ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 5 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 43
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه ایده های کارآفرینی را پیدا کنیم؟

    پیدا کردن ایده های کار آفرینی می تواند موضوعی بسیار مهم برای شروع یک کسب و کار موفق باشد و همین موضوع به ظاهر ساده اگر درست انتخاب شود می تواند آینده یک کسب و کار را به طور کامل متفاوت کند.
    پیدا کردن ایده های کارآفرینی نیازی به تخصص خاص ندارد و فقط کافی است ذهن خود را برای یافتن ایده های کارآفرینی آماده کنید و این موضوع نیازمند تغییر نگرش شما به مکان و شرایطی است که در آن قرار دارید.
    وقتی نگرش من با توجه به 3 سالی که نمی توانستم کسب و کار خود را مجدد راه اندازی کنم تغییر کرد، از آن روزها به بعد بدون آنکه نیازی به توجه جدی به اطراف ام داشته باشم ایده های راه اندازی کسب و کار به ذهن ام خطور می کند و همیشه برایم جالب است که چرا این ایده ها اجرایی نشده است!
    هر نوع از خدمت یا سرویس یا محصولی را می توان به صورت آنلاین نیز ارائه کرد و من همیشه در حال بررسی کسب و کارهایی هستم که با آنها مواجه می شوم و خودم را جای صاحب آن کسب و کار قرار می دهم و آنلاین کردن آن کسب و کار و منافع آن را بررسی و تجسم می کنم.
    در سفر اخیری که به کیش داشتم برایم اتفاق جالبی افتاد که مرا به فکر فرو برد و همین موضوع منجر به تولید این فایل صوتی شد!
    در این جزیره بسیار کوچک ایده های بسیار زیادی برای کسب درآمد وجود دارد که می توان از هر کدام به درآمد قابل توجهی رسید اما هیچ کدام از آنها هنوز اجرایی نشده است و در این فایل صوتی به تعدادی از آنها و نحوه نگرش پیدا کردن ایده های کار آفرینی اشاره کرده ام.
    https://modireweb.com/entrepreneurial-ideas
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ایده های کارآفرینی: ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان خلاق

    اگر خودتان را خلاق می‌دانید، پس یکی از ویژگی‌های ضروری کارآفرینان موفق را دارید. ولی می‌توانید از خلاقیت‌تان بیش از ساخت یک طرح کسب و کار و حل مشکلات خاص بهره بگیرید. شما می‌توانید یک کسب و کار واقعی بسازید که حول محور خلاقیت‌تان باشد. در ادامه مهمترین ایده های کارآفرینی و ۵۰ ایده کسب و کار منحصر به‌فرد را برای کارآفرینان خلاق به شمامعرفی می‌کنیم.

    ایده های کارآفرینی برای کارآفرینان خلاق

    ۱. فروشنده‌ی آثار هنری

    اگر در زمینه‌ی هنرهای تجسمی فعالیت دارید، می‌توانید نقاشی‌ها یا طرح‌های خودتان را بیافرینید و کسب و کاری راه بیندازید تا آن‌ها را بفروشید. می‌توانید در نمایشگاه‌های هنری محلی شرکت کنید یا آن‌ها را به‌صورت آنلاین بفروشید.
    مطلب مرتبط: ۱۰ گام که ایده های خود را به کسب و کار میلیاردی تبدیل کنید
    ۲. عکاس مجالس عروسی

    اگر به عکاسی علاقه دارید، سرویس عکاسی مجالس عروسی می‌تواند یک کسب و کار پرسود برای‌تان باشد.
    ۳. سازنده‌ی زیورآلات دستی

    شما می‌توانید از خلاقیت‌تان در ساخت مصنوعات دستی مانندگردنبند و گوشواره بهره بگیرید. می‌توانید از سیم، مهره و چند ماده‌ی دیگر استفاده کنید، آن‌ها را کنار هم بگذارید و زیورآلاتی منحصر به فرد بسازید. شما می‌توانید حاصل دست‌تان را به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های محلی و نمایشگاه‌ها بفروشید.
    ۴. طراح لوگو

    آن دسته از کارآفرینان خلاقی که می‌خواهند با مالکان کسب و کارهای دیگر کار کنند، می‌توانند سرویس طراحی ارائه کنند. شما می‌توانید به کسب و کارها در طراحی متریال‌های برندینگ اصلی مانند لوگو کمک کنید.
    ۵. موسیقی‌دان


    اگر یک آلت موسیقی می‌نوازید یا به موسیقی علاقه دارید، می‌توانید به‌عنوان یک موسیقی‌دان به کسب و کار بپردازید. شما می‌توانید یا در سالن‌ها و مجالس محلی موسیقی بنوازید یا آلبوم بسازید و بفروشید.
    ایده های کارآفرینی ۶. بلاگ نویسی

    نویسنده‌ها یا خالقان محتوای خلاقانه یک فرصت کسب و کاری ماندگار در اختیار دارند. برای کارآفرینان در رشته‌ّهای مختلف کاری با سلایق مختلف امکان بلاگ نویسی وجود دارد.
    ۷. طراح اپلیکیشن‌های تلفن همراه

    برای آن دسته از افرادی که درکی از فناوری دارند، خلق اپلیکیشن در سال‌های اخیر به غول کسب و کار تبدیل شده‌است. شما می‌توانید سرویس طراحی اپلیکیشن ارائه دهید.
    ۸. دست دوم فروشی

    نیازی که لزوما محصول خودتان را بسازید تا خلاقیت‌تان را نشان دهید. شما می‌توانید اقلام دست دوم یا قدیمی را جمع‌آوری کنید و از مهارت عکاسی و نویسندگی‌تان برای فروش آن‌ها استفاده کنید یا آن اقلام را به خریداران بالقوه‌ی آنلاین نشان دهید.

    ایده های کارآفرینی ۹. طراح داخلی


    اگر چشم تیزبین و حساسی در مورد طراحی خانه دارید، ممکن است بتوانید با مشتریانی که به‌دنبال طراح داخلی هستند کسب و کاری راه بیندازید.

    ۱۰. طراح فضاهای خارجی

    اگر به فضای باز علاقه دارید، می‌توانید به طراحی فضاهای خارجی برای مشتریان‌تان بپردازید.
    مطلب مرتبط: ایده پردازی: ۲۱ راه برای یافتن ایده های تقویت کننده کسب و کار
    ۱۱. نوسازی موقتی منازل

    می‌توانید در کارتان متمرکزتر شوید و با چند مالک فعالیت کنید که به‌دنبال فروش ملک‌شان هستند و می‌خواهند به‌شکل موقتی آن‌ها را نوسازی کنید تا به مذاق خریداران خوش بیایند.
    ایده های کارآفرینی ۱۲. دلال هنری

    شما همچنین می‌توانید از مهارت‌تان در نگهداری از آثار هنری بهره بگیرید و یک کسب و کار راه‌اندازی کنید. تنها چیزی که لازم دارید یک جفت چشم تیزبیت هنردوست است و منابع مالی مناسب برای خرید آثار هنری.
    ۱۳. نقاشی با قلم بادی (ایربراشینگ)


    نقاشی با قلم بادی یک شکل هنری محبوب است که به مدیوم‌های مختلفی قابل ورود است. شما می‌توانید از استعداد نقاشی‌تان با قلم بادی استفاده کنید تا تی‌شرت‌ها و اکسسوری‌ها را منقوش کنید و آن‌ها را به‌صورت آنلاین یا در بازارهای محلی بفروشید.

    ۱۴. طراح لباس

    شما می‌توانید از هیچ یک اثر هنری خلق کنید و لباس طراحی شده‌تان را در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بفروشید. حتی شاید بتوانید فروشگاه خودتان را بازکنید.
    ۱۵. طراح مُد شخصی

    اگر لزوما به طراحی لباس علاقه ندارید ولی دوست‌دار مُد هستید، می‌توانید به‌عنوان آرایشگر شخصی فعالیت کنید و به مشتریان‌تان در خرید و ست کردن لباس کمک کنید.
    ایده های کارآفرینی ۱۶. عکاس پرتره

    برای آن دسته از عکاسانی که به عکاسی کارگردانی شده علاقه دارند، شما می‌توانید به‌عنوان یک عکاس پرتره کسب و کاری راه بیندازید و با مشتریان‌تان برای گرفتن عکس‌های خانوادگی و غیره کار کنید.
    ۱۷. کاریکاتوریست

    اگر طراحی را ترجیح می‌دهید و کمی هم حس طنازی دارید، شما می‌توانید این مهارت را به‌عنوان یک کاریکاتوریست به‌کار بگیرید. شما می‌توانید در نمایشگاه‌ها و سالن‌های محلی کار کنید و هنرتان را به رخ مشتریان‌تان بکشید.
    ۱۸. نظم‌دهی به وسایل

    بعضی مواقع عکاسان، طراحان، و دیگر انواع کسب و کار به فردی نیاز دارند که عکس‌ها و فضاهای‌شان را نظم دهند. از این رو می‌توانید به‌عنوان نظم‌دهنده به وسایل وارد عمل شوید. کسی که به چینش اقلام به‌گونه‌ای که جذابیت بصری داشته باشد مسلط است.
    ایده های کارآفرینی ۱۹. تاتوکار

    تاتو یک هنر قدیمی است که همچنان در بین طیف گسترده‌ای از مردم محبوب است. اگر حس هنری دارید و در این زمینه آموزش دیده‌اید می‌توانید به انجام تاتو برای مشتریان‌تان بپردازید.
    ۲۰. طراح مدل مو

    وقتی نوبت به مدل مو می‌رسد، پتانسیل زیادی برای خلاقیت وجود دارد. شما می‌توانید کوتاهی مو، شنیون، یا خدمات رنگ مو منحصر به فردی ارائه کنید.
    مطلب مرتبط: ایده های کسب و کار جدید : ۱۰ بهترین ایده برای شروع یک استارت آپ
    ۲۱. متخصص آرایش

    طراحی آرایش نیز به خلاقیت بالایی نیاز دارد. شما می‌توانید سالن آرایش و زیبایی راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید خدمات در محل ارائه کنید و به منزل مشتریان‌تان بروید.
    ۲۲. طراح تی‌شرت

    آیا ایده‌ی جذابی برای تی‌شرت دارید؟ شما به سادگی می‌توانید تی‌شرت‌هایی قابل فروش تولید کنید.
    ۲۳. نویسنده‌ی کتاب الکترونیکی

    اگر به داستان نویسی مسلط هستید، می‌توانید کتاب‌های خودتان را بنویسید. می‌توانید به‌صورت شخصی آن‌ها را در اینترنت به عنوان کتاب الکترونیکی منتشر کنید.
    ایده های کارآفرینی ۲۴. طراح وبسایت

