ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    اصول تبلیغات در اینستاگرام؛ راهنمای استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکارها

    اینستاگرام که در ابتدا تصور می‌شد خواهرخوانده‌ی فیسبوک است، خیلی وقت است هویت مستقلی به خود گرفته است و توانسته در میان شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. این شبکه‌ی اشتراک عکس در طول مسیری که پیموده دچار تغییر و تحولات زیادی هم شده و هم‌اکنون بعد از گذشت تنها چند سال به‌عنوان مهم‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان شناخته می‌شود. وقتی صحبت از بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌شود، اینستاگرام در صدر فهرست فرصت‌های بازاریابی برای بسیاری از کسب‌وکارها قرار دارد. در مقاله‌ی امروز «چطور» می‌خواهیم به شما کمک کنیم، تا از ظرفیت اینستاگرام به‌عنوان یک مجرای بازاریابی نهایت استفاده را ببرید. ابتدا کمی در مورد خود اینستاگرام با شما صحبت می‌کنیم. سپس باهم بررسی خواهیم کرد که چه کارهایی می‌توان از طریق اینستاگرام برای بازاریابی موفق انجام داد و اصول تبلیغات در اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.


    چرا باید از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود استفاده کنید؟

    اولین دلیل برای استفاده از اینستاگرام به‌عنوان یک ابزار بازاریابی، رشد سریع تعداد کاربران این شبکه و وب‌سایت طی سال‌های اخیر است. همچنین باید اضافه کرد، ازآنجاکه اینستاگرام یکی از شبکه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی است طبیعتا در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار دارد. اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان یک شبکه‌ی اشتراک فیلم و عکس راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۲ فیسبوک آن را خرید. در ابتدا اینستاگرام مکان پرطرفداری برای بلاگرهای دنیای مد و زیبایی بود و آنها از قابلیت اشتراک‌گذاری اینستاگرام جهت پست عکس‌های برندها و مزون‌های خود برای طرفداران‌شان استفاده می‌کردند، اما باید قبول کرد که اینستاگرام دیگر تنها ابزاری برای نمایش دنیای مد و زیبایی نیست. امروزه این پلتفرم اشتراک تصاویر یک مجرای بازاریابی جدی برای تمام صنایع محسوب می‌شود.
    اگر قرار باشد بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های تماس و ارسال پیام را برحسب تعداد کاربران فعال ماهانه رتبه‌بندی کنیم، باید بگوییم اینستاگرام در رتبه‌ی هفتم قرار دارد. البته فیسبوک هنوز با سرویس مسنجر (Messenger) خود در صدر این فهرست قرار دارد.

    اینستاگرام بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد




    اینستاگرام در تابستان ۲۰۱۶ با داشتن بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال به بزرگ‌ترین دستاورد خود رسید. اما باید دانست که ظرف دو سال گذشته این رقم دوبرابر شده است. بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در‌حال‌حاضر از اینستاگرام به‌طور روزانه استفاده می‌کنند و روزانه بالغ بر ۹۵ میلیون پست در اینستاگرام گذاشته می‌شود.

    آمار کاربران به‌خودی‌خود گویای این نکته است که اینستاگرام ظرفیت زیادی برای بازاریابی کسب‌وکارها از راه تبلیغات دارد، اما یادتان نرود که اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدئوست و از این جهت ضروری است که حساب اینستاگرام کسب‌وکار خود را بر قابلیت‌های بصری و تصاویر هم متمرکز کنید. هویت بصری روزبه‌روز برای کسب‌وکارها اهمیت بیشتری می‌یابد و از این جهت اینستاگرام واقعا پلتفرم ایدئالی برای این کار است و اعتبار و جایگاه کسب‌وکار شما را در بین مشتریان احتمالی بالا می‌برد. مهم نیست که کسب‌وکار شما چه اندازه است و آیا حضور جهانی دارد یا نه، فرصت استفاده از اینستاگرام به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی مؤثر و برندسازی را نباید از دست بدهید.


    سلطان جذب مخاطب

    آمار و ارقام چند سال اخیر به‌روشنی حاکی از این است که تصاویر و ویدئوها نسبت‌به محتوای متنی ساده در بستر وب بیشتر می‌توانند مخاطب را درگیر کنند. درگیرکردن مخاطب در شبکه‌های اجتماعی از طرق مختلف نظیر لایک‌کردن، به‌اشتراک‌گذاشتن و کامنت‌نوشتن یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) است. طرفداران و فالورهایی که با محتوا درگیر شوند برای شرکت‌ها ارزشمند هستند و نشان‌دهنده‌ی عامل اساسی در افزایش آگاهی از برند است.

    تحقیقات نشان داده‌اند که اینستاگرام به‌لحاظ درگیرکردن مخاطب در رتبه‌ی نخست قرار دارد. طی یک مطالعه که توسط Forrester انجام شد محققان به ارزیابی نرخ درگیری بزرگ‌ترین برندها در سراسر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی پرداختند. آنها دریافتند که یک صفحه‌ی برند که یک میلیون طرفدار فیسبوکی دارد به ازای هر پست می‌تواند به طور میانگین ۷۰۰ کامنت، لایک و اشتراک‌گذاری کسب کند. این رقم برابر است با نرخ درگیری هفت درصد. توییتر، با داشتن تنها ۳۰۰ تعامل به ازای هر توییت نرخ درگیری پایین‌تری دارد.
    اما در اینستاگرام، می‌توان به‌طور میانگین نرخ درگیری ۴٫۲۱ درصد را انتظار داشت که این رقم گویای این است که نرخ درگیری اینستاگرام ۵۸ برابر فیسبوک و ۱۲۰ برابر توییتر است. اینستاگرام شبکه‌ی نسل موبایل‌به‌دست‌ها هم درنظر گرفته‌ می‌شود. اهمیت استفاده از تلفن همراه در تمامی زمینه‌ها بسیار چشمگیر است اما وقتی پای بهینه‌سازی موتور جست‌وجو به‌میان می‌آید این اهمیت بیشتر می‌شود. نکته‌ی آخر در این رابطه این است که جوانان حضور نسبتا پررنگی در اینستاگرام دارند. این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو و عکس یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها در جهان است و به همین خاطر فرصت استثنایی را برای هدف‌گرفتن طیف جوان فراهم می‌کند.

    چطور از اینستاگرام برای مقاصد تجاری استفاده کنیم؟





    اینستاگرام برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌عنوان یک اپلیکیشن تصویر دیجیتال عمل می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا عکس‌ها و ویدئوها را با سایر کاربران اینستاگرام به‌اشتراک بگذارید. دانلود این اپلیکیش رایگان است و می‌توان آن را برای سیستم‌های عامل iOS و اندروید دانلود کرد. کاربران با آدرس ایمیل خود در اینستاگرام ساین‌آپ و اطلاعات پایه را در مورد خود وارد می‌کنند. بعد هم عکسی را روی پروفایل خود می‌گذارند. از سال ۲۰۱۲ می‌توان از طریق مرورگر وب هم وارد اینستاگرام شد. کاربران می‌توانند به‌طور مستقل از اپلیکیشن، از طریق وب پروفایل اینستاگرام را ایجاد کنند.


    ساختار و مهم‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام

    اینستاگرام ساختار بسیار روشنی دارد: علاوه‌بر بارگذاری، ویرایش و به‌اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو، یک صفحه شروع با فید خبری، یک صفحه با قابلیت جست‌و‌جو، هشدار و پروفایل هم دارد. اینستاگرام دارای قابلیت کامنت‌گذاری و لایک‌کردن عکس و ویدئوست. در ضمن، با دایرکت اینستاگرام می‌توان به‌طور خصوصی با فرد یا گروه مورد نظر چت کرد.


    ویدئوها در اینستاگرام

    در ابتدا اینستاگرام صرفا برای اشتراک‌گذاری عکس و تصویر بود اما بعدا قابلیت پست ویدئوها تا حداکثر ۱۵ ثانیه هم به آن افزوده شد. پس از مدتی به کاربران تجاری اجازه داده شد تا ویدئوهای ۶۰ ثانیه‌ای را هم پست کنند. از سال ۲۰۱۶ این گزینه برای کاربران خصوصی هم وجود دارد. بنابه نقل از خود شرکت اینستاگرام، این ویژگی بعد از انجام تحقیقات داخلی و مشخص‌شدن این نکته که کاربران روزبه‌روز وقت بیشتری را به تماشای ویدئوها در اینستاگرام می‌گذرانند به اینستاگرام افزوده شد. اینستاگرام یک ویژگی دیگر هم برای کاربران iOS دارد: ویدئوهای کلیپ‌‌های مختلف اینستاگرام را می‌توان به‌هم چسباند. اینستاگرام یک ویژگی جدید هم به نام My Story ارائه کرده است که به شما اجازه می‌دهد به‌طور موقتی چند تا ویدئوکلیپ کوتاه آپلود کنید که ۲۴ ساعت بعد به‌طور خودکار پاک خواهند شد.

    طرح‌ها و فیلترها

    طرح مربعی تصاویر یکی از ویژگی‌های مهم اینستاگرام است. عکس‌ها را تنها می‌توان به شکل مربع آپلود کرد؛ با اینکه اپلیکیشن‌هایی هم وجود دارند که می‌توان با استفاده از آنها عکس‌ها را باهم ترکیب و کولاژ درست کرد و آنها را پست نمود. اما اینستاگرام بیشتر به‌خاطر فیلترهای ساده‌ی خود برای ویرایش عکس شهرت دارد. کاربران می‌توانند از چندین فیلتر درون اینستاگرام و تنظیمات ویرایشی جهت ویرایش و روتوش عکس‌ها قبل از به‌اشتراک‌گذاری‌شان با دنیا استفاده کنند.


    استریم اینستاگرام

    تمامی عکس‌ها و ویدئوهایی که در اینستاگرام آپلود شده‌اند، مستقیما به استریم اینستاگرام (Instagram Stream)، که عملکرد مشابه فید خبری فیسبوک دارد می‌روند. در اینجا می‌توانید عکس‌های آپلودشده‌ی تمامی حساب‌های اینستاگرام را که آنها را فالو می‌کنید، علاوه‌بر پست‌های اسپانسرشده ببینید. الگوریتم اینستاگرام پست‌ها را براساس تاریخ آپلودشان مرتب می‌کند و از این بابت خیال‌ کاربر راحت است که آنچه را می‌بیند، بیشترین تناسب را بر حسب فعالیت حساب‌ها (کامنت، لایک و …) دارد. برخلاف الگوریتم فیسبوک که گاهی محتوا را کاملا فیلتر می‌کند، الگوریتم اینستاگرام پست‌ها را تنها بر اساس ترتیب نمایش‌شان نشان می‌دهد.


    هشتگ‌های اینستاگرام

    اینستاگرام، بنابه علایق و فعالیت‌های کاربران خود، حساب‌هایی را که ممکن است از آنها خوش‌شان بیاید به آنها معرفی می‌کند، اما قسمت جست‌و‌جوی اینستاگرام به کاربر اجازه می‌دهد تا برحسب برچسب‌ها یا عبارات کلیدی مطلب دل‌خواه خود را پیدا کند. درست همان‌طور که در توییتر صدق می‌کند، در اینستاگرام هم هشتگ‌ها نقشی کلیدی ایفا می‌کنند و به دسته‌بندی پست‌ها کمک می‌کنند. هشتگ‌ها تنها راهی هستند که می‌توانید با کمک آن مطالب خود را به کاربرانی که فالور شما نیستند، منتقل کنید.


    لینک‌دادن به سایر پلتفرم‌ها

    ازآنجاکه اینستاگرام بخشی از ابرشرکت فیسبوک است، لینک‌دادن حساب اینستاگرام با صفحه‌ی فیسبوک ساده است. این کار برای ایجاد فرانت متحدی از محتوا و نیز کمک به کاربران جهت یافتن دوستانی که از هر دو سرویس اینستاگرام و فیسبوک استفاده می‌کنند، مفید است. عکس‌های اینستاگرام را می‌توان مستقیما و به طور خودکار با فیسبوک، تامبلر، فلیکر، توییتر و سوارم به‌اشتراک گذاشت و بدین‌ترتیب طرفداران می‌توانند محتوای شما را در هر شبکه‌ای که بیشتر از آن استفاده می‌کنند ببینند. همچنین، دایرکت هم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پیام‌های خصوصی را مستقیما برای کاربران ارسال کنید.


    پروفایل اینستاگرام کسب‌وکار شما

    بازاریابان می‌توانند برای کسب‌وکار خود بین پروفایل استاندارد و پروفایل ویژه‌ی اینستاگرام یکی را انتخاب کنند. در بخش دوم این مقاله، مراحل ایجاد پروفایل استاندارد را در اینستاگرام و نحوه‌ی تبدیل آن به حساب کسب‌وکار رسمی، تنها با چند کلیک با شما درمیان خواهیم گذاشت.


    چطور پروفایل استاندارد بسازیم؟





    دانلود اپلیکیشن اینستاگرام برای کاربران خصوصی و کسب‌وکارها رایگان است. می‌توانید آن را از گوگل‌پلی یا بازار دانلود کنید. پس از دانلود اینستاگرام از طریق سیستم عامل iOS یا اندروید باید برای ساخت پروفایل یک آدرس ایمیل و رمز عبور را وارد کنید. یکی از محاسن اینستاگرام سادگی آن است؛ برای ساخت یک پروفایل کامل فقط کافی است رمز عبور، یک شرح‌حال مختصر از خودتان و یک عکس پروفایل وارد کنید.


    ۱. نام کاربری

    اگر قصد دارید از اینستاگرام برای مقاصد کسب‌وکار استفاده کنید نامی را انتخاب کنید که متناسب با کسب‌وکارتان باشد. توصیه می‌کنیم از نام برند یا شرکت خود استفاده کنید. نام کاربری شما بعدا زیر عکس پروفایل‌تان و روی پروفایل‌ ظاهر خواهد شد.


    ۲. شرح‌حال مختصر

    دومین ویژگی مهم پروفایل شما شرح حالی مختصر حدودا ۱۵۰ کلمه‌ای است. نمی‌توان دستورالعمل خاصی برای این قسمت به شما ارائه داد اما توصیه می‌کنیم ازآنجا که فضای کمی برای شرح‌حال وجود دارد، بهتر است با کمترین کلمات سعی کنید دقیق و موجز، خود و شرکت‌تان را معرفی کنید. هرچه برند شما معروف‌تر باشد، نوشتن شرح‌حال مختصر هم ساده‌تر خواهد بود. برای نمونه شعار برند لوازم ورزشی نایکی (یکی از جذاب‌ترین و بهترین شعارهای تبلیغاتی دنیا) فقط سه کلمه است:‌ «فقط انجامش بده.» بسیاری از کسب‌وکارها از این فضا استفاده می‌کنند و هشتگ‌های مرتبط با برند خود را قرار می‌دهند تا کاربران اینستاگرام را تشویق به استفاده از آنها کنند و درعین‌حال نام شرکت‌شان را هم ذکر می‌کنند (توصیه می‌کنیم حداکثر سه هشتگ را ذکر کنید).
    همچنین در قسمت شرح‌حال، لینک‌دادن به وب‌سایت شرکت‌تان هم توصیه می‌شود. در واقع اینجا تنها مکانی است که می‌توانید به وب‌سایت‌های خارج از اینستاگرام لینک بدهید. پس از آن استفاده کنید. ازآنجاکه اینستاگرام بخش جداگانه‌ای را برای ذکر ضوابط و اصول شرکت‌تان ارائه نمی‌کند، بهتر است از این قسمت اینستاگرام برای لینک‌دادن به صفحات وب‌سایت‌تان که اصول، عملکردها و فعالیت‌های شرکت‌تان در آن درج شده، استفاده کنید.

    ۳. تصویر پروفایل

    وقتی نوبت به انتخاب عکس پروفایل می‌رسد، اکثر کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند لوگوی برند خود را انتخاب کنند. اگر شما چیزی شبیه این را درنظر دارید، باید به‌خاطر داشته باشید که پروفایل سایر شبکه‌های اجتماعی‌تان هم باید مانند پروفایل شبکه‌ی اینستاگرام‌تان باشد. علت این یکنواختی در تصاویر پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان این است که تصویر برندتان در ذهن مخاطبان و کاربران جا بیفتد. کاربرانی که به صفحه‌ی ورود اینستاگرام شما می‌آیند، با دیدن تصویر برندتان فورا شما را می‌شناسند و این بدین معنی است که عکس پروفایل شما حتما باید قالب مناسبی داشته باشد و تمام اطلاعات مورد نیاز به‌روشنی گفته شود و در معرض عموم قرار داشته باشند.
    در رابطه با کیفیت تصاویر باید یادتان باشد که عکس پروفایل اینستاگرام روی وب هم دیده می‌شود. بنابراین باید رزولوشن بالایی داشته باشد تا شطرنجی نشود. اگر در مورد رزولوشن عکس پروفایل خود مطمئن نیستید، بهتر است عکس بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر انتخاب کنید؛ با اینکه عکس پروفایل اینستاگرام در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌طور میانگین با ۱۰۰ پیکسل نمایش داده می‌شود.


    تنظیمات مهم

    پس از ساخت پروفایل اینستاگرام برای کسب‌وکار خود، باید نگاهی به ویژگی‌های اصلی‌ای بیندازید که در اختیارتان قرار دارد. یکی از این ویژگی‌های اصلی فعال یا غیرفعال‌کردن هشدارهاست. این هشدارها به‌روزرسانی لایک‌ها، کامنت‌ها، فالورها و منشن‌های جدیدتان را در زمان آنی به شما ارائه می‌کنند. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تا به‌روزرسانی‌ها را با سرعت بیشتری پاسخ دهید و به طرفداران و فالورهای شما اجازه می‌دهد تا بدانند که شما برای حساب اینستاگرام خود ارزش قائل هستید.
    همان‌طور که در سایر شبکه‌های اجتماعی صدق می‌کند، فعال‌بودن در اینستاگرام و افزایش تعامل مستمر خود با فالورها بسیار حائز اهمیت است. بدون انجام این کارها خواهید دید که فعالیت‌هایی که در راستای بازاریابی شبکه‌ی اجتماعی در اینستاگرام انجام داده‌اید، بی‌فایده بوده‌اند.


    گام‌های نخست

    حالا که پروفایل خود را باموفقیت ساختید، وقت آن است که گام‌های نخست را برای آشنایی با کارکردهای اینستاگرام بردارید. شما باید به رقبایتان به چشم منبع الهام بنگرید و از حضور آنها در اینستاگرام انرژی بگیرید و حضوری فعال داشته باشید. در‌عین‌حال باید تأثیرگذاران و افرادی که حرف آنها در صنعت‌تان تأثیرگذار است، شناسایی کنید.
    این نکته‌ی اصلی باید یادتان باشد: هر وقت خواستید با دیگران گفت‌وگو برقرار کنید، باید پست‌های آنها را قبلا لایک کرده و زیرشان کامنت نوشته باشید. برای اینکه این کار را راحت‌تر انجام دهید برچسب‌ها و کلمات کلیدی مربوط را جست‌و‌جو کنید. از فعالیت‌های دیگران در اینستاگرام الهام بگیرید و تمام موضوعات جذاب برای گروهی را که هدف‌گذاری کرده‌اید، کشف کنید. می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند، هشتگ‌های مناسب را شناسایی کنید. هشتگ‌ها معمولا بنیاد اینستاگرام هستند. به این خاطر در بخش دوم این مقاله بیشتر در مورد آنها حرف خواهیم زد.

    کسب‌وکار اینستاگرامی:‌ چطور به‌عنوان یک شرکت از اینستاگرام استفاده کنیم؟




    در تابستان ۲۰۱۶ اینستاگرام کسب‌وکار اینستاگرامی (Instagram Business) را راه‌اندازی کرد. تنها با چند کلیک و افزودن اطلاعات اضافی می‌توانید هر پروفایل استانداردی را به یک حساب کسب‌وکار اینستاگرامی تبدیل کنید. این اولین بار در تاریخ اینستاگرام است که پروفایل‌های کاربران خصوصی این‌قدر متفاوت شده است.


    دلایل داشتن پروفایل‌ اینستاگرام برای کسب‌وکارتان

    مزیت داشتن یک پروفایل کسب‌وکار در اینستاگرام عمدتا در این است که می‌توانید اطلاعات تماس از قبل آماده‌شده را در اختیار مخاطبان قرار بدهید و مسیر مستقیمِ تماس با تیم خود را برای کاربران فراهم کنید. می‌توانید بدون استفاده از ابزار شخص ثالث آمار مورد نظر را برای سنجش موفقیت پست‌ها و کمپین های تبلیغاتی به‌دست آورید. در تنظیمات حساب عادی، اینستاگرام اطلاعات اندک و ارزشمندی را در رابطه با مکان و اصلیت کاربران یا دسترسی به پست‌ها ارائه می‌کند. اما با آمار کاربران، می‌توانید در رابطه با کاربران خود بسیار بیشتر از اینها اطلاع پیدا کنید. همچنین گزینه‌ی تبلیغات هدف‌گیری شده و تبلیغ پست‌های تکی برای به‌حداکثررساندن بازدیدها وجود دارد.
    تبدیل پروفایل استاندارد اینستاگرام به یک پروفایل کسب‌وکار اینستاگرامی بسیار ساده است، اما قبل از همه‌چیز به پروفایل فیسبوک قبلی نیاز است. هر کسی که می‌خواهد بر روی اینستاگرام یک صفحه کسب‌وکار راه‌اندازی کند باید یک فن‌پیج فیسبوک هم داشته باشد و پروفایل اینستاگرام را با مدیر کسب‌وکار فیسبوک (Facebook Business Manager) هماهنگ کند.

    تبدیل یک پروفایل استاندارد به یک پروفایل کسب‌وکار

    وقتی حساب اینستاگرام خود لاگ‌این کردید، Switch to Business Profile را در گزینه‌های حساب‌تان پیدا کنید. این گزینه آنچه را که ابزار کسب‌وکار اینستاگرامی (Instagram Business Tools) نام دارد باز خواهد کرد.
    اولین چیزی که از شما درخواست می‌شود این است که پروفایل خود را به فیسبوک متصل کنید. همان‌طور که قبلا ذکر کردیم داشتن پروفایل کسب‌وکار در فیسبوک برای استفاده از اینستاگرام برای مقاصد کسب‌وکار الزامی است.
    مراحل بعدی شما را ملزم می‌کنند اطلاعات تماس را اضافه کنید. شما باید آدرس کسب‌وکار، شماره‌ی تلفن و آدرس ایمیل خود را ارائه کنید. یک ویژگی جدید و مهم در پروفایل کسب‌وکار دکمه‌ی فراخوان‌ برای عمل (CTA) است که می‌توان از آن برای ارتباط با کاربران از طریق تلفن یا از طریق SMS استفاده کرد. اگر آدرس کسب‌وکار خود را که فرض می‌کنیم رستوران است، در اختیار کاربران قرار دهید می‌توانید یک برنامه‌ریز مسیر را هم در نشانی بگنجانید که به‌طور خودکار نشانی رستوران‌تان را از اینستاگرام در نقشه‌ی گوگل (Google Maps) باز می‌کند.
    یک ویژگی دیگر که تنها در کسب‌وکار اینستاگرامی وجود دارند، آمار اینستاگرام (Instagram Statistics) است. این ویژگی تحلیلی از پست‌های تکی، آمار و فالورها را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. سومین ویژگی که قبلا آن را ذکر کردیم، گزینه‌ی افزایش مصنوعی بازدید پست‌هایتان است. تمام پست‌ها را می‌توان به تبلیغات اسپانسرشده‌ای تبدیل کرد که کاربران معینی را در اینستاگرام هدف گرفته‌اند. مهم‌ترین نکته در اینجا این است که CTA پست‌های اسپانسرشده به‌شکل رزرو یا نقطه‌ی تماس است. این ویژگی تنها ویژگی کسب‌وکار اینستاگرامی است که رایگان نیست.


    بدون استراتژی پست نگذارید

    پس از ساخت حساب کسب‌وکارتان، حتما برای‌تان چندین سؤال مطرح شده که پاسخ می‌دهیم: چطور تصویر مناسبی از شرکت خود ارائه کنم؟ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام چطور انجام می‌شود؟ چه چیزهایی را می‌توانم به مشتریان بالقوه‌ی خود نشان دهم؟ قرار است پست‌ها را با چه کسانی به‌اشتراک بگذارم؟ با بازار هدف خود چطور صحبت کنم؟
    پاسخ به همه‌ی این سؤالات مهم است چراکه مانند هر مقیاس بازاریابی دیگر، بازاریابی در اینستاگرام برای موفقیت مستلزم برنامه ریزی راهبردی است. برای اینکه بدانید چطور می‌توانید راهبرد محتوایی مناسب را انتخاب کنید، برند خود را در اینستاگرام باموفقیت در معرض نمایش بگذارید، گروه کاربران مورد نظر خود را مستقیما هدف بگیرید و آنها را به فالورهای خود تبدیل کنید.




    https://www.chetor.com/91804-%d8%a7%...1%d8%a7%d9%85/
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/06/28
    نوشته ها
    6
    1
    عضو انجمن
    برای درک نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام ، اول از همه باید هدف این الگوریتم را درک کنیم: هدف این الگوریتم جلب رضایت و خرسندی کاربران است. مسلماً اگر اینستاگرام به کاربرانش محتوایی جذاب و قابل توجه ارائه نکند، کاربران این اپلیکیشن را ترک می کنند.
    پس الگوریتم اینستاگرام باید طوری کار کند که کاربران را جذب کرده و آنها را مشغول مرور صفحات مختلف کند.
    الگوریتم اینستاگرام چطور کار می کند؟

    وقتی الگوریتم اینستاگرام در حال تصمیم گیری برای محل نمایش پست شما در فید دیگران است و اینکه این پست را چقدر بالاتر از بقیه پست ها نمایش دهد، اول ارزیابی می کند که پست شما با چه سرعتی دیگران را جذب می کند و بعد ارتباط بین اکانت شما و اکانت مخاطب را بررسی می کند. میزان جذب (تعامل) مخاطب به پست های قبلی، میزان share کردن پست های قبلی شما و حتی استوری های اینستاگرام ، در محل نمایش پست شما در فید مخاطب تاثیر گذار هستند.
    قبل از سال ۲۰۱۶، عملکرد الگوریتم اینستاگرام کاملاً مشخص و سرراست بود: پست ها به ترتیب زمانی نمایش داده می شدند و به میزان تعامل مخاطب با پست ها اهمیت داده نمی شد. مثلاً اگر شما ۱۰ دقیقه بعد از دوستتان عکسی را منتشر می کردید، عکس شما بالاتر از عکس وی نمایش داده می شد.
    اما در ماه مارس سال ۲۰۱۶ شبکه اجتماعی اینستاگرام تغییر بزرگی در الگوریتم خودش ایجاد کرد و از نمایش فیدها به ترتیب تاریخ دور شد و به سمت ایجاد تجاربی بهتر برای کاربران بر اساس تعاملات آنها حرکت کرد و این طور توضیح داده شد که “مردم به صورت میانگین ۷۰ درصد از فیدشان را نادیده می گیرند. با توجه به رشد اینستاگرام ، قرار گرفتن در جریان تمام عکس ها و ویدیوهایی که مردم منتشر می کنند، سخت تر شده است. این یعنی شما اغلب اوقات پست هایی که برایتان مهم هستند و به آنها اهمیت می دهید را نمی بینید.”
    الگوریتم قبلی که فقط بر اساس ترتیب زمانی کار می کرد، تضمینی برای حفظ رضایت کاربران نداشت. اما کم کم در این الگوریتم اینستاگرام برای سرگرم نگه داشتن و جذب افراد، توجه به فاکتورهای مختلفی شد؛ از جمله اکانت هایی که بیشتر از همه مورد پسند شما بوده، صفحاتی که بیشترین تعامل را با آن ها داشته اید و پست هایی که بیشترین لایک و کامنت را از طرف دوستانتان دریافت کرده اند.
    در ادامه فاکتورهای موثر در انتخاب پست ها توسط الگوریتم اینستاگرام برای نمایش در بالای فید کاربران را بررسی می کنیم. امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کنند تا پست های باکیفیت تر و جالب توجه تری تولید کنید.
    همه چیز به جذب و سرگرم کردن مخاطب بستگی دارد

    اول بررسی می کنیم که لحظه ای که شما یک عکس در اینستاگرام پست می کنید، چه اتفاقی می افتد. چرا بعضی از پست های شما چندین ساعت در بالای فید مخاطبین باقی می مانند و بعضی دیگر هر چند از نظر کیفیت مشابه هستند، اما در عرض چند دقیقه از فید همه محو می شوند.
    عامل مهم میزان “جذب مخاطب” است.
    اینستاگرام چطور از فاکتور “جذب و تعامل مخاطب” برای ارزیابی تعداد افرادی که پست شما را مشاهده می کنند، استفاده می کند.

    1. وقتی عکسی پست می کنید، در ابتدا این عکس به درصد کمی از فالوورهای اینستاگرام تان نمایش داده می شود.
    2. سپس اینستاگرام ارزیابی می کند که این پست با چه سرعتی موفق به جذب تعامل مخاطبین، کامنت و لایک آن ها شده است.
    3. اینستاگرام میزان تعاملی که عکس شما بدست آورده را با سایر پست هایی که در زمان ها و روزهای مشابه ارسال کردید، مقایسه می کند. مثلا بررسی می کند که آیا این پستی که در ساعت ۱۰ صبح دوشنبه منتشر شده، نسبت به آخرین پستی که در ساعت ۱۰ صبح دوشنبه قبل ارسال شده ترافیک بیشتری را جذب کرده یا کمتر؟ مسلماً مقایسه بین این پست و پستی که در یک ساعت پرترافیک از روز منتشر شده، معقولانه نیست. به همین دلیل مقایسه ها بین زمان های مشابه صورت می گیرد تا در ارزیابی میزان تعامل جذب شده، به نتیجه ای دقیق تر دست پیدا کند.
    4. در صورتیکه عکس شما تعامل زیادی را جذب کرده باشد، اینستاگرام آن را به درصد بیشتری از مخاطبین تان نمایش می دهد و ممکن است در صفحه Explorer کاربران زیادی نمایش داده شود.
    5. در صورتیکه پست شما همچنان به جذب تعامل کاربران ادامه بدهد، این عکس در بالای فید مخاطبین باقی می ماند و به سمع و نظر افراد بیشتری می رسد.
    6. اما اگر عکس شما در همان ابتدا تعامل چندانی جذب نکند، به محل پایین تر حرکت می کند و مخاطبین کمتری آن را مشاهده خواهند کرد.

    روابط نقش مهمی دارند

    بعد از بررسی چگونگی استفاده از میزان تعامل مخاطبین توسط اینستاگرام برای تعیین درصد مخاطبینی که یک پست را می بینند، به بررسی فاکتورهایی که در تعیین ترتیب نمایش پست ها در فید کاربران تاثیر دارند، می پردازیم.
    دانستن این اطلاعات نه فقط از دیدگاه کاری مفید است بلکه مسلماً برای شما به عنوان یک کاربر جذابیت زیادی دارد. اگر این طور فکر می کنید که به صورت تصادفی پست های زیادی از یک فرد یا کمپانی خاص را در فیدتان مشاهده می کنید، دقت کنید که فاکتورهایی که در ادامه ذکر می کنیم در این موضوع تاثیر گذار هستند.
    پنج فاکتوری که اینستاگرام هنگام تصمیم گیری برای محل نمایش پست های شما در فید دیگران ارزیابی می کند، عبارتند از:

    1. رابطه شما با فرد موردنظر: اگر مدام پست های یک شخص خاص را لایک کنید و برای پست های او نظر درج کنید، اینستاگرام متوجه می شود که رابطه محکم تری با این فرد دارید و سعی می کند شما را همواره در جریان پست های وی قرار دهد.
    2. زمانبندی: هر چند به دلایلی مثل “روابط افراد”، فید کاربران فقط بر اساس ترتیب زمانی مرتب نمی شود، اما سعی می شود همیشه پست های جدید و مناسب به شما نمایش داده شود؛ و این طور نیست که پست های سه هفته قبل بهترین دوستتان را مدام در بالای فید مشاهده کنید.
    3. لایک ها و کامنت ها: هر چند اینستاگرام این طور تمایل ندارد که الگوریتمش مثل یک مسابقه برای لایک و کامنت عمل کند اما با این وجود در تصمیم گیری برای انتخاب پست ها جهت نمایش به کاربران، به تعداد لایک ها و کامنت های پست ها توجه دارد.
    4. به اشتراک گذاری مستقیم: اگر پستی را مستقیماً به یکی از دوستانتان ارسال کنید، این رفتار کاملاً مشخص می کند که آن پست مورد پسند شما بوده و به همین دلیل در آینده پست های مرتبط به آن را بیشتر مشاهده خواهید کرد.
    5. جستجوی پروفایل: اگر پروفایل فردی را جستجو کنید، سرنخی به اینستاگرام دادید که نشان می دهد به دیدن پست های وی علاقه دارید.

    چطور عمل کنید تا پست های شما در فید مخاطبین اینستاگرام بالاتر نمایش داده شود

    تا اینجا نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام و فاکتورهای موثر در انتخاب پست ها جهت نمایش به کاربران را بررسی کردیم. در نهایت بررسی می کنیم که چطور می توانید از این اطلاعات برای نمایش پست های خودتان در بالای فید اینستاگرام کاربران استفاده کنید.
    نکاتی برای نمایش پست های شما در قسمت های بالاتر فید کاربران اینستاگرام:

    1. وقتی تصاویر را پست کنید که مطمئن هستید مخاطب‌تان در اینستاگرام حضور دارد (برای بررسی بیشترین زمان فعالیت مخاطب از ابزار Squarelovin استفاده کنید).
    2. اگر اکانت اینستاگرام شما از نوع کاری (business account) است، از صفحه‌ی Insights در اینستاگرام استفاده کنید تا متوجه شوید کدام یک از پست های شما محبوب تر بوده اند. این مورد شاخص خوبی است که نشان می دهد باید چه نوع پست هایی را منتشر کنید و چه زمان هایی از روز کاربران بیشترین فعالیت را دارند.
    3. پست هایی “انسان پسند” بسازید که مخاطبین از آن ها لذت برده و برایش ارزش قائل شوند. بجای تولید تبلیغ برای کسب و کارتان، سعی کنید مطالبی تولید کنید که تعامل مخاطبین را جذب کنند.
    4. در اینستاگرام استوری منتشر کنید. الگوریتم اینستاگرام به این نوع تعاملات هم توجه زیادی دارد (مثلاً اگر کاربری به استوری شما پاسخ داد، آن را به اشتراک گذاشت یا در رای گیری استوری شرکت کرد، از آن پس پست های شما در فید وی نمایش داده می شود).

    در این مطلب خلاصه ای کامل از نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام و فاکتورهای مهم برای این الگوریتم را بیان کردیم و توضیح دادیم که چطور می توانید از این اطلاعات برای تبلیغ برندتان به شیوه ای قوی تر، بهتر و جذاب تر استفاده کنید.
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/09/05
    نوشته ها
    2
    0
    عضو انجمن
    جذب هواداران واقعی در اینستاگرام

    ممکن است در حین جستجوی خود برای یافتن یک مشاور بازاریابی در اینستاگرام، به افرادی برخورد کنید که به فروش فالوور و پیج اینستاگرام مبادرت می کنند. این افراد معمولا ارقام مشخصی را روی سایتشان اعلام کرده اند و شما در کوتاهترین زمان و البته با هزینه ای اندک می توانید شمار فالوور های زیادی دریافت کنید. این اشخاص هیچگونه تخصصی در حوزه بازاریابی و برندینگ ندارند و نمی توانند برنامه و راهکاری به شما بدهند تا به موفقیت برسید و صرفا با استفاده از نرم افزارهای داخلی و خارجی برای شما فالوور تقلبی یا ناخواسته جذب می کنند.افزایش فالوور و هوادار در اینستاگرام اگر بی هدف باشد به هیچ وجه به شما کمک نمی کند، بنابراین به سایتها و اشخاصی که می گویند در ازای مبلغ مشخصی هوادار بگیرید اعتماد نکنید. باید بدانید پتانسیل هر کسب و کاری متفاوت است و میزان جذب هوادار به عوامل زیادی بستگی دارد.شما باید از طریق تولید محتوای جذاب و همچنین انتشار تبلیغات هدفمند در صفحات ارزشمند اینستاگرام، مخاطب خود را بیابید و پس از جذب برای حفظ آنها و تبدیلشان به مشتری و خریدار نهایی تلاش کنید.

    برای طراحی هوشمندانه و پایه ریزی مناسب حرکت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام اکیدا توصیه میکنیم تبلیغات در اینستاگرام را به متخصصین آگاه و باتجربه بازاریابی اینترنتی بسپارید.
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/03/15, 21:08
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/03/15, 15:21
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/17, 05:01
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/08, 06:08
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/12, 11:43

مجوز های ارسال و ویرایش