ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 43
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    ایده‌ کارآفرینی





    چرا تیری بر پشت پیشگامان بازار نشسته است؟
    در طی این مدتی که با کارآفرینان و صاحب‌نظران کارآفرینی در ارتباط بوده‎ایم متوجه یک تصور اشتباه در مورد ایده کارآفرینی شدیم. سعی داریم که در این مقاله به این تصور اشتباه بپردازیم. تجربه نشان داده است که بسیاری این باور اشتباه را در مورد ایده کارآفرینی دارند:
    [box type=”warning” align=”aligncenter” ]«سعی کنید ایده‌ای بزنید که کسی قبلاً سراغش نرفته است و تلاش کنید اولین کسی باشید که وارد یک بازار می‌شود.» [/box]
    احتمالاً شما هم این موضوع را از بسیاری شنیده باشید و حتی ممکن است این نظر را یک ایده کاملاً درست بدانید اما واقعیت کمی تفاوت دارد. با وجود این‌که مزیت‌های پیشگام و اول بودن در یک بازار را نمی‌شود نادیده گرفت اما آیا واقعاً پیشگام بودن آن‌قدرها هم مهم است؟ آیا اولین بودن همیشه یک عامل موثر در موفقیت است؟ آیا ایده کارآفرینی ما باید همیشه بی رقیب باشد؟
    توضیح: این مقاله ستکا در شماره جدید ماهنامه کارآفرین ناب است



    مزیت پیشگام بودن: ایده‌ کارآفرینی بد



    عبارت «مزیت پیشگام بودن» اولین بار توسط استاد مدرسه کسب‌وکار استنفورد دیوید مونتگومری و همکارش مطرح شد. به اعتقاد آن‌ها اولین کسی که وارد یک صنعت خاص می‌شود و یا یک دسته محصول خاص را تولید می‌کند یک مزیت بسیار ویژه خواهد داشت. به‌مرور این ایده که برای پیروزی در یک بازار جدید باید اولین کسی بود که وارد آن بازار می‌شود موضوع غیرقابل مناقشه‌ای در دنیای استارتاپ‌ها شد. تنها مسئله‌اش این بود که این ایده اشتباه است به همین سادگی.
    جالب این‌که نویسندگان آن مقاله ۱۰ سال بعد با نوشتن مقاله‌ای از ادعای خود دست کشیدند. اما کمی دیر شده بود. کسب‌وکارها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره پذیر (VC) فراوانی این ایده را در دستور کار خود قرار داده بودند. اما طولی نکشید که نظر بسیاری درمورد این موضوع تغییر کرد.
    واقعیت این است که در بین پژوهش‌های آکادمیک این حوزه نظریه مورد توافقی وجود ندارد. برخی پژوهش‌ها این مزیت را تایید کرده‌اند و بعضی پژوهش‌ها آن را رد نموده‌اند. در دنیای واقعی نیز اوضاع مشابهی را می‌بینیم. در بین کسب‌وکارهای خارجی مشاهده می‌کنیم که برای مثال سونی از پیشگام بودن خودش در حوزه استریوهای خانگی توانسته استفاده خوبی کند و سهم بازار خوبی را بگیرد. اما از طرف دیگر مثال نقضش را هم می‌بینیم. شرکت زیراکس با وجود این‌که در حوزه ماشین‌های فکس پیشگام بوده است ولی نتوانسته سهم بازار خوبی در این حوزه بگیرد و به نوعی در این دسته محصول شکست خورده است. احتمالاً بعید است خود شما هم از دستگاه فکس زیراکس استفاده کنید. امروزه پاناسونیک در زمینه دستگاه‌های فکس حرف اول را در ایران و حتی دنیا می‌زند.
    اما در بین کسب‌وکارهایی که در داخل کشور خودمان راه‌اندازی شده‌اند نیز این موضوع قابل مشاهده است. احتمالاً شما هم بر روی دستگاه موبایل خود اپلیکیشن بازار را دارید. بازار این امکان را برای شما ایجاد می‌کند تا به دنیایی از اپلیکیشن‌های اندرویدی دسترسی پیدا کنید. کافه بازار یا همان بازار از پیشگام بودن خود حداکثر استفاده را کرده است. با وجود این‌که در حال حاضر بازار چندین رقیب دارد ولی بسیاری حتی اسم آن‌ها را نشنیده‌اند. اما در نقطه مقابل نیز کسب‌وکارهای بسیاری داریم. Anetwork یا همان شبکه تبلیغات که در حوزه تبلیغات کلیکی فعالیت می‌کند اولین شرکتی نبود که وارد این حوزه شد. قبل از شبکه تبلیغات ما چندین وب سایت را داشتیم که ایده‌ی مشابهی را داشتند ولی به هیچ عنوان موفق نبودند. آن سایت‌ها نه تنها نتوانستند از پیشگام بودن خود استفاده کنند بلکه حوزه تبلیغات کلیکی را در آن زمان بدنام کردند. یا در صنعت بانکداری آیا کیفیت بانک‌هایی همانند سامان و پاسارگاد به هیچ عنوان با کیفیت بانک سپه به عنوان اولین بانک ایرانی قابل مقایسه است و یا بسیاری از مثال‌های دیگر در حوزه‌های متفاوت.
    تا به این‌جای بحث متوجه شدیم که «مزیت پیشگام بودن» الزاماً درست نیست و مثال‌های نقض فراوانی را می‌توانیم برای آن برشماریم. البته منظور این نیست که الزاماً پیشگام بودن چیز بدی است. همانگونه که در مثال‌های بالا شاهد نمونه‌های موفق بودیم. اما این پیشنهاد به قطع اشتباه است:
    «برای موفقیت حتماً سراغ ایده‌ای بروید که کسی قبلاً سراغش نرفته است و تلاش کنید اولین کسی باشید که وارد یک بازار می‌شود.»
    در دنیا ابزارهایی برای تشخیص این‌که آیا پیشگام بودن مزیتی در یک حوزه خاص دارد یا نه ارائه گردیده است. این ابزارها به کارآفرینان کمک می‌کنند تا با تحلیل دقیق‌تری به این موضوع توجه نمایند. برای مثال ابزاری که سرعت تغییر بازار و تکنولوژی را معیار تصمیم‌گیری قرار داده است. باز کردن این ابزارها در فرصت این مقاله نمی‌گنجد و امید است در فرصت‌های آتی بتوانیم این موضوع را بیشتر باز کنیم. اما در ادامه می‌خواهیم توجه شما را به یک گزینه دیگر جلب کنیم.


    سریع‌ترین پیرو ایده‌ای بهتر



    در سال ۱۹۹۳ مقاله‌ای توسط آقایان گولدر و تلیس نوشته شد که توصیف بهتری از ماجرا داشت. آن‌ها ۵۰۰ برند در ۵۰ دسته‌بندی محصول را بررسی کردند و متوجه شدند تقریباً نیمی از پیشگامان بازار شکست خورده‌اند. دقت کنید تقریباً ۵۰ درصد از پیشگامان بازار شکست خورده‌اند. احتمالا تعجب کرده باشید. همچنین پژوهش آن‌ها نشان داده است که پیروان سریع موفقیت درازمدت بیشتری داشته‌اند، آن‌ها دیرتر از پیشگامان وارد بازار شده بودند. جدول زیر منظور از پیشگام بودن را شفاف‌تر می‌کند:



    نوآور
    اولین کسی که ایده‌ای را می‌زند یا آن را ثبت می‌کند
    پیشگام محصول
    اولین کسی که از ایده یک محصول می‌سازد
    پیشگام بازار
    اولین کسی که محصول را می‌فروشد
    ۴۷ درصد نرخ شکست
    پیروان سریع
    سریع وارد بازار شده‌اند ولی اولین نبوده‌اند
    ۸ درصد نرخ شکست


    اجازه دهید کمی بیشتر در مورد پیروان سریع صحبت کنیم. پیروان سریع دیرتر از پیشگامان وارد بازار می‌شوند. این شرکت‌ها تمام سعی خود را می‌کنند که با بازخوردی که از فعالیت پیشگامان گرفته‌اند خود را اصلاح کنند و مطابق با نیاز بازار حرکت نمایند. آن‌ها به هیچ عنوان یک تقلیدکننده صرف نیستند بلکه این کسب‌وکارها هزینه کم‌تری برای یادگیری از بازار و مشتریان می‌پردازند و انطباق بیشتری با شرایط محیط خود دارند و خیلی سریع در بازار جا می‌افتند. به این ایده فکر کنید. بهتر نیست به جای این‌که صرفاً به اولین بودن فکر کنیم سعی کنیم یک پیرو سریع باشیم.


    مسابقه‌ای برای اولین شکست‌خورده بودن



    واقعیت این است که مزیت پیشگام بودن (یعنی اولین کسی که محصولش بر روی قفسه‌ها قرار می‌گیرد و یا در رسانه‌ها مطرح می‌شود) الزاماً صحت ندارد و مسابقه برای پیشگام بودن در یک بازار جدید می‌تواند مخرب باشد. بنابراین استارتاپ‌هایی که شعارشان این است: «ما باید اولین در بازار باشیم» عموماً اشتباه می‌کنند. استارتاپ‌ها بایستی به این توجه کنند که دومین، سومین یا حتی دهمین کسی که وارد بازار می‌شود و سراغ یک ایده کارآفرینی می رود می‌تواند سودده یا حتی یک بازیگر اصلی شود.


    دو مثال از پیروان سریع: فورد در مقابل جنرال موتورز، overture در مقابل گوگل



    برای مثال فورد اولین شرکتی بود که تولید انبوه خودرو را با موفقیت در آمریکا انجام داد. در سال ۱۹۲۱ فورد ۹۰۰۰۰۰ خودروی مدل Ts را فروخت درحالی‌که در آن سال جنرال موتورز تنها توانست ۶۱۰۰۰ خودروی مدل Chevys خود را بفروشد یعنی ۶۰ درصد سهم بازار در برابر ۶ درصد. در ۱۰ سال بعدی درحالی‌که فورد بر روی استراتژی کاهش قیمت تمرکز داشت جنرال موتورز یک خط تولید متمایز که قابلیت تولید خودروهای متنوع را داشت ایجاد کرد. در سال ۱۹۳۱ جنرال موتورز ۳۱% سهم بازار را داشت درحالی‌که فورد در آن زمان ۲۸% سهم بازار را دارا بود. فقط برای اینکه متوجه شوید که بازار هیچ‌گاه بدون تغییر نمی‌ماند بد نیست بدانید تویوتا شرکتی که اولین خودرویش را که برای بازار آمریکا طراحی شده بود در سال ۱۹۶۴ تولید کرد جنرال موتورز را در بازار آمریکا کنار گذاشته است. مهم اولین بودن در بازار نیست بلکه مسئله شناخت نوع بازاریست که شرکت شما در آن وارد شده است.
    اجازه دهید یک مثال دیگر برای شما ارائه کنیم. نظرتان راجع به overture چیست؟ احتمالاً حتی اسمش را هم نشنیده باشید. در سال ۱۹۹۸ Goto.com یک استارتاپ کوچک بود (این استارتاپ بعداً به overture تغییر نام داد و در حال حاضر جزئی از یاهو می‌باشد.) این استارتاپ یک موتور جستجوی پرداخت به ازای هر کلیک و یک سیستم تبلیغاتی بود. نسخه دموی این استارتاپ در همایش Ted به نمایش گذاشته شد.
    گوگل نسخه سیستم تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک خود را در اکتبر ۲۰۰۰ روانه بازار کرد. همان‌گونه که می‌دانید نام این سیستم ادوردز بود و به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌داد که یک تبلیغات متنی برای نمایش بر روی موتور جستجوی گوگل ایجاد کنند.
    گوگل یک شرکت ۲۵ میلیارد دلاریست که اکثر درآمدش از ادوردز به دست می‌آید اما Overture توسط یاهو به قیمت ۶/۱ میلیارد دلار خریداری شد. اعداد را با هم مقایسه کنید.


    کشف مشتری و اعتبارسنجی ضمنی پیروان سریع



    چرا پیروان سریع اغلب پیروز می‌شوند؟ خیلی ساده است. پیشگامان بازار بدون درک کامل مسائل مشتری یا ویژگی‌هایی از محصول که مسائل مشتری را حل می‌کند روانه بازار می‌شوند. آن‌ها حدسیاتی در مورد مدل کسب‌وکار خود دارند و براساس آن‌ حدسیات اقدام به تبلیغات پرسروصدا و تهاجمی می‌کنند و به‌سرعت پول خرج می‌کنند. اما در مقابل پیروان سریع پا روی یک جای محکم می‌گذارند. آن‌ها حدسیات و فرضیات معتبری دارند چون رفتار پیشگامان را با دقت بررسی کرده‌اند. پس اگر می خواهید اقدام به راه اندازی کسب وکار کنید توجه کنید که اتفاقا اولین نبودن در یک بازار مزیت هایی نیز دارد.
    امیدواریم مقاله مفیدی بوده باشد. در همین زمینه دوره آنلاین راه اندازی کسب وکار موفق را به شما پیشنهاد می کنیم. این دوره آنلاین که توسط استیو بلنک استاد برجسته دانشگاه استنفورد تدریس شده و ستکا آن را زیرنویس کرده چک لیستی از مواردی که یک استارتاپ باید در اول کسب وکارش به آن ها دقت کند را معرفی می نماید.


    ایده کارآفرینی
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان درونگرا




    در این نوشتار با ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان درونگرا آشنا می شوید که می تواند راهگشای کسب و کار شما یا دوستان تان باشد. قبل از هرچیز باید ببینید که آیا شما یک درونگرا هستید یا نه!

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بازده ، اگر دوست دارید به تنهایی کار کنید و گاهی اوقات از این‌که دور و برتان دائما پر از آدم باشد، احساس درماندگی می‌کنید، باید بگوییم که به احتمال زیاد یک درونگرا هستید. ولی فرصت‌های کسب و کار‌ی فراوانی برای آن‌ دسته از کارآفرینانی وجود دارد که از سپری کردن زمان در تنهایی لذت می‌برند. در ادامه به ایده‌های کسب و کار‌ی بالقوه‌ای برای درونگراها اشاره می‌کنیم.
    ۱. وبلاگ‌نویسی برای بازارهای خاص وبلاگ‌نویسی، بدون آن‌که حتی لازم باشد مبل راحتی‌تان را ترک کنید، فرصت به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تخصص‌های‌تان را به صورت کتبی برای‌تان فراهم می‌کند.
    ۲. توسعه‌دهنده‌ی برنامه گوشی همراه محبوبیت برنامه‌های گوشی همراه دائما در حال افزایش است. بنابراین اگه بتوانید این برنامه‌ها را توسعه دهید، می‌توانید یک برنامه برای خودتان ایجاد کنید و آن را در بازار بفروشید یا حتی خدماتی را به کسب و کار‌های دیگر ارائه کنید.
    ۳. طراحی وب طراحی وب نیز از جمله مشاغل سودآوری است که می‌توانید عمدتا به تنهایی آن را انجام دهید و گاهی اوقات به آسانی از طریق رایانامه (ایمیل) یا اسکایپ با مشتریان‌تان گفت‌وگو کنید.
    ۴. طراحی گرافیک هم‌چنین می‌توانید استعدادهای خود را به صورت طراحی اشکال گرافیکی نظیر لوگوها یا دیگر عناصر مربوط به برندسازی با دیگران به اشتراک بگذارید.
    ۵. نظافتچی خانه اگر ترجیح می‌دهید برای کسب و کار، کاری را انجام دهید که کم‌تر با فناوری سر و کار داشته باشد، می‌توانید به ساکنان محله‌تان خدمات نظافت خانه ارائه کنید.
    ۶. فروش اینترنتی صنایع دستی اگر به تولید اقلام صنایع دستی علاقه دارید، می‌توانید مهارت‌های تولید این جور کالاها را در خارج از خانه یاد بگیرید، و به راحتی پس از یادگیری و تولید، آنها را به صورت اینترنتی در فروشگاه‌های مخصوص به فروش برسانید.
    ۷. ایجادکننده‌ی دوره‌های آموزشی برخط (آنلاین) برای آن‌که بتوانید تخصص‌تان را با دنیا به اشتراک بگذارید، نیاز نیست برونگرا باشید. ایجاد دوره‌های آموزشی که دیگران بتوانند به شکل خودآموز از آنها استفاده کنند، یک راه خوب درآمدزایی برای افراد درونگرا است.
    ۸. بیرون بردن سگ‌ها می‌توانید با راه‌اندازی کسب و کار مربوط به بیرون و گردش بردن سگ‌های دیگران، به جای وقت‌گذرانی با انسان، سگ‌ها را همراهی کنید و پول در بیاورید.
    ۹. عکاسی از حیوانات خانگی اگر عاشق عکاسی هستید ولی نمی‌خواهید دائما از رویدادهای بزرگ و پر از جمعیت عکاسی کنید، در عوض می‌توانید به مشتریانی خدمات ارائه کنید که می‌خواهند عکس‌های هنری از حیوانات خانگی‌شان داشته باشند.
    ۱۰. مشاور فناوری اطلاعات کارآفرینانی که اطلاعات خوبی در زمینه‌ی فناوری دارند، می‌توانند تخصص‌شان را به عنوان یک مشاور فناوری اطلاعات به دیگران ارائه کنند؛ به این صورت که کسب و کار‌ها یا افراد بتوانند برای حل مشکلات فناوری یا مطرح کردن پرسش‌های‌شان با آنها تماس بگیرند.
    ۱۱. مشاور رسانه‌های اجتماعی مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی نیازمند تعامل زیاد با آدم‌های مختلف است، ولی به صورت برخط (آنلاین). بنابراین، می‌توانید به آسانی و بدون خروج از خانه یا محل کار، خدمات خود را به عنوان یک مشاور رسانه‌های اجتماعی به کسب و کار‌های مختلف ارائه کنید.
    ۱۲. توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای رایانه‌ای اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که به شدت در حوزه‌ی فناوری ماهرند، می‌توانید به عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی آزاد نرم‌افزار کسب و کار‌ی راه بیندازید یا حتی نرم‌افزارهای مخصوص به خودتان را تولید و در بازار عرضه نمایید.
    ۱۳. طراح الگوهای خیاطی اگر در طراحی الگوهای خیاطی، کارآفرین ماهری هستید، می‌توانید طرح‌های‌تان را در زمینه‌ی خیاطی یا بافندگی به صورت چاپ شده یا برخط (آنلاین) به فروش برسانید.
    ۱۴. سردبیر آنلاین اگر دارای مهارت‌های ارتباطی قوی هستید، ولی ترجیح می‌دهید دورکاری کنید یا بیش‌تر به صورت برخط (آنلاین) با دیگران در ارتباط باشید، می‌توانید به عنوان یک سردبیر برای وبلاگ‌ها یا نشریات برخط (آنلاین) خدمات ارائه دهید.
    ۱۵. نویسنده‌ی کتاب‌های الکترونیکی اگر ایده‌ای برای نوشتن یک کتاب در سر دارید، می‌توانید آن را بنویسید و از طریق جایگاه‌هایی نظیر آمازون آن را منتشر کنید.
    ۱۶. خراطی خراطی از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید عمدتا آن را در تنهایی انجام داد. البته می‌توانید اقلام تولید‌ی‌تان را به صورت برخط (آنلاین) یا در فروشگاه‌ها به فروش برسانید.
    ۱۷. باغبانی اگر از کار در فضای باز لذت می‌برید، می‌توانید کسب و کار باغبانی راه بیندازید و به کاشت و نگهداری از گیاهان خانه‌ها یا کسب و کار‌های محلی بپردازید.
    ۱۸. مترجم اگر به چند زبان مسلط هستید، می‌توانید خدمات ترجمه‌ی متونی نظیر کتاب یا سخنرانی‌ها را بر عهده بگیرید.
    ۱۹. خدمات پیک و حمل‌ونقل برخی افراد برای انجام برخی کارهای روزانه نظیر خرید از سوپرمارکت یا فرستادن لباس به خشک‌شویی یا کارهای دیگر به خدمات پیک و حمل‌ونقل نیاز دارند. ۲۰. حسابدار اگر در امور مالی مهارت دارید، می‌توانید به عنوان یک حسابدار برای کسب و کار‌ها یا سازمان‌های مختلف به کار مشغول شوید و بیش‌تر این کارها را از خانه یا محل کار شخصی‌تان انجام دهید.
    ۲۱. انجام تغییرات در لباس آن‌هایی که در زمینه‌ی نخ و سوزن سررشته دارند، می‌توانند سفارش‌های مشتریان را مثلا برای بلند یا کوتاه کردن لباس و غیره، در خانه یا در یک مغازه‌ی کوچک بپذیرند.
    ۲۲. دستیار مجازی می‌توانید از راه دور به عنوان یک دستیار مجازی، کارها و وظایف مختلفی را برای کسب و کارهای مختلف انجام دهید.
    ۲۳. طراحی تی‌شرت اگر ایده‌های خلاقانه‌ای برای طراحی روی تی‌شرت‌ها یا محصولات مشابه دارید، می‌توانید آنها را به صورت برخط (آنلاین) یا در وب‌گاه‌های مخصوص نظیر CafePress و Society۶ بفروشید.
    ۲۴. پیمانکار ساختمانی برای راه‌اندازی کسب و کار به عنوان پیمانکار ساختمانی باید یک گروه داشته باشید و آن‌ را رهبری کنید. با این حال، این کار وظایف زیادی هم دارد که می‌توانید آنها را به تنهایی انجام دهید.
    ۲۵. نوشتن رزومه می‌توانید برای کمک به کسانی که به دنبال کار می‌گردند، خدماتی را ارائه دهید؛ به این صورت که برای‌شان رزومه و سابقه‌ی کاری طراحی کنید.
    ۲۶. تعمیرکار ساعت تعمیر ساعت هنری است که نیازمند دقت و توجه زیاد است، و عمدتا باید در تنهایی انجام شود.
    ۲۷. مراقبت از چمن برای کسانی که از سپری کردن زمان در فضای آزاد لذت می‌برند، کاشت و کوتاه کردن چمن کار خوب و لذت‌بخشی است و فقط باید هر هفته یا در هر زمان مشخصی به خانه‌ یا محل مورد نظر مشتریان بروید و در تنهایی کارتان را شروع کنید.
    ۲۸. تولید گل و گیاه اگر یک قطعه زمین و زمان کافی دارید، می‌توانید در آن گل و گیاه پرورش دهید و در فروشگاه‌ها یا به صورت برخط (آنلاین) به فروش برسانید.
    ۲۹. تعمیرکار دوچرخه آن‌هایی که در مورد تعمیر دوچرخه مهارت دارند، می‌توانند مهارت‌های‌شان را در اختیار اهل محل قرار دهند؛ فقط لازم است دوچرخه‌شان را بگذارند و بروند، و فقط در زمان تحویل به محل کارتان مراجعه کنند.
    ۳۰. تعمیرکار خودرو و اگر کار با خودرو را ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک تعمیرگاه راه بیندازید؛ اگر به تنهایی قادر به انجام همه‌ی کارها نبودید، می‌توانید یکی دو نفر را نیز استخدام کنید. ۳۱. نظافت استخر نظافت استخر به ویژه در مناطق گرمسیر، ایده‌ی کسب و کار‌ی است که به صورت بالقوه پردرآمد است و می‌توانید عمدتا آن را به تنهایی انجام دهید. ۳۲. نگهداری از خانه می‌توانید به اهالی محل‌تان خدماتی را از قبیل نگهداری از خانه یا حیوانات خانگی ارائه دهید.
    ۳۳. شستشوی خودرو شستشوی بیرون و توشویی خودرو از دیگر خدماتی است که می‌توانید به تنهایی یا با کمک یکی دو نفر دیگر به اهالی محل‌تان ارائه دهید. ۳۴. خدمات بازیافت برخی افراد برای خارج کردن برخی اقلام از خانه‌شان که قابل بازیافت هستند، نیاز به کمک دارند. می‌توانید اقلامی نظیر وسایل الکترونیکی را از خانه‌ها جمع‌آوری کنید و به مراکز بازیافت تحویل دهید.
    ۳۵. شستشوی پنجره هم‌چنین می‌توانید خدمات شستشوی پنجره‌ی خانه‌ها یا کسب و کار‌ها و انواع ساختما‌ن‌های محل‌تان را به عهده بگیرید. ۳۶. ترمیم عکس‌های قدیمی می‌توانید مشتریانی برای خود جذب کنید که می‌خواهند عکس‌های قدیمی‌شان را ترمیم کنند. این قبیل مشتریان حتی می‌توانند عکس‌های‌شان را از طریق اینترنت برای‌تان ارسال کنند و شما نیز در خانه یا محل کارتان آنها را ترمیم کنید.
    ۳۷. گل‌آرایی اگر خوش‌سلیقه هستید و از کار با گل و گیاه لذت می‌برید، می‌توانید کسب و کار گل‌آرایی راه بیندازید و بیش‌تر وقت‌تان را صرف گل‌آرایی برای مشتریان و رویدادهای خاص کنید. ۳۸. خدمات لباس‌شویی و خشک‌شویی لباس‌شویی از جمله کارهای روزانه است که برخی آدم‌ها وقتی برای انجام آن ندارند. از این رو، می‌توانید کسب و کار‌ی راه بیندازید و این خدمات را به اهالی محل‌تان ارائه دهید.
    ۳۹. ماساژور اگر مهارت‌های کافی درباره‌ی ماساژدرمانی دارید، می‌توانید این خدمات را به مشتریان ارائه دهید و در یک محیط آرام و ساکت به کار مشغول شوید.
    ۴۰. تصویرگر آن دسته از کارآفرینانی که هنرمند نیز هستند، می‌توانند خدمات نقاشی و تصویرگری را به مشتریان، کسب و کار‌ها، و حتی نویسندگان و افراد دیگری ارائه دهند که به طرح‌های تصویری نیاز دارند.
    ۴۱. کیک‌پز و نانوا هم‌چنین می‌توانید کسب و کار‌ی راه بیندازید و در آن کیک‌ها و نان‌های‌تان را برای مهمانی‌ها و رویدادها آماده کنید. ۴۲. بازاریابی وابسته وبلاگ‌نویس‌ها، افراد حرفه‌ای در رسانه‌های اجتماعی یا کسانی که دارای وب‌گاه‌های محبوب هستند می‌توانند کسب و کاری‌ جانبی راه بیندازند و در وب‌گاه‌ها و وبلاگ‌های‌شان تبلیغات بپذیرند و در ازای فروش اجناس، آنها نیز به سود برسند.
    ۴۳. فروش مجدد اقلامی که به صورت برخط (آنلاین) خریداری شده‌اند اگر دائما در وب‌گاهی تجاری مثل eBay جست‌وجو می‌کنید، می‌توانید واقعا برای خودتان کسب و کار‌ی راه بیندازید و اقلام را بخرید و دوباره بفروشید.
    ۴۴. نقاشی ساختمان آن‌هایی که عاشق نقاشی‌اند و می‌خواهند کارهای بزرگ انجام دهند، می‌توانند خدمات نقاشی ساختمان را به اهالی محل ارائه دهند.
    ۴۵. تعمیرات گوشی گوشی‌های مردم مدام از دست‌شان می‌افتند و خراب می‌شوند. بنابراین، می‌توانید کسب و کار‌ی راه بیندازید و تا حد ممکن گوشی‌های این قبیل افراد را تعمیر کنید. ۴۶. نمونه‌خوان (مصحح) می‌توانید به نویسندگان، وبلاگ‌نویسان، و یا افراد دیگری در کسب و کار‌های دیگر این‌گونه خدمات را ارائه دهید و نوشته‌های‌شان را از لحاظ املایی و دستوری بررسی کنید.
    ۴۷. گلدوزی اگر در گلدوزی و قلاب‌بافی مهارت دارید، می‌توانید برای خود مشتریانی جمع کنید؛ به این شکل که لباس‌ها یا پارچه‌های‌شان را تحویل بگیرید و برای‌شان گلدوزی کنید و هزینه‌ی آن را دریافت کنید
    ۴۸. پارو کردن برف در فصل زمستان می‌توانید از اهالی محل دستمزد بگیرید و در عوض برف‌های پشت‌بام یا جلوی خانه‌شان را پارو کنید.
    ۴۹. جوشکاری هم‌چنین می‌توانید به ساختمان‌سازها یا پیمان‌کارها خدمات جوشکاری ارائه دهید؛ کار پر سر و صدایی است ولی این کار را می‌توانید در تنهایی انجام دهید.
    ۵۰. مشاور سئو (بهینه‌سازی موتور جست‌وجو) سئو یکی از جنبه‌های مهم بازاریابی در کسب و کار‌های برخط (آنلاین) است. می‌توانید با شرکت‌های مختلف قرارداد ببندید و وضعیت وب‌گاه‌ها و محتوای‌شان را بهبود ببخشید تا جایگاه بهتری در نتایج جست‌وجو داشتند باشند.

    ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان درونگرا
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    پنج گزینه برای کارآفرینی با کمترین سرمایه اولیه

    منابع مالی محدود و نداشتن سرمایه‌ی اولیه زیاد، موانعی مشترک در بین بسیاری از علاقمندان به کسب و کار است؛ اما این محدودیت بدین معنی نیست که برای شروع کارآفرینی گزینه‌های دیگری وجود ندارد! اگر شما ترکیبی مناسب از مهارت، اخلاق و دانش بازاریابی داشته باشید، شروع کسب و کار با پول بسیار کم نیز امکان‌پذیر است.

    به عقیده‌ی کریس گی‌یبو (Chris Guillebeau) نویسنده‌ی کتاب استارتاپ ۱۰۰ دلاری، برای موفق شدن در یک پروژه‌ی کسب و کار، به‌خصوص پروژه‌ای که برای راه‌اندازی آن ذوق و شوق دارید، فکر کردن دقیق به آن دسته از مهارت‌هایتان که می‌تواند برای حل مشکلی از دیگران مفید باشند، به‌ویژه فکرکردن برای یافتن راهی جهت ترکیب آن مهارت‌ها، اهمیت زیادی دارد.
    اگر به کارآفرینی علاقمندید و برای شروع کسب و کار شخصی خود ذوق و شوق دارید ولی نگران نداشتن پول کافی برای شروع هستید، این پنج گزینه را مدّ نظر قراردهید:
    ۱. چیزی بسازید.
    اگر در ساختن عروسک، مجسمه، لوازم دکوری، اپلیکیشن و هر چیز دیگری مهارت دارید گزینه‌ی اول شما برای کارآفرینی استفاده از این مهارت‌تان است. بله، ساختن هر چیزی هزینه‌های اولیه‌ای دربرخواهدداشت، اما معمولاً این هزینه‌های آن‌قدر هنگفت نیست که نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی آن‌چنانی داشته‌باشد. از طرفی، چون برای ساختن این‌گونه محصولات یا خدمات نیاز به اجازه‌ی دفتر کار ندارید، هزینه‌ی فرآیند تولید خیلی زیاد نخواهدشد و در نتیجه بخش زیادی از درآمد شما از فروش این محصولات سود خالص خواهدبود. تصمیم اینکه چه چیزی بسازید بر عهده‌ی خودتان است، اما برای فروش محصولات گزینه‌های زیادی در اختیار دارید.

    اگر تمایل به فروش فیزیکی محصولات داشته باشید می‌توانید به سراغ مغازه‌ها و فروشگاه‌های محله یا شهر خود بروید و یا مستقیماً به آن‌ها بفروشید یا قفسه‌ای از آن فروشگاه را اجاره کنید و محصولات خود را در آن قراردهید و یا محصولات خود را در فروشگاه‌ها عرضه کنید و درصد مشخصی از فروش محصولات را به صاحب فروشگاه بدهید. به لطف اینترنت این روزها فروش محصولات راحت‌تر از قبل شده و می‌توانید محصولات تولیدی خود را به‌صورت آنلاین نیز در معرض دید مشتریان قراردهید. مکان‌های زیادی برای فروش آنلاین کالای دست‌ساز شما وجود دارد:
    بسیاری از صاحبان کسب و کار محصولات خود را در سکوهای مختلفی برای فروش می‌گذارند تا به بهترین شکل در معرض دید قرار بگیرند. مهم این است که حواستان به به روز بودن انبار در سایتهای مختلف باشد. اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی روشهای فروش محصولات دست ساز بدانید این پست Lifehacker را چک کنید.
    ۲. واسطه‌گری در فروش یک کالا یا خدمات
    اگر به هر دلیل قصد ساختن چیزی را ندارید، می‌توانید واسطه‌ی فروش کالا یا خدمات دیگران باشید و از این راه کسب درآمد کنید. بسیاری از صاحبان کسب و کار با دوباره‌فروشی (واسطه‌گری) محصولاتی که قبلاً توسط شخص یا کمپانی دیگری ساخته شده‌اند، کسب و کارهای بزرگی زاه‌اندازی کرده‌اند. اینکار می‌تواند از راه‌ها و کانالهای مختلف انجام شود:
    - دراپ‌شیپینگ (Drop shipping)
    دراپ شیپینگ یکی از روش‌های خرده‌فروشی و از تکنیک‌های مدیریت زنجیره‌ی ارزش است که در آن شخص یا کمپانی خرده‌فروش بدون انبارکردن محصولات (و به‌طور کل بدون داشتن انبار) سفارش را از مشتری گرفته و برای تولیدکننده یا عمده‌فروش ارسال می‌کند و از این طریق کالا را یک‌راست از انبار دیگران برای مشتری ارسال می‌کند.
    اگر به این روش علاقه دارید، یک فروشگاه آنلاین درست کنید (قالب‌های آماده‌ی وبسایت‌های اینترنتی این‌گونه فروشگاه‌ها با هزینه‌های مناسبی قابل دسترس است.) و با شرکت‌هایی که خدمات دراپ شیپینگ به‌خصوص امور مربوط به پذیرش سفارش را برای شما انجام می‌دهند شریک شوید. به‌عنوان مثال، Shopify که یک بستر تجارت الکترونیک آنلاین است، راهنمای خوبی برای دراپ‌شیپینگ دارد.
    - فروشگاه‌های ارزان قیمت و حراج‌های گاراژی
    اگر از آن دسته‌ از افراد تیزبین باشید و احیاناً اهل خرید و فروش اجناس دست‌دوم باشید می‌دانید که این‌جور اجناس را کجا می‌توانید پیداکنید. می‌توانید در فروشگاه‌های دست دوم فروشی، آنتیک فروشی‌ها، بازارهای دست‌دوم فروشی و حراج‌های خانگی محصولات جالبی را پیدا کنید و آنها را با بهایی بیشتر از آنچه خریده‌اید در فروشگاه اینترنتی خود به‌صورت آنلاین بفروشید. یک مثال موفق اینکار صوفیا آموروسو، مؤسس Nasty Gal است. آموروسو شروع به خرید و بازفروش لباس‌های قدیمی و خاص در eBay کرد، و شرکتش تا حدی رشد کرد که در سال ۲۰۱۱ بیست و چهار میلیون دلار درآمد داشت و بیش از ۲۰۰ کارمند استخدام کرد. کتاب او "دختررئیس"، نگاهی الهام‌بخش به شروع کار او دارد.
    ۳. خدمات بفروشید.
    یک راه دیگر برای شروع کسب و کار و کارآفرینی با حداقل سرمایه‌، فروش خدمات به جای یک محصول فیزیکی است. تنوع خدماتی که می‌توانید ارائه دهید به پیش‌زمینه، مهارت‌ها و علایق شما بستگی دارد.
    بعضی خدمات مستلزم مدارج تحصیلی بالا هستند، مثل حسابداری، و برخی دیگر تنها دانشی ابتدایی برای انجام کار لازم دارند (مثل مراقبت از کودکان در منزل، چمن‌زنی، رانندگی و ...).
    اگر تصمیم گرفتید از طریق استفاده از مهارت‌های شخصی خود از راه فروش خدمات کارآفرینی کنید، یکی از مهم‌ترین مسائل، تهیه یک برنامه‌ی برای ساخت و تقویت نام تجاری شماست. باید مطمئن شوید اسم شما و نام تجاری کسب و کارتان در مقابل دیدگان مشتریان بالقوه‌ی شما قرار می‌گیرد. از شبکه‌های اجتماعی و روش‌های کم‌هزینه‌ی دیگر برای تقویت نام تجاری خود استفاده کنید.

    داشتن وبسایت راهی مفید برای نشان دادن نمونه‌ کارهای شما به مشتریان و حتی سرمایه‌گذاران است. تجارب و سوابق خود را لیست کنید، و درباره‌ی صنعت یا حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید وبلاگ‌نویسی را آغاز کنید تا به مرور بازدیدکننده جلب کنید.
    ۴. معاملات کالا به کالا، خدمات با خدمات!
    برای کارآفرینان جوانی که با کمترین سرمایه کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کنند استفاده از تمامی منابع موجود مهم است. اگر توانایی انجام خدماتی را برای سایر کسب و کارهای نوپا و کوچک دیگر دارید و آن‌ها نیز می‌توانند گوشه‌ای از نیازهای شما را برآورده کنند، حتماً به سراغ آن‌ها بروید و پیشنهاد همکاری دهید. شاید به این راحتی پاسخ مثبت دریافت نکنید، ولی چیزی را از دست نخواهیدداد. از مهارت‌های خود برای کمک به دیگران استفاده کنید و مطمئن باشید نتیجه‌ای که می‌خواهید را به‌دست خواهیدآورد.

    اگر کالا یا قطعاتی دارید که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و جزو وسایل بی‌مصرف شماست، از کامپیوتر قدیمی گرفته تا قطعات الکترونیکی و ...، افرادی هستند که به آن‌ها نیازمندند. از تمامی منابع خود استفاده کنید.
    ۵. از خدمات کم هزینه استفاده کنید.
    در تمامی مراحل کارآفرینی، از آغاز تا مرحله رشد و توسعه، در کنار روش‌های اثربخش و البته گران‌قیمت، ابزارها و روش‌های کم‌هزینه نیز وجوددارد. کافی است خلاق باشید و بابرنامه.
    از طریق ابزارها و بسایت‌های متعددی در اینترنت می‌توانید وبسایتی کم‌هزینه طراحی کنید و بدون پرداخت هزاران دلار به طراحان، سیستم خرید و فروش آنلاین ایجاد کنید.
    شبکه‌های اجتماعی ابزاری ارزان قیمت است که به شما این امکان را می‌دهد که با میلیون‌ها کاربر در ارتباط بشوید. از عکس‌ها، نوشته‌ها و ویدئوهای خلاقانه و پرطرفدار استفاده کنید، محتوای مناسب خلق کنید و برای خود نام و نشان معتبر ایجاد کنید.
    شروع کسب و کار مستلزم ابتکار و شوق و ذوق برای ایده‌ای‌ست که در سر دارید. وقتی کاری که از انجامش لذت می‌برید را پیدا کنید، احتمال یافتن راهی که همه چیز را درست و مرتب کند بیشتر می‌شود. پس اگر به کارآفرینی علاقمندید یک ایده‌ی مناسب برای شروع کار پیداکنید. ایده‌ای که مشکلی از مشتریان را برطرف کند. ایده‌ای که شما را به هیجان بیاورد! کارآفرینی از آنجا آغاز می‌شود.

    منبع: Entrepreneur | ترجمه: روزآفرین
    http://roozafarin.com/%D9%BE%D9%86%D...84%DB%8C%D9%87
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    راه اندازی کسب و کار جدید و خلاقانه

    با یک ایده دیگه خدمت کاربرای محترم سایت جاب ایده هستیم و میخوایم با راه اندازی کسب و کار جدید یه خدمت جدید رو تو جامعه ایجاد کرده و کارآفرینی بکنیم.البته نمونه خارجی این سیستم وجود داره ولی تو ایران تا به حال اجرا نشده یا حداقل ما ندیدیم.
    احتمالا خیلی هاتون با سایت دیوار یا شیپور آشنا هستید و شاید پیش اومده که کالایی رو هم از طریق این سایت ها خرید کرده باشید.خدمت اونایی که با سایت های ذکر شده آشنا نیستن باید عرض کنم که کار این سایت ها ارائه خدمات نیازمندی های آنلاین به کاربرا هست و نقش یه جور واسطه رو دارن که خریدار و فروشنده رو به هم وصل میکنه.مثلا کسی که گوشی کارکرده داره و قصد داره اونو بفروشه تو این سایت ها آگهی میده و کاربری هم که قصد خرید این گوشی رو داره با استفاده از ایمیل یا شماره تلفن فروشنده که تو آگهی هست با ایشون تماس میگیره و درصورت توافق قرار حضوری میذارن و معامله رو انجام میدن.
    سایتهای نیازمندی آنلاین علاوه بر مزایایی که دارن معایبی هم دارن که چند نمونه اش رو ذکر میکنم