    طراحی وبسایت همچنان یک حوزه‌ی کسب و کاری روبه‌رشد است. شما می‌توانید با کار کردن برای مشتریان‌تان یک کسب و کار طراحی وب راه‌اندازی کنید. حتی می‌توانید قالب‌های آماده‌ی سایت بفروشید.
    ۲۵. تزئین‌کننده‌ی کیک


    خوراکی‌ها حوزه‌ی خوب دیگری برای نشان دادن خلاقیت‌تان هستند. شما می‌توانید به تزئین کیک‌های عروسی و دسرهای خاص بپردازید و مهارت هنری‌تان را به رخ بکشید.
    ۲۶. نقاشی روی صورت

    شما می‌توانید در نمایشگاه‌ها، جشن تولدها، و دیگر رویدادها به نقاشی روی صورت کودکان و فعالیت‌های مشابه بپردازید. اگر از این فضا لذت می‌برید، می‌توانید در محل خودتان این سرویس را ارائه کنید.
    ۲۷. تولیدکننده‌ی ویدئو

    ویدیوی آنلاین به یک رویکرد روبه‌رشد تبدیل شده‌است. شما می‌توانید با تولید ویدیوهای خودتان کسب و کار راه بیندازید و از طریق تبلیغات در یوتیوب یا حتی کار کردن با مشتریان‌تان در پروژه‌های ویدیویی‌شان به درآمد برسید.
    ایده های کارآفرینی ۲۸. رنگرزی گرهی

    اگر به رنگرزی گرهی پارچه‌ها با رنگ‌های ناشی از گره علاقه دارید، می‌توانید از شکل هنر را بر تی‌شرت،‌جوراب و غیره استفاده کنید و آن‌ها را به‌صورت آنلاین یا در نمایشگاه‌های محلی بفروشید.
    ۲۹. هنرنمایی با بادکنک (بادکنک آرایی)

    در رویدادهای مختلف از بادکنک آرا استفاده می‌شود. شما می‌توانید این هنرتان را به شرکت‌کنندگان در این رویدادها عرضه کنید یا به‌عنوان بخشی از دکور این رویداد اثری خلق کنید.
    ۳۰. طراح کارت‌پستال

    کارت‌پستال و اقلام کاغذی مشابه هنوز هم مصرف‌کنندگان خود را دارد. شما می‌توانید کارت پستال طراحی کنید و آن‌ها را به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه‌ها بفروشید.
    مطلب مرتبط: ایده کارآفرینی :۵ فیلم با درس‌هایی فوق‌العاده برای یک کارآفرین

    ۳۱. چوب کاری

    اگر کار با ابزارتان خوب است و از کنار هم گذاشتن چیزها لذت می‌برید، می‌توانید چیزهای مختلف چوبی بسازید و بفروشید. از مجسمه‌های کوچک گرفته تا مبلمان زیبا.
    ایده های کارآفرینی ۳۲. دی جی

    اگر از موسیقی و کار کردن در مجالس لذت می‌برید، شما می توانید به‌عنوان یک دی جی در مراسم‌های عروسی یا دیگر دورهمی‌ها یک کسب و کار راه بیندازید.
    ۳۳. مربی رقص

    شکل‌های مختلفی از رقص وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید و به شاگردان‌تان یاد دهید.
    ۳۴. مدرس موسیقی

    شما می‌توانید روش کار کردن با آلات موسیقی را به شاگردان‌تان یاد دهید. همچنین می‌توانید درس آواز نیز بدهید.
    ۳۵. صداپیشه

    استفاده از صدا نیز می‌تواند کار خلاقانه‌ای باشد. شما می‌توانید برای تبلیغات و محتواهای دیگر، سرویس صداپیشگی ارائه کنید.
    ایده های کارآفرینی ۳۶. خیاط

    اگر در دوخت و دوز و اندازه گیری مهارت دارید، می‌توانید به عنوان خیاط مشغول به کار شوید.
    ۳۷. مروارید دوزی

    شما می‌توانید با مشتریان‌تان درباره‌ی تزئین لباس‌های‌شان فعالیت کنید و برای لباس‌های‌شان مرواریددوزی کنید. شما حتی می‌توانید دورکاری انجام دهید و از مشتریان‌تان بخواهید اقلام مورد نظرشان را برای‌تان ارسال کنند البته اگر این کار به اندازه‌گیری نیاز ندارد.
    ۳۸. چهل‌تکه دوزی

    چهل تیکه یک اثر هنری پیچیده است. ولی اگر مهارت و صبر کافی داشته‌باشید، می‌توانید از طریق فروش چهل تیکه‌ها به کسانی که به دنبال هدیه‌ای ویژه می‌گردند به درآمد برسید.
    ۳۹. فروشنده‌ی اجناس بافتنی

    اگر از بافندگی لذت می‌برید، می‌توانید دست‌سازهای بافتنی مانند کلاه، شال یا اقلام دیگر درست کنید و به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های محلی بفروشید.
    ۴۰. شمع‌سازی

    شمع‌ها زیاد به عنوان هدیه استفاده می‌شوند. و از این رو شما می‌توانید با ساخت شمع‌های خلاقانه‌ی معطر و در رنگ‌های مختلف بازار خوبی به خود اختصاص دهید.
    مطلب مرتبط: ۱۰ عادت نامناسب کاری که جلوی کارآفرینی شما را می‌گیرد
    ایده های کارآفرینی ۴۱. سبدبافی

    ساخت سبد نیز یک هنر قدیمی است. شما می‌توانید سبدهایی در شکل‌ها و سایزهای مختلف بسازید و بفروشید.
    ۴۲. سفال‌گری

    شما می‌توانید ظروف و لوازم تزئینی سفالی بسازید و به رنگ‌های متنوع رنگ آمیزی کنید و آن‌ها را بفروشید.
    ۴۳. خوشنویسی

    شما می‌توانید به‌عنوان یک خطاط برای خودتان کسب و کاری راه بیندازید. شما می‌توانید با کسب و کارهایی که همچنان به دنبال نامه‌نگاری سنتی برای موارد تبلیغاتی‌شان هستند پیشنهاد همکاری بدهید. یا حتی می‌توانید به زوج‌های جوان در نوشتن کارت‌های عروسی‌شان کمک کنید.
    ۴۴. نویسنده‌ی کتاب کودک

    کتاب کودک فرصت‌های خلاقیت بسیاری همراه دارد. شما می‌توانید در داستان‌سرایی‌تان خلاقیت به‌خرج دهید و تصاویر منحصر به فردی را برای کتاب‌تان برگزینید.
    ۴۵. نقاش منزل

    اگر از نقاشی پروژه‌های بزرگ لذت می‌برید، چه بومی جذاب‌تر از یک منزل؟ شما می‌توانید با خانه‌دارانی که به‌دنبال رنگ‌آمیزی منزل‌شان هستند همکاری کنید.
    ایده های کارآفرینی ۴۶. صابون‌سازی

    صابون محصول دیگری است که از نظر زیبایی و رایحه به شما اجازه‌ی خلاقیت می‌دهد. شما می‌توانید صابون‌ها و محصولات زیبایی مختلفی بسازید و به‌صورت آنلاین یا در نمایشگاه‌های محلی بفروشید.
    ۴۷. طراح کیف

    اگر از طراحی و کنار هم گذاشتن اکسسوری‌ها لذت می‌برید، می‌توانید به‌عنوان یک طراح کیف کسب و کار موفقی راه بیندازید و دستاوردهای‌تان را در نمایشگاه‌های محلی یا به‌صورت آنلاین بفروشید.

    ۴۸. فروش نقاشی‌های مجازی

    اگر به طراحی هنری علاقه دارید ولی لزوما نمی‌خواهید کار‌های‌تان را به‌صورت فیزیکی بفروشید، می‌توانید فرمت دیجیتال کارتان را عرضه کنید و پرینت کردن آن را به مشتریان‌تان بسپارید.
    ایده های کارآفرینی ۴۹. صحافی

    صحافی یک هنر قدیمی است. ولی شما هنوز هم می‌توانید در این زمینه کسب و کار راه بیندازید و با نویسندگان مستقل همکاری کنید. یا حتی ژورنال‌های یا دفاتر طراحی دست‌ساز خودتان را بسازید و بفروشید.
    ۵۰. فروشگاه ملزومات هنری

    یا اگر می‌خواهید از علاقه‌تان به هنر و خلاقیت‌تان برای کمک به هنرمندان استفاده کنید و قابی برای عرضه‌ی محصولات‌شان فراهم کنید، شما می‌توانید فروگاهی افتتاح کنید و ملزوماه هنری مختلف و اقلام خلاقانه را بفروشید.

    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه بختیاری دزفولی

    منبع: smallbiztrends
    https://bazdeh.org/%D8%A7%DB%8C%D8%A...9%D8%A7%D8%B1/
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ایده کارآفرینی در ایران با ۱۰۰ هزار تومان

    ایده کارآفرینی در ایران با ۱۰۰ هزار تومان موضوع جذابی است که امروز در این مقاله یک نمونه از کارآفرینان موفق ایرانی از داستان موفقیت خود می‌گوید.

    بسیاری از علاقمندان به کارآفرینی گمان می‌کنند که کارآفرینی چیز عجیب و غریبی است که نیاز به ایده های کارآفرینی خارق‌العاده‌ای دارد و نیاز به تخصص‌های عجیب و غریب است که فقط با سرمایه میلیاردی محقق می‌شود. در این مقاله یک ایده کارآفرینی در ایران با ۱۰۰ هزار تومان به شما معرفی شده است که پیشنهاد می‌کنم حتما بخوانید. چندسالی است که احداث واحدهای گلخانه ای در سراسر کشور رواج یافته است. گلخانه مانند یک تکنولوژی جدید به شدت مورد پذیرش کشاورزان قرار گرفته است.
    ایده کارآفرینی در ایران


    روش کشت گلخانه ای مزایای بسیاری دارد. تولید در خارج از فصل، امکان کنترل عوامل محیطی، امکان کشت هر محصول در هر منطقه آب و هوایی، کنترل آفات و بیماری ها، مصرف کمتر آب، ‌راندمان بالای تولید، ‌دوام محصول پس از برداشت، قیمت بالاتر محصول برای فروش در خارج از فصل و مواردی از این دست مزایای این روش کشت هستند.

    در ایران خیار گلخانه ای بازار خوبی دارد،صیفی جاتی نظیر گوجه فرنگی، طالبی،توت فرنگی، فلفل دلمه ای،لوبیا سبز و… تولید می شود.علاوه بر میوه گلهای زینتی از دیرباز در گلخانه ها رایج بوده است.گلخانه ها با استفاده مناسب از منابع آبی و کاهش روز افزون منابع آب زیرزمینی، بی شک توسعه گلخانه ها نقش قابل توجهی در کاهش مصرف آب دارند.
    اما با توجه به اینکه کشاورزی از آن دسته شغل‌هایی است که شاید به خاطرسختی های آن جوان‌ها کمتر به سمت آن می روند. در شرایطی که اکثر جوان‌ها بیکار هستند کارآفرینی ۱۹ساله ایوانی موفق شده است با پول تو جیبی و عیدی گلخانه ای احداث کند و درآمد نسبتاً خوبی داشته باشد.
    محمد کریم آشفته، جوان ۱۹ساله ی ایوانی است که با یک ایده کارآفرینی در ایران با ۱۰۰ هزار تومان کار خود را آغاز کرده است. او چند سالی است که در یک گلخانه در روستای نرگسی که در ۵ کیلومتری شهرستان ایوان در استان ایلام واقع است به تولید صیفی‌جات می‌پردازد و از درآمد این شغل راضی است. دانشجوی سال دوم مهندسی عمران است اما از کشاورزی کسب درآمد می‌کند.
    ایده کارآفرینی در ایران

    * احداث گلخانه فقط با پول توجیبی هایم بود

    جوان کارآفرین ایوانی درباره نحوه ورودش به این عرصه گفت:«از نظر مالی در سطح خوبی نبودیم. با اینکه ۱۶ ساله بودم اما احساس تکلیف می کردم که باید به اقتصاد خانواده ام کمک کنم. مادرم در اثر انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در سومار در سال ۷۶ به شهادت رسیده بود و من بسیار احساس تنهایی می کردم. بسیار فکر کردم که چه شغلی را آغاز کنم اما چیزی به ذهنم نمی رسید.
    این کارآفرین ادامه داد: ۱۶ ساله بودم و دانش آموز سال سوم دبیرستان و دوست داشتم ادامه تحصیل دهم و مهندس شوم. در همین حال و هوا بودم که گلخانه متروکه همسایه نظرم را جلب کرد. با توجه به علاقه ام به کار کشاورزی تصمیم گرفتم گلخانه متروک همسایه را احیا کنم. برای خرید گلخانه که اصلا پول کافی نداشتم اما تصمیم گرفتم گلخانه را از صاحبش اجاره کنم. پول توجیبی هایم را که مدتی جمع کرده بودم با پول عیدی هایم یکی کردم تا بتوانم گلخانه را اجاره کنم.

    صاحب گلخانه راضی به اجاره دادن گلخانه اش نمی شد. او اعتقاد داشت که یک نوجوان ۱۶ ساله توان راه اندازی گلخانه را ندارد. هر چند او در این اواخر به صورت مشارکتی شریک من در گلخانه شده است. دو برادر دوقلو دارم که از من کوچکتر و دانش آموز هستند و در امور گلخانه به من کمک می کنند. برادر هایم با کمک کردن به من خرج تحصیلشان را خودشان در می آورند».
    وی با اشاره به نقش تلاش در زندگی جوانان، افزود:در شروع کار برای اینکه متوجه شوم که چه محصولاتی در شهرستان ایوان بهتر کشت می شود چند نوع از محصولات را تستی کشت کردم و نتیجه خوبی گرفتم. گلخانه ما ۲۰ هزار مترمربع مساحت دارد و برای ۴ نفر در این گلخانه اشتغالزایی شده است.

    برای گلخانه سیستم آبیاری قطره ای را راه اندازی کرده ام زیرا با این سیستم آب کمتری مورد نیاز خواهد بود و خیلی به صرفه است.
    وی بیان کرد: برای گرم کردن گلخانه از بشکه استفاده کرده ام. این بشکه ها را به شکل بخاری درست کرده ام. گرمای این بشکه ها را به محل های خاص گلخانه که مورد نیاز بود با لوله بخاری هدایت می کنم. افقی روشن در انتظار من و در انتظار هر جوان تلاشگری است که برای خانواده و کشور خودش زحمت می کشد. من گلخانه را در اصل با ۱۰۰ هزار تومان راه اندازی کردم؛ ۱۰۰ هزار تومانی که برای خرید بذر و تجهیزات مصرف شد ولی در عرض ۳ ماه به سود دهی رسیدم.
    ایده کارآفرینی در ایران
    * از درآمد گلخانه چرخ اقتصاد خانواده می چرخد

    گلخانه دار ۱۹ ساله ایوانی با اشاره به رضایتش از درآمد گلخانه، گفت:هر سه روز یک بار محصولات مختلف از جمله گوجه، خیار، بادمجان، فلفل و سبزیجات را چیده و از هر محصولی ۳۰ کیلو بسته بندی می کنیم و برای فروش به بازار می بریم. چون محصولات گلخانه ما با کیفیت است به قیمت بالاتری می فروشیم.
    این کارآفرین ادامه داد: محصولاتمان را به بازارچه اصلی میوه و تربار ایوان می بریم. در حال حاضر از درآمد گلخانه راضی هستیم. چرخ اقتصاد خانواده به راحتی از این گلخانه می چرخد. قصد توسعه و گسترش گلخانه را داریم. با این کار هم اشتغالزایی بیشتری انجام خواهد شد و هم درآمد گلخانه بهتر خواهد شد. از بسیج سازندگی وامی دریافت نکردیم و فعلاً روی پای خودمان ایستاده ایم و متکی به اراده و تلاش خودمان هستیم. میانگین درآمد گلخانه سالانه ۳۰ میلیون تومان است.
    محمد کریم آشفته، بیان کرد: هر جوانی اگر فقط کمی اراده داشته باشد در محلی که هست می تواند درآمد کسب کند. این یک شعار نیست، یک واقعیت است. این واقعیت است که خاک کشور ما طلاست. فقط یک هکتار زمین با کمی اراده می تواند نان آور یک خانواده در یک روستا باشد. نوجوانان از فرصت خوبشان استفاده کنند و وقت خود را هدر ندهند. در کنار درس یک حرفه و یک فن اگر می توانند آموزش ببینند و پایه های زندگی خود را مستحکم کنند تا نگران شغل نباشند و مانند من یک کارآفرین شوند.
    وی ادامه داد: کشاورزی گلخانه‌ای به اندازه کشاورزی روی زمین جذاب نیست. در این نوع از کشاورزی همه چیز مصنوعی است و اثری از نور خورشید نیست؛ اما سود گلخانه گاهی ده‌ها برابر از کشاورزی معمولی است. البته اگر می‌خواهید در این کار موفق باشید باید حتی الامکان فاصله محل زندگیتان با گلخانه کم باشد تا بتوانید ۲۴ ساعته به آن سر بزنید و در مواقع بحرانی مثل باران و تگرگ به داد آن برسید! یک لحظه غفلت در این کار می‌تواند زحمات یک ساله شما را بر باد دهد.
    ایده کارآفرینی در ایران
    رنگ و لعاب محصولات گلخانه‌ای هم معمولاًبهتر از محصولات زمینی است؛ اما از نظر طعم معمولاً محصولاتی که در زمین زراعی کشت می‌شوند، کیفیت بهتری دارند. علاوه بر این، کشاورزی گلخانه‌ای این امکان را به کشاورز می‌دهد که بذر را دستکاری کند و محصولات جدیدی تولید کند.
    https://behtarinideh.com/%D8%A7%DB%8...A%D9%88%D9%85/

  4. #14
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    10 ایده کارآفرینی موفق فوق العاده که باید بدانید!






    نسل های آینده به طور فزاینده و چشمگیری از مسائل جهان آگاه شده اند و این موضوع انگیزه ای برای ایجاد تفاوت در ایده کارآفرینی موفق دارد. چالش های دنیای جدید همانند توجه بیشتر به محیط زیست، جانوران و تکنولوژی های پیشرفته می تواند زمینه ای برای حضور هر چه بهتر در فضای جامعه امروزی ما باشد.
    این موضوع منجر به یافتن بسیاری از روش های نوین و نوآورانه برای کسب درآمد و ایده کارآفرینی موفق بیشتر می شود. اگر شما یکی از افراد هستید که به دنبال ایده های جدید می گردید در اینجا 10 ایده کارآفرینی موفق ر وجود دارد که می تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند.
    1- ساختن چت بات Chatbot

    یک چت بات، تعامل یا شخصیتی برای مکالمه مصنوعی شناخته می شودو یک برنامه کامپیوتری است که از طریق شنیدن یا متن مکالمه انجام می دهد. چنین برنامه هایی اغلب طراحی شده اند تا یک انسان را به عنوان یک شریک گفتگو شبیه سازی کنند.
    ایت چت بات ها کاربردهای فراوانی دارند و در بسیاری از اسباب بازی های کودکان، اپلیکیشن ها و وب سایت ها دیده می شوند و از طرفی ساخت آن ها بسیار آسان است و با برنامه های موجود و آماده ساخته می شود شما تنها باید از آن برای اهداف خود استفاده کنید.

    1. مشاور آنلاین برای جمع آوری پول در خیریه ها.


    اگر شما دارای زمینه خوبی در امور مالی و تجربه در فروش هستید، می توانید از هر دو مهارت استفاده کرده و به جمع آوری کمک های مالی برای موسسات خیریه به خوبی استفاده کنید. شما باید نوع موسسات خیریه را که میخواهید با آنها کار کنید را انتخاب کنید و شبکه مالی خود را برای ایجاد روابط با افرادی که بیشترین اشتیاق را در این زمینه دارند، انتخاب کنید. سپس باید به آنها ثابت کنید که می توانید برنامه های مفید و کارآمد را ایجاد و پیاده سازی کنید.


    1. آموزش در فروم، وبلاگ و وب سایت ها.


    آیا شما از وبلاگ ها برای دریافت پاسخ به سوالات خود استفاده می کنید؟ آیا شما یک دانش خاص دارید که می تواند برای دیگران مفید باشد؟ شاید شما متخصص سفر، زبان، و یا زندگی سازگار با محیط زیست هستید؟ هر آنچه که هست، شما می توانید آن را با دیگران به صورت رایگان به اشتراک بگذارید! شما باید موضوع خود را انتخاب کنید و جواب پست های مربوط را بنویسید. از آنجا، شما می توانید راه های مختلفی را برای برقراری ارتباط پیدا کنید. برخی از راه هایی که می توانید درآمد کسب کنید عبارتند از:

    • استفاده از Google AdSense
    • ایجاد وبینارها
    • ارائه دوره های آنلاین


    1. آموزش آنلاین.


    همانند وبلاگ نویسی، اگر مجموعه خاصی از مهارت ها را دارید، پس چرا آنها را به دیگران آموزش نمی دهید شما می توانید:
    به دانشجویان آموزش دهید.

    • یک زبان را آموزش دهید
    • آموزش دهید که چگونه مالیات بپردازند.
    • یک دوره آنلاین را برای شروع یک کسب و کار کوچک تنظیم کنید.
    • ایجاد یک کانال یوتیوب برای آموزش افراد.
    • تبدیل شدن به یک مشاور در امور مختلف


    1. توسعه برنامه های سبز.


    افرادی که مایل به حفظ محیط زیست هستند اغلب نمی دانند ار کجا شروع کنند، پس چرا به آنها کمک نمی کنید؟ اگر می دانید که چگونه برنامه های کاربردی وب و تلفن همراه را توسعه دهید، می توانید آن را ایجاد کنید که به کاربران بگوید چگونه می توانند شیوه ای شادتر از زندگی خود را اتخاذ کنند. شما می توانید یک برنامه کاربردی را ارائه دهید که به طور کلی در مورد پایداری بحث می کند یا شما می توانید بر روی موضوعات زیرا تمرکز کنید:

    • حفاظت از انرژی
    • بازیافت
    • خرید و ساخت محصولات سازگار با محیط زیست
    • زندگی سبز در خانه و در محل کار


    1. رانندگی سبز


    ممکن است در مورد این فکر نکرده باشید، اما رانندگی سبز شما را یک گام به صرفه جویی نزدیک می کند! این کار برای شروع آسان بوده و قابل انجام است. به عنوان یک راننده، شما از سوخت هایی استفاده می کنید که باعث آلودگی کم تر در محیط زیست می شود، از مسیرهای کوتاه تر استفاده می کنید، به مسافران آموزش می دهید و محصولات دوست دار محیط زیست را در ماشین خودتان در اختیار آن ها قرار می دهید . برای این کار باید تبلیغات موثری هم انجام دهید.


    1. درآمدهای اجتماعی در ایده کارآفرینی موفق


    همانند سکوهای میکرولندینگ، جمع آوری درآمد اجتماعی، جایی است که کارآفرینان اجتماعی برای پروژه های خود منابع مالی دریافت می کنند. شما می توانید یک پلت فرم اجتماعی ایجاد کنید که پروژه های بشردوستانه را به افرادی که مایل هستند، بفروشید. به جای هزینه های بالا در عوض سرمایه گذاری پولی شما ایده های خود را برای پروژه های بشر دوستانه می فروشید.

    1. ایجاد یک برنامه مهارت آموزی در ایده کارآفرینی موفق


    در اطراف ما افرادی هستند که استعدادهای بالقوه ای دارند و نمی توانند آن ها را بالفعل کنند. به همین دلیل امروزه برنامه های مهارت آموزی با تضمین درآمد همراه هست. شما نیاز به سرمایه ی خاصی ندارید و می توانید با دانش خود یک برنامه را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید و به دیگران مهارت بیاموزید…

    1. نوشتن کتاب های الکترونیکی در ایده کارآفرینی موفق


    همانند وبلاگ نویسی، کتاب الکترونیکی به شما اجازه می دهد تا مهارت های جدیدی را از طریق یک کتاب دیجیتال به دیگران آموزش دهید. کتاب الکترونیکی رایگان برای شروع خوب است و می تواند در سیستم عامل های بزرگ مانند آمازون فروخته شود. شما حتی می توانید نسخه هایی را برای سازمان های غیر انتفاعی اهدا کنید.

    1. ایجاد شرکت مسافرتی آموزشی در ایده کارآفرینی موفق


    بیشتر مردم به فکر صرفه جویی در پول خود برای دیدن نقاط بسیاری از جهان هستند. مسافران به طور فزاینده ای علاقه مند به بازدید از کشورهایی هستند که بتوانند در یک پروژه مشترک شرکت کنند. اگر چه این نوع از وب سایت های مسافرتی وجود دارد، اما یک شرکت مسافرتی آنلاین نیست که:

    • مردم را در مورد کشورهایی هدف آموزش دهد
    • به داوطلبان بگوید چه تجهیزاتی نیاز دارند
    • در جایی که آنها زندگی می کنند چه مواردی برای آموزش وجود دارد
    • بسته های چند منظوره را ارائه دهد

    10 ایده کارآفرینی موفق فوق العاده که باید بدانید! | تبلیغات و بازاریابی اینترنتی تبلیغات و بازاریابی اینترنتی
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۴ کسب و کار عالی با کمتر از ۵ میلیون تومان سرمایه


    با سرمایه کم چه کارهایی می توانیم راه بیندازیم؟
    بیشتر افراد وقتی صحبت از راه اندازی یک کسب و کار به میان می آید، به دنبال تامین مالی و سرمایه اولیه هستند و اغلب به دلیل نداشتن سرمایه فراوان اولیه، ایده های خود را به آرزو تبدیل می کنند و در دل خود نگه می دارند و حتی آن را بیان نمی کنند. گاهی نیز قضیه برعکس است؛

    سرمایه ای اندک و زیر ۵ میلیون تومان در دست داریم اما ایده ای برای راه اندازی کسب و کار نداریم و فکر می کنیم که با این سرمایه اندک کاری نمی توان انجام داد، اما نمی دانیم که با سرمایه کمتر از ۵ میلیون تومان هم می توان کسب و کاری آغاز کرد و به درآمد رسید.
    بله این یک واقعیت است که تمام کسب و کارهایی که اطراف ما شکل گرفته اند، سرمایه های اولیه میلیونی و میلیاردی نداشته اند. قصد داریم در این مطلب درباره تعدادی از کسب و کارهایی صحبت کنیم که با کمتر از ۵ میلیون تومان هم می توان آنها را تاسیس کرد. در یک تقسیم بندی، کسب و کارها براساس قلمرو فعالیت به شش دسته تقسیم می شوند؛ مانند کسب و کارهای الکترونیکی، خانگی، خانوادگی، روستایی، کوچک، متوسط و بزرگ که البته از میان آنها کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ نیاز به سرمایه اولیه بیشتر از ۵ میلیون دارند؛ بنابراین در ادامه از موارد دیگر مثال می زنیم. ۱) کسب و کارهای اینترنتی فروش محصولات یا خدمات از طریق اینترنت را «کسب و کار اینترنتی» می گویند. تجهیزات مورد نیاز برای اینگونه کسب و کارها کامپیوتر، اینترنت و یک خط تلفن است که به وسیله آن می توان یک «فروشگاه اینترنتی» راه اندازی کرد. به طور کلی برای راه اندازی یک سایت، هزینه ای کمتر از ۲ میلیون تومان مورد نیاز است. از نمونه های بارز این کسب و کارها می توان به سایت های فروش شارژ کارت، سایت های تبلیغاتی و همچنین سایت هایی مانند isiarchive.com و «مدیر سبز» اشاره کرد. ۲) کسب و کارهای خانگی هر فعالیتی که در محل سکونت شخص انجام گیرد و با استفاده از وسایل و امکانات منزل راه اندازی شود، «کسب و کار خانگی» نامیده می شود؛ مشاغلی نظیر: «کارگاه تولید شمع تزیینی»، «بسته بندی مواد و فروش به سوپرمارکت های محله؛ یعنی خرید حبوبات به صورت فله و پاک کردن و بسته بندی و در نهایت فروش آنها»، «پرورش قارچ»، «ورمی کمپوست» و «تهیه غذاهای خانگی». تعداد بی شماری از کسب و کارهای بزرگ و موفق امروزی را می توان نام برد که از کسب و کارهای خانگی با سرمایه اندک آغاز کرده اند که از آن جمله می توان به محصولات غذایی بهروز (بهروز فروتن) و محصولات بیک (علی اکبر رفوگران) اشاره کرد. ۳) کسب و کارهای خانوادگی کسب و کارهایی که افراد یک خانواده و خویشاوندان راه اندازی می کنند. در این گونه کسب و کارها می توان سرمایه چند خانواده در فامیل را جمع آوری کرد و یک کسب و کار کوچک همانند کسب و کارهای خانگی در قالب یک کارگاه کوچک به راه انداخت؛ نمونه موفق اینگونه کسب و کارها را می توان در شهرهایی چون قم و اصفهان و در تولیدی های گز و سوهان مشاهده کرد. ۴) کسب و کارهای روستایی آن دسته از مشاغل نوپا که در روستاها با هزینه های بسیار کم و منابع طبیعی زیاد قابل راه اندازی هستند که از آن جمله می توان به «پرورش گیاهان تزیینی»، «پرورش انواع حیوانات خانگی و پرندگان زینتی» و «گیاهان دارویی» اشاره کرد. اینها واقعیت های اطراف ما هستند که اغلب، آنها را نادیده می گیریم؛ به علاوه مزایای خاصی برای کسب و کارهای اینچنینی وجود دارد که از آن جمله می توان به زودبازده بودن آنها، حمایت دولت و صندوق های کارآفرینی و حتی برخی از بانک ها و موسسات مالی برای تامین سرمایه اولیه و گسترش این نوع مشاغل اشاره کرد. مجله موفقیت

    سایت ایده و خلاقیت: ایده های خلاقانه در کسب و کار، کارآفرینی، سرمایه گذاری و موفقیت ۴ کسب و کار عالی با کمتر از ۵ میلیون تومان سرمایه - سایت ایده و خلاقیت: ایده های خلاقانه در کسب و کار، کارآفرینی، سرمایه گذاری و موفقیت
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    صاحبان ایده های جدید و خلاق کارآفرینی حمایت می شوند

    سپهری: این وزارتخانه از صاحبان ایده های خلاق و جدید در موضوع کارآفرینی در کشور حمایت می کند
    معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه از صاحبان ایده های خلاق و جدید در موضوع کارآفرینی در کشور حمایت می کند.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، محمدرضا سپهری در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با ایجاد سامانه های اینترنتی کارآفرینی در کشور، امکان دسترسی همگان به این بازار و امکان طرح دیدگاه های جدید در عرصه های تولید تسهیل می شود.
    وی گسترش فرهنگ کارآفرینی در کشور بویژه در میان جوانان را از اهداف و برنامه های وزارت کار در سال جاری عنوان کرد و گفت: صاحبان ایده های خلاق در سراسر کشور می توانند با ثبت ایده کارآفرینی در راستای توسعه و اجرای آن گام بردارند.
    سپهری با تاکید بر لزوم گسترش پژوهش‌های مبتنی بر نیاز بازار کار در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: دانشگاه‌ها باید با بخش صنعت پیوند داشته باشند و حتی بخشی از بودجه آنها از طریق این همکاری تامین شود ولی چون دانشگاه‌های کشور متکی به بودجه دولت بوده اند، نیاز به این مهم احساس نشده است.
    معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم حرکت دانشگاه‌های کشور به سمت کارآفرینی، گفت: در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور، تاکید بر این بوده که اقتصاد مبتنی بر دانش در کشور گسترش یابد ولی این مهم در اقتصاد غیررقابتی محقق نمی شود.
    سپهری، گسترش آموزش های فنی وحرفه ای از راه دور را از برنامه های وزارت کار عنوان کرد و یادآور شد: فناوری اطلاعات، زیرساخت توسعه آموزش از راه دور است و بر مبنای توسعه ICT نیز در کشور مشاغل جدید ایجاد می شود.
    استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این دیدار با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در دو سال گذشته ۱۶ درصد بود، گفت: با بهره گیری از زمینه های مستعد توسعه استان، نرخ بیکاری با متوسط کشوری هماهنگ شده است.
    'علی اصغر عنابستانی' افزود: این استان در سال گذشته ایجاد ۲۸هزار شغل جدید را متعهد شد که این میزان در پایان سال به ۳۵هزار زمینه شغلی افزایش یافت.
    استاندار چهارمحال وبختیاری در این دیدار با تبیین توانمندی های استان در بخش های کشاورزی، منابع آبی، گردشگری و دامپروری و پرورش ماهیان سردآبی، افزود: تلاش می شود با جذب سرمایه گذاران، اشتغال در بخش های موجود افزایش یابد.

    صاحبان ایده های جدید و خلاق کارآفرینی حمایت می شوند
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    حمایت از کسب و کارهای نوپا و کارآفرینی ها در رویداد ایده تا عمل



    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان دانشگاه و کشور بتوانیم در زمینه کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا به دانشجویان کمک کنیم.
    به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داداندیش گفت: پیشنهاد و ایده همکاری مشترک دو واحد دانشگاهی تهران غرب و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که منجر به عقد تفاهم نامه شد توسط دکتر نفر، معاون علوم پزشکی صورت گرفت و ایشان اولین قدم را در این حوزه برداشتند. پس از عقد این قرارداد، در این زمینه، اولین حرکت دانشجویی (استارتاپ) برداشته شد و «اولین رویداد آموزشی وتجربی ایده تا عمل در حوزه سلامت» برپا شد. وی با اشاره به اینکه این مراسم (استارتاپ) در سال گذشته برگزار شده است بیان داشت: سال گذشته این مراسم بومی شد و عنوان رویداد آموزشی وتجربی ایده تا عمل برای آن در نظر گرفته شد.
    وی به مراسم جاری اشاره کرد و گفت: این مراسم طی سه روز برگزار می شود و از مربیان و دانشجویانی که در این مراسم ما را یاری کرده اند و همچنین داوران این رویداد تشکر می کنم.
    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تاکید بر وجود دانشگاه های اثرگذار، ارزش آفرین و کار آفرین گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب دوره های مهارت آموزی به دانشجویان ارائه شد و این رویکرد مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت. امیدواریم با حمایت مسئولان دانشگاه و کشور بتوانیم در زمینه کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا به دانشجویان کمک نماییم.
    وی در پایان ضمن اشاره به اینکه اگر در این استارتاپ ها یک ایده هم موفق شود ممکن است به نتایج بی سابقه ای منجر شود،خطاب به حضار اعلام آمادگی کرد که در زمینه کسب و کارهای نوپا حمایت نمایند و در جهت رفع مسائل و مشکلات در این حیطه قدم بردارند.

    دکتر وطن پور: در اقتصاد دانش بنیان، ذهن افراد ارزش است
    دکتر وطن پور، مدیر کل دفترتوسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه «اولین رویداد آموزشی وتجربی ایده تا عمل در حوزه سلامت» که دیروز بعد از ظهر در سالن بیمارستان فرهیختگان برگزار شد، بیان داشت: ایران در منطقه در حال حاضر از لحاظ science اول است ولی از لحاظ تبدیل مقالات به محصولات جایگاه شایسته ای ندارد و در بحث کارآفرینی باید تلاش نماییم.
    وی دانشجویان ایرانی را در نقاط مختلف جهان موفق برشمرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم اشتغالزایی فرصت ها را از دست می دهیم.
    مدیر کل دفترتوسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پیام مقام معظم رهبری در مورد «اقتصاد دانش بنیان» اشاره کرد وگفت: این اقتصاد، اقتصادی است که پیر نمی شود و از بین نمی رود و ارزش آن ها به آدم ها و ذهن آنهاست.
    وی با اشاره به اینکه موسسه ای با عنوان نیماد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجود است بیان داشت: در این موسسه از فن آور حمایت می شود و به آنها گرنت داده می شود و به دانشگاه و موسسه که فن آور در آن حضور دارد کاری نداریم.
    دکتر بختیار: تدوین و تعیین اولویت های پژوهشی بین رشته ای علوم پزشکی و غیرپزشکی
    دکتر هنگامه بختیار، مدیرکل دفتر توسعه پژوهش و فناوری معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم از برگزاری کارگروه های به صورت منظم، متشکل ازاعضای هیات علمی شاخص از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و واحد تهران غرب خبر داد و گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه بین این واحدها در راستای ارتباط بین رشته های علوم پزشکی و علوم غیرپزشکی کارگروه هایی به منظور ایجاد رویکردها و تعیین اولویت های پژوهشی شکل گرفت.
    وی افزود: نتایج این کارگروه ها به زودی در اختیار اعضای هیات علمی و دانشجویان قرار می گیرد و مسیری مشخص و روشن در حیطه سلامت و رشته های فنی- مهندسی ،علوم انسانی و ... تعیین می گردد.
    وی همچنین بیان داشت: در مراسم «اولین رویداد آموزشی وتجربی ایده تا عمل در حوزه سلامت» نیمی از دانشجویان از رشته های پزشکی و نیمی از دانشجویان از رشته های غیر پزشکی حضور دارند و در کنار یکدیگر به فعالیت می پردازند.
    https://www.iau.ac.ir/fa/News/101352...7_%D8%AF%D8%B1
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ایده درآمدزایی کارآفرینی اینترنتی

    یکی از دغدغه های اغلب افراد برای ورود به دنیای کارآفرینی نداشتن ایده است یا اینکه احساس میکنند ایده هایی که در سر دارند، ایده های موفقی نیستند.راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، نیازمند یک برنامه عجیب و غریب مهندسی شده و بر مبنای آنالیز دقیق فرصتها و ضعف ها نیست. به بودجه کلان نیازی ندارد و حتمابرای مدیریت آن، نیازمند کسب مدرک فوق لیسانس در رشته های کامپیوتر و فناوری اطالاعات و تجارت الکترونیک نیستید. حتی به ایده خیلی بزرگ هم نیاز نیست.کارهای خیلی بزرگ، با ایده های کوچک آغاز شده و با پشتکار و استعداد صاحبان این رافراموش نکردیم که گوگل از گاراژ منزل دو بنیانگذارش آغاز به کار کرد و مایکروسافت واپل هم در ابتدای کار، برنامه نویس معمولی سخت افزارهای مختلف بودند و آمازون هم یک سایت محلی بود که بعدًا جهانی شدند.

    از کوچک شروع کنید، اما بزرگ ببینید. اجازه بدهید به اندازه تجربه ای که کسب میکنید از بازار پر رقابت، سود دهی داشته باشید و فرآیند رشد منطقی و متعادل و نه اینکه با موج سینوسی وحشتناک! آن راتجربه کنید.
    این ایده ها، بخشی از دریای بزرگ ایده ها، برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در دنیای دیجیتالی و پر رونق وب است و البته هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد . همه چیز به شما و استعداد و پشتکارتان بستگی دارد. نکاتی که در ادامه معرفی شده است،در واقع راه حل هایی کوچک برای طراحی یک پرتال خالق میباشد ان هم با ایده هایی کوچک. ایده هایی که میتواند همه سلیقه ها و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار اینترنتی را تا حدودی پوشش دهد و بستر یک نوآوری در سرزمین دیجیتال را پایه گذاری کند.
    . راه اندازی یک وبلاگ شخصی در اینترنت


    راه اندازی یک وبلاگ شخصی در اینترنت میتواند قابلیت های فردی و تکنیکی شمارا معرفی کند مثلا اگر طراح کاتالوگ هستید، نوشتن را در هر زمینه ای به کاربران اینترنت معرفی کند. باگذاشتن مطالب جالب و انتشار کارهای قبلی شما در وبلاگ و معرفی وبلاگ به دوستان ودرخواست از آن ها برای قرار دادن لینک وبلاگ در سایت و وبلاگ خود، در جذب مخاطب برای شما خود کمک می کنید.. هیچ کس یک فرد کاریکاتوریست، خطاط، مترجم،نویسنده، شاعر و متخصص و تکنیسن جوشکاری و طراحی و هنرهای رزمی و موسیقی را از روی چهره و شناسنامه نمیشناسداما یک وبلاگ با تولید محتوای روزانه میتواند قابلیت های فردی و مهارت های شما را به طیف گسترده ای از مخاطبان معرفی کند که این معرفی، یک امتیاز رقابتی در دنیای دیجیتال برای شما محسوب میشود. فراموش نکنید که از دنیایی با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال و باسواد صحبت میکنیم.این فرصت را غنیمت شمریدش ارزش! حتی با یک وبلاگ هم میتوان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد و خالق بود و درآمد کسب کرد. نیاز به راه اندازی پرتالی با میلیون ها هزینه و منابع انسانی متخصص نیست.ابزارهای رایگان طراحی و راه اندازی وبلاگ را بررسی کنید و تلاش کنید تا به جرگه جامعه وبلاگ نویسان جهان بپیوندید.
    2. وبسایت شرکتی:


    اگر شرکت دارید و این شرکت در ابتدای راه است، ایرادی ندارد. برای این شرکت کوچک و قابلیت های آن، وب سایتی راه اندازی کنید. بر اساس هزار نکته ای که آموختید، حتی الامکان برای معرفی مطلوب این پرتال به جامعه مخاطبان هدف و غیر هدف، از یک زبان زنده بین المللی نیز برای بارگذاری صفحات آن استفاده ً کنید. بعضا از جاهایی که هیچ گاه در ذهنتان خطور هم نمی کرد پیشنهاداتی دریافت می کنید! این جادوی وب است. جادوی وب آن است که صفحات پرتال شما که به خوبی توسط راهکارهای بهینه سازی پرتال در موتورهای جست وجو نمایه شده اند، در نتایج موتورهای جست وجو ظاهر میشود و لینک خور پرتال شما افزایش مییابد.
    لینک خوری بیشتر، یعنی مخاطب بیش تر و مخاطب بیش تر یعنی درآمد بهتر. اکنون شما هستید که بر اساس رازی که در طراحی وب خود استفاده کردید، مخاطب را حفظ کنید. حفظ کردنی همانند روش بکر آمازون.
    مقاله مرتبط:با این ویژگی ها به یک کارآفرین برتر تبدیل شوید
    3. وبسایت نظردهی:


    وب سایتی راه اندازی کنید تا دیگران بتوانند نظرات خودشان رادرباره موضوعات مختلف و در چارچوب موضوع پرتال شما، به اشتراک بگذارند مانند انجمن های اینترنتی یا شبکه های اجتماعی و مسائلی از این دست. کرالر های فضول موتورهای جست و جو، کاربران زیادی را به سمت وب سایت جدید شما هدایت میکنند و تولید محتوای پرتال شما سبب میشود تا در نتایج موتورهای جست و جوظاهر شوید. این یعنی افزایش تعداد مخاطب و در نهایت افزایش کاربری سایت شما که منجر به تبلیغات و سود آوری هر چند اندک برای شما میشود. این یعنی، شما بستر خیلی از فعالیت های پر مخاطب در وب را بر اساس سلیقه و قانون و فرصت هایی که دارید، راه اندازی کنید. بستر سازان، فرصت آفرین هستند و فرصت آفرینان، کارآفرینان موفقی در سرزمین دیجیتال میباشند.
    4. ایجاد وبلاگی برای ارزیابی سایت های مشهور

    وبلاگ یا بخشی از سایت خود را به ارزیابی یا مرور برخی از کالا ها و خدمات عرضه شده در سایتهای مشهور اینترنت اختصاص دهید. مثالً کتابهای آمازون یا کتابهای ناشران ایرانی و خارجی را نقد کنید. خیلی از سایتها برای این خدمات، به شما پول میدهند. چرا که شما به طور غیر مستقیم برای آنها تبلیغ میکنید و مخاطبان و موتورهای جست وجو را نسبت به کلید واژه ها و محتوایی که تولید میشود، حساس می کنید .این حساسیت زایی، فرصت خوبی برای توسعه کسب و کار هر چند کوچک شما خواهدبود. فراموش نکنید که هیچ پرتال موفقی، از روز نخست صد هزار بازدید در روز نداشته است! این روشی است که میتوانید مخاطب کسب کنید و آرام آرام، یک تحلیل گر مهم با مخاطب باجذب آگهی تبلیغاتی را برای خود کسب کنید. شاید همین، مقدمه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مجزا برای شما و دیگران شود.
    5. ایجاد دایرکتوری


    گزارش روزانه فعالیت ها یا تجربه های خود را در زمینه های مختلف در یک دایرکتوری وبی طبقه بندی کنید. شاید این اطلاعات و مدارک مناسب خیلی از کاربران اینترنت باشد که به دنبال آن هستند.هر نیازی، ممعمولا نیازهای دیگر را طلب میکند و با این کار، می توانید مشاور اینترنتی کاربران مراجعه کننده به سایت خود باشید و درآمد زایی کنید. درآمد زایی اینترنتی، سرقفلی و سرمایه های میلیون دلاری نیاز ندارد. کمی تأمل و تفکر بایدت!!! مثالً هایی برای دانلود کتاب ها، نشریات، مقالات، تصاویر و خلاصه هر موضوع لینک مهمی که فکر میکنید، خیلی ها به دنبال آن هستند را، بر اساس قانون و حریم خصوصی و کپی رایت، در پرتال خود ارائه کنید تا محفلی باشید برای معرفی پتانسیل های موجود به برخی از کاربران و راهی برای درآمد زایی. صدها هزار دایرکتوری در اینترنت، همین رفتار درآمد زایی اینترنتی را در دستور کار دارند. طبقه بندی اطلاعات مختلف در موضوعات گوناگون، کسب و کار اینترنتی موفقی امروزه در وب میباشد. یادتان نرود که یاهو هم، اول، یک دایرکتوری وبی بود بعد تبدیل به 10 غول بزرگ اینترنت شد.

    مقاله مرتبط:کسب وکار اینترنتی
    6. ایجاد سایت گردشگری

    اگر شما یک سایت یا وبلاگ درباره گردشگری راه بیاندازید و فقط به معرفی کتاب در این عرصه مشغول شوید، احتمالا بعد از مدتی، دهها شرکت و موسسه و گردشگری که از داخل و خارج از کشور، با شما برای خدمات مختلف تماس بگیرند بسیار زیاد است. البته به شرطی که در پرتال خود، به طور تخصصی به این موضوع متمرکز شوید و تولید محتوای نوآورانه و اختصاصی داشته باشید. پرتال های فعال در عرصه گردشگری ایران و حتی جهان را نگاه کنید. ایده های زیادی میتوانید بگیرید که بر اساس آ ن می توانید پرتالی نوآورانه خلق کنید و نقاط ضعف هایی که مشاهده کرده اید را در این وبگاه جبران کنید و محصولی جدید به بازار بدهید. محصول شما دیجیتالی است اما می تواند بازار هدف خودش را داشته باشد. با سبک و سیاقی که شما دوست دارید. مثلا کمتر پرتال گردشگری هست که تصاویر و فیلم های ویدئویی کاربران عادی را درباره مناطق مختلف گردشگری و تاریخی در پرتال خود منتشر کند و کاربران را برای به اشترا ک گذاری این اطلاعات ترغیب و تشویق کند. شما میتوانید ازاین فرصت استفاده کنید و در کنارش، تورهای لحظه آخر را به مخاطبان معرفی کنید. از رستوران ها و فروشگاه های شهرهای مقصد گردشگری نیز بخواهید در ازای تبلیغ در پرتال شما، مشتری به آن ها معرفی می کنید که با تخفیف کالا و خدمات آن را خریداری کند. این یعنی یک تعامل دو طرفه اثربخش در بستر دیجیتال و راهی برای توسعه کارآفرینی دیجیتالی. خیلی سخت نیست!
    7. پرتال معرفی کننده قابلیت های حرفه ای خود و دوستانتان


    اگر فکر میکنید شما و چند تن از دوستانتان معلمان خوبی برای تدریس دروس دبیرستانی یا حتی دانشگاهی امکان انجام امور تحلیل آماری با نرم افزارهای مختلف و ترجمه برخی ً هستید و بعضا زبان ها به فارسی را دارید، یک پرتال خدمات دهی تخصصی دانشگاهی میتواند در جذب مخاطبان زیادی مؤثر باشد. صدها پرتال پر مخاطب فارسی که در یک دهه اخیر در این عرصه راه اندازی شده است، خود نشان دهنده اهمیت موضوع می باشد. یعنی همیشه نباید شما همه فن حریف باشید. بازاری از فرصت های مختلف را در اینترنت ایجاد کنید. حتی اگر 10 صفحه وب باشد! تلاش کنید پرتال خود را بر اساس کلید واژه های خاص، به رتبه های بالا در موتورهای جست وجو برسانید .همین تبلیغ و راهکار کافی خواهد بود تا مشتریان زیادی را برای خود جمع و جور کنید. درآمد زایی با انجمن های اینترنتی تخصصی و موضوعات عمومی، امروزه خیلی رواج یافته است . org.applyabroadالگوی خوبی است!
    منبع:urmia
    https://keramatzade.com/7-The-Idea-o...-Income-Online
  9. #19
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرینی از حرف تا عمل در ایران


    آنچه امروز نقشه راه کشور در مسیر توسعه پایدار است اهدافی است که در سند چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده است؛ در این سند تصویری از کشور برای سال۱۴۰۴ به تصویر کشیده شده که دستیابی به آن مستلزم تلاش، استفاده بهینه از دانش، نیروی انسانی و منابع داخلی کشور است. برای اینکه بتوانیم به این چشم‌انداز برسیم، نیازمند فراهم آوردن مسیری هستیم که بتواند ما را از کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین راه به مقصد برساند. به نظر می‌رسد راهی که می‌تواند کشور رادر مسیر دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز نزدیک کند، کارآفرینی است.
    کارآفرینی نوعی از رفتارهای مدیریتی است که وجه تمایز آن توجه به منابع، استفاده از منابع جدید، استفاده از روش‌های جدید برای ترکیب منابع، کاوش و جست‌وجو، کشف و شناسایی و پیگیری فرصت است. شناسایی و ایجاد فرصت کلیدی‌ترین مولفه فرآیند کارآفرینی و اصلی‌ترین عامل بقای سازمان‌ها و بهره‌برداری از فرصت‌های موجود به‌شمار می‌آید. اما متاسفانه باوجود اهمیت این موضوع در قوانین و مقررات و اسناد بالادستی توجه چندانی به حوزه کارآفرینی و تسهیلگری برای تحقق آن در کشور نشده است.
    کارآفرینی نوعی رفتار مدیریتی است؛ بنابراین نکته مهم در توسعه کارآفرینی تغییر نگاه مدیریتی در سطوح خرد و کلان است؛ البته قاعدتا تغییر نگاه در سطح حاکمیتی و کلان به‌دلیل تاثیرگذاری در سیاست‌گذاری و تسهیلگری کارآفرینی در کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است. نکته دیگر در کارآفرینی توجه به منابع، استفاده بهینه از منابع جدید و روش‌های ترکیب منابع است که خود یکی از حلقه‌های مفقوده در بخش‌های مختلف کشور است. بی‌شک قلب کارآفرینی، کشف فرصت است و کشور ایران مهد فرصت‌هاست. البته باید بدانیم که در تشخیص و بهره‌برداری از فرصت عواملی موثرند که عبارت است از:
    دانش پیشین: دانش قبلی کمک می‌کند فاصله‌ها بین آنچه هست و آنچه باید باشد را شناسایی کنیم. تحقق دستیابی به دانش قبلی مستلزم مستندسازی آن از سوی افراد با تجربه و موفق در هر کسب‌وکار یا ورود به حوزه کسب‌وکار و قرار گرفتن در کنار این افراد است؛ به عبارتی یکی از فرصت‌های دستیابی به دانش قبلی همان نظام استاد -شاگردی قدیم بود که امروزه به‌دلیل ماهیت آمرانه با چالش مواجه است.
    سرمایه اجتماعی: تاثیر سرمایه اجتماعی در کارآفرینی از این حیث است که افراد مورد اعتماد و دارای سرمایه اجتماعی بالاتر بیشتر در موقعیت شناسایی فرصت‌ها قرار می‌گیرند، البته متاسفانه مقوله سرمایه اجتماعی نیز در کشور ما رو به افول است که این روند بی‌شک درمقوله کارآفرینی نیز تاثیرگذار است.
    صفات شخصیتی و ادراکی کارآفرینانه: برخی ویژگی‌های شخصیتی مثل خلاقیت، نیاز به استقلال و موفقیت و باور فرد به اثرگذاری، عوامل درونی و بیرونی بر زندگی و توانایی و شهامت پذیرش ریسک در کار نیز، در کارآفرینی تاثیرگذار است.
    عوامل محیطی: بی‌شک شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ارزشی کشور نیز بر فرآیند کارآفرینی تاثیرگذار است، البته از یک نگاه می‌توان شرایط محیطی ایران را به‌گونه‌ای دید که مهد فرصت‌هاست. به هر حال وضعیت متغیر و بی‌ثبات اقتصادی و تهدیدهای متعدد خارجی و عوامل طبیعی درایران خود می‌تواند زمینه شناسایی و تشخیص فرصت‌های متفاوتی شود که نتیجه آن خلق ارزش وثروت (کارآفرینی) باشد.
    جست‌وجوی منظم و سیستماتیک و هوشیاری کارآفرینانه: برای تقویت این عامل باید به آموزش و تربیت نیروهای انسانی و کمک به تغییر طرز فکر و نگاه آنها به مسائل پرداخت و توجه سیستم آموزشی و تربیت نیروی انسانی کشور به این مهم تاثیرگذار و موثر خواهد بود.
    با فرض اینکه عوامل موثر بر شناسایی فرصت را شناختیم و حتی فرصتی هم شناسایی شد، حال باید بدانیم که روش بهره‌برداری از فرصت چگونه است. در نتایج تحقیقات محققان و صاحب‌نظران علم کارآفرینی در دنیا، سه روش اساسی بهره‌برداری از فرصت‌ها شناسایی شده است که کارآفرینان بسته به ماهیت فرصت شناسایی شده و سایر عوامل درونی و بیرونی یک یا ترکیبی از این روش‌ها را انتخاب می‌کنند. برای آشنایی با این روش‌ها شرح مختصری در این مقاله ارائه می‌کنم:
    • روش Bricolage: در این روش کارآفرین از منابع مشخص پیرامونی استفاده می‌کند. این روش بیش از دو روش دیگر تحیر و تعجب جامعه و اطرافیان را برمی‌انگیزد زیرا منابع مورد استفاده این دست از کارآفرینان کم‌ارزش و حتی از نظر برخی بی‌ارزش است و کارآفرین با خلاقیت و نوآوری خود این منابع را به احسن تبدیل می‌کرده و از این طریق خلق ارزش و ثروت می‌کند. آنچه کارآفرینان استفاده‌کننده از این روش را در کشور ما متوقف یا با مشکل مواجه می‌کند قوانین دست و پاگیر و دربسیاری موارد تفسیر پیچیده و غلط قوانین از سوی مجریان قانون است.
    • روش Improvisation: برای درک بهتر این روش به ذکر مثال بداهه‌نوازی در موسیقی می‌پردازم. این روش نیز مثل بداهه‌نوازی در موسیقی است، به عبارتی افرادی از این روش استفاده می‌کنند که شناخت و تجربه خوبی از حوزه‌ای دارند که در آن تشخیص فرصت اتفاق می‌افتد، این افراد خبره بلافاصله پس از تشخیص فرصت دست به‌کار می‌شوند و آن‌را اجرا می‌کنند و آنچه در موفقیت به آنها کمک می‌کند شناخت و تجربه آنها از کسب وکار، مشتریان و همچنین سرعت عمل در اجرا است. البته این روش نیز در کشور چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که یکی از دلایل آن می‌تواند کم‌اهمیت شدن سیستم استادـ شاگردی کشور و ضعف در انتقال بین نسلی تجربیات و دانش کسب‌وکار و حاکمیت روش‌های مدیریت سنتی و ثبات‌گرا در کسب‌وکارها باشد.
    • روش Effectuation: در این روش کارآفرین مثل شکارچی عمل می‌کند، به عبارتی منتظر فرصت می‌نشیند. حال ممکن است این فرصت بر اساس تغییرات محیطی ایجاد شود یا فردی دیگر این زمینه را ایجاد کند. تشخیص یا بروز نیازهای جدید در جامعه یا به وجود آمدن تهدید‌های جدید، فرصت‌ها را برای این دسته کارآفرینان فراهم می‌کند. این روش کارآفرینی با توجه به نوع شرایط محیطی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در کشور ما بیشتر کاربرد دارد و چون در بسیاری موارد همراه با رفع نیازی مشهود از جامعه است با مقاومت کمتری در سیستم اداری نیز همراه است. حال برای آنکه بتوانیم به فردی متمایز در محل کار یا زندگی خود تبدیل شویم و در تشخیص و بهره‌برداری از فرصت‌هایی که امروز در پیرامون ما وجود دارند موفق باشیم باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه می‌خوانیم:
    به یک ایده کامل و بدون نقص نیاز ندارید!

    شما معمولا زمانی ایده کسب و کارهای موفق را می‌شنوید که به‌خوبی گسترش و تبلیغ شده‌اند اما واقعیت این است که این ایده‌ها در ابتدا خام و ناقص بوده‌اند. اگر منتظر این هستید که ایده‌ای کامل و بدون نقص به سراغتان بیاید فقط وقت‌تان را تلف می‌کنید. چنین ایده‌ای وجود ندارد. البته این به آن معنی نیست که هر ایده‌ای ارزش دنبال کردن را دارد.
    آینده با علم امروز ساخته می‌شود نه علم فردا !؟

    نوآوری‌ها و محصولات آینده به وسیله ابزارها و تکنولوژی‌هایی که امروز در دست شما هستند ساخته می‌شوند. کاملا در اشتباه هستید اگر فکر می‌کنید یک ابزار و اختراع جدید، فرصتی را برای نوآوری به وجود می‌آورد. بسیاری از مردم منتظر رسیدن یک تکنولوژی جدید هستند تا بتوانند به وسیله آن فرصت‌های کسب و کار جدیدی را به وجود آورند. هر ایده باید در زمان مناسبش اجرایی شود!
    یکی از مهم‌ترین سوالاتی که به عنوان یک کارآفرین باید به آن جواب بدهید این است: آیا الان زمان مناسبی برای پیاده کردن ایده‌تان است؟ ایده‌های فوق‌العاده زیادی وجود دارند که تا رسیدن زمان مناسب نمی‌توانند به یک فرصت کارآفرینانه تبدیل ‌شوند.
    شکست پنجره به فرصت‌های جدید است!

    وقتی در اجرای ایده‌ای شکست خوردید از آن دست نکشید. اتفاقا شکست نشان می‌دهد ایده‌تان ارزش دنبال کردن را دارد. در واقع بهترین فرصت‌ها زمانی شناخته می‌شوند که شما بارها در اجرای ایده شکست بخورید.
    دولت و کارآفرینی

    کارآفرینان افرادی هستند که با استفاده از چارچوب‌های شناختی که از طریق تجربه به دست آورده‌اند به درک ارتباط بین رویدادهای به ظاهر نامرتبط یا روند‌های موجود در جهان می‌پردازند. به عبارت دیگر، آنها با استفاده از چارچوب‌های شناختی و «با مرتبط کردن سرنخ‌ها» بین تغییرات در فناوری، جمعیتی، بازار، سیاست‌های دولت و عوامل دیگر این فرصت‌ها را تحت تصرف خود در می‌آورند. درگیر شدن در فرآیند کارآفرینی مستلزم پذیرش ریسک است و حال اگر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولت در تشدید این ریسک موثر باشد، بی‌شک زمینه‌ساز تقویت احتمال شکست و ایجاد روحیه یأس و ناامیدی در کارآفرین و مانعی در روند شکل‌گیری فرهنگ کارآفرینی در جامعه خواهد بود.
    شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین منبع دانش و ایده‌های جدید هستند. مطالعات نشان داده‌اند که این شبکه‌ها با تعداد فرصت‌های جدیدی که کارآفرین درک می‌کند، مرتبط است. بنابراین وجود شبکه‌های اجتماعی در واقع سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود که نه تنها منجر به شناخت فرصت می‌شود که در مراحل بعدی تعداد زیادی از مشتریان را در دسترس کارآفرین قرار می‌دهد. حال باتوجه به اینکه در زمان فعلی شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌دلیل همخوانی با شرایط زندگی مردم در جوامع امروزی از رشد و جایگاه مناسبی برخوردارند به نظر می‌رسد سیاست‌های دولت در ساماندهی و بهره‌برداری از این شبکه‌ها و تامین زیرساخت‌های مناسب برای بهره‌مندی از آنها تاثیر بسزایی در روند رشد و توسعه کارآفرینی در کشور خواهد داشت.در بسیاری از موارد فرصت شناسایی شده توسط کارآفرینان برای به بهره‌برداری رسیدن نیازمند تطبیق با مقررات حاکم بر جامعه است و این دولت است که باید بتواند ضمن درک اهمیت و جایگاه کارآفرینی در رشد و توسعه همه‌جانبه کشور از سیاست انعطاف‌پذیری در مواجهه با درخواست‌های کارآفرینان استفاده کند. توجه به ماهیت اقتصاد تعاونی و همخوانی آن با ویژگی‌های فعالیت‌های کارآفرینانه و نقش این نوع ازاقتصاد در جمع‌آوری و هدایت منابع خرد مالی جامعه و هدایت آنها به سمت و سوی سرمایه‌گذاری نیز یکی از عواملی است که اگر در سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای دولت لحاظ شود، در رشد و شکوفایی کشور موثر خواهد بود.
    منبع : صفحه اصلی - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی

    مرکز شتابدهی ، سرمایه گذاری و کار آفرینی استارتاپها و ایده ها – MTeam Accelerator | کارآفرینی از حرف تا عمل در ایران - مرکز شتابدهی ، سرمایه گذاری و کار آفرینی استارتاپها و ایده ها - MTeam Accelerator
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    7 ایده درآمدزایی کارآفرینی اینترنتی

    یکی از دغدغه های اغلب افراد برای ورود به دنیای کارآفرینی نداشتن ایده است یا اینکه احساس میکنند ایده هایی که در سر دارند، ایده های موفقی نیستند.راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، نیازمند یک برنامه عجیب و غریب مهندسی شده و بر مبنای آنالیز دقیق فرصتها و ضعف ها نیست.

    7 ایده درآمدزایی کارآفرینی اینترنتی 7 ایده درآمدزایی کارآفرینی اینترنتی

    یکی از دغدغه های اغلب افراد برای ورود به دنیای کارآفرینی نداشتن ایده است یا اینکه احساس میکنند ایده هایی که در سر دارند، ایده های موفقی نیستند.راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، نیازمند یک برنامه عجیب و غریب مهندسی شده و بر مبنای آنالیز دقیق فرصتها و ضعف ها نیست. به بودجه کلان نیازی ندارد و حتمابرای مدیریت آن، نیازمند کسب مدرک فوق لیسانس در رشته های کامپیوتر و فناوری اطالاعات و تجارت الکترونیک نیستید.
    حتی به ایده خیلی بزرگ هم نیاز نیست.کارهای خیلی بزرگ، با ایده های کوچک آغاز شده و با پشتکار و استعداد صاحبان این رافراموش نکردیم که گوگل از گاراژ منزل دو بنیانگذارش آغاز به کار کرد و مایکروسافت واپل هم در ابتدای کار، برنامه نویس معمولی سخت افزارهای مختلف بودند و آمازون هم یک سایت محلی بود که بعدًا جهانی شدند.

    از کوچک شروع کنید، اما بزرگ ببینید.
    اجازه بدهید به اندازه تجربه ای که کسب میکنید از بازار پر رقابت، سود دهی داشته باشید و فرآیند رشد منطقی و متعادل و نه اینکه با موج سینوسی وحشتناک! آن راتجربه کنید.
    این ایده ها، بخشی از دریای بزرگ ایده ها، برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در دنیای دیجیتالی و پر رونق وب است و البته هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد .
    همه چیز به شما و استعداد و پشتکارتان بستگی دارد. نکاتی که در ادامه معرفی شده است،در واقع راه حل هایی کوچک برای طراحی یک پرتال خالق میباشد ان هم با ایده هایی کوچک. ایده هایی که میتواند همه سلیقه ها و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار اینترنتی را تا حدودی پوشش دهد و بستر یک نوآوری در سرزمین دیجیتال را پایه گذاری کند.
    1. راه اندازی یک وبلاگ شخصی در اینترنت


    راه اندازی یک وبلاگ شخصی در اینترنت میتواند قابلیت های فردی و تکنیکی شمارا معرفی کند مثلا اگر طراح کاتالوگ هستید، نوشتن را در هر زمینه ای به کاربران اینترنت معرفی کند. باگذاشتن مطالب جالب و انتشار کارهای قبلی شما در وبلاگ و معرفی وبلاگ به دوستان ودرخواست از آن ها برای قرار دادن لینک وبلاگ در سایت و وبلاگ خود، در جذب مخاطب برای شما خود کمک می کنید..
    هیچ کس یک فرد کاریکاتوریست، خطاط، مترجم،نویسنده، شاعر و متخصص و تکنیسن جوشکاری و طراحی و هنرهای رزمی و موسیقی را از روی چهره و شناسنامه نمیشناسداما یک وبلاگ با تولید محتوای روزانه میتواند قابلیت های فردی و مهارت های شما را به طیف گسترده ای از مخاطبان معرفی کند که این معرفی، یک امتیاز رقابتی در دنیای دیجیتال برای شما محسوب میشود.
    فراموش نکنید که از دنیایی با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال و باسواد صحبت میکنیم.این فرصت را غنیمت شمریدش ارزش! حتی با یک وبلاگ هم میتوان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد و خالق بود و درآمد کسب کرد. نیاز به راه اندازی پرتالی با میلیون ها هزینه و منابع انسانی متخصص نیست.ابزارهای رایگان طراحی و راه اندازی وبلاگ را بررسی کنید و تلاش کنید تا به جرگه جامعه وبلاگ نویسان جهان بپیوندید.

    2. وبسایت شرکتی:


    اگر شرکت دارید و این شرکت در ابتدای راه است، ایرادی ندارد. برای این شرکت کوچک و قابلیت های آن، وب سایتی راه اندازی کنید. بر اساس هزار نکته ای که آموختید، حتی الامکان برای معرفی مطلوب این پرتال به جامعه مخاطبان هدف و غیر هدف، از یک زبان زنده بین المللی نیز برای بارگذاری صفحات آن استفاده ً کنید. بعضا از جاهایی که هیچ گاه در ذهنتان خطور هم نمی کرد پیشنهاداتی دریافت می کنید! این جادوی وب است.
    جادوی وب آن است که صفحات پرتال شما که به خوبی توسط راهکارهای بهینه سازی پرتال در موتورهای جست وجو نمایه شده اند، در نتایج موتورهای جست وجو ظاهر میشود و لینک خور پرتال شما افزایش مییابد.
    لینک خوری بیشتر، یعنی مخاطب بیش تر و مخاطب بیش تر یعنی درآمد بهتر. اکنون شما هستید که بر اساس رازی که در طراحی وب خود استفاده کردید، مخاطب را حفظ کنید. حفظ کردنی همانند روش بکر آمازون.



    3. وبسایت نظردهی:


    وب سایتی راه اندازی کنید تا دیگران بتوانند نظرات خودشان رادرباره موضوعات مختلف و در چارچوب موضوع پرتال شما، به اشتراک بگذارند مانند انجمن های اینترنتی یا شبکه های اجتماعی و مسائلی از این دست. کرالر های فضول موتورهای جست و جو، کاربران زیادی را به سمت وب سایت جدید شما هدایت میکنند و تولید محتوای پرتال شما سبب میشود تا در نتایج موتورهای جست و جوظاهر شوید.

    بستر سازان، فرصت آفرین هستند و فرصت آفرینان، کارآفرینان موفقی در سرزمین دیجیتال میباشند.

    4. ایجاد وبلاگی برای ارزیابی سایت های مشهور
    وبلاگ یا بخشی از سایت خود را به ارزیابی یا مرور برخی از کالا ها و خدمات عرضه شده در سایتهای مشهور اینترنت اختصاص دهید. مثالً کتابهای آمازون یا کتابهای ناشران ایرانی و خارجی را نقد کنید.
    خیلی از سایتها برای این خدمات، به شما پول میدهند. چرا که شما به طور غیر مستقیم برای آنها تبلیغ میکنید و مخاطبان و موتورهای جست وجو را نسبت به کلید واژه ها و محتوایی که تولید میشود، حساس می کنید .این حساسیت زایی، فرصت خوبی برای توسعه کسب و کار هر چند کوچک شما خواهدبود.
    فراموش نکنید که هیچ پرتال موفقی، از روز نخست صد هزار بازدید در روز نداشته است! این روشی است که میتوانید مخاطب کسب کنید و آرام آرام، یک تحلیل گر مهم با مخاطب باجذب آگهی تبلیغاتی را برای خود کسب کنید. شاید همین، مقدمه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مجزا برای شما و دیگران شود.
    5. ایجاد دایرکتوری

    گزارش روزانه فعالیت ها یا تجربه های خود را در زمینه های مختلف در یک دایرکتوری وبی طبقه بندی کنید. شاید این اطلاعات و مدارک مناسب خیلی از کاربران اینترنت باشد که به دنبال آن هستند.هر نیازی، ممعمولا نیازهای دیگر را طلب میکند و با این کار، می توانید مشاور اینترنتی کاربران مراجعه کننده به سایت خود باشید و درآمد زایی کنید. درآمد زایی اینترنتی، سرقفلی و سرمایه های میلیون دلاری نیاز ندارد. کمی تأمل و تفکر بایدت!!!
    مثالً هایی برای دانلود کتاب ها، نشریات، مقالات، تصاویر و خلاصه هر موضوع لینک مهمی که فکر میکنید، خیلی ها به دنبال آن هستند را، بر اساس قانون و حریم خصوصی و کپی رایت، در پرتال خود ارائه کنید تا محفلی باشید برای معرفی پتانسیل های موجود به برخی از کاربران و راهی برای درآمدزایی.
    صدها هزار دایرکتوری در اینترنت، همین رفتار درآمد زایی اینترنتی را در دستور کار دارند. طبقه بندی اطلاعات مختلف در موضوعات گوناگون، کسب و کار اینترنتی موفقی امروزه در وب میباشد. یادتان نرود که یاهو هم، اول، یک دایرکتوری وبی بود بعد تبدیل به 10 غول بزرگ اینترنت شد.



    6. ایجاد سایت گردشگری
    اگر شما یک سایت یا وبلاگ درباره گردشگری راه بیاندازید و فقط به معرفی کتاب در این عرصه مشغول شوید، احتمالا بعد از مدتی، دهها شرکت و موسسه و گردشگری که از داخل و خارج از کشور، با شما برای خدمات مختلف تماس بگیرند بسیار زیاد است. البته به شرطی که در پرتال خود، به طور تخصصی به این موضوع متمرکز شوید و تولید محتوای نوآورانه و اختصاصی داشته باشید. پرتال های فعال در عرصه گردشگری ایران و حتی جهان را نگاه کنید.
    ایده های زیادی میتوانید بگیرید که بر اساس آ ن می توانید پرتالی نوآورانه خلق کنید و نقاط ضعف هایی که مشاهده کرده اید را در این وبگاه جبران کنید و محصولی جدید به بازار بدهید. محصول شما دیجیتالی است اما می تواند بازار هدف خودش را داشته باشد. با سبک و سیاقی که شما دوست دارید.
    مثلا کمتر پرتال گردشگری هست که تصاویر و فیلم های ویدئویی کاربران عادی را درباره مناطق مختلف گردشگری و تاریخی در پرتال خود منتشر کند و کاربران را برای به اشترا ک گذاری این اطلاعات ترغیب و تشویق کند.
    شما میتوانید ازاین فرصت استفاده کنید و در کنارش، تورهای لحظه آخر را به مخاطبان معرفی کنید. از رستوران ها و فروشگاه های شهرهای مقصد گردشگری نیز بخواهید در ازای تبلیغ در پرتال شما، مشتری به آن ها معرفی می کنید که با تخفیف کالا و خدمات آن را خریداری کند.
    این یعنی یک تعامل دو طرفه اثربخش در بستر دیجیتال و راهی برای توسعه کارآفرینی دیجیتالی. خیلی سخت نیست!
    7. پرتال معرفی کننده قابلیت های حرفه ای خود و دوستانتان


    اگر فکر میکنید شما و چند تن از دوستانتان معلمان خوبی برای تدریس دروس دبیرستانی یا حتی دانشگاهی امکان انجام امور تحلیل آماری با نرم افزارهای مختلف و ترجمه برخی ً هستید و بعضا زبان ها به فارسی را دارید، یک پرتال خدمات دهی تخصصی دانشگاهی میتواند در جذب مخاطبان زیادی مؤثر باشد. صدها پرتال پر مخاطب فارسی که در یک دهه اخیر در این عرصه راه اندازی شده است، خود نشان دهنده اهمیت موضوع می باشد.
    یعنی همیشه نباید شما همه فن حریف باشید. بازاری از فرصت های مختلف را در اینترنت ایجاد کنید. حتی اگر 10 صفحه وب باشد! تلاش کنید پرتال خود را بر اساس کلید واژه های خاص، به رتبه های بالا در موتورهای جست وجو برسانید .همین تبلیغ و راهکار کافی خواهد بود تا مشتریان زیادی را برای خود جمع و جور کنید. درآمد زایی با انجمن های اینترنتی تخصصی و موضوعات عمومی، امروزه خیلی رواج یافته است . org.applyabroadالگوی خوبی است!
    ### پایان خبر رسمی
    درباره منتشر کننده:

    گروه تحقیقاتی کرامت با هدف تحقیق جهت تجربه زندگی زیباتر در تمام جنبه‌های مادی و معنوی، هدف گزاری،علم ثروت،موفقیت،قرآن،قانون جذب،قانون عشق و روابط،اعتماد به نفس و فن بیان، توسط استاد احمدرضا کرامت محقق و نویسنده در سال 1379 تأسیس گردید.استاد کرامت رسالت خویش را ترویج باور به وجود یگانه نیروی خیر حاکم بر جهان هستی می‌داند، ایشان معتقد است که تعالیم مطرح شده در کارگاه‌ها باعث رشد و تقویت این باور در مخاطبان، که با استفاده از ایمان به خدای یکتا، توکل به او و درک قوانین حاکم بر جهان هستی می‌توان حاکم بر سرنوشت خود شده و عنان زندگی را در دست گیرد.استاد کرامت مدرس علم ثروت و موفقیت،دوره های زیادی آماده کرده، که با کمک این دوره ها،می توانید پایه و اساس و فونداسیون زندگی تان از اول بصورت اساسی بچینید.
    https://news.akhbarrasmi.com/news/13...6%D8%AA%DB%8C/
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 5 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 43

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش