ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 6 نخست 12345 ... آخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 55
  1. #21
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه به یک کارآفرین موفق اینترنتی تبدیل شویم؟

    کارآفرین های موفق اینترنتی عادت هایی دارند که عامل اصلی به موفقیت رسیدن در کار و زندگی شان همین عادت ها بوده است. در واقع کارآفرینان موفق اینترنتی در دنیا جزء افراد خودساخته ای هستند که همه چیز را به میل و اراده شخصی خود تغییر داده اند.
    به عنوان مثال اگر می خواهند درآمدشان چند برابر شود پس تصمیم می گیرند که درآمدشان را چند برابر کنند. اگر می خواهند رقبای خود را شکست دهند پس تصمیم می گیرند رقبای خود را شکست دهند. اگر می خواهند مشتریان وفادارشان را چند برابر کنند، تصمیم می گیرند این کار را انجام دهند و تمام تصمیم هایشان به موفقیت ختم می شود.
    همه چیز را خودشان رقم می زنند. واقعا چه طور ممکنه؟ آیا هر کسی می تواند چنین کند؟ آیا هر کسی می تواند کارآفرین اینترنتی موفقی باشد؟
    در این مقاله قصد دارم در مورد اینکه کارآفرینان موفق اینترنتی در دنیا چگونه عمل می کنند و چه عادت های خوبی دارند صحبت کنم و اینکه چگونه هر کسی می تواند به یک کار آفرین موفق اینترنتی تبدیل شود صحبت کنم.
    البته این مقاله علاوه بر اینکه به درد تمام افرادی که می خواهند کسب و کار اینترنتی موفقی داشته باشند می خورد بلکه برای تمام افرادی هم که می خواهند هر کسب و کاری اعم از کسب و کارهای سنتی راه اندازی کنند هم مفید خواهد بود. همچنین عادت های مطرح شده در این مقاله فقط برای موفقیت در کسب و کار نیست! بلکه کار آفرینان موفق در دنیا کلا آدم های موفقی در تمام جنبه های زندگی شان هستند و از هر دیدی این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

    به چه کسی کارآفرین اینترنتی می گویند؟

    به طور خلاصه کارآفرین به افرادی گفته می شود که به تنهایی کسب و کار جدیدی را راه اندازی و خلق می کنند و آن را به موفقیت های روز افزون می رسانند. در واقع هر کارآفرین رهبری کسب و کار خود را بر عهده دارد و عامل اصلی به موفقیت رساندن آن هم استفاده از ایده هایی است که خودش در کارش خلق می کند و از آن ها استفاده می کند. اکثر کارآفرینان برتر دنیا به تنهایی و با امکانات و سرمایه کم کارشان را شروع کرده اند و به موفقیت رسیده اند.
    خیلی از دوستان هستند که با بهانه های مختلف مثل نداشتن سرمایه، تخصص، وقت کافی و … هیچ وقت نمی توانند کسب و کاری را راه اندازی کنند و آن را به موفقیت برسانند ولی کارآفرینان موفق دنیا هیچ گاه بهانه ای را برای عملی کردن ایده و رسیدن به هدف نهایی شان نمی آورند.
    کارآفرین اینترنتی هم کسی است که به تنهایی کسب و کار اینترنتی ای را راه اندازی می کند و در آن به موفقیت می رسد. کارآفرینان اینترنتی با خلق استراتژی در کسب و کار سعی دارند تا با کمترین هزینه به بیشترین سود و بازدهی دست پیدا کنند.
    کارآفرینانی در دنیا وجود دارند که شروع کارشان از اتاق موجود در منزلشان با امکانات خیلی کم بوده است ولی الان هر کدام از آن ها سهام داران ارزشمند ترین شرکت های دنیا هستند.
    پس فکر نکنید که کارآفرینی یعنی فردی که به تنهایی کارش را شروع می کند و تا آخر هم باید تنها باشد، به هیچ وجه این درست نیست. منظور این است که ایده و هدف نهایی توسط یک شخص استارت زده می شود و در آینده با به کار گیری افراد بیشتری گسترش پیدا می کند.

    ویژگی های یک کارآفرین موفق اینترنتی چیست؟


    همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردم، چیزهایی که در این مقاله قصد دارم در موردشان صحبت کنم محدود به کارآفرینان اینترنتی نمی شود! بلکه هر کسی که می خواهد کاری را شروع کند و به موفقیت برسد هم می تواند از ویژگی های کارآفرینان موفق اینترنتی درس بگیرد و به آن ها عمل کند.
    چون سایت ما در زمینه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می کند بیشتر سعی کردیم این مقاله جنبه انگیزشی برای افرادی که در حوزه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می کنند و به خصوص به تنهایی دارند این کار انجام می دهند داشته باشد.
    اگر می خواهید صد در صد در کسب و کار اینترنتی تان موفق شوید و به عنوان یک کار آفرین برتر اینترنتی شناخته شوید آماده شوید چون کار سختی در پیش دارید. موفقیت کار آسانی نیست! شانسی و اتفاقی هم نیست.
    با من همراه باشید تا به شما بگویم کارآفرین های موفق در دنیا چه ویژگی هایی دارند. البته تقلید و کپی کردن کار درستی نیست ولی در این مورد باید حتما از آن ها تقلید کنید. تقلید کردن از چیزهای خوب شما را به خوبی ها نزدیک می کند.

    1.اقدام سریع

    اولین ویژگی که در کارآفرینان موفق دیده می شود اقدام سریع است. هر چیزی که در ذهن شان است را سریع عملی می کنند. مثلا اگر هر ایده ای برای بهبود در کسب و کارشان دارند را سریع به کار می گیرند. یا مثلا اگر احساس کنند تخصصی را باید یاد بگیرند تا در کسب و کارشان پیشرفت کنند سریع اقدام می کنند و در آن خبره می شوند.
    اگر ایده ای در سر دارید، اگر می خواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید سریع اقدام کنید. اقدام سریع باعث غلبه بر خیلی چیزها از جمله غلبه بر ترس و شکست در مقابل رقبا می شود.
    خیلی از دوستان هستند که برای عملی کردن ایده هایشان این دست و آن دست می کنند و آخر هم با بهانه های مختلف هیچوقت سراغ عملی کردن آن نمی روند.
    برای خود من هم بارها پیش آمده که در عملی کردن ایده ای سریع اقدام نکرده ام و مدتی بعد یکی از رقبایم آن را عملی کرده است. در این صورت عملی کردن چنین ایده ای در ایران کپی برداری محسوب می شود. البته اگر این مورد را هم فاکتور بگیریم ممکن است رقیبی که چنین ایده ای را عملی کرده است طوری این کار را انجام داده باشد که نتوان با آن ایده رقابت کرد. پس همیشه بهتر است سریع اقدام کنیم.

    2.تلاش بیشتر

    یکی از ویژگی هایی که تمام کارآفرینان برتر دنیا دارند تلاش بیشتر و خستگی ناپذیری است. تلاش بیشتر یعنی کار کردن بیشتر. کار آفرینان برتر دنیا به جای اینکه وقت شان را با تلویزیون نگاه کردن بگذرانند ترجیح می دهند بیشتر کار کنند و بیشتر تلاش کنند تا به هدف اصلی شان نزدیک تر شوند.
    اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق شوید باید بیشتر کار کنید. حداقل بیشتر از وقتی که الان دارید برای کارتان وقت می گذارید. باید کارتان را به خیلی چیزها ترجیح دهید. فراموش نکنید که کارتان همیشه در اولویت است.
    به جای اینکه وقت تان را با دوستانی که هیچ سودی برای شما ندارند تلف کنید بهتر است کار کنید. قطعا کار کردن و تلاش بیشتر برای شما سودمند تر خواهد بود.

    3.آهسته و پیوسته

    پیوستگی در رسیدن به هدف نهایی یکی از مهمترین ویژگی های تمام افراد موفق در دنیا است. همیشه به اینکه کاری را که شروع می کنید باید پیوسته ادامه اش دهید تاکید داشته ام. هر کاری که پیوسته ادامه پیدا کند به نتیجه می رسد.
    اگر می خواهید لاغر شوید یا اینکه پول دار شوید فرقی نمی کند! مهم این است که کاری را که انجام می دهید تا به هدف نهایی تان برسید را پیوسته و صد البته آهسته انجام دهید.
    به عنوان مثال شخصی می خواهد بدنی زیبا داشته باشد و به خاطر همین هم به باشگاه بدنسازی می رود. اگر این فرد از همان روز اول وزنه های سنگین را بزند مطمئنا طاقت نمی آورد و زده می شود و بعد از چند ماه به کلی ورزش را رها می کند. اصلا دلیل اصلی اینکه خیلی از افراد کاری که انجام می دهند را (هرکاری را) بعد از مدتی رها می کنند همین است. آهستگی را فراموش می کنند و هرچه زودتر می خواهند به شرایط ایده آل شان برسند.
    آهسته و پیوسته بودن در کار باعث می شود صد در صد به هدف نهایی تان برسید. ممکن است زمان بر باشد ولی شک نکنید بالاخره به هدف اصلی و نهایی خود خواهید رسید.
    در سئو هم همیشه تاکید بر این دارم که باید آهسته و پیوسته پیش بروید. به خاطر همین، همه متخصص های سئو می گویند سئو زمان بر است. همین آهستگی و پیوسته بودن باعث شده است که سئو سایت همیار وب اینقدر خوب باشد و در عبارات کلیدی زیادی رتبه خوبی داشته باشد. ساخت بک لینک های روزانه و تولید محتوای منظم و پیوسته عامل اصلی سئوی خوب همیار وب بوده است.
    شک نکنید (تاکید می کنم) اگر هر کاری را آهسته و پیوسته انجام دهید در آن به هدف نهایی تان خواهید رسید. آهستگی و پیوستگی در تمام جنبه های زندگی جواب می دهد.

