ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    تعریف کارآفرینی در ورزش و اهمیت آن

    کارآفرینی در ورزش، حوزه‌ی به‌سرعت در حال رشدی از کارآفرینی و تحقیقات مدیریت ورزش است. فرایند کارآفرینی در ورزش دربردارنده‌ی فعالیت‌های کارآفرینی اجتماعی و نوآوری اجتماعی است که در زمینه‌ی ورزشی انجام می‌شوند. ورزش در جایگاه یک صنعت، جزء بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان محسوب می‌شود و بر صنایع دیگر از جمله آموزش‌و‌پرورش و گردشگری تأثیر می‌گذارد که خود آنها هم بر نوآوری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی تمرکز یک‌پارچه‌ای دارند. ورزش به ساختار اجتماعی بیشتر کشورهای جهان گره خورده و چشم‌انداز منحصر‌به‌فردی از کارآفرینی فراهم می‌کند. فرایند کارآفرینی در ورزش را معمولا سازمان‌ها، افراد یا دولت‌هایی آغاز می‌کنند که هم در حوزه‌ی اقتصادی و هم اجتماعی حضور مؤثری دارند.


    فعالیت‌های کارآفرینی در ورزش تحت‌تأثیر توسعه‌ی تکنولوژی بوده که با انتشار اطلاعات و ایجاد بازارهای جدید بین‌المللی جدید افزایش یافته است. هدفِ این مقاله آشنایی خواننده با دیدِ نظری در تحقیقات کارآفرینی در ورزش با تمرکز بر ماهیت کارآفرینی اجتماعیِ آن است. پژوهش‌های گذشته نگرانی در مورد فقدان توسعه‌ی نظری در پژوهش کارآفرینی را برجسته کرده‌اند. هدف این مقاله پر کردن شکاف بین ورزش و کارآفرینی اجتماعی و تحقیقات نوآوری اجتماعی است.

    کارآفرینی در ورزش شامل کارآفرینانی می‌شود که از فرصت‌های حاصل از شبکه‌هایشان استفاده می‌کنند و با شناسایی حوزه‌هایی که می‌توانند در آنها مؤثر باشند، منابعِ موجود را بهبود می‌بخشند. کارآفرینی در ورزش، شناسایی شرایط و رویه‌هایی است که سرمایه‌گذاری‌های تجاری ناگهانی با گرایش اجتماعی در آنها شکل گرفته است.
    کارآفرینی ورزش تا حد زیادی در ورزش حرفه‌ای رخ می‌دهد که روی سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی اجتماعی تأثیر می‌گذارد. ورزش‌های حرفه‌ای به چهار گروه اصلی خدمات‌رسانی می‌کنند: «طرفداران بر اساس میزان حضور، بینندگان تلویزیونی و خرید کالاهای تیم؛ تلویزیون و سایر رسانه‌ها، ادغام دست‌یابی حق گسترش منحصربه‌فرد، دولت و سایر سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در ساخت امکانات ورزشی، حمایت‌های مالی یا خرید کامل تیم توسط شرکت‌ها و حتی دولت‌ها».
    لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای کسب‌وکارهای خصوصی هستند که برای سرگرمی ارائه‌شده، از مصرف‌کنندگان هزینه دریافت می‌کنند؛ شیوه‌ی نوآورانه‌ای که این سازمان‌ها می‌توانند از راه آن سود کلی و سهم بازار را افزایش دهند. هم لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای و هم آماتور کارآفرین هستند. در حقیقت، طبیعت ورزش به این معناست که کاملا در جامعه هم آمیخته شده است. علاوه‌بر انگیزه‌های سودآور برای کارآفرینی در ورزش، مدیران شرکت‌های مرتبط با ورزش با کنترل قدرت ورزش به‌منظور دستیابی به اهداف عموم و اجتماع هم می‌توانند عملکرد اقتصادی‌شان را افزایش دهند.


    اهمیت کارآفرینی در ورزش




    کارآفرینی مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط با معرفی محصولات و خدمات به بازار است؛ می‌تواند شامل ایجاد سازمان‌های جدیدی نیز باشد که به محیط اجتماعی اقتصادی وابسته هستند. کارآفرینی در ورزش، ایجاد و حفظ ثباتِ سرمایه‌گذاری تجاری را با تمرکز بر اهمیت فعالیت‌های تجاری بهبود می‌بخشد. این حوزه از کارآفرینی با بهره‌گیری از جهانی‌شدن و سبک زندگی کارآفرینانه، ترغیب به سرمایه‌گذاری‌های تجاری جدید می‌کند و می‌تواند برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های تجاری، در مسیری فراتر از منابع موجود حرکت کند.

    هدف کلیِ این مقاله نزدیک شدن به فرآیند کارآفرینی کشف، تصویب، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت‌های بازار برای تمرکز بر کارآفرینی ورزشی در بخش اجتماعی است. رفتارهای کارآفرینی ورزشی همچون رفتارهای ریسک‌پذیر، ناشی از پیچیدگیِ بازار جهانی است که شامل حیطه‌های ورزشی مختلفی می‌شود. این حیطه‌ها هم شامل تیم‌های ورزشی حرفه‌ای می‌شوند که برای درآمدزایی تشکیل شده‌اند و هم ورزش‌های همگانی که بدون هدف درآمدزایی در جوامع محلی انجام می‌شوند.
    کارآفرینی ورزشی با کاربرد استراتژی‌های کارآفرینی برای سرمایه‌گذاری‌های تجاری ارتباط دارد. روش این کارآفرینی استفاده از مهارت‌های اجتماعی و دانش بازار است. یکی از وظایف مهم مدیران، مراقبت دائم از تغییرات بازار است. کارآفرینان برای شناسایی فرصت‌های بازار، معمولا از اطلاعات نامتقارنی استفاده می‌کنند. این کاربردهای مختلفِ کارآفرینی در ورزش، مربوط به منشأ کارآفرینی می‌شوند.
    برای نخستین بار، شومپتر (۱۹۱۲) اصطلاح «کارآفرین» را برای اشاره به فردی استفاده کرد که نوآور است و به‌دنبال فرصت می‌گردد. از زمان مقاله‌ی اصلی شومپتر تا کنون، کارآفرینان همچنان نقش مهمی در رشد اقتصادیِ جوامع خود ایفا می‌کنند. اخیرا یکی از راه‌های تقویت رشد اقتصادی از طریق برون‌سپاری بوده است، که خودش به عنصر رایجی در محیط کسب‌وکار ورزشی دنیا تبدیل شده است.
    کارآفرینی شامل افرادی در محیط ورزشی است که ذهنیتی را توسعه می‌دهند که نوآوری را تقویت می‌کند. ذهنیت کارآفرینی این‌طور تعریف می‌شود: «شیوه‌ی تفکری درباره‌ی کسب‌وکار که بر ایجاد فرصت‌هایی در شرایط نامطمئن تمرکز دارد و با چشم‌اندازی رشدگرا، انعطاف‌پذیری، خلاقیت، نوآوری و تکرار همراه است.» کارآفرینان ورزشی با جست‌وجوی روندها و فرصت‌های آتی، تغییرات مداوم و نوآوری را تقویت می‌کنند. بنابراین کارآفرینان ورزشی می‌توانند افرادی باشند که با ایجاد سرمایه‌گذاری کارآفرینانه، در حیطه‌ی ورزشی نوآور، فعال و ریسک‌پذیر هستند. این کارآفرینان می‌توانند در صنعتی خاص یا در حوزه‌ی ویژه‌ای همچون ورزش صاحب تجربه باشند.
    کارآفرینان برخلاف مدیران، به‌احتمال زیاد به‌صورت فعالانه برای منابع سود بکر و بالقوه در جست‌وجو هستند. مطالعه‌ی جالبی درباره‌ی کارآفرینان نشان می‌دهد که مشاهیر کارآفرینیِ منطقه‌ی شیکاگو بیشتر به‌دنبال کسب اطلاعات از ارتباطات شخصی بودند تا منابع اطلاعاتی عمومی همچون مجله‌ها و روزنامه‌ها. بنابراین، کارآفرینان ورزشی می‌توانند قابلیت‌های خود را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسعه دهند. نمونه‌ی اخیر از این کارآفرینان ورزشی لبران جیمز (LeBron James) است که پیش از آنکه با تیم بسکتبال حرفه‌ای قرارداد ببندد، قراردادهایی با نایک و آپر دک به‌ارزش بیش از ۹۰ میلیون دلار امضا کرد.

    کارآفرینی در ورزش و نوآوری اجتماعی




    کارآفرینان ورزشی در فعالیت نوآورانه‌ای درگیر هستند که تواناییِ آنها را برای استفاده‌ی خلاقانه و پویا از منابع افزایش می‌دهد. بنابراین کارآفرینان ورزشی افرادی هستند که ایده‌ها، اطلاعات و روش‌ها را با هدف به‌کارگیری در سرمایه‌گذاری تجاری ایجاد می‌کنند. در بسیاری از موارد، کارآفرینان فعالانه به‌دنبال فرصت‌ها نیستند، بلکه منفعلانه آنها را جست‌وجو می‌کنند، یعنی پذیرای فرصت‌ها هستند، اما فعالانه در جست‌وجوی آنها نیستند.

    کارآفرینان ورزشی ظرفیتی شناختی دارند که آنها را قادر می‌سازد تا محصولات و خدمات جدید راکه در حال حاضر وجود ندارند، شناسایی کنند. ویژگی‌های شخصیِ کارآفرینان همچون خوش‌بینی و ریسک‌پذیری، با شناسایی فرصت‌ها در ارتباط هستند. کارآفرینان ورزشی برای شناسایی فرصت‌ها در موضع منحصربه‌فردی قرار دارند، زیرا روی اطلاعات جدید درباره‌ی صنعت ورزش جاری تمرکز دارند. دانش و خلاقیتِ کارآفرینان ورزشی است که سرمایه‌گذاری‌های تجاری شکل‌گرفته را هدایت می‌کند.

    عادات و سبک‌های کارآفرین ورزشی هم به سرمایه‌گذاری‌های تجاری جهت می‌دهند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری طی سال‌های اخیر فعالیت بین‌المللی خود را افزایش داده‌اند که بخشی از آن در حوزه‌ی ورزشی اتفاق افتاده است. وقتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بازاری خارجی فعالیت می‌کنند، دسترسیِ خود را به منابع درباره‌ی دانش بازار افزایش می‌دهند. برای کارآفرینان ورزشی، بین‌المللی کردنِ شرکت‌های سرمایه‌گذاری دسترسی بیشتری به منابع فراهم کرده است. کارآفرینان ورزشی، برای سرمایه‌گذاری تجاری باید به محیط‌های سازمانی و بین‌المللی مختلف توجه کنند.




    https://www.chetor.com/86513-%da%a9%...1%d8%b2%d8%b4/
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرینی در ورزش

    کارآفرین ورزشی بایستی فرصت¬های موجود، قابل ايجاد و یا كشف در زمینه ي ورزش را دریافته و از آن فرصت¬ها برای خلق فعالیت کارآفرینانه ي نوپا استفاده نماید. ورزش زمینه¬های متعددی را شامل می¬شود که می¬تواند زمینه¬های تولیدي، خدماتی، توزیعی و یا سایر جنبه¬های فرعی مرتبط با ورزش را شامل شود (محمد كاظمي،1386). یکی از صاحبنظران در اين رابطه هشت زمینه¬ را شناسايي نموده است که می¬توان از طریق آن در ورزش اقدام به کارآفرینی کرد( فروغي پور، 1384) :
    1- تبلیغات و امور ترويجي در ورزش : امروزه امور تبلیغاتی در حیطه ي ورزش، جنبه¬های گوناگونی پیدا کرده و به انحاء مختلف تجلی ¬یافته است. رادیو، تلویزیون، مطبوعات، بیلبوردها، تبلیغات روی اتوبوس¬های درون شهری و نوشته¬های تبلیغاتی کنار استادیوم¬های ورزشی و همچنین تبلیغات روی پیراهن ورزشکاران، جلوه¬های متعدد تبلیغات ورزشی است. امروزه از طریق هر یک از راه¬های گفته شده، تبلیغات ورزشی و غیرورزشی متعددی صورت می¬گیرد و هزینه¬های گزافی نیز در این رابطه رد و بدل می-گردد. بی¬شک هر یک از این زمینه¬ها می¬تواند به عنوان فرصتی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در ورزش مورد نظر باشد ( Pitts & Stotlar,2002) . علاوه بر موارد مورد اشاره می¬توان زمینه¬های دیگری را نیز برای کارآفرینی در ورزش پیدا کرد.
    2- مدیریت اماکن و تسهیلات وررزشی : از دیگر زمینه¬های ورزشی است که زمینه لازم برای کارآفرینی را دارا می¬باشد. استادیوم، ورزشگاه، استخر، پیست دو میدانی و انواع و اقسام ورزش¬ها با مکان ورزشی متناسب آن است كه نیاز به وجود مدیریت خلاق و کارآمد را اجتناب ناپذیر می¬سازد. هر کدام از این بخش¬ها نیازمند توانایی¬های خاص مدیریتی است ( وست،1996).
    3- مديريت وبرنامه ريزي در سازمان هاي ورزشی: نیازبه مدیریت کارآمد در اداره سازمانهاي ورزشي برجسته شده است. امروزه اکثر سازمان¬های ورزشی به صورت حرفه¬ای درآمده¬اند و در سطح بالا فعالیت می¬کنند. در کشور ما نیز سیاست حرفه¬ای سازی ورزش پیگیری می¬شود و تاکنون در برخی رشته¬های ورزشی اعمال گردیده است. لذا مدیریت این گونه سازمان¬ها بایستی دارای دانش و تجربه مدیریتی سطح بالایی باشد. از این رو جایگاه¬های متعددی را می¬توان برای تربیت و انتصاب مدیران در نظر گرفت که خود نیز می¬تواند با نوآوری¬هایی همراه باشد و به کارآفرینی بیانجامد ( Eschenfelder, 2007).
    برخي از موارد اين بخش عبارتند از: طراحي و تأسيس رشته هاي جديد ورزشي، طراحي و اجراي طرح هاي جامع مديريتي، برنامه ريزي براي فعاليت هاي ورزشي خوابگاه هاي دانشجويي، خانواده ها و ..، طراحي و اداره تورها و اردوهاي ورزشي، اصلاح مديريت باشگاه هاي ورزشي دولتي، مديريت باشگاههاي ورزشي خصوصي در راستاي اصل 44 قانون اساسي و امثال آن.
    4- امور آموزشي (كلاسهاي اموزشي – مربيگري – داوري): در حیطه ورزش از زمینه¬هایی است که می¬تواند مبنایی برای کارآفرینی ایجاد کند. آموزش ورزش¬های مختلف، آموزش مربیان رشته¬های مختلف، آموزش ناجیان غریق، آموزش در دوره¬های مقطعی ورزشی، آموزش دوره¬های داوری و امثالهم از موارد مختلف مربوط به زمینه¬های آموزشی است که با طبقه¬بندی می¬تواند جایگاهی جهت کارآفرینی در ورزش ایجاد کند(معماري، 1386).
    5- امور پژوهشي: از حوزه¬هایی است که به تازگی در امر ورزش رونق گرفته است. چاپ و نشر مجلات علمی، تأسیس انجمن¬های علمی پژوهشی، انجام و اجرای طرح¬های پژوهشی ورزشی، چاپ مقالات علمی در نشریات و برگزاری سمینارها و کنگره¬های علمی از زمینه¬هایی است که اخیراً رونق یافته و فرصت¬هایی را جهت اشتغال تعداد زیادی افراد متخصص و حتی غیر متخصص فراهم نموده است. در صورت بررسی بیشتر و استفاده از تجارب سایر کشورها و توسعه بخش¬های پژوهشی قطعاً فرصت¬های بیشتری جهت اشتغال در حوزۀ پژوهش ایجاد خواهد شد و زمینه مناسبی برای کارآفرینی در ورزش خواهد بود (بارون، 2005).
    6- ساخت وسايل و تجهيزات ورزشي: ساخت وسایل، تجهیزات و پوشاک ورزشی از زمینه¬هایی است که امروزه افراد زیادی در آن بخش فعالیت می¬کنند. تهیه انواع پوشاک ورزشی از مدت¬ها قبل در کشور ما رایج بوده است که فعلاً افراد زیادی در آن بخش فعالیت می¬کنند اما شاید برای همین زمینه نیز بتوان الگوهای نوینی ارائه و معرفی نمود که زمینه جدیدی برای کارآفرینی در ورزش باشد. مانند تهیه پوشاک ورزشی مناسب برای بانوان. برخی افراد کارآفرین با طراحی دستگاه¬های بدن سازی و یا شبیه سازی دستگاه¬های بدن سازی خارجی اقدام به ایجاد کار در این زمینه کرده¬اند. از موارد دیگر ساخت دستگاه¬های لاغری اندام و یا وزنه¬های مربوط به هالترها است. به هر صورت این زمینه نیز می¬تواند حوزه¬ای برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در ورزش باشد (كولومبير، 2008).
    دیوید ولان دوچرخه¬های بسیار سریعی را معرفی کرده است که از جنس تیتانیوم و کربن ساخته شده¬اند و دنده¬های آنها به طریق الکترونیکی عمل می¬کند. این محصول بسیار جدید و مترقی بوده و یک روش نو را جهت عرضه محصولات خارق¬العاده ورزشی به بازار عرضه نموده است که برای تیم¬های حرفه¬ای و مسابقات آنها بسیار مهم و ممتاز کننده است(ماربر و ديگران، 2005).
    آستین مورفی به معرفی شرکت کن بلاک پرداخته است. این شرکت توانسته کفش¬های اسکیت بورد مدل DC را معرفی نماید که بسیار سریع¬تر از انواع قبلی هستند و برای ورزشکاران کاربرد بیشتری دارند( فيلو، 2005 ).
    براد استون مشارکت شرکت نایکی را در بازار اسکیت بورد ارائه کرده است. برای این کار شرکت نایکی ساختار معاملات را متمایز کرده و آن را به طبقات مختلف تقسیم کرده و تاکتیک جدیدی را در معرفی محصولات جدید به بازار به کار گرفته است. و به این طریق توانسته است اقدام به کارآفرینی بیشتری در زمینه ورزشی بنماید ) بويد؛ ماتيو شانك، 2004) .
    7- تنوع در ورزش هاي همگاني و قهرماني : امروزه با ورود فناوري هاي نوين در عرصه ورزش، رشته هاي جديدي بوجود آمده اند كه بخصوص مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار گرفته اند. كارآفريني در اين زمينه ها عبارت است از: برگزاري كلاس هاي ايروبيك و استپ، برگزاري كلاس هاي حركات موزون، برگزاري كلاس هاي كارتينگ، برگزاري كلاس هاي سينكرونايز در استخرهاي شيشه اي، برگزاري كلاس هاي اسكواش باز در پاركها و...(ماربر و ديگران، 2005).
    8- ايجاد مشاغل جديد بر حسب نياز جامعه ورزش: جنبه¬های اقتصادی ورزشی امروزه در جهان بسیار گسترش یافته و می¬تواند بیش از این نیز توسعه یابد.
    اين موضوع تا بدان حد است كه تنها در كشوري چون ايالات متحده، سالانه حدود 250 ميليارد دلار درآمد خالص نصيب صاحبان اين صنعت مي نمايد و اين موضوع سبب گشته تا صنعت ورزش به عنوان ششمين صنعت سود آور در اين كشور شناخته شود ( Pitts & Stotlar,2002). برخي از اين مشاغل جديد عبارتند از: روزنامه نگاري ورزشي، بيمه هاي ورزشي، عكاسي ورزشي، گردشگري ورزشي، شركت هاي تخصصي بازاريابي ورزشي، آژانس هاي نقل و انتقال بازيكنان و مربيان، آژانس هاي واسطه فروش بليط بازي هاي داخلي و خارجي و ...(Wuest, Deborah., 1996)

    کارآفرینی در ورزش - مدیریت - وبسایت تخصصی تربیت بدنی
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرینی در ورزش و اهمیت آن

    کارآفرینی در ورزش، حوزه به سرعت در حال رشدی از کارآفرینی و تحقیقات مدیریت ورزش است. فرآیند کارآفرینی در ورزش دربردارنده فعالیت های کارآفرینی اجتماعی و نوآوری اجتماعی است که در زمینه ورزشی انجام می شوند. ورزش در جایگاه یک صنعت، جزو بزرگ ترین صنعت های جهان محسوب می شود و بر صنایع دیگر از جمله آموزش و پرورش و گردشگری تأثیر می گذارد که خود آنها هم بر نوآوری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی تمرکز یک پارچه ای دارند. ورزش به ساختار اجتماعی بیشتر کشورهای جهان گره خورده و چشم انداز منحصر به فردی از کارآفرینی فراهم می کند. فرآیند کارآفرینی در ورزش را معمولا سازمان ها، افراد یا دولت هایی آغاز می کنند که هم در حوزه اقتصادی و هم اجتماعی حضور مؤثری دارند. به گزارش chetor فعالیت های کارآفرینی در ورزش تحت تأثیر توسعه تکنولوژی بوده که با انتشار اطلاعات و ایجاد بازارهای جدید بین المللی جدید افزایش یافته است. هدف این مقاله آشنایی خواننده با دید نظری در تحقیقات کارآفرینی در ورزش با تمرکز بر ماهیت کارآفرینی اجتماعیِ آن است. پژوهش های گذشته نگرانی در مورد فقدان توسعه نظری در پژوهش کارآفرینی را برجسته کرده اند. هدف این مقاله پر کردن شکاف بین ورزش و کارآفرینی اجتماعی و تحقیقات نوآوری اجتماعی است. کارآفرینی در ورزش شامل کارآفرینانی می شود که از فرصت های حاصل از شبکه های شان استفاده می کنند و با شناسایی حوزه هایی که می توانند در آنها مؤثر باشند، منابعِ موجود را بهبود می بخشند. کارآفرینی در ورزش، شناسایی شرایط و رویه هایی است که سرمایه گذاری های تجاری ناگهانی با گرایش اجتماعی در آنها شکل گرفته است. کارآفرینی ورزش تا حد زیادی در ورزش حرفه ای رخ می دهد که روی سرمایه گذاری های کارآفرینی اجتماعی تأثیر می گذارد. ورزش های حرفه ای به چهار گروه اصلی خدمات رسانی می کنند: «طرفداران بر اساس میزان حضور، بینندگان تلویزیونی و خرید کالاهای تیم؛ تلویزیون و سایر رسانه ها، ادغام دستیابی حق گسترش منحصربه فرد، دولت و سایر سرمایه گذاری های خصوصی در ساخت امکانات ورزشی، حمایت های مالی یا خرید کامل تیم توسط شرکت ها و حتی دولت ها». لیگ های ورزشی حرفه ای کسب وکارهای خصوصی هستند که برای سرگرمی ارائه شده، از مصرف کنندگان هزینه دریافت می کنند؛ شیوه نوآورانه ای که این سازمان ها می توانند از راه آن سود کلی و سهم بازار را افزایش دهند. هم لیگ های ورزشی حرفه ای و هم آماتور کارآفرین هستند. در حقیقت، طبیعت ورزش به این معناست که کاملاً در جامعه هم آمیخته شده است. علاوه بر انگیزه های سودآور برای کارآفرینی در ورزش، مدیران شرکت های مرتبط با ورزش با کنترل قدرت ورزش به منظور دستیابی به اهداف عموم و اجتماع هم می توانند عملکرد اقتصادی شان را افزایش دهند. اهمیت کارآفرینی در ورزش کارآفرینی مجموعه ای از فعالیت های مرتبط با معرفی محصولات و خدمات به بازار است؛ می تواند شامل ایجاد سازمان های جدیدی نیز باشد که به محیط اجتماعی اقتصادی وابسته هستند. کارآفرینی در ورزش، ایجاد و حفظ ثباتِ سرمایه گذاری تجاری را با تمرکز بر اهمیت فعالیت های تجاری بهبود می بخشد. این حوزه از کارآفرینی با بهره گیری از جهانی شدن و سبک زندگی کارآفرینانه، ترغیب به سرمایه گذاری های تجاری جدید می کند و می تواند برای گسترش سرمایه گذاری های تجاری، در مسیری فراتر از منابع موجود حرکت کند. هدف کلی این مقاله نزدیک شدن به فرآیند کارآفرینی کشف، تصویب، ارزیابی و بهره برداری از فرصت های بازار برای تمرکز بر کارآفرینی ورزشی در بخش اجتماعی است. رفتارهای کارآفرینی ورزشی همچون رفتارهای ریسک پذیر، ناشی از پیچیدگیِ بازار جهانی است که شامل حیطه های ورزشی مختلفی می شود. این حیطه ها هم شامل تیم های ورزشی حرفه ای می شوند که برای درآمدزایی تشکیل شده اند و هم ورزش های همگانی که بدون هدف درآمدزایی در جوامع محلی انجام می شوند. کارآفرینی ورزشی با کاربرد استراتژی های کارآفرینی برای سرمایه گذاری های تجاری ارتباط دارد. روش این کارآفرینی استفاده از مهارت های اجتماعی و دانش بازار است. یکی از وظایف مهم مدیران، مراقبت دائم از تغییرات بازار است. کارآفرینان برای شناسایی فرصت های بازار، معمولاً از اطلاعات نامتقارنی استفاده می کنند. این کاربردهای مختلف کارآفرینی در ورزش، مربوط به منشأ کارآفرینی می شوند. برای نخستین بار، شومپتر (۱۹۱۲) اصطلاح «کارآفرین» را برای اشاره به فردی استفاده کرد که نوآور است و به دنبال فرصت می گردد. از زمان مقاله اصلی شومپتر تاکنون، کارآفرینان همچنان نقش مهمی در رشد اقتصادیِ جوامع خود ایفا می کنند. اخیراً یکی از راه های تقویت رشد اقتصادی از طریق برون سپاری بوده است، که خودش به عنصر رایجی در محیط کسب وکار ورزشی دنیا تبدیل شده است. کارآفرینی شامل افرادی در محیط ورزشی است که ذهنیتی را توسعه می دهند که نوآوری را تقویت می کند. ذهنیت کارآفرینی این طور تعریف می شود: «شیوه تفکری درباره کسب وکار که بر ایجاد فرصت هایی در شرایط نامطمئن تمرکز دارد و با چشم اندازی رشدگرا، انعطاف پذیری، خلاقیت، نوآوری و تکرار همراه است.» کارآفرینان ورزشی با جست وجوی روندها و فرصت های آتی، تغییرات مداوم و نوآوری را تقویت می کنند. بنابراین کارآفرینان ورزشی می توانند افرادی باشند که با ایجاد سرمایه گذاری کارآفرینانه، در حیطه ورزشی نوآور، فعال و ریسک پذیر هستند. این کارآفرینان می توانند در صنعتی خاص یا در حوزه ویژه ای همچون ورزش صاحب تجربه باشند. کارآفرینان برخلاف مدیران، به احتمال زیاد به صورت فعالانه برای منابع سود بکر و بالقوه در جست وجو هستند. مطالعه جالبی درباره کارآفرینان نشان می دهد که مشاهیر کارآفرینی منطقه شیکاگو بیشتر به دنبال کسب اطلاعات از ارتباطات شخصی بودند تا منابع اطلاعاتی عمومی همچون مجله ها و روزنامه ها. بنابراین کارآفرینان ورزشی می توانند قابلیت های خود را با استفاده از شبکه های اجتماعی توسعه دهند. نمونه اخیر از این کارآفرینان ورزشی لبران جیمز (LeBron James) است که پیش از آنکه با تیم بسکتبال حرفه ای قرارداد ببندد، قراردادهایی با نایک و آپر دک به ارزش بیش از ۹۰میلیون دلار امضا کرد. کارآفرینی در ورزش و نوآوری اجتماعی کارآفرینان ورزشی در فعالیت نوآورانه ای درگیر هستند که تواناییِ آنها را برای استفاده خلاقانه و پویا از منابع افزایش می دهد. بنابراین کارآفرینان ورزشی افرادی هستند که ایده ها، اطلاعات و روش ها را با هدف به کارگیری در سرمایه گذاری تجاری ایجاد می کنند. در بسیاری از موارد، کارآفرینان فعالانه به دنبال فرصت ها نیستند، بلکه منفعلانه آنها را جست وجو می کنند، یعنی پذیرای فرصت ها هستند، اما فعالانه در جست وجوی آنها نیستند. کارآفرینان ورزشی ظرفیتی شناختی دارند که آنها را قادر می سازد محصولات و خدمات جدید را که در حال حاضر وجود ندارند، شناسایی کنند. ویژگی های شخصی کارآفرینان همچون خوش بینی و ریسک پذیری، با شناسایی فرصت ها در ارتباط هستند. کارآفرینان ورزشی برای شناسایی فرصت ها در موضع منحصربه فردی قرار دارند، زیرا روی اطلاعات جدید درباره صنعت ورزش جاری تمرکز دارند. دانش و خلاقیت کارآفرینان ورزشی است که سرمایه گذاری های تجاری شکل گرفته را هدایت می کند. عادات و سبک های کارآفرین ورزشی هم به سرمایه گذاری های تجاری جهت می دهند. شرکت های سرمایه گذاری طی سال های اخیر فعالیت بین المللی خود را افزایش داده اند که بخشی از آن در حوزه ورزشی اتفاق افتاده است. وقتی شرکت های سرمایه گذاری در بازاری خارجی فعالیت می کنند، دسترسی خود را به منابع درباره دانش بازار افزایش می دهند. برای کارآفرینان ورزشی، بین المللی کردن شرکت های سرمایه گذاری دسترسی بیشتری به منابع فراهم کرده است. کارآفرینان ورزشی، برای سرمایه گذاری تجاری باید به محیط های سازمانی و بین المللی مختلف توجه کنند.

    کارآفرینی در ورزش و اهمیت آن - فرصت امروز
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوعات مشابه

  1. معرفی سبک های مدیریت تعارض در سازمان
    توسط SARA در انجمن سایر آموزش های استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/02, 17:21
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/03/22, 08:28
  3. تعادل در زندگی؛ راهی برای افزایش خلاقیت و نوآوری
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/17, 18:54
  4. تداوم موفقیت کسب و کار کوچک پس از تعطیلات
    توسط SARA در انجمن آموزش های عمومی استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/28, 19:05

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش