ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    ایده‌های یک استارتاپ ایرانی برای افزایش کاربران سایتش






    اگر صاحب استارتاپ و یا در فکر راه‌اندازی یک استارتاپ هستید احتمالاً یکی از اصلی‌ترین سؤالاتی که با آن روبرو می‌شوید جذب کاربر جدید باشد. اگر وب‌سایت یا اپلیکیشنی کامل و بی‌نقص بسازید ولی نتوانید افرادی را متقاعد کنید تا از آن استفاده کنند مطمئناً کار باارزشی انجام نداده‌اید. در این مقاله می‌خواهیم ایده‌های تسکولو برای جذب کاربر جدید را با هم بررسی کنیم. استارتاپ تسکولو یکی از تیم‌های دور اول شتابدهی آواتک است.
    تسکولو عموماً از چهار تکنیک برای جذب کاربر استفاده کرده است. جذب اولیه کاربرهایشان هنگام لانچ سایت بوده که داخل هکر نیوز ات
    فاق افتاده است. هکر نیوز سایتی برای به اشتراک گذاشتن لینک سایت‌ها برای استارتاپ های آمریکایی است. جمعیتی پشت هکرنیوز قرار دارد که تعدادشان خیلی بالاست و اکثر آن‌ها موسس یک استارتاپ یا آدم‌های تکنیکال هستند. در این سایت هر ساعت تعداد خیلی زیادی لینک گذاشته می‌شود که هر چه تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها برای یک لینک بیشتر باشد، بالاتر می‌رود و در صفحه اول قرار می‌گیرد.

    تیم تسکولو قبل از اینکه لینکشان را روی هکر نیوز قرار دهند با ده نفر از کسانی که می‌شناختند صحبت کردند که یک ساعت مشخصی می‌خواهند پست را آپلود کنند و از آن‌ها دعوت کردند که پستشان را لایک کنند و کامنت بگذارند. کامنت آن‌ها باعث شد که پست تسکولو بیشتر دیده شود و بتواند با کامنت‌ها و لایک‌های بیشتر افراد باز هم upvote بگیرد. آن‌ها ۶ ساعت روی صفحه اول هکر نیوز بودند و توانستند بیش از ۲۹۰۰۰ بازدید در این مدت بر روی سایت خود بیاورند. کسانی که استارتاپ دارند متوجه می‌شوند که این بازدید هنگام لانچ چه نعمتیست!
    باکیفیت بودن کاربرهایی که از هکر نیوز می‌آیند به محتوایی که گذاشته می‌شود بستگی دارد. این‌که محتوا در چه زمینه ایست و این‌که برای جامعه مخاطب جالب است یا نه. پستی که آن‌ها گذاشتند جالب بود و ۲۸ درصد بازدیدکنندگان به کاربر تبدیل شدند و همچنین یک بلاگ آلمانی هم در مورد آن‌ها نوشت که باعث شد بقیه هم بنویسند و از این هم فیدبک خوبی گرفتند. اولین ایده‌ی تسکولو برای جذب کاربر هنگام لانچ و استفاده از بلاگ‌هایی بود که مخاطبان هدف استارتاپشان آن بلاگ‌ها را می‌بینند. بسته به استارتاپتان باید بلاگ‌های مناسب را پیدا کنید چه ایرانی و چه خارجی و تلاش کنید با ترفندهای مختلف بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشید.
    دومین ایده تسکولو بازاریابی محتوایی بود. بازاریابی محتوایی به‌صورت خلاصه اشاره به‌نوعی بازاریابی دارد که در آن به‌منظور جذب و نگه‌داشتن مشتری محتوای موردنیاز وی خلق و به اشتراک گذاشته می‌شود. بازاریابی محتوایی به این برمی‌گردد که کاربرهای ما چه کسانی هستند. داستان استارتاپ متفاوت است و به قول استیو بلنک هر استارتاپ باید مسیر خود را پیدا کند. تسکولو در ابتدا در مورد مدیریت پروژه و مدیریت تیم نوشتند. در بازاریابی محتوایی دو هدف دنبال می‌شود؛ اول اینکه محتوایی که نوشته می‌شود باعث جذب مخاطب گردد و دیگر اینکه این محتواها موجب شوند شما به‌عنوان متخصص در زمینه‌ای که نوشته‌اید مطرح و شناخته شوید. البته باید در نظر داشت که بازاریابی محتوایی برای هر کسب‌وکار متفاوت است.
    فرهاد بر این باور است که تسکولو تاکنون چندان در بازاریابی محتوایی در حوزه مدیریت تیم و پروژه موفق نبوده است چون محتوا در این زمینه زیاد است که همین موضوع دیده شدن را خیلی سخت می‌کند. در بازاری این‌چنینی بسیار مهم است که بتوان به محتوای جدید و باارزشی برای مخاطب دست‌یافت. تسکولو در حال حاضر به بازاریابی محتوایی از جهت دیگری نگاه می‌کند که این ایده‌شان بسیار جالب است. آن‌ها بررسی کرده‌اند که کاربران آن‌ها اکثراً چه کسانی هستند و به چه محتوایی علاقه دارند. آن‌ها متوجه شدند که اکثراً کاربران سایتشان افرادی هستند که پروژه‌های نرم‌افزاری را مدیریت می‌کنند. بنابراین در حال حاضر محتوایی که تولید می‌کنند در حوزه‌ی تکنیکال نرم‌افزاری است، حوزه‎ی که اتفاقاً می‌توانند چیزهای جذابی را در موردش بنویسند. یعنی به‌جای این‌که در مورد مدیریت پروژه محتوا تولید کنند در مورد بحث‌های تکنیکال نرم‌افزاری محتوا تولید می‌کنند.

    سومین ایده‌ی تسکولو که اتفاقاً در دنیا خیلی جدید است Engineering as Marketing است. آن‌ها باوجود این‌که به‌تازگی این روش را به کار گرفته‌اند توانسته‌اند بازخوردهای خوبی از آن بگیرند. اما این روش چیست؟ در این روش تیم تسکولو با توجه به تخصصی که در برنامه‌نویسی دارند کدهای جالب و جذابی می‌نویسند و آن‌ها را با نام خودشان منتشر می‌کنند. مخاطبان کدها را می‌بینند و حتی اگر برایشان جذاب به نظر برسد به یکدیگر معرفی می‌کنند. تسکولو به کمک همین کدها معرفی می‌شود و می‌تواند کاربران جدیدی را بگیرد. جالب بود نه؟!
    روش دیگری که تسکولو با کمک آن کاربر جدید جذب می‌کند کاربران قبلی سایت هستند، چون کسانی که می‌خواهند از امکانات تسکولو استفاده کنند باید از اعضای تیم خود دعوت کنند تا روی سایت بیایند. در کل تعداد کمی از کاربرهای آن‌ها تنها حدود ۵ تا ۱۰ درصد از گوگل آمده‌اند.
    درس‌هایی که یاد گرفتیم:



    • یکی از اصلی‌ترین کارهای یک استارتاپ جذب کاربر است.
    • روش‌های مختلفی برای جذب کاربر وجود دارد و هر استارتاپ بایستی متناسب با شرایط خودش این روش‌ها را به کار گیرد.
    • تسکولو توانست هنگام لانچ کاربر خوبی جذب کند چون توانست بفهمد جامعه مخاطبش کجا هستند و با چه ترفندهایی می‌تواند به آن‌ها دسترسی یابد.
    • تسکولو همچنین از بازاریابی محتوایی برای جذب کاربر استفاده کرد. در بازاریابی محتوایی باید دو نکته مهم را در نظر داشته باشید، اول این‌که محتوا برای جامعه مخاطب جذاب باشد و دوم این‌که رقابت بر روی موضوع آن محتوا زیاد نباشد.
    • Engineering as Marketing روش جدید و جالب دیگری است که تسکولو استفاده می‌کند. در این روش از دانش فنی و تکنیکال تیم برای جذب کاربران استفاده می‌شود.


    این محتوا با همکاری ستکا و کاریا آماده شده است.


    ایده‌های یک استارتاپ ایرانی برای افزایش کاربران سایتش
    ویرایش توسط SARA : 2018/03/10 در ساعت 19:36
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوعات مشابه

  1. ارز دیجیتالی وریتاسیوم - Veritaseum VERI
    توسط Admin در انجمن ارز های دیجیتال
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/15, 15:49
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/08, 14:29
  3. چرا و چگونه حباب قیمتی ارزدیجیتال میترکد؟
    توسط SARA در انجمن ارز های دیجیتال
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/19, 16:42
  4. راهنمای جامع کیف پول‌های دیجیتالی : بیت کوین،اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/26, 08:10
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/07, 09:19

مجوز های ارسال و ویرایش