پالتوهای فشن تولید می کنیم و بخشی از سود فروش را به بنیادهای خیریه طرفدار حقوق حیوانات اختصاص می دیم. کار ما ترکیبی از رعایت حقوق حیوانات و کمک کردن به اوناست.
    هیچ وقت در ایمیل خود پیوست های حجیم قرار ندهید، به جای این کار فایل ها را جای دیگری آپلود کنید و لینک آنها را در ایمیل بگذارید. یا اینکه از آمار و ارقام استفاده کنید. به ادامه ایمیل توجه کنید:
    در ادامه لینک تصاویر پالتوها و کارهای خیریه خود را برای شما قرار می دهم. این تصاویر را در شبکه های اجتماعی هم گذاشته ایم و 1000 بار بازدید شده اند.
    در نهایت ایمیل خود را طوری به پایان ببرید که خبرنگار را اجبار به انجام دادن کاری نکند:
    شما چی فکر می کنید؟ آیا نظرتان را جلب کرد؟ خیلی دوست دارم تا با شما در این مورد گپی بزنم.
    موفق باشید،
    میکائیل، صاحب فروشگاه اینترنتی لباس
    معرفی آسانسوری (Elevator Pitch) چیست؟

    در ایمیلِ دومِ میکائیل، چند سطر خیلی خوب وجود دارند که حتماً شما هم متوجه آنها شده اید، مثلاً آن جایی که میکائیل گفت: ” ما معتقدیم که حیوانات دارای حق و حقوق هستند و اهمیت دارند. ما پالتوهای فشن تولید می کنیم و بخشی از سود فروش را به بنیادهای خیریه طرفدار حقوق حیوانات اختصاص می دیم. کار ما ترکیبی از رعایت حقوق حیوانات و کمک کردن به اوناست.”
    به این جملات معمولاً معرفی آسانسوری (Elevator Pitch) می گویند. جملاتی که کوتاه و الهام بخش هستند و مخاطب را در مورد داستانی که در حال تعریف کردن آن هستید هیجان زده می کنند. می توانید با توجه به سبک هر خبرنگار یا نویسنده معرفی آسانسوری خود را دستخوش تغییر کنید. مثلاً برای وبلاگی که در مورد هنرهای دستی مطلب می نویسد معرفی میکائیل اینطور تغییر می کند: “فروشگاه اینترنتی ما پالتوهای مد روز را به کمک استفاده از دیزاین های مد روز و مدرن تولید می کند. ما ترکیبی از حیوان دوستا و افراد خیرخواه هستیم.”
    به جملات کوتاه و الهام بخشی که مخاطب را در مورد داستانی که در حال تعریف کردن آن هستید هیجان زده می‌کند، معرفی آسانسوری (Elevator Pitch) می‌گویند.
    برای ستون نویسی که در مورد حقوق حیوانات مطلب می نویسد معرفی اینطور می شود: “ما در فروشگاه اینترنتی لباس معتقدیم تک تک حیوانات حق زندگی دارند. ما با دقت پشم های غیرحیوانی را تولید کرده و پالتوها را به صورت دست ساز می دوزیم. در نهایت بخشی از سود فروش خود را به مؤسسات خیریه طرفدار حقوق حیوانات می دهیم.”
    برای کسی که در مورد فشن می نویسد تغییرات در معرفی را ببینید: “فروشگاه اینترنتی ما به دوستان پشمالو و بامزه احترام می گذارد! ما پالتوهایمان را به صورت دست دوز تولید می کنیم و به کمک جدیدترین دیزاین ها آنها را در اختیار شهروندان محترم می گذاریم.”
    با تغییر ادبیات معرفی محصول خود با توجه به سبک خبرنگار یا نویسنده، به نویسنده نشان می دهید که در مورد سبک نوشتن او تحقیق کرده اید و از روی هوا ایمیل نفرستاده و ارزش صرف زمان را دارید.

    آیا برای معرفی آسانسوری آماده اید؟

    همانطور که ملاحظه کردید درست کردن یک قالب برای معرفی آسانسوری کار چندان آسانی نیست، خصوصاً اینکه باید آن را شخصی سازی هم بکنید. برای اینکه با نحوه انجام این کار آشنا شوید بگذارید کسب و کارتان را در یک قالب از پیش نوشته شده قرار دهیم:


    1. زمینه کاری کسب و کار شما چیست؟ (تکنولوژی، ورزشی، لوازم منزل، کاردستی، موبایل و …)

    مثلاً: تولید لباس


    1. نام کسب و کار؟

    مثلاً: فروشگاه اینترنتی لباس های غیرحیوانی


    1. کسب و کار شما به چه چیزی یا کسی کمک می کند؟

    مثلاً: طرفداران حقوق حیوانات


    1. به چه طریقی کمک می کند؟

    مثلاً: با تولید و عرضه پالتوهایی که از پشم غیرحیوانی تولید شده اند.


    1. اگر تجارت شما ترکیبی از 2 چیز خاص باشد، آن 2 چیز چه هستند؟

    مثلاً: فروشگاه لباس و مؤسسه خیریه


    معرفی آسانسوری ما اینگونه خواهد شد:
    “فروشگاه اینترنتی لباس های غیرحیوانی، به کسانی که طرفدار حقوق حیوانات هستند کمک می کند تا پالتوهایی دست دوز با استفاده از پشم غیرحیوانی بپوشند. این فروشگاه ترکیبی از فروشگاه لباس و مؤسسه خیریه است.”


    چطور کسب و کار خود را به شکلی صحیح در رسانه‌ها معرفی کنیم؟ – زرافه
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

مجوز های ارسال و ویرایش