    • مشکل اول بحث اعتماد هست.معمولا خیلی از کاربرای این سایتها به فروشنده ها اعتماد نمیکنن و احتمال اینکه کالای خریداری شده کیفیت و شرایطی که فروشنده ادعا میکنه رو نداشته باشه هست.مثلا موردی پیش اومده که کاربری لپتاپ چند میلیونی رو خریده و بعد از یک هفته متوجه شده که برخلاف ادعای فروشنده ، یکی از قطعه های لپتاپ سوخته و تعمیر شده.حالا بیا فروشنده رو پیدا کن
    • مشکل بعدی مشارکت کم بانوان تو این سایت ها هست که به دلایلی نمیتونن قرار حضوری بذارن(حالا به عنوان خریدار یا فروشنده).
    • سوء استفاده افراد از شماره تلفن هایی که کاربرها تو آگهی میذارن و عملا تو دید همه هست.مخصوصا برای بانوان این مزاحمت ها بیشتره و حتی فایل های صوتی برخی از این مزاحمت ها هم تو اینترنت پخش شده که واقعا جای تاسف داره!
    • نداشتن سازوکار پرداخت و خرید های آنلاین که به علت ماهیت این سایت ها امکانش نیست.مثلا فرض کنید من از یه کتابی تو سایت دیوار خوشم اومده و دوست دارم خرید آنلاین رو بزنم و کتاب رو تو محل کار یا خونه تحویل بگیرم که این امکان تو این سایت ها وجود نداره
    • و…

    راه اندازی کسب و کار جدید با رفع معایب ذکر شده

    خب ما میخوایم کسب و کاری رو راه اندازی کنیم که معایب ذکر شده رو پوشش بده و یه خدمت متمایز رو ارائه کنه. حیطه کار شما در ابتدا شهر خودتون هست.شما یک واسط بین خریدار و فروشنده هستید و به هر دو طرف این اعتماد رو میدید که معامله کاملا قانونی و قابل پیگیری انجام میشه و احتمالا هرگونه کلاه برداری و سوء استفاده کم هست.بستری هم که واسه شروع کارتون انتخاب می کنید اپلیکیشن تلگرام و یک سایت فروشگاهی هست.شما سایت فروشگاهی طراحی میکنید که قابلیت خرید آنلاین و تحویل درب منزل رو داشته باشه.باضافه یک کانال تلگرامی که کلیه آگهی های فروش رو تو این کانال قرار میدین.استفاده از کانال تلگرام به این دلیل هست که شما کار بازاریابی و جمع کردن کاربر رو سریع تر انجام بدید و مهمتر اینکه دامنه کاربران کسب و کارتون رو بیشتر کنید.درسته که سایت های ذکر شده اپلیکیشن موبایل هم دارن ولی نتونستن به اندازه ی نرم افزارهایی مثل تلگرام بین کاربرای موبایل(و البته تبلت ها) جا باز کنن.بنابر اعلام منابع رسمی و مدیر تلگرام ، کاربرای ایرانی این اپلیکیشن بین ۲۰ تا ۴۵ میلیون نفر هست(آمار دقیق مشخص نشده).و این یعنی یک پتانسیل فوق العاده برای بازاریابی و فروش محصولات تو فضای مجازی.
    فرایند کار با یک مثال

    یک معامله فرضی رو در نظر بگیریم.فروشنده ای میخواد موبایل کارکرده خودش رو بفروشه.آگهی فروش رو از طریق تلگرام به شما میده و شما اون کالا(موبایل) رو تو کانال تلگرامتون که مخصوص خرید و فروش هست قرار میدید.بعد همون کالا رو تو سایت فروشگاهیتون هم میذارید(و یا امکان ثبت آگهی توسط فروشنده رو تو سایت فراهم کنید).حالا این کالا یه لینک خرید آنلاین تو سایت داره که میتونید این لینک رو زیر پست کانال هم بذارید تا اعضای کانال بتونن آنلاین ثبت سفارش رو انجام بدن.علاوه بر اون این امکان رو هم فراهم کنید که اعضای کانال با کارت به کارت کردن مبلغ کالای مورد نظر هم بتونن خریدشون رو انجام بدن.حالا پول کالا(موبایل) تو حساب شماست.به فروشنده اعلام میکنید که جنستون فروش رفته و اونو باید تحویل پیک شما بده تا پیک اون رو به خریدار تحویل بده.پیک شما به فروشنده یه رسید میده و بعدش بر اساس یه چک لیست اون کالا رو به خریدار تحویل میده و امضا میگیره.الان شما میتونید در صورت تایید خریدار از سالم بودن کالا درصد فروش خودتون رو بردارید و بقیه پول رو به حساب فروشنده واریز کنید.
    مزایای این طرح

    • فروشنده بدون اینکه با فرایندهای تبلیغ،بازاریابی و تحویل کالا درگیر باشه جنسش رو فروخته
    • هویت و اطلاعات شخصی فروشنده پیش یه شرکت معتبر محفوظ مونده و تو فضای مجازی پخش نشده. با حل این مشکل خانم ها هم راحتتر میتونن کار فروش رو انجام بدن
    • شما این امکان رو به خریدار دادی که با اطمینان و بدون خارج شدن از منزل خریدش رو آنلاین انجام بده و تحویل بگیره و چون با یه شرکت طرف هست اگه مشکلی تو کالای خریداری شده پیش بیاد میتونه پیگیری بکنه

    معایب طرح

    • کالاهایی با قیمت مثلا ۱۰،۰۰۰ تومن سود آنچنانی برای شما نداره که بخواید با پیک هم دریافت و تحویل بدید.
    • امکان مرجوعی کالاهای الکترونیکی مثل موبایل و لپتاپ وجود داره و شما باید بتونید در صورت عدم رضایت مشتری معامله رو فسخ کنید.
    • بقیه معایبش رو هم شما بگید.(بالاخره ایده ای هست که اجرایی نشده)

    سایر توضیحات

    • کالاهایی مثل گوشی و لپتاپ رو طبق یک چک لیست به خریدار تحویل بدید.خریدار باید تایید کنه که کلیه موارد ذکر شده تو اون چک لیست رو تایید میکنه و اگه بجر این موارد خرابی دیگه ای داشته باشه میتونه کالا رو تا ۲۴ ساعت(ساعتش دست خودتونه) ارجاع بده به شما و پولشو بگیره.یه چک لیست یا تعهد فروش هم شبیه این برای فروشنده ها تهیه کنید و بدید امضاء کنن تا بعدا اگه مشکلی پیش اومد بشه پیگیری کرد.
    • یه بانک اطلاعاتی از مشتریانتون تهیه کنید و کلیه سوابقشون رو تو اون نگهداری کنید(اعم از خرید و فروش و عملکرد).اینطوری میتونید اشخاصی رو که مورد اعتماد هستن رو شناسایی کنید و برعکس کسایی هم که قصد کلاهبرداری از طریق سیستم شما رو دارن به راحتی تشخیص داده میشن(با ثبت سوابق) و تو معاملات بعدی حق معامله ندارن.
    • راه اندازی کسب و کار جدید و خلاقانه - جاب ایده
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ایده کسب درآمد میلیونی با فروش آب

    ایده ای که میخوام مطرح کنم تقریبا یه جور خلاقیت تو کسب و کاری هست که همین الان هم وجود داره ولی با تغییراتی میخوایم ازش کسب درآمد میلیونی داشته باشیم و یه کسب و کار متفاوت ایجاد کنیم.ما دقیقا نمیخوایم آب بفروشیم(شایدم فروختیم ).با ما همراه باشید با شرح کامل این ایده

    کم کم داریم به فصل تابستون نزدیک میشیم و همین الانش هم تو خیلی از شهرهای کشورمون تقریبا میشه گفت تابستونه.تابستون هم که فصل نوشیدنی های خنک و آب خنک هست.
    تو این فصل معمولا دکه های فصلی ای شروع به کار میکنن که کارشون فروش یخ هست.اغلب این دکه ها با ظاهری نه چندان خوشایند یخ های غیر بهداشتی میفروشن که مردم هم مجبورن بخرن چون جایی برای عرضه یخ بهداشتی وجود نداره(یا خیلی کم هست)

    کاری که شما باید بکنید اینه که یه مغازه شیک و تر تمیز با مجوز بهداشت باز کنید و سعی کنید کلیه ملزومات بهداشتی رو رعایت کنید.خودتون یا پرسنلتون هم لباس های فرم یکدست با دست کش و کلاه و… بپوشن.طوری که مشتری با ورود به مغازه تون این اطمینان رو پیدا کنه که محصول شما کاملا بهداشتی هست.کار شما اینه که تو این مغازه یخ بهداشتی در ۱۰۰ نوع قالب مختلف(یعنی قالب های متنوع) عرضه می کنید. از قالب های خیلی کوچیک گرفته تا قالب های متری.
    بازاریابی و تبلیغات

    با کمی تبلیغات و بعد از مدتی که کسب و کارتون جا افتاد مغازه شما به عنوان جایی که مرکز عرضه کننده یخ بهداشتی در اندازه و قالب های مختلف هست تو شهر شناخته میشه.ولی شما نباید به این کار بسنده کنید.باید خودتون شروع به بازاریابی و گسترش کار بکنید.رستوران ها،تالارهای عروسی،غذاخوری ها و همچین جاهایی میتونن مشتری های عمده شما باشن.کارتون رو با صاحبان این مشاغل مطرح کنید و ازشون بخواید که یخ مصرفیشون رو از شما بخرن.و بگین در هر اندازه و قالبی که بخوان در محل کارشون تحویلشون میدین.صاحب اون صنف هم از خداشه که یخ بهداشتی با مجوز بهداشت و با اندازه دلخواهش رو تو محل کارش تحویل بگیره.
    از تالارهای عروسی هم غافل نشید.تابستونا تو این تالارها روزانه مقدار زیادی یخ و آب معدنی مصرف میشه. خب گفتیم آب معدنی.میتونید کنار همین یخ فروشی آب معدنی خنک هم پخش کنید.همین تالارهای عروسی روزانه کلی آب معدنی مصرف میکنن.یعنی شما اگه هر روز فقط به ۲۰ تا تالار آب معدنی خنک تحویل بدید درآمد میلیونی در ماه خواهید داشت.
    ملزومات مورد نیاز این کسب و کار برای شروع

    • واسه شروع یه مغازه نیاز دارید.
    • فریزر بزرگ با قالب های یخ که بتونید باهاش یخ تولید کنید
    • ماشین یخچال دار.اوایل میتونید با وانت یخچال دار شروع کنید و بعد که کسب و کارتون رو گسترش دادید از خاور یخچال دار استفاده کنید.(البته اگه فروش عمده هم داشته باشید)
    • آب معدنی.این رو هم میتونید از عمده فروش ها و بعد از گسترش کارتون مستقیم از کارخونه و با چک مدت دار بخرید.

    حالا اگه میخواید از این هم بالاتر برید و میلیاردر بشید چندتا شعبه تو شهر بازکنید و یه کارخونه یخ سازی باضافه پخش عمده یخ و آب معدنی خنک با چندتا کامیون یخچال دار رو تو شهرتون راه بندازید.


    ایده کسب درآمد میلیونی با فروش آب - جاب ایده
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ایده کسب درآمد با استفاده از ربات های پرنده

    با یه ایده کار آفرینی نسبتا به روز در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.تو این ایده میخوایم یه روش جدید برای کسب درآمد رو به شما معرفی کنیم.
    مطمئننا اسم رباتهای پرنده رو شنیدید و یا حتی از نزدیک هم اونا رو دیدید.شاید نوع این ربات های پرنده زیاد باشه ، ما اینجا در مورد رباتهایی صحبت میکنیم که اصطلاحا کوادروتور یا کوادروکوپتر نام دارند.این ربات ها عمود پرواز هستند و توسط کنترل های رادیویی هدایت میشن.برخی از این کوادروتورها قابلیت نصب دوربین هم دارن.معمولا برای این نوع کوادروتورها از دوربین های Gopro استفاده میشه که کیفت فیلم برداری ۷۲۰،۱۰۲۴ رو هم دارند(بستگی به نوع دوربین).الان تو بعضی از فیلم ها از این ربات ها برای فیلم برداری استفاده میکنن و حتی آتلیه های فیلم و عکس حرفه ای هم از این تکنولوژی تو فیلمبرداری از مجالس و مراسمات بهره می برن که باعث میشه صحنه های فیلم برداری شده با این ربات ها جذابیت خاصی داشته باشه.برای اینکه بیشتر با این ربات های فیلم بردار آشنا بشین یه ویدئوی چند دقیقه ای هم گذاشتم که تو این ویدئو ربات رو از طریق نرم افزاری (app) که رو گوشی نصبه هدایت میکنن و شخص هدایت کننده هم تصویری که با ربات میگیره رو گوشی بصورت آنلاین دریافت میکنه.

    حالا چه جوری از این ربات ها پول دربیاریم؟

    خب بریم سراغ ایده. گفتیم الان بعضی از آتلیه ها و استدیوهای فیلم برداری هم از این ربات ها دارن.بله فقط بعضی هاشون دارن و خیلیاشونم هنوز ندارن. این یه فرصته که شما میتونید با استفاده از اون یه کسب و کار جدید راه بندازین.کاری که شما میکنین اینه که یدونه از این ربات ها و دوربین ها میخرین و کامل کار با اون رو یاد میگیرین که قلش دستون بیاد و حرفه ای بشید. بعد میرید با استدیوهای فیلم برداری و عکاسی که کارشون فیلم برداری از مجالس عروسی و… هست صحبت میکنید(ویزیت میکنید) و میگید که کارتون فیلم برداری هوایی با ربات پرنده هست.اولش هم قیمت رو مناسب بگید تا مشتریتون بشن.مطمئن باشید واسه اینکه کیفیت فیلمشون از رقیبشون بیشتر باشه باهاتون همکاری میکنن و واسه مشتریاشون هم کلاس میذارن که استدیوی ما فیلم برداری هوایی هم میکنه

    حالا بعد از مدتی که مشتری تون(استدیو و آتلیه ها) زیاد شد یکی دوتا ربات دیگه هم اضافه کنید و کار رو بدید به شاگرداتون و خودتون بشینین مدیریت کنین.
    شاید الان واستون این سئوال پیش اومده که ربات و دوربین ازکجا گیر بیاریم؟قیمتش چنده؟ و…

    خیلی راحت تو گوگل سرچ بکنید هم دوربینش گیر میاد هم خود ربات.اگه اشتباه نکنم ربات ها هم از ۲ میلیون تومن شروع میشن تا برو بالاتر.(شاید ارزونترش رو هم پیدا کردید)
    ایده کسب درآمد با استفاده از ربات های پرنده - جاب ایده







  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تولید یک محصول جدید برای افراد آپارتمان نشین

    تولید یک محصول جدید برای افراد آپارتمان نشین

    خارج شدن خانه ها از فضایی که وسعت آن امروزه برای نسل جدید کمتر در دسترس است و تبدیل شدن آنها به خانه هایی در ابعاد کوچک تر، به گونه ای که هر خانه روی خانه ای دیگر بنا شده، مدلی از زندگی را در خانه هایی به نام آپارتمان به وجود آورده است. مدلی که زندگی در آن خلاف زندگی در خانه های حیاط دار و بزرگ می باشد.
    در خانه های قدیمی معمولا گوشه ای از حیاط به باغچه ای کوچک اختصاص داده می شد و در این باغچه ها انواع سبزیجات و حتی درختان میوه تامین کننده برخی نیازهای خانواده بود.شاید همین میوه و سبزی امروزه نیز به شکل دیگری تامین می شود ولی تازگی و سالم بودن سبزی باغچه های خانگی قابل مقایسه با سبزی های مغازه ها نیست.

    ایده ی ما چیست؟

    برای اینکه این باغچه های خانگی را به محیط خانه های امروزی یا همان آپارتمان ها برگردانیم و اعضای خانواده بتوانند از حس خوب استفاده از سبزی باغچه ی خودشان لذت ببرند ، میتوانیم باغچه های چند طبقه در ابعاد کوچک (مثلا ۸۰*۳۰ سانتی متر) طراحی کنیم و در هر طبقه یک نوع سبزی بکاریم.مثلا طبقه ۱:ریحان ۲- مرزه ۳-نعنا و…
    ساخت این باغچه های چند طبقه باید به گونه ای باشد که نور به هر طبقه به مقدار کافی رسیده و آب اضافی آن نیز در قسمتی از باغچه (گلدان چند طبقه) جمع آوری گردد.
    در ابتدا می توان این باغچه های آپارتمانی را بصورت تبلیغات در آپارتمان ها بازاریابی کرده و فروخت و بعد از مدتی در کنار محله های آپارتمان نشین مغازه ای اجاره کرده و کل مغازه را به فروش این نوع باغچه ها اختصاص داد.
    از عکس های زیر هم می توانید در ساخت باغچه های چند طبقه ایده بگیرید.

    با جستجو در گوگل می توانید عکس ها و مدل های دیگری نیز پیدا کرده و از آن ها ایده بگیرید
    درآمدهای جانبی

    طبیعی است در کنار این محصول خدماتی از قبیل فروش بذر.کود و کمپوست.گلدان و… نیز قابل عرضه است.
    مثل همیشه انتظار داریم که از این ایده استفاده کنید و خودتان نیز مواردی را که به ذهنتان میرسد به آن اضافه کنید تا با کمک خدا منبع درآمدی برایتان باشد.
    تولید یک محصول جدید برای افراد آپارتمان نشین - جاب ایده
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ایده کسب و کار با یک واحد یا ساختمان تجاری

    ایده کسب و کار با یک واحد یا ساختمان تجاری

    طبیعی است اکثر کسب و کارها نیازمند یک دفتر کار با حداقل امکانات هستند.آدرس.تلفن ثابت.اینترنت و… از ملزومات بیشتر کسب و کارها می باشد.در اغلب کسب و کارها نیاز است تا با دادن آدرس و تلفن ثابت اطمینان در مشتری ایجاد کنیم تا به خدماتی که برای وی ارائه میکنیم اطمینان نماید.
    مدیران برخی کسب و کارهای نوپا شاید این توان را نداشته باشند که برای خود دفتر و محل کار تهیه نمایند. چون هزینه رهن و اجاره این مکان ها مخصوصا در کلان شهرها سرسام آور است.
    http://jobide.ir/business-ideas/entrepreneurship-idea/business-idea-with-sharing-office/
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ارائه ایده کارآفرینی در 3 دقیقه


    بیست و دومین رویداد «ایده شو» از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.
    به گزارش ایسنا، «ایده شو» رویدادی است که به کارآفرینان فرصت می‌دهد تا ایده خود را در بازه زمانی مشخص ارائه دهند.
    در این رویداد کارآفرینان باید در مدت ۳ دقیقه ایده‌های خود را ارائه دهند که این ایده‌ها از لحاظ «عامه پسند» بودن برای حضار و «قانع کننده» بودن برای داوران فنی و فعالان اقتصادی جهت راه‌اندازی یک کسب و کار سنجیده خواهد شد.
    در ایده شو کارآفرینان می‌توانند با ایده‌های نوی دیگران آشنا شوند و شبکه‌ای از دوستان و متخصصین را برای ارتباطات آینده خود ایجاد کنند.
    بیست و دومین دوره ایده شو با رویکرد «سفری از دانشجویی تا کارآفرینی» در روز چهارشنبه، 26 آبان ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.
    بر اساس قوانین این رویداد، شرکت‌کنندگان باید ایده خود را هنگام ثبت نام برای تیم برگزارکننده ارسال‌ کنند و صاحبان ایده تنها سه دقیقه فرصت دارند تا در مورد موضوع ایده خود در مقابل جمعیت صحبت کنند و به محض پایان این زمان، به هیچ وجه امکان ادامه بحث وجود ندارد.
    صاحبان ایده در این رویداد نباید موضوعی را به طور کامل و با جزئیات به شنوندگان آموزش دهند، بلکه باید بتوانند به درستی ‌جرقه اولیه شور و علاقه دیگران را نسبت به ایده خود روشن کنند.
    https://www.isna.ir/news/95082416425...8C%D9%82%D9%87
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    آیا ایده استارتاپی خود را اجرایی کنم یا نه؟

    یک استارتاپ در جهت حل یک مشکل و یا در نتیجه ظهور یک نیاز جدید، توسط شخصی که این نیاز و مشکل را تشخیص داده و نحوه برخورد با آن را می داند، ‌راه اندازی می شود. درواقع ما در سیلابی از مشکلات حل نشده قرار داریم، تنها باید آنها را شناسایی کنیم. اگر شما واقعا علاقه مند به کارآفرینی هستید، باید به گونه ای دقیق به اطرافتان توجه کنید تا بتوانید از یک نقطه درست کار خود را آغاز کنید. در واقع خلق یک ایده کاری چندان سخت نمی باشد، اما اجرایی کردن آن ایده، چالشی بزرگ است. اگر می خواهید که یک کار جدید را آغاز کنید،‌ باید به این دقت کنید که ایده آغازین شما بسیار مهم است. پس اینگونه کار خود را شروع کنید:

    چشمان خود را کاملا باز کنید
    ما روزانه با مشکلات و چالش های مختلفی وبه نوعی شخصی روبه رو هستیم که نیاز به راه حل دارند. این راه حل ها همان هایی هستند که خود را به عنوان یک مدل و فرصت بالقوه کسب و کاری نشان می دهند و باید برای توسعه دادن پخته شوند. در ذهنتان یک هشدار روحی را تنظیم کنید که هرگاه به این موقعیت رسیدید که به خود می گویید من از این متنفرم، این هشدار وسیله ای باشد برای اینکه شما را به سمت تشخیص فرصت به جلو براند، سپس راه حل دریافتی را توسعه دهید.

    در مورد راه حل هایتان تحقیق کنید
    شما ممکن است که زمان زیادی را صرف توسعه یک ایده بکنید، تنها برای اینکه بفهمید این ایده در حال حاضر وجود دارد یا نه؟ زمان شما بسیار ارزشمند است و نباید تلف شود. پس اولین کاری که می کنید این است که به سراغ گوگل بروید و در طول یک جستجوی مختصر و قبل از برداشتن هرگونه گام بزرگی برای اجرایی کردن مدل کسب و کاریتان، کمی راجع به ایده ابتدایی تحقیق کنید. مثلا با رفتن به سایت google.com/patents، می توانید از این آگاه شوید که آیا یک ایده دارای حق امتیاز است و یا خیر. اگر از همان ابتدا آن را در نتایج اولیه جستجو ندیدید پس این می تواند خبر خوبی باشد.

    به کشف نیازها بپردازید
    شما و دوستانتان و خانواده تان ممکن است که فکر کنید که محصول جدید شما یک محصول خارق العاده است، اما عموم مردم ممکن است مخالف این تفکر باشند. شما باید تشخیص بدهید که آیا تقاضایی برای محصول و یا سرویس شما در جامعه وجود دارد یا خیر. این مهم است که شما با صرف هزینه ای بسیار کم به آزمایش تئوری خود بپردازید. برای مثال به راحتی می توانید یک نام برای محصولتان و یک نام برای سایتتان در نظر بگیرید و از طریق ساختار تحلیلی گوگل به این پی ببرید که چه قدر سایت شما پر ترافیک است. و کمی تبلیغات از طریق سایت ها و فیسبوک و دنبال کردن اینکه چه قدر افراد به سراغ محصول و صفحه سایت شما می آیند، به شما کمک می کند که بفهمید که مردم چه نظری در مورد محصول و پروژه شما دارند.

    تعیین هزینه کنید
    وقتی به سراغ یک ایده می روید، ممکن است بسیار به این فکر کنید که آیا این ایده برای اجرایی شدن هزینه بالایی را می طلبد و یا خیر. شاید ایده ای داشته باشید که با فروش آن پول بیشتری نسبت به اجرایی کردن آن بدست بیاورید. پس کاری را که درست تر است انجام دهید. به این بیندیشید که آیا تولید محصول شما و یا عرضه سرویس شما صرفه اقتصادی دارد و یا خیر.

    نکات بالا را در نظر بگیرید، زمانی که به این فکر می کنید که آیا یک ایده تبدیل به یک فرصت کسب و کاری می شود و یا باید همچنان در سرتان باقی بماند. دقت کنید که شما نباید تمام زندگی تان را صرف یک ایده رد شده بکنید.

    منبع: http://www.entrepreneur.com/article/239397



    آیا ایده استارتاپی خود را اجرایی کنم یا نه؟ :: مجله کارآفرینی کارخانه تبدیل ایده به ثروت
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 43

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش