ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 4 از 6 نخست ... 23456 آخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 55
  1. #31
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    آیا من می‌توانم یک کارآفرین باشم؟

    اغلب ما با شنیدن داستان زندگی کارآفرین‌ های موفق که این روزها بسیار در تلگرام و اینستاگرام دست به دست می‌شوند به وجد میاییم و گاه حس منفی حسرت و حسادت همه وجودمان را فرا می‌گیرد، نگاهی به زندگی روزمره خود میاندازیم و خود را با آنان مقایسه می کنیم. ولی همواره از یاد می‌بریم که هرکسی رسالت مشخصی در زندگی خود دارد و باید مسیر ویژه خود را در زندگی طی کند. طبق آمار جهانی فقط ۶ تا ۹ درصد افراد در جهان ویژگی‌های شخصیتی یک کارآفرین را دارا هستند.
    ممکن است ارزش‌های فعلی جامعه شما را ترغیب به راه‌اندازی کسب و کار کند ولی این چیزی نباشد که شما از درون با آن راضی شوید. پس بهتر است قبل از اینکه آغاز به کارآفرینی کنید، سوال زیر را از خود بپرسید:‌
    آیا من می‌توانم یک کارآفرین باشم؟

    پاسخ به این سوال را باید در درون خود جستجو کنیم. برای اینکه پی ببریم آیا بهر کارآفرینی ساخته‌ شده‌ایم یا نه باید قبل از هر چیز به درون خود رجوع کنیم. ما در اینجا برخی شیوه‌های متداول برای آشنایی با شخصیت درونی را عنوان می‌کنیم.
    تیپ شخصیتی خود را بشناسیم!

    آزمون تیپ شخصیتی MBTI (مایرز-بریگز) یکی از آزمون‌هایی است که می‌تواند در شناخت شما نسبت به خودتان بسیار کمک کند. هدف این آزمون شخصیتی اندازه گیری تمایلات فرد و استفاده از آن در زندگی روزمره شخصی و حرفه ای است. این آزمون بر اساس تئوری کارل گوستاو یونگ طراحی شده است. یونگ معتقد است اگر بتوان نگرش اشخاص را تشخیص داد، می توان رفتار آنها را پیش بینی کرد. مقاله ها و مطالب بسیاری در زمینه آزمون MBTI بر روی وب قابل دسترس است و پیشنهاد می‌شود حتما در یکی از سایت‌های آزمون خودشناسی (مانند سایت خودشناس) این آزمون را انجام دهید.

    جالب است بدانید نتیجه بررسی ۲۶۴۷۷ رهبر موفق در سطح جهان تیپ‌های شخصیتی آنان را به شکل زیر رده بندی می‌کند :

    1. ISTJ ۱۸.۲%
    2. ESTJ ۱۶.۰%
    3. ENTJ ۱۳.۱%
    4. INTJ ۱۰.۵%
    5. نقطه مشترک اغلب رهبران و کارآفرینان جهان در داشتن شخصیتی تفکری (T) و قضاوتی (J) است. شما نیز همین امروز آزمون تیم شخصیت خود را بدهید تا ببینید در میان کدام یک از ۱۶ تیپ شخصیتی قرار می‌گیرد.
      نیازهای اصلی خود را بدانیم!

      بر اساس تئوری انتخاب، رفتارهای هر انسان انتخاب‌های او برای ارضای نیازهایش است. این رفتارهای هدفمند بیش‌تر از انگیزه‌های درونی ریشه می‌گیرند تا عوامل و محرکهای بیرونی. این دیدگاه در بردارنده این مضمون است که رفتار ما در هر زمان بهترین تلاش ما برای کنترل دنیای پیرامونمان و نیز خودمان به عنوان بخشی از این دنیا است، بنابراین ما باید همواره به گونه‌ای رفتار و انتخاب کنیم که به بهترین نحو نیازهایمان را برآورده کنیم. (ویکی‌پدیا)
      پنج نیاز اصلی انسان بر اساس تئوری انتخاب عبارتند از‌:
    6. نیاز به بقا؛
    7. نیاز به عشق و احساس تعلق؛
    8. نیاز به قدرت (موفقیت، ارزشمندی شخصی، شهرت)؛
    9. نیاز به آزادی و خودمختاری؛
    10. نیاز به تفریح

    کدام یک از این نیازها در شما بیشتر احساس می‌شود؟ برای مثال اگر طبق این آزمون نیاز به بقا در شما بیشتر باشد انتخاب مسیر پرخطر در زندگی مانند کارآفرینی که فراز و نشیب‌های بسیاری دارد همواره شما را دچار عذاب خواهد کرد. تست نیازهای اصلی را در وب‌سایت‌های بسیار از جمله میلوژی می‌توانید انجام دهید.


    نمونه ای از نمودار ۵ نیاز اصلیبه میزان خلاقیت خود پی ببریم!

    تفکر خلاق یکی از مهارت‌های مهمیه که همه کارآفرین های بزرگ دنیا دارند. اینکه بتوان در اسرع وقت راه مناسب برای مشکلات و مسائل مختلف یافت یکی از ویژگی‌های مهم کارآفرین‌ها است. این ویژگی‌ خود را تا می‌توانید دقیق بررسی کنید. آزمون‌های خلاقیت، میزان خلاقیت شما را نظر سیالی (FLUENCY)، انعطاف پذیزی (FLEXIBILITY)، بسط / توسعه (ELABORATION) و ابتکار/اصالت (Originality) مورد بررسی قرار می‌دهند.
    عادات یک کارآفرین را در خود رشد دهیم

    فارغ از همه تست‌های خودشناسی و شخصیتی، کارآفرین‌ها عادات و ویژگی‌های مشترکی دارند. آن‌ها همواره در حال یادگیری هستند، مدیریت زمان و پول را بلدند، توانایی مالتی تسکینگ دارند و به راحتی تسلیم نمی‌شوند!



    کارآفرین ها چه ویژگی دارند؟ آیا من می‌توانم یک کارآفرین باشم؟ - شبکه تحول آموزش محور
  2. #32
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    صفات و خصوصیات یک کارآفرین موفق:

    ۱٫ انگیزه قوي از نظر فلسفی و اعتقادي براي شروع یک فعالیت اقتصادي داشته باشد.
    ۲٫ اعتماد به نفس داشته و خودباور باشد.
    ۳٫ اعتقاد به اینکه خوش شانسی و بدشانسی خرافه است.
    ۴٫ اعتقاد به اینکه پیروزي و شکست علت دارد و عمده آن به خود انسان وابسته است.
    ۵٫ داراي استقلال رأي باشد.
    ۶٫ اعتقاد به مشورت با صاحبنظران و متخصصان و عمل به آن داشته باشد.
    ۷٫ توان تصمیم گیري با توجه به شرایط مکانی وزمانی را دارا باشد.
    ۸٫ خوش بین و امیدوار باشد.
    ۹٫ صبر و استقامت لازم براي مقاومت در برابر مشکلات را دارا باشد.
    ۱۰٫ روحیه سخت کوشی و تلاش مداوم براي تحقق اهداف داشته باشد.
    ۱۱٫ در اثر شکست ناامید نشود.
    ۱۲٫ از هر شکست براي اصلاح امور و دیدگاههاي خود درس بگیرد.
    ۱۳٫ داراي تفکر و توان برنامه ریزي باشد.
    ۱۴٫ اطلاعات عمومی لازم براي انجام فعالیت هاي اقتصادي مانند خرید و فروش، تولید، بازار،
    امورمالی و حسابداري را دارا باشد.
    ۱۵٫ خطرپذیري توأم با استدلال و محاسبات علمی و ریسک پذیري را پذیرا باشد.
    ۱۶٫ شوق به کار و تلاش داشته باشد.
    ۱۷٫ داراي طبع بلند و اشتیاق به انجام کارهاي بزرگ بر اساس عقل و منطق باشد.
    ۱۸٫ داشتن اراده و آمادگی لازم براي ایثار وفداکاري تا رسیدن به هدف.
    ۱۹٫ قدرت پیش بینی وضع اقتصاد و بازار را دارا باشد.
    ۲۰٫ قدرت ظرفیت، نوآوري و ایجاد روشهاي نوین را داشته باشد.
    ۲۱٫ توان مشکل یابی و تشخیص تنگناها و قدرت حل مسئله را داشته باشد.
    ۲۲٫ حسن تدبیر و مدیریت خلاق داشته باشد.
    ۲۳٫ روحیه انتقاد پذیري داشته باشد.
    ۲۴٫ توجه به سلامت جسمی، فکري، روحی و بهداشت روانی در محیط کار را مدنظر قرار دهد.
    ۲۵٫ انعطاف پذیر باشد.
    ۲۶٫ توان و قدرت لازم ارزشیابی کارها را داشته باشد.
    ۲۷٫ اعتقاد و علاقه به مطالعه و تحقیق لازم قبل از شروع هر کار جدید را داشته باشد.
    ۲۸٫ روحیه پیروي از استانداردها در او وجود داشته باشد.
    ۲۹٫ مسؤولیت پذیر باشد.
    ۳۰٫ داشتن روحیه تقسیم کار و تفویض اختیار.
    ۳۱٫ داشتن توان ایجاد انگیزه در افراد براي انجام کار و پذیرش مسؤولیت.
    ۳۲٫ توان قضاوت با رعایت بی طرفی و عدالت را دارا باشد.
    ۳۳٫ نگرش سیستمی داشته باشد.
    ۳۴٫ وفاي به عهد تلاش در انجام تعهدات داشته باشد.
    ۳۵٫ روحیه ا حترام به رسوم و عقاید دیگران در او وجود داشته باشد.
    ۳۶٫ روحیه انجام کار گروهی داشته باشد.
    ۳۷٫ توان برقراري سیستم اطلاعاتی براي دستیابی به اطلاعات منابع مالی و دانش فنی قابل
    استفاده را داشته باشد.
    ۳۸٫ تفکر بهره ور داشته باشد.
    ۳۹٫ با روش هاي تبلیغاتی و بازاریابی آشنا باشد.
    ۴۰٫ داشتن روحیه شجاعت و تهور لازم براي شروع کارها و مواجهه با مشکلات.
    ۴۱٫ داشتن توان استفاده از تجارب و توانایی هاي خود و دیگران.
    ۴۲٫ روحیه توجه به رفاه کارکنان داشته باشد.
    ۴۳٫ داشتن روحیه احترام به قانون و مقررات.
    ۴۴٫ داشتن توان مدیریت زمان و وقت شناسی.
    ۴۵٫ داشتن روحیه رعایت نظم و انضباط.
    ۴۶٫ با افراد، متناسب با شخصیت و شأن علمی و اجتماعی آنان رفتار متناسب داشته باشد.
    ۴۷٫ داشتن برنامه مشخص براي فردا.
    ۴۸٫ داشتن برنامه براي بالابردن توان افراد از طریق آموزش و سپردن مسؤولیت بر اساس استعداد
    آنها.
    ۴۹٫ اعمال شیوه صحیح تشویق و تنبیه در سیستم مدیریت.
    ۵۰٫ خداترس و باوجدان باشد.
    ۵۱٫ دقت در زیباسازي محیط کار و زیباي ي محصولات.
    ۵۲٫ توان ایجاد روحیه و حس همکاري و فداکاري در افراد را دارا باشد.
    ۵۳٫ توان اداره جلسات و نتیجه گیري داشته باشد.
    ۵۴٫ نوگرا با رعایت اصول بهره وري اعم از اطلاعات، تجهیزات و روشها باشد.
    ۵۵٫ منافع جمعی را بر منابع شخصی ترجیح دهد.
    ۵۶٫ داشتن روحیه و توان دفاع از کارکنان زیردست.
    ۵۷٫ سیستم عادلانه پرداخت و ارتقاي حقوق و دستمزد براساس شایستگی را برقرار نماید.
    ۵۸٫ قدرت تجسم دوراندیشی و آینده نگري.
    ۵۹٫ افراد را در تصمیم گیري مشارکت دهد.
    ۶۰٫ با دیگران بتواند روابط انسانی برقرار کند

    صفات و خصوصیات یک کارآفرین موفق | داناپ | تخصصی ترین مرجع دانش استارتاپی
  3. #33
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرینان موفق چه خصوصیات و ویژگی های مشترکی با یکدیگر دارند؟

    مسیری که هر کدام از کارآفرینان طی می کنند، همانند اثرانگشت منحصر به فرد است. با اینحال برخی از موارد رایج وجود دارد که بسیاری از کارآفرینان موفق را به یکدیگر مرتبط می کند.
    در ادامه با ۷ خصوصیت مشترک آشنا می شوید که کارآفرینان موفق را از دیگران متمایز می کند؛ با تکراتو همراه شوید:
    ۱. آنها دائما در حال تلاش و کوشش هستند

    دان زیمر در جایی گفته است: “کمبودهایی که در استعداد وجود دارد را می توان با اشتیاق، تلاش و کوشش ۱۱۰ درصدی در تمامی شرایط جبران کرد.”
    شما هیچوقت یک کارآفرین موفق را نمی بینید که بیکار روی مبل نشسته باشد و یا اینکه بیش از حد بخوابد. میان افرادی که درباره ی عرصه کارآفرینی خیال پردازی می کنند و کسانی که واقعا این کار را انجام می دهند، عدم شباهت عجیبی وجود دارد. به طور قطع، کارآفرینی به معنای آزادی کامل است، اما اگر نمی خواهید با این آزادی کاری انجام دهید، ماندگار نخواهید بود و حتی به موفقیت نیز دست نخواهید یافت.
    ۲. آنها مثبت اندیش هستند

    آلبرت انیشتین می گوید: “من قدردان تمام کسانی هستم که به من “نه” گفته اند. به خاطر آنهاست که کارها را خودم انجام می دهم.”
    یک چشم انداز مثبت و خوش بینانه، بهترین ها را برایتان امکان پذیر می کند. کارآفرینان موفق از همین مثبت اندیشی استفاده می کنند تا به حرکت رو به جلو خود ادامه دهند و زمانیکه هیچ مسیر واضحی وجود ندارد، ایمان و باور خود را از دست ندهند. زمانی که مثبت اندیش هستید، درواقع ذهنی آرام و آزاد دارید که به سوی شرایط و امکانات جدید، باز است و زمانی که فرصت ها از دید دیگران پنهان است، شما آنها را می بینید.
    ۳. آنها کنجکاو هستند

    هنری فورد در این باره گفته است: “هرکسی که از آموختن دست می کشد، پیر است، فرقی نمی کند در ۲۰ سالگی باشد یا ۸۰ سالگی. هرکسی که به آموختن ادامه می دهد، جوان است. بهترین چیز در زندگی این است که ذهنتان را جوان نگه دارید.”
    این جمله صرفا به معنای کتاب خواندن نیست؛ بلکه به عطش دائمی برای کسب دانش، تحصیلات و هر نوع اطلاعات اشاره می کند. تمامی کارآفرینان بزرگ از این کنجکاوی و پیگیری طبیعی برخوردار هستند که نگرش متفاوتی به مشکلات را ایجاد کرده و راهکارهای فوق العاده ای را برایشان فراهم می کند.
    ۴. آنها ثابت قدم هستند

    ارل نایتینگل می گوید: “هیچوقت به خاطر مدت زمان طولانی دستیابی به یک رویا، از آن دست نکشید. این زمان در هر صورت سپری می شود.”
    موفق ترین کارآفرینان جهان کسانی هستند که هرگز تسلیم نمی شوند. تمامی آنها بدون شک در طول زندگی خود و در زمینه کسب و کار، پروژه ها و غیره شکست خورده اند، اما همچنان به حرکت خود ادامه داده اند. بازی زمانی تمام می شود که شما از آن دست می کشید. همیشه در زندگی و چشم اندازی که به آن عشق می ورزید، ثابت قدم باشید.
    ۵. آنها به سلامتی خود اهمیت می دهند

    ماهاتما گاندی در جایی گفته است: “سلامتی درواقع همان ثروت واقعی است، نه نقره و طلا.”
    بهترین کارآفرینان در هر سنی می دانند که سلامتی، ستون و اساس زندگی با کیفیت است. اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید، باید به سلامت خود اهمیت بدهید.
    ۶. آنها قابل اعتماد و با اعتبار هستند

    اسکار وایلد می گوید: “خودتان باشید، دیگران از پیش جای خود را یافته اند.”
    از ریچارد برانسون گرفته تا اوپرا وینفری و مارک کوبان، تمامی کارآفرینان موفق به صورت کاملا منحصر به فرد و بدون شک خودشان بوده اند. برای اینکه بتوانید کاملا قابل اعتماد باشید، به اعتماد به نفس، شجاعت و حتی آسیب پذیری نیاز دارید؛ اما به یاد داشته باشید که این یکی از مهم ترین خصوصیات افراد موفق به شمار می رود. با تمام عجیبی ها و منحصر به فردی هایتان، خودتان باشید.
    ۷. آنها قدردان هستند

    ویلیام پن می گوید: “راز خوشبختی این است که رحمت های خود را به شمار آورید، در حالیکه دیگران بدشانسی های خود را حساب می کنند.”
    کارآفرینان موفق به خوبی می دانند که قدردانی، پایه و اساس ثروت واقعی است. سپاس و قدردانی حقیقی را احساس کرده و آن را ابراز کنید؛ تمامی موهبت های خود را به یاد داشته باشید و مشکلات را فراموش کنید. این کار می تواند دستاوردهای زیادی را در زندگی و عرصه کارآفرینی برایتان به همراه داشته باشد.
    .
    منبع: entrepreneur

    https://techrato.com/2017/08/21/qual...entrepreneurs/
  4. #34
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کار آفرینان، افرادی هستند که فرصت مناسب را برای یک تجارت تشخیص داده و عملا آن را راه می‌اندازند. در بسیاری از بحران‌های اقتصادی افراد کار آفرین رکود اقتصادی را جبران کرده‌اند. در واقع، اکنون نجوایی بین اقتصاددانان، متخصصان بازرگانی و روانشناسان اجتماعی درباره واقعیت زیر در جریان است : کار آفرینان نقشی کلیدی در اقتصاد کشورها و شهرهای خود بازی می‌کنند. به علاوه، آن‌ها تنها برای خود ثروت ایجاد نمی‌کنند، بلکه مشاغل و رونق فزاینده‌ای برای تعداد زیادی از افراد دیگر نیز ایجاد می‌کنند.
    با توجه به این واقعیت، تعداد فزاینده‌ای از جامعه شناسان توجه خود را معطوف به درک و فهم این گروه از افراد منحصر به فرد کرده‌اند – افرادی که به یک معنی، از چیزی که در آغاز (هیچ چیزی نیست)، (چیزی) خلق می‌کنند (یک شغل جدید موفق) : اندیشه‌ای برای چیزی جدید، به اضافه نبوغ و سخت کوشی خود.
    سوالاتی در این زمینه مطرح است :
    چرا در وهله اول، بعضی افراد تصمیم می‌گیرند که کار آفرین باشند؟
    یک عامل مهم در این تصمیم که شخص کار آفرین می‌شود، نفوذ اجتماعی است. که به الگو گیری معروف است. به عبارت دیگر، قرار گرفتن در معرض افراد دیگری که کار آفرین هستند. می‌تواند دانش و مهارت‌هایی را که آن‌هایی برای کار آفرین شدن نیاز دارند (وصرفا ایده این کار)، برای آنان فراهم کند. بسیاری از پژوهش‌ها حاکی از آن هستند که در واقع، بودن افراد کار آفرین در خانواده یک شخص در تصمیم به کار آفرین شدن واقعا نقشی بازی می‌کند. بنابراین، عوامل اجتماعی به روشنی در این تصمیم دخالت دارند.
    مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که هر چند کار آفرینان الزاما بیش از دیگران مستعد خطر کردن نیستند، آن‌ها گرایش دارند که در هر موقعیتی سطوح پایین‌تری از خطر را تصور کنند. این مسئله به نوبه خود منجر به آن می‌شود که آنان بیشتر تمایل به بی محابا عمل کردن داشته باشند و مشاغل مطمئن را فدای مشاغل جدید نا مطمئن کنند. این افراد تمایل شدیدی به تجربه کردن حوزه‌های جدید شغلی دارند و بسیار برونگرا هستند. آن‌ها از فعالیت‌های جدید و نو آورانه لذت می‌برند و دوست دارند تا از یک فعالیت به فعالیت دیگر بپرند. از این رو، آن‌ها نیاز داشتن به تمرکز عمیق را (که این تمرکز) لازمه آغاز یک شغل تازه است، جالب نمی‌بینند و بنابراین از کار آفرین شدن اجتناب می‌کنند
    چرا بعضی اشخاص در این نقش تا اندازه موفق‌تر از دیگران هستند؟
    چرا مثلا بعضی از آن‌ها نظیر بیل گیتس، کمپانی‌هایی را بنا نهاده‌اند که دنیا را تغییر داده است، حال آن که دیگران کمپانی‌هایی تاسیس کرده‌اند که یا ورشکست شده‌اند یا سال‌های سال بدون چندان موفقیتی لنگان لنگان کار می‌کنند – کمپانی‌هایی که گاهی به آن‌ها مرده زنده می‌گویند. یک احتمال این است که کار آفرینان موفق کار خود را با یک اندیشه‌ای به روز استثنایی خوب آغاز می‌کنند. اما تعبیر دیگر این است که عوامل اجتماعی، ذهنی و فردی نقش مهمی در این کار دخالت دارند.
    از جهت عوامل اجتماعی که در موفقیت کارآفرینی نقش دارند، مهارت‌های اجتماعی کار آفرینان – توانایی آن‌ها به تعامل موثر با دیگران (مثلا؛ مهارت در ادراک اجتماعی، ترغیب کردن، ایجاد برداشت مثبت از امور مختلف، سازگاری و انطباق پذیری) – نقش کلیدی بازی می‌کنند.
    چرا مهارت‌های اجتماعی کار آفرینان باید چنین اثر نیرومندی داشته یا برای کار آفرینان تا این درجه سودمند باشد؟
    شاید به این خاطر است که در طول فرایند ایجاد شغل جدید، کار آفرینان باید از ابتدا روابط اجتماعی جدیدی با افراد مختلف (از جمله؛ مشتریان، تامین کنندگان و کارکنان جدید) برقرار کنند. به علاوه، آن‌ها باید این کار را در محیط‌هایی انجام دهند که بسیار نامطمئن یا بدون ساختار هستند. دقیقا در همین گونه زمینه‌هاست (زمینه‌هایی که افراد نمی‌توانند از روابط وضع شده یا هنجارها و نقش‌های به روشنی تجویز شده عقب بمانند) که مهارت‌های اجتماعی می‌توانند بیشترین فایده را داشته باشند.
    یک تحریف جریان فکری و ذهنی به هزینه‌های بر باد رفته یا تشدید تعهد معروف است – تمایل به کاهش چسبیدن به تصمیم‌هایی است که بازده منفی اولیه را سبب شده‌اند. کار آفرینان بر این سو گیری فکری پا فشاری دارند که توانایی‌های افراد کار آفرین با افرادی که هرگز شغلی را به راه نینداخته اند (مانند معلمان مدارس و کارمندان دولت) متفاوت است. هم چنین آن‌ها می‌دانند که مشاغل جدید کمتر ممکن است که نتایج مثبت فوری داشته باشند. این ملاحظات منجر به این احتمال کنجکاوی برانگیز می‌شود که کار آفرینان موفق ممکن است آن‌هایی باشند که می‌دانند چه زمانی بر کاری پافشاری کنند و چه موقع به راهبردهای دیگر تغییر جهت بدهند.
    هدف اصلی افراد کار آفرین رسیدن به کامیابی یا بازده مثبت است. آن‌ها تمام ابزارهای لازم را برای رسیدن به موفقیت به کار می‌برند. به همین دلیل بیشتر تلاش می‌کنند و از شکست نمی‌هراسند. زیان‌ها را به حداقل رسانده و به سرعت شیوه عمل ناموفقی را که دنبال می‌کردند، رها می‌کنند.
    منبع: اشتغال معلولین و نیازمندان
    کارآفرینان و ویژگی های آنان - دفتر کارآفرینی اجتماعی توان یابان
  5. #35
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    5 ویژگی کارآفرینان موفق

    البته که یک تعریف کتابی یکتا برای آنچه که یک کارآفرین را موفق می سازد وجود ندارد و هر انسان موفقی یک تعریف از راه های منجر به موفقیت دارد. اما با اینحال می توان به چند رفتار و ویژگی مشترک بین کارآفرینان موفق اشاره کرد. به شما پیشنهاد می کنیم با داشتن این ویژگی ها و رفتارها تاحدی به یک فرد کسب و کاری موفق تر تبدیل شوید. چون اینها به شما کمک می کنند که بر چیزی که مهم تر است متمرکز بمانید و در زمان های سختی، شما را یاری می کنند که به جلو بروید. همچنین باعث می شوند که شما با خود و کسانی که باید رهبری کنید، ارتباط برقرار کنید و نهایتا در طول این سفر استارتاپی تا رسیدن به موفقیت، تعادل را حفظ کنید.
    آنها همه چیز را ساده می گیرند
    آنها این کار را نه تنها در کار بلکه درتمامی جنبه های زندگی شان انجام می دهند، از سبک تغذیه ای شان بگیرید تا سبک ورزشی و تا آنچه که می پوشند. برای مثال مارک زاکربرگ و یا استیوجابز را می توان نام برد. همه ما در تلاشیم تا تمامی کارهای لیست شده در سررسیدمان را انجام دهیم، اما بدانید که اگر دور خود را شلوغ کنید و به سراغ کارهای پیچیده بروید، حتما زمان کم خواهید آورد. شما باید هرلحظه از زمانتان را ذخیره کنید. در مورد کسب و کار تنها موضوع زمان نیست، بلکه استراتژی شما هم مهم است. برنامه های شما باید قابل فهم باشند، تمامی ملاک ها و مقیاس هایتان استاندارد و قابل اندازه گیری باشند، و از همه مهم تر یک مفهوم ساده بسیار قابل خرید تر از یک مفهوم پیچیده است، آن هم به وسیله دانشگاه ها، مشتریان و هرگونه خریدار احتمالی. پس سعی کنید که ایده خود را ساده سازی کنید تا راحت تر اجرایی شود.
    در حقیقت در این دنیای دیجیتال و روبه رشد، بدون یک سیستم ساده که به ما کمک کند تا کار خود را در این دنیای مدرن توسعه دهیم، تصمیم گیری برای اولویت بندی کارهای مهم سخت خواهد شد. زمانی که در شلوغی کارمان و بحران غوطه ور هستیم، بسیار سخت است که ذهنمان را آزاد نگه داریم. در نهایت باید بگوییم که سادگی، فاکتور مهمی برای کنترل کارها است.
    آنها سرسخت هستند
    سرسخت بودن برای یک کارآفرین موفق، یک امر عادی است، چرا که می داند بدون پشتکار و پایداری به جایی نخواهد رسید. در بحران های موجود در یک کسب و کار که باعث عقب نشینی بسیاری از افراد، در همان ابتدای شروع کار می شود، این دسته کارآفرینان همچنان به پایداری خود برای حل مشکل ادامه می دهند. حتما زمان و انرژی زیادی را صرف این کار می کنند، اما سرشار از غرور هستند و نمی خواهند کسی برایشان دل بسوزاند. آنها می دانند که هیچ چیز ارزشمندی به سادگی بدست نخواهد آمد و تمامی این چالش ها و سختی ها، یادآور موفقیتی هستند که تنها کسانی به آن می رسند که عقب نشینی نکنند.
    کارآفرینی بدون شکست معنی ندارد، بدون شکست در ارائه یک محصول و یا انجام یک سخنرانی و یا از دست دادن مشتری. تمامی این شکست ها، وسیله ای است برای نشان دادن و سنجش سرسختی یک کارآفرین برای رسیدن به اهدافش. تمامی این سرسختی ها در زمان بحران، پیش نیاز موفقیت است.
    آنها صبور هستند
    صبر به نوعی تقوا و لازمه کسب وکار است. در جاده طول و دراز موفقیت کارآفرینان باید سطوح مختلف بسیاری را از صبر از خود نشان بدهند و بتوانند احساسات ذاتی خود از قبیل ترس از شکست، تردید در مورد آنچه که اتفاق خواهد افتاد، کنترل کنند. کسب و کارهای بیشماری شکست خوردند، تنها به دلیل کم صبری، چرا که اصرار بر رشد سریع همه چیز داشتند، اینکه زود وارد بازار شوند و یا به دلیل همین کم صبری خیلی زود قید همه چیز را زدند. نمی توان گفت که صبر برای یک کارآفرین به آسانی بدست می آید. این یک نبرد درونی ثابت است.
    بسیاری از کارآفرینان صبور هستند و در عین حال هم با سرعت خوبی به جلو می روند و آنها می دانند که بدون صبر از لحاظ روحی بسیار سخت خواهد بود، چرا که با وجود خواستن یک چیز، چیزهای غیر قابل کنترلی بر سر راه مان قرار دارد و مجبور کردن زمان برای به جلو رفتن، هیچ فایده ای نخواهد داشت، پس فقط صبر است که درست جواب می دهد.
    آنها به طور طبیعی یکدل هستند
    ای کاش تمامی مردم این ویژگی را نه تنها در کارشان بلکه در تمامی جنبه های زندگی خود داشتند. یکدلی، توانایی این که شما خود را در موقعیت شخص دیگری قرار دهید و آن موقعیت را درک کنید و یا حداقل تلاش کنید که احساسات وعواطفش را درک کنید، بسیار در نحوه ارتباط شما با دیگران مهم است. تمامی کارآفرینان در قلب شبکه ای از افرادی قرار می گیرند که نیاز دارند، فهمیده بشوند: کارکنان، شریکان کسب و کاری، مربیان، سرمایه گذاران و البته مشتریان. با نشان دادن همدردی، کارآفرینان بهتر می توانند با علایق و سلایق این دست افراد همراه باشند و نه تنها آنها را درک کنند بلکه به تک تک هرکدام نشان دهند که تمامی علایق و احساسات آنها را می فهمند و دنبال می کنند.
    تنها در خلال این مراحل ارتباطی است که ما می توانیم به طور ذاتی بفهمیم چگونه و چرا یک کارمند و یا همکار یا مشتری به تصمیمی که ما می گیریم، واکنش نشان می دهند. آنوقت است که ممکن است درست ترین کار را انجام دهیم، و این واکنش به ما کمک می کند که به بهترین شکل ممکن ایده خود را در همکاری با آنها عملی کنیم. این را بدانید که یکدلی یکی از اجزاء اصلی رهبریت است و یکی از فاکتورهای مهم فرایند تصمیم گیری هوشمندانه است. همچنین همدردی تنها کافی نیست و ترکیب آن با یکدلی به شما کمک خواهد کرد تا کسب و کار خود را در راه درست پیش ببرید.
    آنها ترس را مدیریت می کنند
    تحقیقات نشان داده اند که ما تنها با دو واقعیت ترس ذاتی زائیده شده ایم: ترس از افتادن ، ترس از صدای بلند. اما ما در طول زندگی لیست بلند بالایی از انواع ترس ها را برای خود به وجود می آوریم. مثلا ترس از شکست در کارآفرینان. به گفته جیمز کامرون، شکست یک گزینه است ولی ترس نه. یعنی اینکه شکست در کسب و کار وجود دارد، این ما هستیم که نباید بترسیم.
    ترس برای یک کارآفرین مثل یک زندان است. ترس یک کارآفرین را به سمت تصمیم گیری های بیش از حد امن سوق می دهد و مانع جاه طلبی و الهام گیری می شود. بیشتر کارآفرینان می دانند که با بحران هایی در کار خود روبه رو هستند اما آنهایی که موفق اند می دانند که نباید از این بحران ها بترسند. آنها شکست را به عنوان بخشی از سفر کارآفرینی خود می پذیرند. اما شما باید به کاری که می کنید، ایمان داشته باشید، اینکه تیم خود را چگونه بچینید و یا کیفیت دانش بازاریابی خود را چگونه می سنجید. البته شما نباید به این فکر کنید که دنیا آن چیزی را که شما به بازار عرضه می کنید، حتما می خواهد. شما با اعتقاد به توانایی های خود می توانید ترس خود را کاهش دهید. این مثل این می باشد که یک ارتش کوچک به جنگ یک ارتش بزرگتر و مجهزتر می رود. پس تنها از این بترسید که از دست دادن جایگاه شغلی تان و موقعیتتان به دلیل ترس های بی مورد بسیار ترسناک تر خواهد بود.
    https://rezadabiri.com/5-%D9%88%DB%8...8%D9%81%D9%82/
  6. #36
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    پنج ویژگی برجسته کارآفرینان

    یک ایده‌ی عالی به همراه فقط کمی شانس نیاز هست تا یک کسب و کار را شروع کنید ولی وقتی همه چیز پیچیده و سخت می‌شود باید خصوصیات خاصی داشته باشید تا بتوانید به مسیر خود ادامه دهید. برای اینکه یک کارآفرین خوب باشید داشتن یک ایده خوب و رویا پردازی حول آن ایده و اجرای چشم اندازهایتان کافی نیست، بلکه همه ایده‌هایتان باید در نهایت به یک موفقیت نیز تبدیل شود. برای پی بردن به ویژگی‌های اصلی یک کارآفرین ماهر با مایک روزنبرگ، موسس و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروهی Rothenberg Ventures صحبت کرده‌ایم. او هر روز با کارآفرین های زیادی ملاقات دارد و نظریات جالبی در مورد خصوصیات کلیدی یک کارآفرین دارد. او در اینجا به ۵ ویژگی برجسته کارآفرینان اشاره کرده است. ۱- تعادل بین فروتنی و اعتماد به نفس شما باید به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید که یک کارآفرین برجسته و موفق شوید. بدون اعتماد به نفس غیرمحتمل است که بتوانید یک ایده کسب و کار خوب را تولید کنید و جلو ببرید و مشتری پیدا کنید وسرمایه گذار جذب کنید. اما همیشه یادتان باشد که کمی فروتنی هم باعث پیشرفت بیشتر کارتان خواهد بود. با ترکیبی از احساس اعتماد به نفس و فروتنی مانع از ایجاد حس تکبر در خود خواهید شد. انتقادپذیری بالایی خواهید داشت که برای تضمین موفقیت هر کسب وکاری لازم است. در این‌صورت احتمال اینکه بازخوردهای ارزشمند وسازنده‌ای را دریافت کنید بیشتر می‌شود و حالت تدافعی نسبت به انتقادات نخواهید داشت. این اعتماد به نفس همراه با فروتنی، باعث می‌شود که بهترین انتقادات و نظرات را انتخاب کنید و خودتان به بهترین راهنمای خود تبدیل شوید. ۲- داستان درستی وصداقت شما به عنوان موسس یک کسب وکار در واقع قرار هست که درستی وصداقت خود را بفروشید، این قضیه مخصوصاً موقعی چالش برانگیز می‌شود که می خواهید با یک یا چند سرمایه گذار بالقوه وارد مذاکره شوید، چرا که در این شرایط داشتن شبکه ای از افراد که به شما اطمینان داشته باشند اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند و این آشنایان تضمین کننده راستی و صداقت شما برای جلب اطمینان دیگران خواهند بود. ۳- عامل خوب بودن متأسفانه اغلب اوقات خوب بودن به نوعی ضعف انگاشته می شود اما “روزنبرگ” مسلما دیدگاه دیگری دارد. او می گوید که بسیاری از کارآفرینانی که او سرمایه گذار آنها بوده است جزء معدود انسان‌های نابغه ولی خوب هستند. در واقع وقتی شما قصد دارید از هیچ، چیز با ارزشی بسازید به احتمال زیاد با افراد خالص و مهربانی برخورد خواهید کرد. ۴- سنجش جرات زندگی یک استارت‌آپ همیشه پر از چالش های مختلف است.اگر به این چالش‌ها به چشم فرصت نگاه کنید بهتر خواهید توانست تصمیمات مناسبی برای چیره شدن بر این چالش‌ها اخذ کنید. ۵- داشتن مسئولیت پذیری اجتماعی شما و کسب وکار شما در مجموع چه منافعی برای جامعه خود دارید؟ آیا قصد ایجاد شغل دارید؟ آیا بیزینس مدل شما بر اساس مسئولیت پذیری اجتماعی تنظیم شده است؟ باید به این نکته توجه کنید که تمرکز بر ایجاد یک تاثیر مثبت و پایدار بر محیط مزیت رقابتی بزرگی برای جذب مشتری، کارمند وسرمایه گذار محسوب می‌شود. وقتی در حال ساختن شرکت خودتان هستید این توصیه را فراموش نکنید. از نظر شما یک کارآفرین چه ویژگی های دیگری باید داشته باشد؟ منبع

    پنج ویژگی برجسته کارآفرینان - وبلاگ استارت‌آپ ویکند تبریز
  7. #37
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی "کارآفرینان موفق" چیست؟

    خیلی از افراد مختلف هستند که به کارآفرینی علاقمندند در اصل آنها بیشتر تمایل دارند که برای خودشان کار کنند و خودشان سرپرستی و سر گروهی یک کار را بر عهده بگیرند اما کارآفرین بودن نیاز به یکسری ویژگی هایی دارد که ابتدا باید این ویژگی ها را در خود پرورش دهیم.

    به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، کارآفرینان باید با برنامه ریزی خوب یک تجارت یا بیزینس را راه اندازی کنند بنابراین باید به یکسری از فاکتورهای مهم توجه کنند که برنامه ریزی که برای کار انجام می دهند بتواند آنها را به اهدافشان نزدیک کند.

    کارآفرینی نیاز به یکسری از ویژگی هایی دارد که در اکثر کارآفرینان هم وجود دارد این ویژگی ها باعث می شوند که کارآفرین برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند و به موفقیت برسند.

    انگیزه

    کارآفرینان موفق خودشان به دنبال انگیزه دهی به خود هستند آنها نیازی ندارند که دیگران به آنها انگیزه دهند بلکه خودشان انگیزه ی فراوانی برای موفق شدن دارند که باعث می شود همیشه رو به جلو حرکت کنند. خیلی از افراد هستند که بدون وجود یک مدیر یا سر گروه نمی توانند برنامه های کاری خود را قدم به قدم جلو ببرند و نیاز به یک نیرویی دارند که آنها را به سمت جلو پیش ببرد اما کارآفرینان خودشان به سمت موفقیت در حرکت هستند و قادرند که با برنامه ریزی قدم به قدم به اهدافشان نزدیکتر شوند و در نهایت به موفقیت برسند چون انگیزه ی زیادی برای رسیدن به موفقیت دارند.

    خلاقیت

    وقتی که یک ایده ی تجاری شکل میگیرد خیلی از کارآفرینان با خلاقیت بالایی که دارند این ایده را پیاده سازی میکنند. خود کارآفرینان هم از ایده های خلاقی که دارند برای شکل گیری یک تجارت یا موفقیت آن و پیشرفت و توسعه دادن آن استفاده می کنند حتی کارآفرینان قادر هستند که ایده های قدیمی تر را بازسازی کرده و از نو این ایده ها را مورد استفاده قرار دهند.

    هوش بالا

    کارآفرین از هوش، استعداد و خلاقیت برخورداند و با استفاده از این عوامل به موفقیت خود کمک میکنند در اصل آنها با هوش بالایی که دارند و با استفاده از استعدادها و قابلیتهای شان تجاری را راه اندازی میکنند و برای آن برنامه ریزی می کنند.

    تجارت و مدل های تجاری دائما در حال تغییر و به روز شدن است در نتیجه صاحبان مشاغل و تجارتها هم باید دائما با برنامه ریزی و ایده های جدید کار و شغل خود را پیش ببرند و کارآفرینان موفق میدانند که چطور با تغییر مدل های تجاری تغییر کنند.

    توانایی و اقتدار

    کارآفرینان موفق سعی میکنند که با ایجاد یک تیم کاری خوب ایده های تجاری شان را جلو ببرند تا به موفقیت برسند بنابراین توانایی مدیریت یک تیم کاری و پیش بردن کارها با برنامه ریزی خوب می تواند به موفقیت یک تیم کاری کمک کند.

    کارآفرینان باید قدرت و توانایی بالایی برای تصمیم گیری در تجارت خود را داشته باشند آنها باید بتوانند با اقتدار و توانایی که دارند یک گروه کاری را مدیریت کرده و در مقابله با چالش ها توانایی مدیریت و حل مشکلات را داشته باشند.

    هدفمند

    کارآفرینان موفق با شروع یک تجارت به اهداف و آرزوهایی که دارند می اندیشند. آنها قدم به قدم پیش میروند تا با رسیدن به موفق بتوانند به آرزوهایی که داشتند دست پیدا کنند البته پیمودن این مسیر خیلی ساده نیست و نیاز به پشتکار و تلاش فراوان دارد اما کارآفرینانی که هدفمند هستند و برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنند با مشکلاتی که در مسیر تجارت وجود دارد مقابله کرده و در نهایت به موفقیت می رسند. یک کارآفرین خوب با مثبت اندیشی و انرژی فراوان برای رسیدن به اهدافش تلاش می کند و در این راه موفق می شود.
    https://www.yjc.ir/fa/news/4905953/%...8C%D8%B3%D8%AA
  8. #38
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    ویژگی های یک کارآفرین موفق را بدانید

    ویژگی های یک کارآفرین موفق که توانسته ایده خود را به مرحله عمل و درآمدزایی برساند و بدین ترتیب ما می توانیم الگوهای پیشرفت وی را دنبال کنیم. احساس می‌کنید که قرار است روزی به موفقیت برسید. نسبتا خود را قدرتمند احساس می‌کنید. قرار است به زودی کار بزرگی انجام دهید.


    به نظرتان ارزش کار شما خیلی زیاد است. معروف هستید. تنها چیزی که احتیاج دارید کمی زمان بیشتر است… اگر زمان بیشتری داشتید تمام این اتفاقات می‌افتاد.شما این‎طور هستید؟ خوب است. این دقیقا رویکردی‎ست که کارآفرینان موفق را مشخص می‌کند.شما در انتظار آن هستید. آن را می‌خواهید. حریص هستید. انگیزه دارید. همه چیز مهیاست، اما واقعیت چیز دیگری‌ست.

    واقعیت به وجود خواهد آمد. اما در این حین باید کارهایی را انجام دهید و نگرشی داشته باشید که آن سطح از موفقیت را برای شما ایجاد کند. چگونه می‌توانید جلوه کارآفرینی موفق را به خود ببخشید در حالی که هنوز به آن دست نیافته‎اید؟در زیر هفت اصلی که من آموخته و دیده‎ام که بقیه کارآفرینان موفق انجام می‌دهند، آمده است

    1. ادای موفق بودن را در بیاور، موفق خواهی شد
    جمله معروف «هر چیز که در جستن آنی، آنی» این‎جا مصداق دارد. به چه دلیل؟ چون بر پایه علم واقعی نوشته شده است. روان‎شناسان به مدت مدیدی رابطه بین مغز و بدن را مطالعه کردند. زمانی که ما احساس مشخصی داریم، به همان شیوه عمل می‌کنیم. برعکس آن نیز صدق می‌کند. زمانی که ما به شیوه مشخصی عمل می‌کنیم، همان احساس مرتبط را خواهیم داشت.

    رایج‎ترین مثال ممکن لبخندزدن است. لبخندزدن فقط یک پاسخ به یک احساس خوشحالی نیست. عمل لبخندزدن در واقع می‌تواند کاری کند که شما واقعا احساس شادی کنید. همین اصل در جمله «هر چیز که در جستن آنی، آنی» نیز صدق می‌کند. زمانی که دنبال انجام کاری باشید،

    احساسات، عواطف، سطح اعتماد به نفس و رویکرد کلی شما به همان سمت خواهند رفت. نتیجه چیست؟ در نهایت به خواسته‎تان خواهید رسید.

    2. با اعتماد به نفس عمل کنید. مهم نیست چه می‌شود
    یکی از بهترین دارایی‌های شما اعتماد به نفس شماست. مشکل این‎جاست که ذهن سرشار از ترس و دودلی به سختی می‌تواند اعتماد به نفس از خود بروز دهد. بسیاری از کارآفرینان و افراد موفق آینده دچار شرایطی به نام سندرم ایمپاستر هستند؛ احساس کوچک بودن و نبود اطمینان شخصی از جایگاه و دستاوردهای خود که به خودویرانگری مشهور است.

    این سندرم در دنیای پر سرعت کارآفرینی بسیار شایع است. حتی موفق‎ترین افراد نیز تجربه شک و دودلی نسبت به خود را داشته‎اند.شما یا می‌توانید تسلیم افکار دروغین مغزتان و در نتیجه دچار سندرم ایمپاستر شوید یا بدون توجه به آن افکار از خودتان اعتماد به نفس نشان دهید.

    من اعتماد به نفس را پیشنهاد می‌کنم. اعتماد به نفس شما را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. حتی اگر خودروی مناسبی ندارید، کت و شلوار ارزانی پوشیده‌اید یا حتی دفتر کار شخصی نیز ندارید، باز هم اعتماد به نفس داشته باشید.

    3. از دیگران کمک بخواهید
    به گزارش پارس ناز افراد باهوش می‌دانند که چقدر باهوش نیستند! به خاطر همین است که این افراد همیشه از دیگران تقاضای کمک می‌کنند. تنها دلیلی که من چیزهایی از بازاریابی اینترنتی می‌دانم به دلیل باهوش بودنم نیست. به خاطر این است که از دیگران راجع به آن سوال پرسیده‎ام.

    4. در انتخاب افرادی که با آن‎ها وقت می‌گذرانید گزینشی عمل کنید.
    کارآفرینان ارزش زمان را می‌دانند. آن‎ها درک کرده‌اند که «گذراندن زمان» معادل «خرج کردن پول» است و تنها این تفاوت وجود دارد که پول منبعی قابل تجدید است اما زمان خیر. به همین دلیل، شما باید با افرادی وقت بگذرانید که حال شما را بهتر می‌کنند. شما نباید وقت‎تان را در جایی بگذرانید که باهوش‎ترین فرد آن‎جا هستید؛

    بلکه باید در جایی قرار بگیرید که در چالش قرار بگیرید و رشد پیدا کنید. افراد موفق وقت‎شان را در کنار دیگر افراد موفق می‌گذرانند. زمانی که بحث سرمایه‎گذاری زمانی پیش می‌آید، باید تصمیمات هوشمندانه‌ای اتخاذ کنید.

    5.خوب بپوشید
    چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، مردم شما را از روی آن‎چه پوشیده‌اید،قضاوت می‌کنند. من قبلا لباس‌های مناسبی نمی‌پوشیدم. زمانی که چند تغییر استراتژیک و کم‎هزینه در کمد لباس‎هایم ایجاد کردم، همه چیز تغییر کرد. نرخ مشاوره‎ام بیش از دو برابر شد، مشتریان با ارزشی به دست آوردم و کسب و کارم متحول شد.

    آیا تمام این تحولات به دلیل کمد لباس‎هایم بود؟ البته شانس نیز دخیل است؛ اما لباس‎هایم واقعا تاثیرگذار بودند. من اکنون پول زیادی برای لباس‎هایم خرج می‌کنم اما به طور کلی تغییر شیوه لباس پوشیدن خرج زیادی در بر ندارد.

    فقط لباس‌های خوب نیستند که تاثیر خوبی بر جا می‌گذارند. باید لباس مناسب انتخاب کرد. سیلویا هیولت، یکی از مدیران قدرتمند عرصه تجارت می‌گوید: «شما باید طوری به نظر برسید که انگار عضوی از گروه هستید و باید طوری به نظر برسید که انگار بهتر از بقیه اعضای گروه هستید.»

    6. ریسک‎پذیر باشید.
    کارآفرینان خوب میزان ریسک‎پذیری خوبی دارند. راز مهم ریسک‎پذیر بودن این است که شروع به ریسک‎پذیری کنید. به نظر ساده می‌آید، اما واقعیت همین است. با ریسک‌های کوچکی شروع کنید که ضرر زیادی را به شما نزند. در نهایت چگونگی محاسبه ریسک یک تصمیم را خواهید آموخت و از همان موقع میزان ریسک‎پذیری‎تان افزایش خواهد یافت. با اعتماد به نفس ریسک کنید. این کار به شما می‌آید.

    7. بیوگرافی آن‎لاین خود را بنویسید
    اگر کسی بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد شما بداند، چه می‌کند؟ نام شما را در گوگل جستجو می‌کند. این کار فضولی نیست. آن‎ها فقط می‌خواهند بدانند که شما چه کسی هستید، چه می‌کنید و کارتان چیست. شما باید آن‎چه را که آن‎ها در اینترنت می‌بینند و تاثیرگذاری‎شان را شکل دهید. اگر خودتان حضور خود در اینترنت را شکل دهید،

    می‌توانید هویتی ایجاد کنید که با آن‎چه می‌خواهید بشوید تطابق داشته باشد.پروفایل شما در تمام سایت‌های اجتماعی باید منسجم و رقابتی باشد. این زندگی‎نامه شماست و رویآینده‎تان تاثیر خواهد گذاشت. برای نوشتن آن زمان و توجه کافی را مبذول کنید.

    نتیجه
    هر شخص موفقی دوره‌ای را پشت سر گذاشته که در آن موفق نبوده است. موفقیت پس از رشد و توسعه ایجاد می‌شود.اکنون زمان آماده‎شدن شماست. سخت کار کنید و به آن دل بدهید. اگر می‌خواهید به آن‎چه که باید برسید، باید در همان مسیر حرکت کنید. شما به عنوان یک کارآفرین، موفقیت را چگونه نشان می‌دهید؟

    سایت خلاقیت

    ویژگی های یک کارآفرین موفق را بدانید
  9. #39
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرینان موفق چه ویژگی هایی دارند؟


    اقتصاد > اقتصاد سیاسی - اگر از ماجراجویی و ورود به شرایطی که در آن بی اطمینانی وجود دارد اجتناب می کنید بعید است که به کارآفرین موفقی تبدیل شوید.


    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اجازه بدهید از همین ابتدا بگوییم که هیچ دو انسان موفقی مثل هم نیستند. با این حال می توان ویژگی هایی را یافت که در میان افرادی که شرکتی را بنا نهاده اند و آن را به موفقیت رسانده اند مشترکند؛ یکی از نویسندگان مجله اینک (Inc) که 20 سال از عمرش را صرف سرمایه گذاری و مشاوره برای راه اندازی شرکت های جدید از چهار ویژگی مشترک می گوید که بهترین کارآفرینان از آن ها برخوردارند. اما این چهار ویژگی کدامند؟ 1- ماجراجویی راه اندازی یک شرکت تازه و تلاش برای توسعه آن مانند سفر به یک سرزمین ناشناخته برای چهار هفته است آن هم در شرایطی که تنها برای یک هفته غذا در کوله پشتی دارید. به همین خاطر اگر می خواهید کارآفرین موفقی باشید باید مشکلی با بی اطمینانی های مسیر نداشته باشید. در غیراینصورت خیلی زود از ادامه مسیر منصرف می شوید. برای کسانی که از ماجراجویی گریزان هستند، شاید کارمند شدن انتخاب بهتری برای آینده شغلی باشد. 2- صبوری حتما شما هم روزانه با گزارش های حیرت انگیزی مواجه می شوید در مورد اینکه یک وبسایت نسبتا تازه تاسیس توانسته در عرض 7 ماه 9 میلیون بازدیدکننده را جذب کند و یا اینکه وبسایت آمازون در شب کریسمس در هر ثانیه 306 قلم کالا فروخته است. اما این موفقیت ها طی یک شب بدست نیامده اند. باید صبور باشید تا موفقیت به آرامی فرا برسد و به خاطر داشته باشید که مشکلات هرگز مرتفع نخواهد شد بلکه هر چه شرکت شما بزرگتر شود، با مشکلات بزرگتری نیز مواجه خواهید شد که باید برای حل آن ها تلاش کنید. 3- خبری از کمال گرایی نیست یک فرد ممکن است در یک زمینه خبره باشد اما در کارآفرینی استعداد چندانی نداشته باشد. به همین خاطر کارآفرینان باید خود را با شرایط موجود وفق دهند و سختی های ورود به کارآفرینی، به خصوص سختی های ابتدای کار، را تحمل کنند. شما ممکن است در زمینه فروش واقعا توانا باشید اما از حسابداری چندان سر در نیاورید و به همین خاطر حتما باید وقت و تلاش بیشتری را به امور حسابداری اختصاص دهید اما به این موضوع مانند یک ضعف ننگرید. هیچ کارآفرینی نبوده که در همه زمینه ها خبره بوده باشد. 4- برخورداری از چشم انداز اگر شرکتی راه اندازی کرده اید و هیچ چشم اندازی برای آینده دور یا نزدیک آن متصور نیستید شاید بهتر باشد که همین امروز تعطیلش کنید. نداشتن چشم انداز باعث خواهد شد که در جذب سرمایه گذار، مشتری و حتی کارمند با مشکل مواجه شوید. بهتر است در ابتدا از جایگاه فعلی کسب و کارتان مطلع شوید و سپس چشم اندازی را برای مثلا 5 سال بعد آن ترسیم کنید. بدون چشم انداز، بیش از حد به امور روزانه وابسته می شوید و وقت و انرژی خود را کاملا به آن اختصاص می دهید و به همین خاطر در مقابل نوسانات روزانه اقتصاد نیز آسیب پذیرتر خواهید بود.
    https://www.khabaronline.ir/detail/3...itical-economy
  10. #40
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

    اغلب به کسی که تجارت خود را آغاز کرده است، کارآفرین خطاب می‌شود. همچنین با شنیدن واژه کارآفرین، ما تمایل داریم آن را به فردی که سرمایه‌گذاری‌های خود را شروع کرده است، نسبت دهیم. در حقیقت تعریف رسمی کارآفرینی، فرآیند شروع یک تجارت یا سازمان برای سودآوری یا تأمین نیازهای اجتماعی است. ما از این عبارت برای سود یا نیازهای اجتماعی استفاده کرده‌ایم تا کارآفرینی تجاری را از کارآفرینی اجتماعی و خیریه جدا کنیم. پس از تعریف کارآفرینی، اکنون زمان تعریف این موضوع است که چه کسی یک کارآفرین است و چه کاری انجام می‌دهد. یک کارآفرین کسی است که یک مدل تجارت را توسعه می‌دهد، سرمایه فیزیکی و انسانی لازم برای شروع یک سرمایه‌گذاری جدید را فراهم می‌کند، آن را عملیاتی می‌کند و مسئول موفقیت یا شکست آن است. به تأکید عبارت مسئول موفقیت یا شکست توجه داشته باشید زیرا کارآفرین از مدیر حرفه‌ای متمایز است؛ به این معنی که کارآفرین یا سرمایه خود را از منابع خود سرمایه‌گذاری می‌کند یا سرمایه را از منابع خارجی افزایش می‌دهد و در نتیجه مسئول شکست و همچنین پاداش در صورت موفقیت است، در حالی‌که مدیر حرفه‌ای کار اختصاص داده شده به وی را با در نظر گرفتن پرداخت پول به انجام می‌رساند. به‌عبارت دیگر، کارآفرین علاوه بر خلق یک شرکت جدید، ریسک‌پذیر و نوآور است در حالی‌که مدیر حرفه‌ای تنها اجراکننده است. ویژگی‌های کارآفرینان در ابتدا و مهم‌تر از همه، مهارت‌ها و توانایی‌هایی که یک کارآفرین باید داشته باشد را بررسی می‌کنیم؛ وی باید ابتکار عمل داشته باشد و یک ایده تغییر یا یک مفهوم بالقوه جدید را که می‌تواند در بازار شلوغ موفق شود، ارائه دهد. توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاران معمولاً تمایل به سرمایه‌گذاری در ایده‌ها و مفاهیمی دارند که احساس می‌کنند بازده کافی برای سرمایه و سرمایه‌گذاری خود را ایجاد می‌کنند و از ‌این‌رو، کارآفرین نیاز به یک ایده واقعاً ابتکاری برای سرمایه‌گذاری جدید دارد. ویژگی‌های رهبری صرف‌نظر از این، کارآفرین به‌علت ساخت یک سازمان یا سرمایه‌گذاری از ابتدا و ارتباط با کارکنانش و همچنین اطمینان دادن به سهامدارن از موفقیت در این سرمایه‌گذاری، نیاز به داشتن مهارت‌های مدیریت سازمانی و مدیریتی عالی دارد. علاوه بر این، کارآفرین باید یک رهبر باشد که بتواند برای کارکنانش الهام‌بخش باشد و همچنین فردی با ویژگی آینده‌نگری با حس مأموریت شناخته شود زیرا مهم است که کارآفرین، سرمایه‌گذاری را با انگیزه کرده و هدایت کند. این بدان معنی است که رهبری، ارزش‌ها، مهارت‌های ساخت تیم و توانایی‌های مدیریتی، مهارت‌ها و ویژگی‌های کلیدی هستند که یک کارآفرین باید داشته باشد. تخریب خلاقانه و کارآفرینی اغلب زمانی‌که درباره حذف برخی از شرکت‌ها یا موفقیت برخی دیگر و همچنین حفظ موضع رهبری خود در بازار، صحبت به میان می‌آید به واژه تخریب خلاقانه برخورد می‌کنیم. تخریب خلاقانه به جایگزینی محصولات و شرکت‌های ضعیف‌تر با محصولات و شرکت‌های کارآمدتر، نوآورانه‌تر و خلاقانه‌تر اشاره دارد که در آن، بازار سرمایه‌داری مبتنی بر اکوسیستمی را تضمین می‌کند که تنها بهترین‌ها باقی می‌مانند، در حالی‌که دیگران با اهداف تخریب خلاقانه از بین می‌روند. به‌عبارت دیگر، کارآفرینانی که دارای ایده تغییر و مهارت‌ها و ویژگی‌هایی برای موفقیت هستند، اطمینان حاصل می‌کنند که محصولات، برند‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایشان، سهم بازار شرکت‌های موجود که یا ارزش‌ها را ایجاد نمی‌کنند یا به‌سادگی ناکارآمد هستند، از آن خود کرده است. بنابراین، این روند تخریب ایده‌های قدیمی و ناکارآمد از طریق ایده‌های جدید و خلاقانه به‌عنوان تخریب خلاقانه شناخته می‌شود که غالباً کارآفرین وقتی یک سرمایه‌گذاری جدید را راه‌اندازی می‌کند، انجام می‌دهد. یک کارآفرین، خطرپذیر است کارآفرینی و مهارت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز کارآفرینان همراه با چگونگی تعامل آن‌ها در تخریب خلاقانه را مورد بحث قرار دادیم. این بدان معنا نیست که همه کارآفرینان موفق هستند؛ زیرا این واقعیت وجود دارد که آن‌ها می‌توانند قربانی تخریب خلاقانه شوند؛ به‌علاوه به‌دلیل فقدان صفات دیگر، اکثریت سرمایه‌گذاری‌های جدید بیشتر از یک سال دوام نمی‌آورند. زمانی‌که سرمایه‌گذاری‌ها ناکام می‌شوند، سؤال واضح این است که چه کسی مسئول نقص است و پول چه کسی از بین رفته است. پاسخ این است که کارآفرین پول خود را سرمایه‌گذاری می‌کند یا سرمایه را از سرمایه‌گذاران فرشته و سرمایه‌داران می‌گیرد، یعنی اگر سرمایه‌گذاری دچار مشکل شود، کارآفرین و سرمایه‌گذاران پول خود را از دست می‌دهند. توجه داشته باشید همان‌طور که قبلاً ذکر شد، کارکنان و مدیران حرفه‌ای مشاغل خود را از دست می‌دهند مگر این‌که آن‌ها در سرمایه‌گذاری مشارکت داشته باشند؛ در غیر این‌صورت پول‌شان در معرض خطر نیست. این بدان معنی است که کارآفرین در معرض ریسک قرار می‌گیرد یعنی موفقیت یا عدم موفقیت شرکت بر روی کارآفرین منعکس می‌شود. برخی از کارآفرینان معروف با توجه به این مقدمه اولیه کارآفرینی، اکنون می‌توانیم به نمونه‌هایی معروف از کارآفرینان اشاره کنیم که با وجود شانس کم، موفق شده‌اند؛ چرا که آن‌ها دارای ایده‌های تغییر و مهم‌تر از همه، ویژگی‌ها و مهارت‌های لازم بودند که آن‌ها را افسانه‌ای می‌ساخت. به‌عنوان مثال، بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس و مرحوم استیو جابز، بنیانگذار اپل، از کالج ترک تحصیل کرده بودند، هرچند موفقیت آن‌ها بدین معنی بود که آن‌ها نه تنها ایده‌های ابتکاری داشتند، بلکه آماده بودند برای مدت زمان طولانی این ایده‌ها را اجرا کنند و در هنگام سختی تحمل داشته باشند. حتی بنیانگذار فیس‌بوک، مارک زوکربرگ، و همچنین لری پایت گوگل و سرگی برایان می‌توانند به‌عنوان کارآفرینان واقعاً انقلابی در نظر گرفته شوند. آنچه در همه این شخصیت‌های افسانه‌ای مشترک است این است که آن‌ها چشم‌انداز و حس مأموریت تغییر دنیا را داشتند و با کار سخت، استقامت و اکوسیستم پرورشی، توانستند ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند. کارآفرینی نیاز به یک اکوسیستم پرورشی دارد در نهایت، به اصطلاح «اکوسیستم پرورشی» توجه کنید. این بدان معنی است که اگر کارآفرینان ویژگی‌های لازم را نداشته باشند نمی‌توانند موفق شوند، حتی اگر دارای این ویژگی‌ها باشند اما در محیط یا کشوری زندگی کنند که خطر را تشویق یا شکست را تحمل نکند و مهم‌تر از همه، قادر به ارائه پول و سرمایه انسانی مورد نیاز برای موفقیت نباشد، نمی‌توانند موفق شوند. این بدان معنی است که ایالات متحده کشور مناسبی برای کارآفرینی است؛ زیرا اکوسیستم لازم برای موفقیت این کارآفرینان موجود است، در حالی‌که در بسیاری از کشورها، اغلب یافتن منابع مالی، کار را از طریق پرونده‌های رسمی و اطمینان از این‌که عوامل محیطی مانع از فعالیت کارآفرینی نشود، غیرممکن یا دشوار است. منبع: managementstudyguide.com
    کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟ | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو
+ پاسخ به موضوع
صفحه 4 از 6 نخست ... 23456 آخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 55

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش