پس از کنار رفتن گوگل ریدر خیلی ها در صدد پیدا کردن جایگزینی برای آن برآمدند ، من در این مقاله سعی می کنم ۴ جایگزین خوب برای گوگل ریدر را به شما معرفی کنم.جایگزین اول گوگل ریدر : Feedly

به‌طور حتم در طول زمان به این مسئله رسیده‌اید که از باز کردن پی‌درپی مرورگر خود برای خواندن مطالب یک سایت خسته شده‌اید. سایت موردنظر خود را در مرورگر باز می‌کنید ولی مطلب جدیدی ندارد و این مسئله در طول زمان شما را آزار می‌دهد. حال فکر کنید تعداد این سایت‌ها زیاد باشد. باید برای این مسئله راه‌حلی پیدا کرد.یک ابزار کاربردی برای دسترسی راحت‌تر و مدیریت مطالبی که روزانه علاقه‌مند به خواندن آن‌ها هستید می‌باشد.Feedlyاین ابزار نه‌تنها خواندن اطلاعات را برای شما راحت‌تر می‌کند بلکه با پیشنهادهایی که می‌دهد با دروازه‌های جدیدی از اطلاعات روبرو می‌شوید درنتیجه یک ابزار جستجو برای دسترسی به بهترین محتواها نیز می‌باشد.بگذارید توضیح بیشتری بدهم. به‌طور مثال می‌خواهید در زمینه بازاریابی اینترنتی اطلاعات کسب کنید، کافی است در قسمت جستجو این ابزار عبارت موردنظر را وارد کنید. این ابزار وب‌سایت‌هایی که بیشترین خواننده را دارند در رتبه‌های اول جستجو قرار می‌دهد.

جایگزین اول گوگل ریدر



این وب‌سایت‌ها را در لیست خود وارد کنید تا همیشه از مطالب آن استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار اکانت بسازید و یا با اکانت جیمیل یا فیس‌بوک خود وارد شوید.
هر وب‌سایتی را که می‌خواهید به لیست خود اضافه کنید در یک دسته قرار دهید. این کار باعث عدم سرگردانی شما برای خواندن مطالب یک سایت می‌شوند. بعد از کامل شدن لیست و دسته‌بندی، شما با یک چارچوب و یک سری از اعداد روبرو می‌شوید و اعدادی که جلوی وب‌سایت قرار می‌گیرند تعداد مطالب جدیدی است که بروز شده‌اند و شما آن‌ها را نخوانده‌اید. اگر از مطالب یک وب‌سایت راضی نبودید می‌توانید آن را از لیست خود حذف کنید.«درنهایت تأکید من برای استفاده از این ابزار استفاده از پیشنهادها بر اساس تعداد خواننده می‌باشد.»جایگزین دوم گوگل ریدر : Quora

یک ابزار مبتنی بر پرسش و پاسخ که به‌وسیله کاربرانش شکل می‌گیرد. برای استفاده از این ابزار باید در سایت ثبت‌نام کنید یا با اکانت جیمیل و فیس‌بوک خود وارد شوید.شما درزمینه‌های مختلف می‌توانید سؤالات خود را مطرح کنید. کاربران و متخصصان زیادی وجود دارند که به سؤالات شما پاسخ بدهند. استفاده‌ی موردی که می‌توانید از این ابزار داشته باشید در زیر آمده است.

جایگزین دوم گوگل ریدر




  • سؤالاتی و جواب‌هایی که در موضوعات و کلمات کلیدی موردعلاقه شما مطرح می‌شود را دنبال کنید و نکات مهم را از آن بیرون بکشید.
  • با متخصصان در زمینه موردنظر خود آشنا شوید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
  • از رقبای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.موضوعاتی که در مورد رقبای شما مطرح می‌شود می‌تواند در توسعه کسب‌وکار شما مفید باشد.
  • شبکه خود را گسترش دهید. با افراد در زمینه‌های موردنظر خود ارتباط بیشتری برقرار کنید.
  • با مشتریان خود تجربه‌ای متفاوت داشته باشید. با این ابزار با پاسخ‌دهی به سؤالات که درباره شرکت شما پرسیده می‌شود تجربه‌ی جدیدی را با مشتریان خود داشته باشید.

جایگزین سوم گوگل ریدر : Pocket

مطمئنا تابه‌حال به مطلبی در اینترنت برخورد کرده‌اید که در آن زمان وقتی برای خواندنش نداشته‌اید یا درزمانی که به اینترنت دسترسی نداشته‌اید مطلبی برای مطالعه نداشته‌اید. ابزار pocket این مشکل را برای شما حل کرده است. روزانه با مطالب زیادی در وب برخورد می‌کنید که نیاز به مطالعه آن دارید.ولی در آن لحظه وقت کافی ندارید. با ذخیره کردن آن درpocket این کار را انجام دهید.



همچنین در pocket می‌توانید مطالب خود را دسته‌بندی کنید. در این ابزار نه‌تنها مقالات، بلکه انواع فایل‌های دیگری مانند اینفوگرافیک و ویدیو را نیز می‌توانید ذخیره کنید.جایگزین چهارم گوگل ریدر : Google alert

با استفاده از این ابزار می‌توانید مباحث موردعلاقه و موضوعات کاری خود از طریق ایمیل دنبال کنید.Google alert آخرین اخبار، مقالات، ویدیوها و عکس‌های موردعلاقه‌تان را برای شما روزانه ایمیل می‌کند.جایگزین چهارم گوگل ریدر



برای استفاده بهتر از این ابزار نکاتی را در زیر آورده‌ام.
  1. نام شرکت، سایت و نام خود برای دانستن اینکه در دنیای وب در مورد شما چه بحث‌هایی می‌شود، کلمات مناسبی برای دنبال کردن می‌باشد.
  2. با استفاده از این ابزار از رقبای خود اطلاعات روزانه داشته باشید. دنبال کردن آن‌ها می‌تواند برای شما یادگیری داشته باشد.
  3. از صنعت خود اطلاعات داشته باشید. در انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با صنعت موردنظر خود دقت کنید.
  4. استفاده از google keyword planner می‌تواند در انتخاب کلمات به شما کمک کند.
  5. ایمیل‌های خود را دسته‌بندی کنید تا از تعداد ایمیل‌های انبوه دریافت شده دچار سردرگمی نشوید.



4 جایگزین گوگل ریدر