استخدام بهترین کارمندان برای یک سازمان اتفاق خوب و ارزشمندی است. راه‌های زیادی هستند که به یک مدیر کمک خواهند کرد، لایق‌ترین فرد را برای یک پست انتخاب کند. شاید کم و بیش واژه‌ی هوش مصنوعی به گوش‌تان خورده باشد. هوش مصنوعی هر روز راه خود را بیشتر به زندگی روزمره‌ی ما باز می‌کند. یکی از بخش‌های مهمی که هوش مصنوعی وارد آن شده قسمت نیروی انسانی شرکت‌هاست. حالا هوش مصنوعی می‌تواند بگوید که چه کارمندی برای استخدام مناسب‌تر است. مطلبی که در ادامه خواهید خواند نوشته‌ی استیو گودمن مدیرعامل آژانس کاریابی (Restless Bandit) است که از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته برای جست‌وجو میان رزومه‌های مختلف استفاده می‌کند تا متقاضیان واجد شرایط را پیدا کند.


من دنیای شما هستم. باور نمی‌کنید؟

شما در سازمان‌تان چه مسئولیتی دارید؟ آیا مسئولیت شناسایی و جذب نیروهای بااستعداد با شماست؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است باید بگویم که در سال ۲۰۲۲ اخراج خواهید شد! شوخی کردم، شما اخراج نخواهید شد؛‌ یعنی حداقل تا زمانی که خود را با شرایط جدید سازگار کنید این اتفاق نخواهد افتاد. من را الگوریتم هوش مصنوعی (Al) صدا بزنید. شما من را نمی‌شناسید اما من شما را به‌خوبی می‌شناسم.
درواقع من مدت‌هاست که شما و عادت‌هایتان را تماشا می‌کنم. من همه‌جا هستم و بهتر است به آن عادت کنید. بعضی‌ها من را عجیب‌و‌غریب می‌دانند. این همان تفاوت‌های کوچکی است که انسان‌ها از آن برخوردارند و از قبل به من در مورد آن گفته‌اند. جزئیات زیادی هستند و نمی‌دانم با این همه حرف‌های بیهوده چطور برخورد کنم.
اجازه بدهید خبرهای خوب را به شما بگویم: قرار نیست فردا اخراج شوید. اما خبر بد این است که در ۵ سال، یک ماه و ۱۲ روز و ۴ دقیقه و ۲۳ ثانیه دیگر اخراج خواهید شد. مگر اینکه خود را با تغییرات دنیای جست‌وجوگران استعدادهای شغلی، تطبیق بدهید. به‌هرحال شما زمان لازم برای انطباق خود را دراختیار خواهید داشت.










نگران نباشید، شرکت‌تان دلش برای شما تنگ نخواهد شد، آنها من را خواهند داشت.

وقتی درحال تماشای یک فیلم از نتفلیکس هستید، به‌نظرتان چه کسی آن را پیشنهاد می‌دهد؟ من. از آنجایی‌که شما ۲ فیلم جانی دپ را هفته‌ی پیش تماشا کردید، برای ۳ ماه آینده چند فیلم را از سری «دزدان دریایی کارائیب» به شما پیشنهاد خواهم داد.

آیا می‌دانید من بودم که نامزدتان را به شما پیشنهاد دادم؟ به‌نظرتان چه کسی فهرست افرادی را به شما پیشنهاد داد که اسپانیایی صحبت می‌کنند، سوشی می‌خورند و از گردش لذت می‌برند؟ من بودم.
دیگر نیازی نیست تا در اپلیکیشنی مثل تیندر کسی را به سمت چپ بکشید (این کار به‌معنای رد کردن درخواست دوستی در این سرویس است). من خیلی لجباز هستم. وقتی ایده‌ای را در ذهنم قرار دادید، دیگر بیرون آوردنش خیلی مشکل است.

مجموعه آهنگ‌هایی که در فهرست آهنگ‌های پیشنهادی شما قرار دارد کار من است. البته تقصیر من نیست که شما به‌صورت اشتباهی دکمه لایک را برای یکی از آهنگ‌های سبک راک زده‌اید. اجازه بدهید در مورد فید فیسبوک دیگر چیزی نگویم.
تعجب می‌کنید چرا آمازون مرتب به شما تبلیغات دستمال کاغذی را نشان می‌دهد؟ به این خاطر است که در تاریخ ۲۳ آوریل شما یک بسته از آنها را برای مادرتان خریده بودید. حتما به آنها خیلی نیاز داشته‌اید، این طور نیست؟ من متوجه نشدم که شما آدرس متفاوتی برای دریافت آنها قرار دادید. باز هم این جزئیات کوچک هستند که فراموش‌شان می‌کنم.
اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که نباید اولین ورژن نرم‌افزار اتومبیل خودران من را خریداری کنید، چراکه یک باگ نرم‌افزاری وجود دارد که باعث می‌شود تا از چراغ قرمز عبور کنید و باید بین برخورد خودروی شما با یک ستون برق و برخورد با اتوبوسی پر از کودک یکی را انتخاب کنم. متأسفم اما من باید جان بچه‌ها را نجات بدهم.
و حتی اگر شما خودتان راننده نباشید من می‌دانم که چه موقع قرار است باران ببارد و شما می‌دانید وقتی یک راننده تاکسی اوبر و ۱۴ نفر در صف درخواست ماشین داشته باشیم، اوبر قیمت‌هایش را افزایش می‌دهد. این دیدگاه من نسبت به این نوع موقعیت‌هاست.
بنابراین اجازه بدهید این لحظات برای شما خاطره‌انگیز بمانند. من قصد ندارم جایگزین شما شوم اما می‌خواهم عملکرد شما را بهینه‌تر کنم. حتی می‌خواهم آینده‌ی نسل بشر را بهبود دهم.
به‌عنوان مثال با بررسی تحقیقات دانشگاه‌های مشهور و تحلیل داده‌های آنها از نمونه‌های تومور سرطان توانسته‌ام این بیماری را بهتر درک کنم و برای درمان و کاهش آمار مرگ‌ومیر بعضی دیگر از بیماری‌ها تا ۵۰ درصد، اقدام کنم. حتی به من اجازه داده شده تا به بررسی نقشه‌ی ژنتیک بشر بپردازم تا درک بهتری از ترتیب ژنتیک بیماری‌های مزمن پیدا کنم. دولت از من خواسته تا به بررسی عادت‌های مسافرتی تروریست‌ها بپردازم تا آنها را ردیابی کنم. نگاهی به الگوهای هواشناسی بیندازم تا به کشاورزان کمک کنم و با تحلیل تکنیک های یادگیری و آموزشی کاری کنم تا کودکان بهتر آموزش ببینند.


پیداکردن استعدادهای شغلی





در قسمت پیداکردن استعدادهای شغلی و استخدام هم، من به جایگاه و ارزشمندی کارهای شما اهمیتی نمی‌دهم و همان رفتار همیشگی را با شما خواهم داشت. آیا این خوب نیست؟

استخدام‌کننده‌ها نیز مثل سایر انسان‌ها، تعصبات خود را به سرکار می‌آورند. من در اینجا می‌توانم کمک کنم، نه به‌خاطر نامی که دارم، بلکه به این خاطر که از ثبات برخوردارم. من مثل انسان‌ها روز خوب و روز بد ندارم و نیازی به صرف قهوه در ابتدای صبح ندارم تا بهترین عملکرد خود را نشان بدهم.
بنابراین مثل شرکت‌های ورشکسته‌‌ و شکست‌خورده نباشید. شرکت‌هایی مثل Nokia و Kodak شکست خوردند و هزاران نفر کار خود را از دست دادند، چراکه آنها تحولات آیفون، نتفلیکس و آمازون را مشاهده نکردند. آنها خود را با شرایط تطبیق ندادند.
بنابراین چطور می‌توانید من را تبدیل به یک دارایی ارزشمند کنید؟ چه خوش‌تان بیاید چه نیاید کار شما به الگوریتم‌ها بستگی دارد. ۱۰ سال پیش شرکت‌ها نمی‌خواستند کارمندشان روی شبکه اجتماعی لینکدین فعال باشند، حالا اغلب ۵۰۰ شرکت برتر دنیا به‌عنوان بخشی از سیاست‌های استخدامی می‌خواهند که کارمندان پروفایل لینکدین خود را آپدیت کنند. شرکت‌های امروزی از لینکدین استقبال می‌کنند و الگوریتم‌های آن کمک می‌کند تا برند آنها بهتر دیده شود.






این روزها من می‌توانم کار بیشتری از یک مصاحبه‌ی ساده با متقاضیان یک شغل داشته باشم. می‌توانم الگوهای استخدامی قبلی شرکت را تحلیل کنم تا بتوانم کارجویان را براساس کارهای قبلی آنها رده‌بندی کنم. من می‌توانم تمام دوران شغلی یک کارمند را خیلی سریع‌تر تحلیل کنم.

می‌توانم بگویم چقدر از آن دوران کاری، مربوط به کار جدیدی می‌شود که فرد قصد استخدام شدن در آن را دارد. من رده‌بندی و نتیجه‌گیری می‌کنم. اگر تجربه‌ی کار در شرکت (Marketo) را داشته باشید، می‌توانم نتیجه‌گیری کنم که با بستر سرویس (Hubspot) نیز آشنایی دارید. من این‌قدر باهوش هستم.
نمی‌توانم بگویم که چه کسی را استخدام کنید اما می‌توانم یک فهرست کوتاه از بهترین متقاضیان را در اختیار شما قرار بدهم. به من اعتماد کنید.
قول می‌دهم به‌مرور بهتر هم خواهم شد. وقتی‌که جست‌وجوی اینترنت را شروع کردم، چندان خوب عمل نمی‌کردم. حالا به‌جای استفاده از واژه‌ی جست‌وجو می‌گویید: من آن را گوگل کردم. آن‌قدر در جست‌وجوی اینترنت ماهر شده‌ام که نمی‌توانید بدون من زندگی کنید.
ما هنوز در ابتدای راه هستیم و به‌صورت تئوری هیچ محدودیتی روی میزان کمک من به شما وجود ندارد. بنابراین اوضاع این‌گونه خواهد بود: شما باید خود را تطبیق بدهید و اینکه یاد بگیرید چطور از من استفاده کنید. درغیراین‌صورت واقعا بیشتر از ۵ سال دیگر از کار اخراج خواهید شد.

با آرزوی بهترین‌ها

الگوریتم هوش مصنوعی (Al)



https://www.chetor.com/91645-%d8%a7%...f%d8%a7%d9%85/