    4.مکتوب کردن اهداف

    یکی از کارهایی که تمام افراد موفق در دنیا به خوبی انجام می دهند مکتوب کردن اهدافشان است. کارهایی که باید انجام دهند تا به هدف اصلی شان برسند را به صورت سالانه، ماهانه، هفتگی و حتی روزانه می نویسند تا همیشه جلوی چشمشان باشد.
    یکی از مزیت های این کار این است که با اتمام هر کاری که در لیست تان وجود دارد انگیزه بیشتری برای انجام کار بعدی به دست می آورید و همین باعث می شود کم کم به هدف اصلی تان دست پیدا کنید.
    شما هم اگر هر هدفی دارید حتما روی کاغذ بنویسید تا همیشه جلوی چشمتان باشد. اهداف کوچک و بزرگ فرقی نمی کند، همه آن ها را بنویسید و به همه آن ها عمل کنید.
    به عنوان مثال اگر هدف تان این است که تا سه ماه آینده رتبه الکسا سایت تان به 2000 ایران برسد حتما بنویسید. اگر هدف کوتاه مدت شما این است که تا 3 ماه آینده درآمدتان 3 برابر شود حتما بنویسید. اگر هدف بلند مدت شما این است که تا 3 سال آینده 500 میلیون تومان کسب درآمد کنید حتما بنویسید.
    نکته مهم این است که اهداف تان را دقیق بنویسید و با توجه به بزرگی آن ها وقت بیشتری برای رسیدن به آن ها بدهید. چون اگر به هدفی که در مدت زمان تعیین شده مکتوب کرده اید نرسید باعث کاهش اعتماد به نفس شما می شود و همینطور رسیدن به اهداف بعدی برای شما غیر ممکن می شود.

    5.نه گفتن را یاد بگیرید

    نه نگفتن در بسیاری از شرایط برای بسیاری از افراد سخت است. نه نگفتن را باید یاد بگیرید. اگر می خواهید به هدف نهایی تان برسید باید به خیلی چیزها و خیلی از افراد نه بگویید.
    تمام کارآفرینان موفق و همچنین افرادی که به موفقیت رسیده اند به لذت های زود گذر نه گفته اند. قبلا اشاره کردم به جای وقت تلف کردن با افرادی که هیچ سودی برای شما ندارند بهتر است به کارتان برسید.
    به عنوان مثال اگر دوست تان شما را به دیدن فیلمی در سینما دعوت می کند بهتر است به او نه بگویید. بهتر است وقت تان را بی خودی هدر ندهید. دیدن یک فیلم سینمایی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. ولی اگر همان وقتی که می خواهید در سینما هدر بدهید را روی پیشرفت در کسب و کارتان یا حتی مطالعه کتابی در حوزه کسب و کارتان اختصاص دهید خیلی به سود شماست.
    من هم در این یک سالی که وب سایت همیار وب را راه اندازی کرده ام نه های زیادی به دوستانم و حتی به خیلی از چیزها گفته ام. به جای وقت تلف کردن های بی مورد سعی کردم مقاله ای در زمینه کاری ام بخوانم. به جای دیدن فیلم های به درد نخور تلویزیون سعی کردم کتاب های صوتی گوش دهم. به جای وقت تلف کردن با دوستانی که هیچ ارزشی برایم ندارند سعی کردم ورزش کنم تا بدن سالمی داشته باشم.
    پس از شما هم می خواهم به خیلی از چیزهایی که واقعا به سود شما نیست نه بگویید. به آینده خود فکر کنید، به هدفی که در سر دارید. خوشی ها ولذت های زودگذر میان و می روند و اصلا ماندنی نیستند.

    6.فرصت طلبی

    کارآفرینان موفق از هر فرصتی برای نزدیک شدن به موفقیت استفاده می کنند. کارآفرینان موفق افراد فرصت طلبی هستند. شما هم باید فرصت طلب باشید و هر فرصتی را به سادگی از دست ندهید.
    به عنوان مثال اگر می خواهید به مسافرت بروید حتما کتاب هایی را در حوزه کاری خودتان همراه تان داشته باشید. در طول مسیر به جای گوش دادن به موسیقی به کتاب های صوتی در زمینه موفقیت و انگیزش یا کسب و کار خودتان گوش دهید.
    اگر شب خوابتان نمی آید حتما به گوش دادن فایل های صوتی انگیزشی مشغول شوید. من بعضی از شب هایی که خوابم نمی آید با گوشی موبایلم یک ای بوک مربوط به حوزه کاری ام را مطالعه می کنم تا کم کم چشمانم سنگین شوند.

    7.قطع ارتباط

    ارتباط خود را با چیزهایی که به ضرر شما هستند قطع کنید. چه دوست باشد چه وسیله ای اگر به سود شما نیست باید ارتباط تان را با آن قطع کنید. مثلا ارتباط خود را با افراد یا دوستانی که برای شما هیچ سودی ندارند قطع کنید و سعی کنید بیشتر در جمع افرادی باشید که با شما همفکر هستند.
    برای این کار می توانید در همایش ها و دورهمی ها و ورکشاپ هایی که به کسب و کار شما ربط دارد شرکت کنید و با شرکت کردن در این جمع ها دوستان جدیدی که با شما همفکر هستند را پیدا کنید و بیشتر در جمع آن ها باشید.
    ارتباط خود را با وسایلی مثل تلویزیون و ماهواره به کلی قطع کنید. برنامه های تلویزیونی جز اینکه وقت گران بهای شما را بگیرند هیچ خاصیت دیگری ندارند. دیدن برنامه های تلویزیونی را با چیز دیگری مثل کتاب خواندن عوض کنید.
    کارآفرینان برتر دنیا هم دقیقا همینطور عمل کرده اند. به جای اینکه ذهن خود را در اختیار افراد یا چیزهای مضری که در اطراف شان است قرار دهند سعی کرده اند ارتباطات خود را هدفمند تر کنند تا به سودشان باشد.

    8.افزایش اطلاعات

    همانطور که اشاره کردم کارآفرین یعنی رهبر کسب و کار. هر رهبری باید اطلاعات بالایی نسبت به کسب و کارش داشته باشد. اگر می خواهید کارآفرین موفقی باشید باید هر روز اطلاعات خود را به روز کنید.
    اصلا خاصیت کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند همین است. باید هر روز اطلاعات خود را در زمینه کاری شان افزایش دهند. ممکن است انجام خیلی از چیزها بر عهده خودتان باشد پس باید اطلاعات کافی از آن داشته باشید.
    سعی کنید روزانه وقت هایی را به مطالعه کتاب، دیدن فیلم های آموزشی، گوش دادن به فایل های صوتی در زمینه کاری خود اختصاص دهید. در هر شرایطی حتی در بهترین شرایط کاری تان نباید یادگیری را متوقف کنید. اگر یادگیری را متوقف کردید محکوم به شکست خواهید بود.
    همیشه تاکید کرده ام کسانی که صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستند باید در زمینه دیجیتال مارکتینگ اشراف داشته باشند. بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا، سئو و … را باید به خوبی یاد بگیرید.

    9.متوقف نشوید

    یکی از ویژگی هایی که هر کسی را می تواند در کار و زندگی اش موفق کند این است که به هیچ وجه متوقف نشود. توقف عامل اصلی نرسیدن به هدفتان است. هر کسی اگر در کار و هدفی که دنبال می کند متوقف نشود صد در صد موفق خواهد شد.
    تمام کارآفرینان موفقی که در دنیا شناخته شده اند دارای این ویژگی هستند. هیچ گاه در رسیدن به هدف اصلی شان متوقف نشده اند و بی وقته کار کرده اند.
    یکی از دلایل بارزی که باعث می شود کسب و کارهای زیادی نابود شوند و افراد زیادی کسب و کارهای شان را رها کنند و به سراغ کار دیگری بروند همین موضوع است. توقف عامل اصلی شکست است. هر اتفاقی که بیافتد نباید متوقف شوید.
    متاسفانه افراد زیادی را می شناسم که با بهانه های مختلف دست از کار برداشته اند و دیگر ادامه نداده اند. یکی از دلایلی که بیشتر باعث می شود چنین اتفاقی رخ دهد به درآمد نرسیدن زود هنگام است.
    متاسفانه همه افرادی که پا در این عرصه می گذارند فکر می کنند از همان ماه های اول باید به درآمد زایی برسند و اگر غیر از این شود یک جای کار می لنگد و باید کارشان را عوض کنند و پیش خود می گویند این کار یا این ایده دیگر جواب نمی دهد.
    مطمئن باشید کسانی که با این طرز تفکر کسب و کارشان را رها می کنند و به سراغ حوزه کاری دیگری می روند هیچ وقت موفق نمی شوند و همش از این شاخه به آن شاخه می پرند.
    مهمترین درسی که باید از کارآفرینان برتر دنیا یاد بگیرید همین است. هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی متوقف نشوید. اگر چند سال هم طول کشید و به درآمد خوب نرسیدید باز هم متوقف نشوید. برای رسیدن به هدف اصلی تان باید آهسته و پیوسته حرکت کنید و متوقف نشوید. این تنها راز است.

    نتیجه گیری و سخن آخر

    شاید بیشتر چیزهایی که در این مقاله عنوان شد در تمام کتاب های موفقیت کم و بیش قبلا گفته شده بود ولی چیز مهمی که وجود دارد عمل کردن به آن ها است. این دقیقا سخت ترین کاری است که خیلی از دوستان انجام نمی دهند.
    کتاب های خوب و لذت بخش درباره موفقیت در زندگی و کسب و کار زیاد هستند و هر بار خواندشان هم انگیزه بیشتری به آدم می دهد ولی اگر به آن ها عمل نکنید هیچ سودی برای شما ندارند. انگار که از اول هم آن ها را نخوانده اید.
    تمام مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم را از عادت ها و ویژگی های کارآفرینان برتر دنیا گلچین کرده ام. خودم سعی کرده ام تا حدودی به آن ها عمل کنم و تا همین حدودی هم که می گویم نتیجه اش را در زندگی و کسب و کارم دیده ام.
    اگر شما هم واقعا می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید و آن را به موفقیت برسانید باید به این موارد اشاره شده عمل کنید. دانستن آن ها هیچ فایده ای برای کسی ندارد. همانطور که گفتم رسیدن به موفقیت اتفاقی نیست و کار سخت و شاید طاقت فرسایی باشد.
    عمل کردن فقط به همین چند مورد ذکر شده زندگی و کسب و کارتان را متوحل می کند. امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید.
    چگونه به یک کارآفرین موفق اینترنتی تبدیل شویم؟ - همیار وب
  2. #22
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی مهم یک کارآفرین موفق :ویژگی اول : عزت نفساساسی‌ترین مورد این است که شخص با تمام وجود این حس را داشته باشد که دارای ارزش است زیرا بدون داشتن این حس شخص قادر نخواهد بود که از عهده مشکلات و چالش‌های موجود بر‌بیاید.ویژگی دوم : توفیق طلبیاین میل همیشه همراه کارآفرینان و رهبرانی است که می‌خواهند کارشان را به بهترین نحو انجام دهند. افرادی که داری این خصوصیت به میزان بالا هستند هدف‌گرا، در جستجوی منحصر بفرد بودن ودر حال تلاش برای انجام کارها بر اساس سعی و تلاش خود می‌باشند و همچنین ریسک پذیرند ولی ریسکهای متعادل.ویژگی سوم : استفاده از فرصتهای موجودکارآفرینان مانند کلیه افراد دیگر در جستجوی کسب اطلاعات و تفکیک اطلاعات مفید از اطلاعات غیر قابل استفاده هستند و همانند یک معدنچی در یک معدن طلا از میان هزاران تن سنگ بی‌استفاده ناگهان یک تکه طلای کوچک اما با ارزش را پیدا می‌کندویژگی چهارم : مرکز کنترلرهبران و کارآفرینان موفق این ویژگی را که دارای مرکز مدیریت درونی می‌باشند را به طور بارز از خود نشان داده‌اند. و تحقیقات نشان داده‌است که افرادی که دارای نیروی درونی مدیریتی هستند بسیار موفق‌تر از افرادی عمل می‌کنند که متکی به یک قوه و مرکز مدیریتی خاجی مانند سیستم‌های مدیریتی، رئیس، سرنوشت و ذیگر افراد هستند.ویژگی پنجم : هدف گراکارآفرینان معمولا یک هدف را برای خود معین می‌کنند و بعد برای رسیدن به آن به طور شبانه‌روز شروع به فعالیت و تلاش می‌کنند.ویژگی ششم : مثبت اندیشییکی از ویژگی‌های مورد تاٌکید در کارآفرینان و رهبران موفق خوش‌بین بودن آنهاست. آنها اگر که با مشکلات مواجه شوند آن را به عنوان یک چالش می‌نگرند و اگر با موانع روبرو شوند آن را به عنوان یک مسیر جدید تلقی می‌کنند و اگر که به آنها نه گفته شود می‌گویند شاید حالا امکان‌پذیر نباشد اما من می‌دانم که نظر شما بعدا عوض خواهد شد.ویژگی هفتم : شجاعتدر مورد کارآفرینان همیشه گفته می‌شود که آنها ریسک‌پذیرند. بسیاری از افراد سازمانهای دولتی و شرکتهای بزرگ و قدیمی را مکانهای بسیار مطمئنی می‌پندارند و شخصی که می‌خواهد از این محیط امن خارج شود و در دنیای سرد و خشن امروزی اقدام به راه‌اندازی کسب و کار آن هم از صفر بکنند باید که شجاعت بسیاری داشته باشد.ویژگی هشتم : قدرت تحمل ابهاماتاین عبارت به موضوع صبر و تحمل کارآفرین در برابر ابهامات، پیچیدگی‌ها و. موقعیت‌های رسیک پذیر مربوط می‌شود. اشخاصی که قدرت تحمل آنها پایین است معمولا به‌سمت مشاغل دولتی یا سازمان‌های بسیار بزرگ که تغییرات به‌صورت اندک در آنها اتفاق می‌افتد، می‌روند زیرا شرکتها و کسب و کارهایی که بتازگی راه‌اندازی شده‌اند فضا و جوی در آنجا وجود دارد که همه چیز تازه است و گاهی اوقات هنوز هیچگونه خط‌مشی برای هدایت عملکرد دستگاه وجود ندارد. ویژگی نهم : انگیزه درونی بالاانگیزه‌هایی که رفتار ما از آن شکل می‌گیرد از دو منبع مشتق می‌شوند: درونی(باطنی)و خارجی. عوامل داخلی عبارتند از نیاز، میل، انگیزه، و نیرو. عوامل خارجی عبارتند از هر چیزی که از سوی محیط اطراف بتواند بر انگیزه تاثیر بگذارد مانند تنبیه و پاداش. در مورد کارآفرینان مهمترین عامل موثر بر انگیزه از درون آنها شکل می‌گیرد.
    9 ویژگی مهم یک کارآفرین موفق :
  3. #23
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    هفت عادت کارآفرینان موفق

    تفاوت زیادی بین کارآفرینی و مالک یک شرکت کوچک بودن وجود دارد ولی اغلب این دو به جای همدیگر استفاده می شوند. اکثر کارآفرینان صاحبان کسب و کار کوچک هستند، اما همه صاحبان کسب و کار کوچک کارآفرین نیستند. کارآفرینان نوآور هستند؛ آنها در مورد پیدا کردن یک جریان درآمد که تا حد زیادی با شور و شوقشان مطابقت داشته باشد هیجانزده هستند.
    آیا شما نیز آرزوی کار کردن برای خودتان را دارید؟ اگر چنین است، چند ویژگی مشترک کارآفرینان موفق را در زیر بخوانید:
    ۱-آنها از جهش های برنامه ریزی شده نمی ترسند. درست است که آرزو و خیال های خوب و بزرگ بسیار خوب می باشند و بخش مهمی از رفتار کارآفرینان موفق می باشد اما شما نیاز دارید که بعد از آرزو تصور و خیال وارد مرحله بعدی که انجام دادن است بشوید. اگر شما آدمی هستید که فقط رویاپردازی می کنید و برای آن اقدام و عملی انجام نمی دهید شما در اشتباه و رخوت گیر کرده اید و نمیتوانید یک کارآفرین موفق باشید.
    ۲- آنها معمولا صبح ها زود از خواب بیدار می شوند. این به این معنا نیست که کسانی که شبها دیر می خوابند نمی توانند کارآفرین باشند، اما بیشتر کسانی که موفق بوده اند کسانی هستند که سحرخیز می باشند.
    می توانید این کار را تمرین کرده و یاد بگیرید
    ۳-برای آنها مهم نیست وارد چه صنعتی می شوند، در هر زمینه ای وارد شوند می توانند با افراد مختلف کار کنند. خوشبختانه شما هم می توانید با کار کردن بر روی تواناییهای خود در صورتیکه فاقد آن هستید آن را به دست آورید و این ارتباط با مردم می تواند به شما در موفقیت کسب و کارتان کمک کند
    ۴-آنها از لحاظ تیپ شخصیتی A هستند. افراد که چنین شخصیتی دارند تا اندازه ای جاه طلب بوده و شور و هیجان و انگیزه زیادی برای چیزی که می خواهند دارند. هر کسی در وجودش مقداری از این نوع رفتار را دارد، اگر بتوانید آن را در خود پرورش دهید سریع تر می توانید وارد مسیر کارآفرینی شوید.
    ۵-پوست کلفت هستند. شما ممکن است بارها و بارها نه بشنوید، از سرمایه گذاران، شرکای بالقوه و هرکسی که در مسیر کاری خود روبرو می شوید. رد شدن وسیله ای است برای یادگیری و پوست کلفت شدن. هیچ جایی در کارآفرینی برای حساسیت زیاد وجود ندارد. “نه” را دوست خود و عاملی برای اقدامات خوب و مثبت در آینده بدانید.
    ۶-آنها نقاط قوت و ضعف خود را می دانند. از آنچه استعداش را دارید استفاده کنید. نقاط ضعف خود را مشخص کنید. هرکسی میتواند بهبود پیدا کند، به ویژه هنگامی که موضوع کسب و کار در میان باشد.
    ۷-آنها احساسات خود را با صنعت و کسب و کاری که دارند مطابقت می دهند.
    منبع

    https://tac.ir/successful-entrepreneurs/
  4. #24
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی یک کارآفرین موفق
    «ای. جیمز رآن»، معروف به جیم رآن کارآفرین، نویسنده و سخنران انگیزشی امریکایی که با کارهایش توانست زندگی خیلی ها از جمله آنتونی رابینز، مارک ویکتور هنسن، برایان تریسی و جک کنفیلد را عوض کند، به فیلسوف دنیای تجارت مشهور است. او یکی از کسانی است که اعتقاد داشت افرادی در دنیای تجارت به موفقیت میرسند که کارهایی را انجام میدهند که افراد ناموفق نمی خواهند انجام دهند؛ اما این آدم ها چه ویژگی هایی دارند و چطور ویژگی های فردیشان آنها را در مسیر رشد قرار می دهد؟۱- نظم و انضباط

    کارآفرین های موفق به این مسئله که کسب وکارشان را جوری هدایت کنند که به موفق ترین شکل ممکن جلو برود، متعهد هستند و در این مسیر حاضرند از هر مانع یا هر عامل دیگری که ذهن شان را از تجارت منحرف میکنند، بگذرند. آنها یکسری استراتژی های کلیدی دارند و تاکتیک هایی را برای عملی کردن این استراتژی مشخص می کنند. کارآفرینان موفق به اندازهای در کارشان نظم و انضباط دارند که هر روز برای دستیابی به اهداف خود اقداماتی را انجام می دهند و در پایان روز میدانند تا چه اندازه برای رسیدن به این اهداف جلو رفته اند.۲- اعتمادبه نفسکارآفرین های موفق مدام از خودشان یا دیگران نمی پرسند که آیا میتوانند موفق شوند یا آیا واجد ویژگی های لازم برای موفقیت هستند یا نه. آنها عمیقا معتقدند کسب وکاری که راه انداخته اند موفق می شود و این اعتمادبه نفس را در تک تک گام هایی که برمیدارند و کارهایی که برای پیشبرد اهداف خود انجام میدهند، نشان می دهند.۳- ذهن باز

    کارآفرینان موفق میدانند که هر اتفاق تازه یا هر شرایطی که در دنیای کسب وکار وجود دارد، یکجور فرصت تجاری است که میتوانند از آن به بهترین شکل استفاده کنند. آنها مدام به ایده هایی در مورد گردش کار و شیوه های افزایش بهره وری، به کارگیری مهارت های افراد یا ایجاد یک کسب و کار جدید فکر میکنند. آنها این توانایی را دارند که به همه چیزهایی که در اطرافشان وجود دارد توجه کنند، روی اهدافشان تمرکز کنند و ببینند که کدامیک از این شرایط میتواند آنها را به هدفشان نزدیکتر کند. ۴- آغازگری

    کارآفرینان موفق میدانند که اگر قرار است کاری انجام شود، باید خودشان آن را شروع کنند. آنها پارامترهای مختلفی را برای شروع به کار تعیین میکنند و مطمئن می شوند پروژه هایشان در همین مسیر جلو میروند. آنها شخصیت هایی فعال هستند و منتظر نمیشوند کسی برایشان مجوز صادر کند.
    ۵- رقابتگری

    خیلی از شرکت هایی که امروز مشغول به کار هستند، به این علت به وجود آمدهاند که یک کارآفرین موفق میدانسته می تواند این کار را بهتر از دیگران انجام دهد. کارآفرین های موفق میدانند که باید در کسب وکاری که ایجاد کردهاند، برنده باشند. یک کارآفرین موفقیت شرکت خود را در موفقیت خود برجسته میکند.
    https://asannama.com/%D8%AF%D9%87-%D...8%D9%81%D9%82/
  5. #25
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    5 ویژگی اخلاقی کارآفرینان موفق واژه ی «کارآفرین» در گذشته اعتباری که امروزه با خود یدک می کشد را نداشت. آن روزها چیزی شبیه «بازیگر سینما» نامیدن خود بود؛ اغلب مردم با شنیدن آن فکر می کردند بیکار هستید و در زیرزمین خانه ی پدر و مادرتان زندگی می کنید. اما کارآفرینان ماندگار شدند و شاید این ماندگاریِ خود را مدیون نیروی قدرتمند تنوعی باشند که در میان این قشر وجود داشته و دارد. از آن زمان تا کنون، کارآفرینان ثابت کرده اند دارایی های فوق العاده ارزشمندی برای اقتصاد ما هستند. ایده های بزرگ آنان ابزار هایی در اختیار ما قرار داده است که امروزه نه تنها جامعه ی ما را به پیش می رانند، بلکه مشاغل زیادی نیز در مسیر این فرایند ایجاد کرده اند. اینگونه است که واژه ی «کارآفرین»، امروزه با اسامی برخی از هوشمند ترین انسانهای تاریخ گره خورده است. اما برای قرار گرفتن در جرگه ی کارآفرینان باید علاوه بر هوش، خصوصیات متعدد دیگری نیز داشته باشید. دان ویتمرز، مؤسس و مدیر عامل سازمان Mobile Leaders Alliances است. او پس از زیر نظر داشتن استراتژی موبایلی چند برند معتبر نظیر کروگر، هاسبرو و ویزا، و کار کردن با صد ها نوآور در این زمینه، ۵ خصوصیت مشترک اکثر کارآفرینان را شناسایی کرده و برشمرده است. این ۵ ویژگی از این قرار اند: ۱- صبر
    برای ساختن کسب و کار خود از صفر تا ۱۰۰، باید صبر داشته باشید. در بازار امروز که نوجوانان ۱۵ ساله ی آن در حال فروش اپلیکیشن ها و فناوری های ساخت خود به گوگل، فیسبوک و یاهو با قیمت های چند ده میلیارد دلاری هستند، گرفتار شدن در بازی طاقت فرسای موش و گربه کار آسانی است. یک کسب و کار موفق با یک زیربنای قدرتمند آغاز می شود و اغلب مواقع همین پی ریزی مستحکم است که شرکت های بزرگ را جذب می کند.
    ۲- شهامت
    شهامت تعیین جهت را داشته باشید. همیشه در طول مسیر با کسانی مواجه خواهید شد که خوشحال می شوند به شما بگویند اگر در کسب و کار و یا محصولتان فلان تغییر را به وجود بیاورید بهتر است. بازخورد ها در بسیاری از موارد نقش سازنده ای دارند، اما شما باید شهامت لازم برای پیش بردن آرزوهای قلبی خود و ایجاد شرکتی که در ذهنتان متصور شده اید را داشته باشید. هیچ گاه فراموش نکنید: سریعترین مسیر بین دو نقطه، خط مستقیم است. اگر تمام زمان خود را صرف از این شاخه به آن شاخه پریدن کنید هیچگاه به مقصد مورد نظرتان نخواهید رسید.
    ۳- آمادگی تغییر
    مدام در حال یادگیری و بالا بردن سواد خود باشید چون کس دیگری وظیفه ای در قبال این موضوع ندارد. حوزه های موبایل و فناوری به سرعت در حال تغییرند، اما دنیایی از اطلاعات وجود دارد که تنها به اندازه ی یک کلیک با شما فاصله دارد. یاد گرفتن ریزه کاری های یک شغل جدید نه تنها می تواند برای شما صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته باشد، بلکه وقتی در مورد تمام جنبه های کسب و کار خود اطلاعات داشته باشید، می توانید با اعتماد به نفس در هر گفتگویی شرکت کنید و از کسی نترسید.
    ۴- فروتنی
    همه ی ما محدودیت هایی داریم؛ چه محدودیت زمانی و چه کمبود اطلاعات در مورد کارهای مختلف. هیچگاه از دانستن محدودیت های خود و کمک گرفتن از دیگران نترسید. موفق ترین کارآفرینان عادتی دارند و آن این است که خود را در جمع افراد باهوشتر از خودشان قرار می دهند. این کار دو کارکرد دارد: یک اینکه به بالا بردن آگاهی تان کمک می کند و دو اینکه، افراد با استعداد دیگری را نیز به سمت کسب و کار شما می کشاند.
    ۵- نوآوری
    داشتن یک پروژه ی در دست انجام عالی است. اما کارآفرینان موفق همیشه به قدم بعدی فکر می کنند. آنها خوب می دانند کارآفرینی یک نوع شیوه ی زندگی است، نه یک عنوان شغلی. در این مسیر مجبور خواهید شد تصمیمات دشواری بگیرید و مدام بین استراحت، تفریح و کار پای کامپیوتر، یکی را انتخاب کنید. اما اگر خود را وقف این شیوه ی زندگی کنید، آن تصمیمات دشوار در نهایت آنقدر ها هم محدودیت ساز به نظر نخواهند آمد.
    اگر از این مهارت ها برخوردارید که خوش به حالتان، آنها را حفظ و تقویت کنید. اگر نه، هیچ وقت برای پرورش آنها دیر نیست، به تلاش خود ادامه دهید.
    5 ویژگی اخلاقی کارآفرینان موفق
  6. #26
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش


    در سرتا سر جهان، زنان هر روز نقش بزرگ تری در اقتصاد کشور خود ایفا می کنند.
    در کشورهای ثروتمند، نرخ پایین رشد جمعیت به همراه پیر شدن جمعیت، دولت ها را به لزوم فعالیت اقتصادی زنان آگاه کرده است زیرا نیمی از جمعیت آن ها را زنان تشکیل می دهند و محروم شدن اقتصاد از توانایی های این قشر ضررهای فراوانی در پی خواهد داشت.
    در همین راستا دولت ها با اصلاح قوانین کار، تاسیس مراکز آموزشی و حمایت از زنان شاغل و کارآفرین، سعی کرده اند زمینه را برای ورود آن ها به بازار کار فراهم کنند. در ادامه مقاله حاضر ویژگی های زنان کارآفرین موفق ذکر می شود
    ۱) دیدگاه مثبت

    دیدگاه مثبت عامل اصلی تبدیل ایده ها به برنامه های عملی و اجرای این برنامه هاست. نگاه مثبت به وضعیت، زمینه نوآوری و رفع مشکلات را فراهم می کند و انرژی درونی، آزاد می کند. کارآفرینی دشوار است و اگر دیدگاه های منفی بر ذهن سلطه داشته باشند با نخستین مانع تلاش ها متوقف می شود. همواره مراقب ذهن خود باشید و اجازه ندهید روحیه تان با افکار منفی تضعیف شود. واقع بینی ضروری است اما در نظر گرفتن موانع با نگاه صنفی داشتن بسیار تفاوت دارد. برای مثبت باقی ماندن زنان کارآفرین، اطرافیان خود را از بین افراد خوش بین انتخاب می کنند.
    ۲) غلبه بر موانع

    بررسی های انجام شده نشان می دهد در ایالات متحده ۷۰ درصد شرکت های تازه تاسیس به علت ناتوانی مدیران آن ها در حل مشکلات سه سال نخست، منحل می شوند. این در حالی است که نرخ انحلال شرکت هایی که توسط زنان تاسیس شده اند کم تر از شرکت های دیگر است. زنان در اغلب موارد می توانند از موانع در جهت منافع شرکت استفاده کنند. زنان کارآفرین باید عادت کنند از هر مانعی که به وجود می آید پندی بگیرند. به تدریج مشاهده خواهند کرد مشکل آن قدرها که ابتدا تصور می شد بزرگ و منفی نبوده است.
    ۳) اعتماد به نفس بالا

    قدرتمند بودن و اعتماد به نفس داشتن به معنای مخرب و جسور بودن نیست. برعکس اعتماد به نفس و قدرت به معنای سازندگی و حرکت در مسیر صحیح است. هنگامی که فرد تصویر ذهنی درست و مثبتی از خود دارد و مسوولیت پذیر است که روحیه کارآفرینی او قوی تر است و دیگران نیز با اعتماد و اطمینان بیش تری با وی همکاری می کنند. آمارها نشان می دهد در بین مردان و زنان کارآفرین به ترتیب ۴۵ و ۵۱ درصد آن ها از این ویژگی برخوردار هستند.





    ۴) حس کمک به دیگران

    تحقیقات نشان می دهد زنان بیش از مردان با کمک به دیگران در آن ها نفوذ می کنند. اشتیاق به ایجاد تغییری مثبت در زندگی دیگران از مهم ترین ویژگی های زنان کارآفرین موفق است و انگیزه بالایی برای فعالیت های اقتصادی آنهاست. نظرسنجی های انجام شده در بین زنان کارآفرین نشان می دهد در بین انگیزه های مختلف نظیر کسب درآمد بالا، اثبات توانایی، استفاده از تحصیلات و… حس کمک به دیگران و ایجاد تغییر در زندگی آن ها عامل اصلی مهم تر در فعالیت اقتصادی زنان است.
    ۵) صداقت

    مسلما برای موفقیت لازم نیست قربانی هایی را در مسیر حرکت از خود بر جا گذارید. برای قدم گذاشتن به پله بالاتر لازم نیست روی دوش دیگران قدم بگذارید. حس رقابت منفی در بین مردان بیش از زنان است. حرکت طبق قانون و پرهیز از اقدامات غیرصادقانه در بین کارآفرین های زن به ویژه در آسیا مشاهده می شود. همین عامل حس اعتماد دیگر شرکت ها را برمی انگیزد زیرا همه مایلند با کسانی همکاری کنند که صادق و قابل اطمینان باشند. در ایالات متحده میزان همکاری شرکت ها با زنان کارآفرین طی یک دهه گذشته همه ساله ۱۰ درصد افزایش یافته است.
    ۶) توازن بین زندگی و کار

    با آن که زنان همواره مسوولیت زندگی شخصی و خانوادگی را به عهده دارند، آن دسته از آن ها که بین کار و زندگی خانوادگی توازن برقرار می کنند موفق تر هستند. زندگی متوازن ذهن را برای ایده های خلاق آماده می کند. در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی که کشورهایی پیشرفته هستند، در آمارها مشخص شده آن دسته از زنان کارآفرین که به زندگی خانوادگی، دوستان، سلامتی و روح خود توجه بیش تری دارند، موفق تر هستند. ویژگی ششم به ویژه در مورد زنان مصداق دارد زیرا آن ها در هر سطح شغلی که باشند بر خانواده بیش از مردان تاثیر می گذارند.
    ۷) هدفمندی

    اهداف همان رویاها هستند که با برنامه عملی و شفاف تجهیز شده اند. اهداف نوشته نشوند در حد رویا و آرزو باقی می مانند. تحقیقات نشان می دهد زنانی که برای مدیریت شرکت و کسب و کار خود برنامه ای شفاف و مرحله بندی شده دارند موفق تر عمل می کنند. البته این ویژگی برای تمام کارآفرین ها مفید است اما از آن جا که زنان وظایف خانوادگی گسترده تری دارند، برنامه ریزی به آن ها کمک می کند توازن لازم را بین کار و زندگی خانوادگی برقرار کنند.





    ۸) دقت

    تشخیص خلا در بازار که می توان آن را از طریق کارآفرینی پر کرد اقدامی استراتژیک در هر برنامه برای کارآفرینی است. کشف نیازهایی که تاکنون پاسخ داده نشده اند یا به میزان لازم تامین نشده اند کلید تولید موفق است. زنان به علت ریزبینی و دقت بالای خود نسبت به مردان توانایی بالاتری در کشف این نیازها دارند. از سوی دیگر آمارها نشان می دهد تقریبا در تمام کشورها میزان مصرف زنان بیش از مردان است به همین دلیل آن ها نیازهای بازار را بهتر تشخیص می دهند و کالاهایی که تولید می کنند نیاز واقعی بازار است.
    ۹) آموزش

    اغلب زنان کارآفرین شیوه های کاری خود را به جانشین هایشان فرا می دهند و نوعی انتقال تجربه در شرکت هایی که آن ها تاسیس می کند مشاهده می شود که بسیار بیش تر از وضعیتی است که در شرکت های تحت مالکیت مردان دیده می شود. همین ویژگی به آن ها کمک می کند همزمان از همفکری دیگران استفاده کنند.
    ۱۰) نگاه بلندمدت

    بالاترین شدت مقاومت قبل از شکست صورت می گیرد. احتیاط و آینده نگری جزو ویژگی های اصلی کار آفرین های زن است. به دلیل نگاه بلندمدت سرسختی زنان در مواجهه با مشکلات بیش تر است. البته احتیاط باعث نمی شود زنان موفق جرات برداشتن قدم بعدی را نداشته باشند. با آن که در سرتاسر جهان تعداد زنان کارآفرین بسیار پایین تر از مردان است اما در شرایط برابر موفقیت آن ها بیش تر است.
    با آن که در اکثر کشورهای جهان قوانین برای حضور زنان در عرصه اقتصاد مناسب نیست و هنوز نسبت به توانایی زنان در کارآفرینی آن طور که باید اعتماد به وجود نیامده اما روند نقش آفرینی زنان در حوزه کارآفرینی روندی روبه رشد است.
    در بین ۵۰۰ شرکت برتر آمریکا، مدیر تنها ۱۰ شرکت زن هستند. واقعیت این است که هر چه سطح مسوولیت ها بالاتر می رود تعداد زنان کم تر می شود اما به تدریج تعداد آن ها رو به افزایش است. در شرکت های کوچک و متوسط شاهد حضور زنان در شغل های رده بالادر حد مالکیت و مدیریت هستیم.

    https://modiresabz.com/%DB%B1%DB%B0-...8%D9%81%D9%82/
  7. #27
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    پنج ویژگی که تمام کارآفرینان موفق دارند !

    پنج ویژگی که تمام کارآفرینان موفق دارند !
    کارآفرینان مثل دانه های برف هستند. هیچ کدوم شبیه یکدیگر نیستند. با این وجود یک سری از ویژگی ها وجود داره که تمام کار آفرینان موفق و ثروتمند اونها رو دارند. این کار افرینان بزرگ که کارهای اونها دنیا روتغییر داده همه اونها یک سری ویژگی های خاص دارند که من در اینجا براتون می نویسم.
    ویژگی ۱ –اطراف آنها پر است از کسانی که دغدغه یکسان دارند.
    وقتی آنها در جمع دوستانی قرار می گیرند که آنها را درک می کنند و احساسات آنها براشون مهمه، کارافرینان دل گرم می شند و از کنار هم بودند استفاده های زیادی در جهت بهبود طرح و ایده خودشون می برند.
    ویژگی۲ – آنها خودشون رو می شناسند.
    وقتی شما نقاط قوت و ضعف خودتون رو بدونید، خیلی بهتر می تونید تیم همکاریتون رو درست کنید بنحوه ای که هرکدوم نقطه ضعف دیگری رو بپوشونند. یک مشاوره بیزینسی بنام مارتین زولینگ میگه که: برای اینکه به قله های مدیریت موفق برسید، باید قبل از هر چیز با خودتون صادق باشید و بجای اینکه به همه نشون بدید که شما بهترین هستید، باید نقاط ضعف خودتون متوجه بشید و اونها رو از بین ببرید . اینطوری هر کار مشکلی رو می تونید تبدیل به یک فرصت کنید.
    ویژگی ۳ –آنها واقعا متخصص هستند.
    یک کارافرین و بیزینسمن موفق هرگز از یادگیری دست نمیکشه، و سعی میکنه که بهترین استفاده رو از چیزی که یاد گرفته ببره. ««ستفن کی»» که یک کارارین و مخترع موفق و پولدار شده، میگه: وقتی شما سالها در یک صنعت مشخص کار کنید و تاریخچه اون صنعت رو بفهمید و متوجه بشید که تا الان چه کارهایی انجام شده، می تونید بفهمید که این صنعت در آینده چطوری حرکت خواهد کرد. همزمان با کار کردن شما یک شبکه ای از دوستان کاری در اون صنعت تشکیل میدهید که می توانند درآینده خیلی به شما کمک بکنند. اون روابط بسیار با ارزش هستند.
    ویژگی ۴ – آنها اهل کار و عمل هستند.
    بسیاری از مردم شما رو مسخره خواهند کرد و شما رو خواهند ترسوند، ولی شما نباید به حرف اونها گوش کنید. حرکت کردن در مسیر و کار کردن در اون، ترس شما رو از بین می بره و دودلی ها رو کم رنگ میکنه.یادتون باشه که تمام ما فقط یک مقدار محدود و معینی انرژی داریم، برای همین ذهنتون رو روی هدف نهایی متمرکز کنید« رشد و پیشرفت».
    ویژگی ۵ – اونها استاد بزرگ شکست خوردن هستند !
    ترس از شکست می تونه فلج کننده باشه. آدم های زیادی شکست خوردند و اون شکست رو نشانه عوض کردن راه تعبیر کردن. اون ادم ها به جایی تو زندگیشون نمیرسند. چیزی که انسان های موفق رو از بقیه جدا میکنه اینه که بعد از هر شکست، اونها دوباره به مسیر برگشتند، نکته ای که در شکست وجود داشته رو یاد گرفتند و با یک برنامه بهتر به راه خودشون ادامه دادند.
    پنج ویژگی که تمام کارآفرینان موفق دارند ! -
  8. #28
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    آشنایی با برخی ویژگی های یک کارآفرین موفق

    شما که در راه کارآفرینی تحقیق و حرکت میکنید بخوبی میدانید که کارآفرینان بزرگ دارای ویژگی هایی هستند که اینان را از سایرین متمایز میکند . همین تکنیک ها و نگرش و ویژگی های خاص باعث میشود تا اینان با تمام ترس ها و ریسک ها حرکت کنند و دست به عملی بزنند و حتی گاهی موفقیت های بسیار بزرگی را که تنها یک رویای دست نیافتنی بود ، لمس کنند و به واقعیت تبدیل کنند .
    • صبر

    از ویژگی های بارز یک کارآفرین برتر صبر میباشد . اصولا کارآفرینی هنگامی شکل میگیرد که شما برای خود شروع به کار میکنید و در بازار جدید کار خود حتما دچار چالش ها و بحرانها میشوید . اینجاست که باید صبر را پیشه کنید و چندان بفکر بازده و سود زود هنگام نباشید . از تجربه دیگران که قبل از شما این کار را کرده اند سود ببرید ، میتوانید دوره ها و یا کتاب آموزشی مرتبط مطالعه کنید و حتی با آزمون و خطا و بازنگری سرانجام از این مشکلات با صبر و تحمل همانند سایر کارآفرینان موفق عبور کنید .
    • خوشبین بودن

    کارآفرینان لزوما باهوش ترین افراد نیستند ، چرا که کاری را که آنان انجام داده اند بسیاری از افراد دیگر هم میتوانستند انجام بدهند . اما خوشبین نبودن باعث شده با سایرین هرگز دست به آن کار ها نزنند . به واقع افراد خوشبین شاید از دقت کمتری برخوردار باشند و این افراد بدبین هستند که بسیار دقیقتر هستند . صرف نظر از بعضی شغل ها که بد بینی در آنها ممکن است کمک بسیار باشد مانند بازجویی از یک سارق و غیره .. خوشبین بودن باعث میشود تا یک کارآفرین همیشه امیدوار باشد که بالاخره یک راهی پیدا خواهد کرد و معمولا در طول مسیر آنقدر موضوعات تغییر میکنند تا همیشه یک راه یافته بشود . در حالی که فرد بدبین و میشود گفت زیادی دقیق از ترس بدبینی حتی کار را شروع نکرده تا آنکه امید داشته باشد راهی خواهد یافت .
    • جاه طلبی و بزرگ خواستن

    همین جاه طلبی و بزرگ خواستن است که به کارآفرینان موفق اجازه رویا های بزرگ را میدهد ، و این رویاها هستند که به اینان آنقدر انرژی و شور میدهند تا خستگی و ناامیدی را فراموش کنند و حتی بیشتر از پیش خوشبین باشند و بسوی هدف حرکت کنند .
    • جسارت

    همه ما هنگامی که به محدوده امن خود میرسیم دیگر دچار نوعی ترس میشویم که مبادا از آن خارج شویم و بقول معروف چیزی گیرمان نیاید ! این حریم امن در واقع دیوار های ذهنی ما هستند که ما را از پیشرفت بیشتر و رسیدن با رویاهای بزرگمان باز میدارند . کارآفرینان کوچک و بزرگ و موفق با جسارتی که دارند بسادگی از این حریم امن خیالی عبور میکنند تا رویاهای بزرگتری را به واقعیت تبدیل کنند .
    • اهل کار و تلاش

    اکثر افراد موفق تاریخ بسیار سخت کوش و پر تلاش بوده اند و ساعت های زیادی از زندگی خود را در راه کار و پروژه های خود فعالیت میکرده اند . هر چند امروزه ثابت شده که کار و تلاش ذهنی بدون استراحت کافی گاهی میتواند اثر مخرب داشته و بقولی حتی شاید فرد به هدف و رویای خود برسد ولی بخاطر خستگی های بیش از حد از هدف و زندگی خود رضایت نداشته باشد و باز بدنبال هدف واهی دیگری برود . بطور خلاصه کار کوشش از صفات بارز ثروتمندان موفق است و از طرفی استراحت کافی نیز از ویژگیهای بسیار مهم انسانهای خوشبخت و موفق و ثروتمند میباشد .
    • عطش به یادگیری

    افراد موفق و کارآفرین همیشه در حال یادگیری و مطالعه و یا دریافت تجریبات دیگران هستند ، تا هرگز اشتباهاتی را که سایرین قبل از آنها مرتکب شده اند اینان دوباره مرتکب نشوند . با مطالعه و یادگیری از روشها و اطلاعات روز دنیا در حد امکان سود میبرند .
    • سپردن کار به اطرافیان

    کارآفرینان بزرگ از این سد گذشته اند که من خودم باید همه کار ها را انجام دهم ! آنها با شناسایی افراد لایق در اطرافیان خود بخشی از کارها و وظایف را به دیگران سپرده و با اطمینانی که از توانایی اطرافیان خود دارند با خیالی آسوده و نگاه مثبت به برخی امور دیگر میپردازند
    • نگرش متفاوت

    کارآفرینان اکثرا نگرشی و سبکی متفاوت از سایرین دارند ، برای مثال ممکن است اگر یک کارآفرین مدیر یک سازمان شود سبک لباس پوشیدن در سازمان را تغییر دهد و به نوعی احساس و حرکت جدیدی را القا کند . میتوانید این حس و نگاه متفاوت را با تمرین های کوچک در خود زنده نگاه دارید . اگر همه در محیط شما لباس روشن میپوشند شما میتوانید بخشی از لباس را کمی تیره تر انتخاب کنید تا متفاوت باشد . اگر همه سر وقت به شرکت می آیند شما متفاوت باشید و کمی زودتر از وقت به شرکت بیایید و غیره .. شاید اینها به خودی خود نکته مهمی نباشند ولی ذهن شما را مقتدر میکنند به هنگام مورد نیاز نگرشی متفاوت داشته باشید .
    • تصمیم گیرنده

    اشخاص کارآفرین چندان منتظر نمی مانند تا دیگران برای آنها تصمیم بگیرند بلکه خود شروع به بررسی و تصمیم گیری میکنند . زیاد منتظر نمی مانند تا مثلا فردی به آنها سفارش کالا دهد بلکه خود به دنبال مشتری مگردند . در واقع کارآفرین موفق خود موقعیت و شغل و حتی شانس ایجاد میکند .

    آشنایی با برخی ویژگی های یک کارآفرین موفق | مديريت موفقيت
  9. #29
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۱۰ خصوصیت برتر موفق ترین کارآفرین های دنیا

    مهارت‌های رهبری

    آیا می‌توانید یک گروه را رهبری کنید؟ آیا دیگران از رهبری شما احساس رضایت می‌کنند و دستورات را می‌پذیرند؟ آیا سبک رهبری کردن شما، تغییرات تاثیرگذاری در بهبود عملکرد افراد یا پیشرفت کار ایجاد می‌کند؟
    به عنوان یک صاحب کار، شما باید بتوانید کارکنان خود و تیم‌های همکار را به خوبی مدیریت کنید. کسب و کارهایی که به آرمان‌ها و اهداف خود دست پیدا می‌کنند، رهبرهایی دارند که علی‌رغم چالش‌های گوناگون، با ظرفیت بالا و روحیه رهبری خود، نیمه پر لیوان را می‌بینند و همیشه به دنبال راه‌حل‌های مناسب هستند. وقتی رهبر خوبی، مدیریت کار را به دست بگیرد، کارکنان در عین حالی که وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند، در موارد مورد نیاز از رهبر خود هم سوال می‌کنند؛ گاهی بسیار صمیمانه به گفتگو می‌نشینند تا مطمئن شوند، کسب و کار، به اهداف خودش رسیده است.
    Ray Kroc می‌گوید: «قدرت رهبری یک رهبر، به قواعدی‌ست که برای خودش ایجاد می‌کند.»
    مهارت‌های برقراری ارتباط

    برای شما که می‌خواهید محصول نهایی‌ خود را همان‌طور که از ابتدا در ذهن داشته‌اید به دست بیاورید، باید بتوانید ارتباط خوبی بین هدف‌های خود و اعضای تیم برقرار کنید. یک کارآفرین خوب باید کارکنان خود را درک کند، قوت و ضعف‌های آن‌ها را بشناسد، سپس به آن‌ها کمک کند و از این ارتباط موثر برای رونق کسب و کار خود بهره ببرد. ارتباط باید دوطرفه باشد و یک کارآفرین خوب، باید شنونده خوبی هم باشد. خوب نوشتن و خوب صحبت کردن هم از نکات مهم در برقراری ارتباط است. آنجا که به دنبال سرمایه‌گذار هستید، وقتی مشتری‌ها از شما شکایت می‌کنند یا زمانی که برای قراردهای جدید به گفتگو می‌پردازید، روش‌های درست برقراری ارتباط، راز موفقیت‌های شما خواهد بود.

    جاه‌طلبی

    برای اینکه دنیا را با کسب و کار خود تغییر دهید، باید پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای داشته باشید. بیشتر پروژه‌های جاه‌طلبانه، توسط سرمایه‌گذارهای ریسک‌ناپذیر نابود می‌شوند. برای اینکه از این موانع عبور کنید، باید پروژه‌ای را تعریف کنید که وضعیت کنونی جامعه را تغییر دهد.
    به عنوان یک کارآفرین، وظیفه اصلی شما این است که محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید، بتواند صنعت را اساسا دچار تحول کند. این کار می‌تواند شامل تغییر در روش‌ انجام کارها باشد، یا تغییر در نوع نگاه مردم یا تعامل موثرتر با آن‌ها.
    ریسک‌پذیری

    یک کارآفرین، خودش تعریف خوبی از یک انسان ریسک‌پذیر است. رشد کسب و کار، وابسته به توانایی شما در حرکت به سمت آینده و پشت سر گذاشتن مشکلات با وجود چالش‌های گوناگون است. شما باید مایل باشید در پول، وقت و سایر فاکتورهای ناشناخته‌ای که در مسیر کار به وجود می‌آید، ریسک کنید و برای مواجه شدن با این ریسک‌ها، تجربیات جدیدی بسازید و الزاما از نقشه‌های قبلی‌ خود استفاده نکنید.
    شجاعت

    شما نمی‌توانید کسب و کار خود را جلو ببرید در حالی‌که احساس ترس، در تمام حرکت‌هایت شما وجود داشته باشد. یک آدم ریسک‌پذیر، روحیه شجاعی دارد. گاهی لحظات ترسناکی در مسیر پیدا می شود که می‌توانید آن را به چشم یک مانور آمادگی نگاه کنید. برای اینکه بدانید چقدر می‌توانید با غلبه به ترس و امید به پیروزی، کسب و کار خود را رونق دهید، قدرت خود را در مواجهه با این شرایط بسنجید.
    توانایی گوش دادن به ندای درون و اعتماد به آن

    حتی یک کارآفرین موفق هم وجود ندارد که از اعتماد به ندای درونش دچار اشتباه شده باشد یا از آن پشیمان باشد. حتی وقتی یک مصرف‌کننده عادی هستید و صاحب کسب و کار نیستید، باید به ندای درون خود توجه کنید. بین کارآفرین‌های موفقی که همیشه به ندای درون خود عمل کرده‌اند، ندای درون به «حس ششم» ملقب شده است. این حس ششم بسیار قدرتمند است و شما باید آمادگی داشته باشید که به آن اعتماد کنید و روی آن حساب کنید. مهم نیست که دیگران چه فکری می‌کنند، تصمیم نهایی را شما خواهید گرفت.

    رویا پردازی

    اگر رویای منجمدی در ذهن خود داشته باشید، نمی‌توانید کارآفرین موفقی باشید و به اهداف خود دست پیدا کنید. رویاهای کسب و کار، باهوش وخلاق هستند و شما را به سمت موفقیت سوق می‌دهند. باید بتوانید این رویاها را در ذهن بکارید و در نهایت آن‌ها را به پیشرفت‌های غیرمنتظره تبدیل کنید؛ پیشرفت‌هایی که هرگز توسط انسان‌های معمولی و بدون رویا، به دست نخواهد آمد.
    اوپرا وینفری (Oprah Winfrey) می‌گوید:
    «کلید تحقق رویاها، تمرکز بر موضوعات مهم است و نه موفقیت. در این صورت، حتی کوچک‌ترین قدم‌ها و پیروزی‌ها در مسیر شما، معنای دیگری پیدا خواهد کرد.»
    داشتن هیجان و انگیزه

    مهم‌ترین ویژگی کار‌آفرین موفق، داشتن شور و هیجان در انجام کارها است. همچنین انگیزه درونی برای مقابله با طوفان‌هایی که هر روز سر راه کسب و کارهای بزرگ پیدا می شود و آن‌ها در مقابل آن تسلیم نمی‌شوند.
    شور و هیجان، دلیل بیداری‌های دیر وقت شما برای اتمام کارها است؛ یا وقتی که زودتر از خواب بیدار می‌شوید که سفارش‌های مشتری‌ خود را تحویل دهید و یا زمانی که یک کار تکراری را بارها و بارها انجام می‌دهید اما خسته نمی‌شیود، شور و اشتیاق است که شما را این چنین قوی و موثر می‌کند و به کسب و کار شما رونق می‌بخشد. با داشتن انگیزه درونی و شور و هیجان، به کار خود عشق می‌ورزید و هر روز به عشق آن از خواب بیدار می‌شوید. بدون این احساس، هرگز در کار خود موفق نخواهید شد.
    تکنولوژی هوشمند

    شاید نتوانید در تمام زمینه‌های تکونولوژی و برنامه‌نویسی تبحر پیدا کنید اما در عصر دیجیتال، باید حداقل امکانات لازم برای ارائه آنلاین محصول یا خدمات خود داشته باشید و بتوانید با استفاده از شبکه‌های مجازی، با مشتری‌ها، رقبا و دیگران ارتباط برقرار کنید.
    درگاه فروش اینترنتی، یک امر حیاتی است و شما باید بتوانید در جستجوهای اینترنتی خودی نشان دهید. همچنین بهتر است در شبکه‌های مجازی، صفحه شخصی و نیز صفحه رسمی شرکت را ایجاد کنید و برای معرفی و شهرت برند خود تلاش کنید.

    مهارت‌های مدیریت مالی خوب

    باید قادر باشید که پول خود را مدیریت کنید. حتی اگر حسابدار استخدام کرده‌اید، باز هم باید از حساب‌ها سر دربیاورید و برای تصمیم‌گیری‌های خود، به موضوع مالی هم توجه ویژه کنید. در کنار مدیریت مالی، توانایی و ظرفیت جذب سرمایه هم از مهم‌ترین خصوصیات یک کارآفرین موفق است. برای اینکه سرمایه‌گذاران مشتاق به کسب و کار خود را پیدا کنید، باید به خوبی به آن‌ها نشان دهید که چه دارید و سرمایه آن‌ها برای شما چه خواهد کرد.
    به طور خلاصه، موفقیت در کسب و کار، به این مهارت‌ها و نیازها بستگی دارد. یک رشد سریع در کسب و کار، نه تنها مخرب نیست بلکه تاثیر بسیار مثبتی در دیدگاه جامعه نسبت به شما دارد. هدف شما از این همه تلاش، نباید تنها به دست آوردن پول بیشتری باشد، بلکه باید دغدغه این را داشته باشید که مشکلی از جامعه‌ را حل کنید و یا کمکی هر چند کوچک به افراد جامعه خود کرده باشید.
    https://payment24.ir/blog/top-10-tra...entrepreneurs/
  10. #30
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    آیا شما ویژگی‌های کارآفرینان خوب را دارید؟ با وجود این که نمی‌توان گفت که همه‌ی کارآفرینان دارای مشخصه‌های یکسانی هستند، در این مقاله از مشخصات بارز و تقریباً یکسان میان آن‌ها، که منجر به موفقیت‌شان شده است، صحبت خواهیم کرد.

    ۱) اشتیاق و انگیزه

    اگر تنها یک کلمه باشد که بتواند اساس کارآفرینی را توضیح دهد، آن کلمه اشتیاق است.

    • آیا کاری هست که شما بارها و بارها انجام دهید، بدون اینکه خسته شوید؟
    • آیا کاری هست که شما را بیدار نگه دارد تا به اتمام برسانید؟
    • آیا چیزی هست که ساخته باشید و بخواهید آن را بهبود بخشید، و دوباره و دوباره این کار را انجام دهید؟
    • آیا کاری هست که از آن بیشترین لذت را می‌برید و می‌خواهید این کار را تا آخر عمرتان ادامه دهید؟


    میزان اشتیاق و انگیزه‌ی شما در کارآفرینی موفقیت شما را نشان خواهد داد. از ساخت و اجرای یک نمونه‌ی اولیه‌ی گرفته تا انجام دادن کارهای تبلیغاتی و جذب سرمایه‌گذار، همه بستگی به اشتیاق شما دارد. موفقیت تابعی از اشتیاق، عزم و اراده است.

    ۲) ریسک کردن

    کارآفرینی با ریسک کردن ارتباط مستقیم دارند. کارآفرینان همانند غواصانی هستند که به سمت عمق نامشخصی پیش می‌روند. البته همیشه خطرپذیری و ریسک کردن منجر به موفقیت نخواهد شد. کارآفرینان موفق پول و زمان خود را روی ناشناخته‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما منابع، برنامه‌ها و پهنای قلمروی خود را حفظ می‌کنند. کارآفرینان موفق برای روبرو شدن با ناشناخته‌ها برنامه دارند.
    هنگام ارزیابی ریسک، کارآفرین موفق از خود خواهد پرسید: آیا این خطر ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ اگر این کار نتیجه‌ای نداشته باشد چه کار خواهم کرد؟

    ۳) خودباوری، سخت‌کوشی و نظم

    کارآفرینان از کاری که انجام می‌دهند لذت می‌برند. آن‌ها خودشان را باور دارند، اعتماد به نفس دارند و خود را وقف پروژه‌هایشان می‌کنند. در تمرکز بر روی کارشان بسیار سرسخت دیده می‌شوند و خواهید دید که تا چه اندازه به ایده‌های خود ایمان دارند. از طرفی دیگر هم بسیار منظم و جدی جلوه می‌کنند.

    ۴) سازگاری و انعطاف‌پذیری

    اشتیاق داشتن و حتی سماجت در کارتان بسیار خوب است. اما انعطاف‌ناپذیری در مورد مشتریان و نیاز بازار ممکن است منجر به شکست شما شود. به خاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاری روی آنچه باور دارید که خوب است، به همین سادگی نیست؛ اما ساخت یک کسب و کار موفق نیز دور از دسترس نیست. نیاز بازار متغیر است: تغییرات، پدیده‌هایی در محدوده‌ی زمانی معین هستند. کارآفرینان موفق ضمن استقبال از همه‌ی پیشنهادها برای بهینه‌سازی یا رواج‌دهی، باعث افزایش عرضه و رضایت مشتریان و نیاز بازار خواهند شد. محصولی که برای خودتان طراحی می‌کنید شاید به‌نظرتان ایده‌آل باشد، اما در طراحی برای بازار باید نیاز بازار را بسنجید.

    ۵) پیشنهاد خود و بازار آن را درک کنید

    کارآفرینان موفق محصول خود را خوب می‌شناسند. همچنین آن‌ها با بازار و زیر و روی آن آشنایی دارند. نا‌آگاهی از تغییرات بازار، حرکت رقیبان و دیگر فاکتورها می‌تواند یک محصول عالی را منجر به شکست کند.

    ۶) مدیریت سرمایه‌

    رسیدن به سودآوری هرسرمایه‌گذاری زمان‌بر است، پس باید عاقلانه در مورد آن تصمیم گرفته شود تا به نتایج خوبی منجر شود. کارآفرینان باید پول و سرمایه خود را به خوبی مدیریت کنندو برای مصرف آن برنامه‌ریزی ‌داشته باشند. حتی پس از به روال افتادن کارها و سودآوری نیز یک کارآفرین موفق روی جریان پول تسلط دارد، زیرا این بخش، مهمترین بخش هر کسب‌وکاری است.

    ۷) برنامه‌ریزی

    کارآفرینی، ساخت یک کسب‌وکار از ابتدا و در عین‌حال مدیریت منابع محدود ( ازجمله پول، زمان و روابط شخصی ) است. این یک اتفاق بلند مدت است، و برنامه‌ریزی در شروع کار تا آنجا که ممکن است، یک نقطه‌ی قوت محسوب می‌شود. در واقع، برنامه‌ریزی برای همه‌ی منابع و داشتن یک راه‌حل برای ریسک‌های احتمالی، ممکن است شما را حتی از برداشتن قدم اول منع کند.
    امکان سنجی و آنالیز کنید؛ آستانه‌ی زمان و سرمایه‌ی خود را بسنجید؛ با منابع محدود خود ریسک کنید. اگر کارها مطابق با برنامه پیش نرفت، به دنبال چاره‌ باشید و با تغییر کوچکی در مسیر دوباره پیش روید.

    ۸) توانایی شبکه سازی

    مردم همواره در حال برقراری ارتباط هستند: دوستان، همکاران و همسایگان شما در همه حال با شما از کاهش رشد اقتصادی جهان، تقاضای کم یا رقابت ناعادلانه، شکایت می‌کنند. اما این شکایت‌ها چیزی را بهبود نمی‌بخشد. کارآفرینان موفق چه‌کار می‌کنند؟ آن‌ها با مربیان با تجربه‌تر و شبکه‌‌های گسترده‌تری ارتباط برقرار می‌کنند و به دنبال مشاوره‌ی باارزش‌تری با‌ آن‌ها هستند.

    ۹) برای خارج شدن آماده باشید

    هرتلاشی منجر به موفقیت نمی‌شود. میزان شکست کارآفرینان بسیار بالاست. در این هنگام بهترین کار این است که به جای سرمایه‌گذاری‌های مجدد در این کار، مسیر خود را تغییر دهید و کار دیگری را امتحان کنید. بسیاری از کارآفرینان مشهور همان بار اول موفق نشده‌اند. اما آن‌ها آرامش و دوراندیشی لازم را برای کاهش تلفات داشتند.

    ۱۰) کارآفرینان به خود شک دارند؛ اما نه خیلی زیاد

    ممکن است از خود بپرسید، آیا من یک کارآفرین هستم؟ پاسخ‌های زیادی ممکن است شما را در جواب به این سؤال به‌شک بیندازد. حتی اگر شما استعداد استیو جابز یا ایلان ماسک را ندارید، اگر این جرأت را دارید که بگویید من می‌توانم تا حدی می‌توان گفت که روحیه‌ی یک کارآفرین را دارید.
    https://blog.akhbarrasmi.com/%D9%88%...6%D8%A7%D9%86/
+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 6 نخست 12345 ... آخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 55

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش