ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 9 نخست 12345 ... آخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 82
  1. #21
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ

    این کلمه به گوش همه ی ما خورده است، فلان استارت آپ، X مقدار سود کرد، آن یکی استارت آپ در حال استخدام نیرو است، آن دیگر استارت آپ Y مقدار شغل ایجاد کرده و …
    وقتی از من بپرسند استارت آپ چیست تصویر تعدادی جوان در یک اتاق شیشه ای که دور یک میز گرد پشت یک لپ تاپ اپل نشسته اند و با خنده ی توام با دقت کارشان را انجام می دهند، گه گاهی باهم شوخی کوتاهی می کنند و دوباره به ادامه ی کار خود می پردازند.

    تصویر ذهنی شما از استارت آپ به تصویر ذهنی من نزدیک است؟ به نظر شما استارت آپ چیست؟
    می دانید این تصویر از کجا شکل گرفته است؟
    از تبلیغاتی که در این حوزه صورت گرفته…
    اجازه دهید در ابتدا به یک تعریف دقیق از استارت آپ بپردازیم تا متری باشد برای سنجش استارت آپ های گوناگون…
    از این پس هرکس از شما پرسید که استارت آپ چیست بگویید:
    استارت آپ کسب و کاری است نو آورانه که پتانسیل رشد بسیار بالایی داشته باشد.
    سوال : آیا استارت آپ تعریفی صفر و یک است؟
    نکته: در دنیای کسب و کار هیچ تعریفی صفر و یک نیست، در نتیجه استارت آپ یک پیوستار است.
    حال با این تعریف کسب و کارهای اطراف خود را بسنجید، کسب و کارهای معروف را بسنجید و …
    به عنوان مثال یکی از استارت آپ هایی که شرکت نیاز مدیران آینده مربی گری آن را برعهده دارد، شرکت همقدم است. به نظر شما همقدم در کجای این پیوستار است؟
    سوال بعدی: آیا تصویر ذهنی من با واقیعت استارت آپ صحیح است؟
    جواب قاطع: خیر

    فضای استارت آپی فضای ریسک است، از آن بدتر فضای عدم قطعیت است(تفاوت ریسک و عدم قطعیت).

    استارت آپ به معنای سپری کردن هفته های ۲۰ ساعت کار و هفته ها نخوابیدن از ترس طلبکار و چک برگشتی و مشکلات حقوقی است و هزاران هزار سختی دیگر.

    استارت آپ پر است از حرف های قشنگ اساتید، مولفان و مجریانی که خود کسب و کاری راه نیانداخته اند و کارمند هستند.
    سوال آخر: اما آیا این بدان معناست که حرکت به سمت استارت آپ و تاسیس کسب و کار نو کاری است ممنوعه؟!
    جواب قاطع: هرگز به این معنا نیست.
    استارت آپ چیست - نیاز مدیران آینده
  2. #22
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ چیست؟

    استارت آپ یا شرکت نوپا به انگلیسی startup کوتاه شده عبارت startup company به معنی شرکت نوپا به یک شرکت یا کسب و کار گفته می شود که معمولاً به تازگی و در نتیجه کارآقرینی ایجاد شده است، رشد سریعی دارد، و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته است.
    اگر چه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر، حول این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت آپ باید در حوزه فن آوری‌های نوین فعال باشد.
    اگر بخواهیم به شکلی ساده و ابتدایی استارت‌آپ را تعریف کنم، استارت‌آپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ی ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می رسند.
    این شرکت‌ها معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌پذیر هستند که مدل کسب و کارشان مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است.
    شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر شکلی و به هر اندازه‌ای ایجاد شوند. سرمایه‌گذارها به طور کلی به آن دسته از شرکت‌های نوپایی جلب می‌شوند که نسبت خطر به سود بالایی دارند و مقیاس‌پذیرتر هستند، بنابراین هزینهٔ راه‌اندازی کمتر، ریسک زیاد و توان بالقوهٔ بالایی برای برگرداندن سرمایه دارند. معمولاً یک شرکت نوپای موفق قابلیت رشد بیشتری نسبت به

    یک شرکت جاافتاده دارد، یعنی می‌تواند با سرمایه‌ای کمتر، نیروی کار یا زمینه رشد بیشتری نسبت به شرکت‌های قدیمی داشته باشد.


    استارت آپ ویکند چیست

    استارتاپ ویکند به انگلیسی Startup Weekend یک رویداد آموزشی- تجربی در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی در انتهای هفته برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا در طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند. این برنامه جهانی تا بحال بیش از دو هزار نهصد بار در 150 کشور بر‌گزار گردیده است. همچنین بزرگ ترین استارت آپ جهانی ایران دیجی کالا می باشد.
    https://haftweb.com/%D8%A7%D8%B3%D8%...C%D8%B3%D8%AA/
  3. #23
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت‌آپ چیست؟

    این‌روزها بحث درباره استارت‌آپ‌ها در کشور داغ شده است، اما استارت‌آپ‌ها چه نوع کسب‌وکاری هستند؟
    استارت‌آپ‌ها این روزها به یکی از مهمترین عوامل رشد اقتصادی در کشورهای مختلف جهان تبدیل شده‌اند. این نوع خاص از کسب‌و‌کار در ایران نیز مدتی است مورد توجه قرار گرفته و نمونه‌های بومی موفقی هم در کشور ایجاد کرده است. اما تا به حال از خود پرسیده‌اید که مدل اقتصادی این نوع کسب‌و‌کارها چیست؟ چرا بعضی از آنها کار خود را با تخفیف‌های بسیار بزرگ و حتی خدمات رایگان شروع می‌کنند؟ یا چطور توسعه استارت‌آپ‌ها می‌تواند کشور را در مسیر رشد شتابان اقتصادی قرار دهد؟ و چرا استارت‌آپ‌های خدماتی در کشور بیشتر رشد کرده‌اند؟ در همین زمینه به پنج پرسش مهم پاسخ داده شده است؟
    استارت‌آپ چیست؟
    شاید خیلی از ماها تا کنون واژه استارت‌آپ به گوشمان خورده باشد اما تعریف روشن و دقیق آن را ندانیم. به همین علت ممکن است برداشت نادرستی از فعالیت این کسب‌و‌کارهای نوین داشته باشیم. به زبان ساده یک شرکت استارت‌آپی که به اختصار «استارت‌آپ» و در زبان فارسی «کسب‌و‌کار نوپا» نامیده می‌شود، نوع خاصی از کسب‌و‌کار نوظهور است که از سرعت رشد تجاری بالایی برخوردار است. کسب‌و‌کارهای نوپا رشد خود را در بازار بسیار بزرگی از مشتریان خود در جامعه محقق می‌کنند. بازاری که نیازمند محصول، فرایند یا خدمات نوآورانه جذاب ارائه شده توسط آن شرکت است. شاید بهتر باشد در این زمینه مثال‌های قابل لمسی را ارائه کنیم.
    به عنوان مثال یکی از فروشگاه‌های آنلاین مشهور داخل کشور که چندی پیش توسط دو برادر دوقلوی ایرانی راه‌اندازی شد نوعی استارت‌آپ است. این استارت‌آپ در زمان تاسیس با ایده‌ای ساده اما هوشمندانه راه‌اندازی شد که با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان ایرانی به سرعت رشد کرد و اکنون میلیون‌ها نفر با این فروشگاه آنلاین سر و کار دارند. اما نکته مهم اینجاست که دلیل رشد مناسب این استارت‌آپ‌ها شناسایی نیاز واقعی در جامعه است.
    استارت‌آپ‌ها چگونه مشتری جذب می‌کنند؟
    کسب‌و‌کارهای نوپا معمولا با فناوری سر و کار دارند و برای رسیدن به هدف خود از فناوری‌های نوین به شکل خلاقانه استفاده می‌کنند. آنها زنده‌ خواهند ماند تا زمانی که فناوری زنده است. زیرا نها نیاز واقعی را شناسایی می‌کنند و مشتریان این شرکت‌ها همان‌هایی هستند که با فناوری به صورت روزمره سر و کار دارند. در حال حاضر می‌توان گفت تقریبا همه استارت‌آپ‌ها به هر نوعی که شده از داده‌های بزرگ، وب، موبایل، اینترنت و فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند تا رشد بالایی داشته باشند و به تعداد کاربران و مشتری‌های بالایی برسند. این اتفاق مخصوص ایران نیست و در سراسر جهان همین مدل رایج است.
    برای مثال بهتر است به گوگل، آمازون بایدو چین یا علی بابا اشاره کنیم. همه این شرکت‌ها از فناوری اطلاعات برای رشد استفاده می‌کنند. نمونه‌های داخلی هم نیاز مشابه به فناوری اطلاعات دارند.
    چرا استارت‌آپ‌ها به مشتریان تخفیف‌ می‌دهند؟
    این روزها صحبت از طرح‌ها و تخفیف‌های استارت‌آپ‌ها زیاد به گوش شنیده می‌شود. باید گفت این تخفیف‌ها محدود و حساب‌شده هستند. شاید تا اینجای متن که با استارت‌آپ‌ها و نحوه جذب مشتری و کاربر در آنها آشنا شدید، راحت‌تر بتوانید چرایی اعمال این تخفیف‌ها را پاسخ دهید. اما برای درک بهتر این مساله نه چندان پیچیده بهتر است مساله را با یک مثال بررسی کنیم. یک قنادی مشهور در محله شما شعبه جدیدی را افتتاح می‌کند، روز افتتاحیه هم‌محلی‌های شما می‌توانند به صورت کاملا رایگان از شیرینی‌های خوشمزه آن قنادی استفاده کنند. جمعیت زیادی از سر و کول هم بالا می‌روند تا شیرینی رایگان به آنها هم برسد. رسانه‌های محلی هم جمع می‌شوند. مردم همه تا مدت‌ها از قنادی جدید و طعم شیرین به یادماندنی صحبت می‌کنند. چرا مالکان یا سرمایه‌گذاران قنادی این همه هزینه کردند؟ پاسخ واضح است. آنها با یکی از رایج‌ترین مدل‌های کسب‌و‌کار به دنبال جذب کاربر و مشتری وفادار هستند. مشتری‌هایی که هرگز طعم خوشمزه و شیرین را فراموش نخواهند کرد. مشتری‌هایی که همیشه در دسترس قنادی هستند و برای شیرینی‌های با قیمت واقعی در روزهای بعد نیز به راحتی هزینه می‌کنند. چون این شیرینی‌ها را یا جای دیگری پیدا نمی‌کنند یا اگر هم پیدا کردند در واقع دور از محله آنهاست و از نظر هزینه و زمان برای آنها صرفه ندارد. استارت‌آپ‌ها، موسسین و سرمایه‌گذاران آنها نیز از طریق تخفیف‌ در برهه‌های مختلف زمانی در واقع همین مدل و مدل‌های مشابه جذب کاربر و مشتری وفادار را دنبال می‌کنند. در ایران نیز همین اتفاق می‌افتد. تخفیف‌های استارت‌آپی از پولداری یا توطئه‌های پنهانی سرچشمه نمی‌گیرد. این یک مدل رقابتی جذب کاربر و مشتری است.
    آیا استارت‌آپ‌ها قصد سو استفاده از اطلاعات مشتریان خود دارند؟
    مدتی است که کسب‌و‌کارهای نوپا در کشور مورد کنکاش خاصی قرار گرفته‌اند. سوالات و ابهامات زیادی درباره آنها مطرح می‌شود. ظن و گمان درباره نحوه فعالیت آنها، استارت‌آپ‌ها را بسیار مشکوک جلوه می‌دهد. اما شاید تا اینجای متن را که خوانده باشید بیشتر با مدل تجاری این کسب‌وکارها آشنا شده‌اید. حفاظت از اطلاعات یک شخص، جامعه یا کشور بسیار منطقی و لازم‌الاجرا است. ما باید در برابر خطرهای ممکن از جمله سو استفاده از اطلاعات مشریان حساسیت لازم را داشته باشیم. باید در حفظ داده‌های مشتریان نهایت امانت‌داری صورت پذیرد. به عنوان مثال بر اساس نظرسنجی‌ها، مردم آمریکا به استارت‌آپ هایی همچون اپل و سرورهای ابری آن در حفظ داده‌های خود بیشتر از دولت مرکزی آمریکا اعتماد دارند. این اعتماد بی دلیل نیست؛ زیرا اپل به «شرکت معتمد» آنها شهرت یافته است. مثل همان فروشگاه آنلاین داخلی مشهوری که پیش از این در متن مثال زدیم. در همان مثال ممکن است مردم بر اثر گذشت زمان به کارکنان بومی اعتماد پیدا کرده‌اند و این اعتماد در نتیجه نحوه فعالیت آن استارت‌آپ و آشنایی و نظارت بیشتر است. آنها دوست ندارند اطلاعاتشان در اختیار دیگران با کارکنان ناشناخته قرار بگیرد و این یک احساس طبیعی است. استارت‌آپ‌های بومی هم به همین دلیل و دلایل مشابه بیشتر مورد اعتماد قرار می‌گیرند. اگر اطلاعات مردم ایران در دسترس شرکت‌های داخلی تحت نظارت مدیران سالم و نهادهای ناظر همیشه آگاه و فعال باشد، کمترین احتمال سواستفاده وجود دارد. بنابراین استارت‌آپ‌های داخلی بیشتر اعتماد ما را جلب می‌کنند اما خارجی‌ها چه؟
    آیا تا به حال به اینکه اطلاعات میلیون‌ها ایرانی در سامانه‌های خدمات رایگان اینترنتی مثل ایمیل، جیمیل، یاهو، تلگرام، واتس‌اپ و موارد مشابه ذخیره می‌شود، حساس شده‌ایم؟ قطعا اگر خطر سو استفاده از اطلاعات مردم باشد بیشتر در این موارد باید به دنبال آن بود. زیرا استارت‌آپ‌های بزرگ داخلی تا امروز امتحان خود را پس داده‌اند و تحت نظارت مستمر مردم و نهادهای متعدد داخلی قرار دارند.
    آیا استارت‌آپ‌ها بیشتر خدماتی هستند تا فناور-محور؟
    نکته اصلی اینجاست که استارت‌آپ‌های خدماتی هم فناور-محورهستند. پاسخ این سوال ذکر شده هم بسیار واضح است. همانطور که در سوال اول پاسخ داده شد، استارت‌آپ‌ها یا محصول، یا فرایند یا خدمات نوآورانه ارائه می‌کنند تا بازار بزرگ مشتریان خود را پوشش دهند. اگر به روند رشد کمپانی‌های مشهور و نوآور دنیا نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که نوآوری آنها در فرایندها و خدمات بیشتر و بسیار سریع‌تر از نوآوری در محصول پاسخ داده و توانسته کاربران بیشتر را جذب کند. در زمینه استارت‌آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات اگر به عنوان مثال به نسخه‌های متفاوت گوشی‌های هوشمند توجه کنید، متوجه خواهید شد که ذات فناوری و نوآوری‌ها در نوآوری فرایند ارائه خدمات است.
    از طرفی باید به این نکته توجه داشت که توسعه خدمات اینترنتی هم نوعی توسعه فناوری به حساب می‌آ‌ید. نمی‌توان گفت توسعه فناوری تنها باید در زمینه‌های غیر فناوری اطلاعات باشد. توسعه فناوری می‌تواند هم در زمینه‌های پایه‌ای علوم و هم فناوری اطلاعات و ارائه خدمات باشد.
    ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه از این قواعد مستثنا نیست. اینکه مطرح کنیم در کشور سرمایه‌گذاری‌ها فقط روی استارت‌آپ‌های خدماتی انجام می‌شود، کاملا غلط است. اگر به مجموعه‌های حوزه فناوری در کشور مثل بخش‌هایی از دانشگاه‌ها و پارک‌های علم‌و‌فناوری سری بزنیم، متوجه خواهیم شد روند شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپای همه حوزه‌های فناوری با سرعت قابل توجهی در حال رشد است. سرمایه‌گذاران خطرپذیر هم با توجه به برنامه‌های بلندمدت این نوع استارت‌آپ‌ها روی آنها سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند. نمونه‌های موفق بسیاری هم می‌توان داخل کشور مثال زد. موفق از این لحاظ که طبق برنامه پیش می‌روند و در مدت زمان پیش‌بینی شده احتمال موفقیت آنها بسیار بالاست. جدای از رسیدن به تخصص و کسب فناوری، نیاز به ایجاد زنجیره ارزش و تولید و فروش در استارت‌آپ‌های فناور-محور زمان بسیار بیشتری می‌طلبد. به عنوان مثال می‌توان به استارت‌آپ‌های حوزه‌‌ فناوری‌های نانو، زیستی، دارویی، مهندسی پزشکی و یا فناوری‌های همگرای شزان (شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو) اشاره کرد که هر روز خبر از موفقیت‌های آنها در کشور به گوش می‌رسد.
    کلام آخر
    اکنون ایران در آغاز راه رشد اقتصادی مستمر بر اساس سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه قراردارد. استارت‌آپ‌های بومی نیز از مهمترین عوامل و تقویت‌کننده‌های این رشتد شتابان هستند. «رشد اقتصادی شتابان و پایدار و اشتغال‌زا با بسیج همه‌ امکانات و ظرفیت‌های داخلی کشور»، «بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و تقویت ساختار رقابتی و رقابت‌پذیری بازارها»، «مشارکت و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت نهادهای عمومی غیردولتی با ایفای نقش ملی و فراملی آنها در تحقق اقتصاد مقاومتی»، «توسعه‌ پیوندهای اقتصادی و تجاری متقابل و شبکه‌ای کشور»، «جذب سرمایه‌ی ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی با ایجاد انگیزه و مشوق‌های لازم»، «دانش‌بنیان نمودن شیوه‌ی تولید و محصولات صنعتی و خدمات وابسته به آن، نشان‌سازی تجاری و تقویت حضور در بازارهای منطقه و جهان» و چند مورد دیگر، همه از موارد اقتصادی سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری هستند. به نظر می‌رسد فعالیت و سرمایه‌گذاری روی کسب‌و‌کارهای نوپا یا همان استارت‌آپ‌ها در این خصوص بسیار موثر بوده و نتایج و ثمرات تاثیرگذا ی را داشته و خواهد داشت. به ویژه اگر همه تمرکزمان بر حمایت از استارت‌آپ‌های بومی و جوانان کارآفرین کشور باشد. این ظرفیت به وجود آمده نیاز به حمایت و حفاظت دارد و هرنوع فعالیت که مانع از رشد آن شود خیانت به ثروت ملی است. سخن آخر اینکه جریان استارت‌آپی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این زمینه نیاز به حمایت دارد نه تخریب‌هایی ناشی از آگاهی کم!

    استارت‌آپ چیست؟ | نوپانا
  4. #24
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    مراحل راه‌ اندازی استارت‌ آپ

    استارت ‌آپ‌ها یکی از پدیده‌های دنیای مدرن هستند که از جذابیت خاصی برخوردارند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌ جای در پیش گرفتن یک زندگی کسالت‌ بار کارمندی استارت ‌آپ خود را راه‌اندازی کرده و با چالش‌های آن دست‌ و پنجه نرم کنند. برخی از افراد تصور‌ می‌کنند که راه‌اندازی استارت ‌آپ نیاز به استعدادهای خاصی دارد که بسیاری از وجود آن بی‌بهره هستند؛ اما حقیقت آن است که هیچ از کس از بدو تولد استعداد استارت ‌آپی بودن نداشته و این موضوع را از طریق آموزش‌های مختلف یاد گرفته است. البته در تأثیر استعدادها و مهارت‌های خاص هر فرد بر روی موفقیت او نمی‌توان شک کرد، اما به هرحال درصد زیادی از موفقیت در این مسیر بستگی به اتخاذ روش‌های درست دارد. در این مقاله قصد داریم نکاتی را درباره‌ی نحوه‌ راه اندازی استارت آپ آن توضیح دهیم.


    استارت ‌آپ چیست؟

    استارت ‌آپ نوعی از کسب‌ و کار است که مبتنی بر استفاده از فناوری انجام‌ می‌شود. هر شخص یا گروهی که قصد راه‌ اندازی استارت ‌آپ دارد، در واقع تلاش‌ می‌کند تا برای یک مسئله یا مسائل معین راه‌حل‌های نوینی را ارائه دهد. البته استارت ‌آپ‌هایی هم هستند که ممکن است بدون اتکا به فناوری فعالیت کنند، اما آنچه امروزه به عنوان معنای درست استارت ‌آپ نزد همگان شناخته شده است، قابل تفکیک از فناوری نیست. تمام استارت ‌آپ‌ها از یک ایده شروع‌ می‌شوند؛ ایده‌ای که احتمالاً مردم از آن استقبال زیادی خواهند کرد. برخی از استارت ‌آپ‌ها برای ماه‌ها و یا حتی سال‌ها بر روی یک ایده تمرکز کرده و سعی‌ می‌کنند به آن جامه‌ی عمل بپوشانند. استقبال مشتریان نقش بسزایی در موفقیت یا عدم موفقیت یک استارت ‌آپ دارد. اگر مشتریان نسبت به یک ایده بی‌تفاوت باشند، در حقیقت استارت ‌آپی نیز وجود نخواهد داشت.
    استارت ‌آپ ناب چیست؟

    Lean startup یا استارت ‌آپ ناب استارت ‌آپی است که سعی دارد با یک رویکرد علمی فعالیت‌های مرتبط با کسب‌ و کار را مدیریت کند و از منابع موجود خود به نحوی انعطاف‌پذیر استفاده کند. در استارت ‌آپ ناب علاوه بر مهم بودن سطح ارائه‌ی خدمت یا محصول، رشد سریع خود کسب‌ و کار نیز اهمیت دارد و تلاش بر آن است تا از روش‌های بهینه‌سازی در مدیریت کسب‌ و کار استفاده شود.
    با اطمینان عمل کنید!

    استارت ‌آپ ناب لزوماً به معنای آن نیست که پول کمتری را هزینه کنید و یا اینکه دچار شکست نشوید؛ بلکه به معنای آن است که از یک فرآیند مدیریتی مطمئن و مؤثر برای انجام فعالیت‌های خود استفاده کنید. رویکرد استارت ‌آپ ناب به شما‌ می‌آموزد که چگونه در مسیر کارآفرینی مطمئن قدم بردارید و برنامه‌ریزی‌هایتان را بر اساس احتمالات و حدس و گمان جلو نبرید. مسئله‌ی عدم اطمینان یکی از چالش‌های جدی استارت ‌آپ‌ها است که گاه‌ می‌تواند تهدیدی برای تمام فعالیت‌های آن‌ها محسوب شود. یک راه مؤثر برای کاهش عدم اطمینان و پیامدهای منفی مرتبط با آن، تولید نمونه‌ای از محصول یا خدمت است که بتواند یک نگاه واقع‌بینانه به فعالان کارآفرینی به دست دهد.
    هوشمندانه کار کنید نه زیاد!

    یک استارت ‌آپ ناب این فرضیه را مطرح‌ می‌کند که هر استارت ‌آپ بدنبال پاسخ دادن به چند سؤال اساسی است. استارت ‌آپ‌ها به‌جای پرسیدن این سؤال که آیا این محصول‌ می‌تواند ساخته شود، پاسخ به سؤال‌های دیگری را دنبال‌ می‌کنند؛ سؤال‌هایی مانند «آیا این محصول باید ساخته شود؟» و اینکه «آیا‌ می‌توان یک کسب و کار پایدار پیرامون محصول یا خدمتی خاص راه اندازی کرد؟» برای پاسخ دادن به این سؤال‌ها علاوه بر مطالعات نظری و تحقیقات اولیه، باید آزمایش‌هایی نیز انجام شود و حتی یک نمونه محصول تولید شود تا بتوان بازخوردهای لازم را در مراحل بعد انجام داد. اصطلاح MVP اشاره به این مرحله دارد و به معنای حداقل محصول قابل عرضه است؛ محصولی که ویژگی‌های محصول نهایی را تا حد بالایی داشته باشد و بتوان با عرضه‌ی آن به مشتری، بازخوردهای نسبتاً واقعی و تعیین کننده دریافت کرد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تولید نمونه محصول، آن است که بیشتر‌ می‌توان بر روی مراحل مختلف کار دقت کرد و آسیب‌های بالقوه و بالفعل را شناسایی نمود. کارآفرینی استارت ‌آپی به مراتب از سایر انواع کارآفرینی حساسیت‌های بیشتری دارد و این حساسیت‌ها اغلب در مقیاس کلان قابل اندازه‌گیری نیستند. در بسیاری از مواقع استارت ‌آپ‌ها پس از تولید نمونه‌ی محصول به نکات جدیدی دست پیدا‌ می‌کنند که هیچ گاه در محاسباتشان آن‌ها را درنظر نگرفته بودند. این موضوع همچنین‌ می‌تواند منجر به شناخت قابلیت‌های جدیدی از محصول شود که تا پیش از این به آن توجه نشده بود. استارت ‌آپ‌های حرفه‌ای به نیازهای مشتریان بیشتر توجه دارند تا خواسته‌های آن‌ها؛ اصلاً مهم نیست که مشتریان چه‌ می‌گویند و یا چه‌ می‌خواهند؛ مهم آن است که آن‌ها نیازهایی دارند که حتی خودشان نیز هیچ‌گونه اطلاعی از آن‌ها ندارند.
    حالا نوبت توسعه محصول اولیه است!

    بعد از اینکه حداقل محصول قابل عرضه را تولید کردید، باید برای آن چرخه‌های بازخورد طراحی کنید تا در تمام مراحل عرضه به مشتری بتوانید معیارهای معین را اندازه‌گیری کنید. اگر در مرحله بازخوردگیری با مشکل یا مشکلاتی مواجه شدید،‌ می‌توانید از تکنیک «۵ چرا» استفاده کنید. این تکنیک به شما‌ می‌گوید که در هنگام مواجهه به هر مشکل بپرسید که چرا این مشکل پیش آمد و سپس آن قدر این چرا را در مراحل بعد تکرار کنید تا به ریشه‌ی اصلی مشکل دست پیدا کرده و آن را برطرف کنید. در صورتی که پس از اجرای این چرخه توانستید نتایج قابل قبولی را دریافت کنید و بازخوردهای خوبی بگیرید، در مرحله‌ی بعد‌ می‌توانید اعضای بیشتری را به تیم اضافه کرده و فعالیت‌هایتان را توسعه دهید.
    به سوی بهتر شدن حرکت کنید

    تولید موفق یک محصول پایان راه نیست! کارآفرینی با رویکرد استارت ‌آپ ناب به دنبال پیشرفت هرچه بیشتر است و در پیش روی خود هیچ محدودیتی را نمی‌بیند. این به معنای آن نیست که استارت ‌آپ‌ها با هیچ مشکلی مواجهه نیستند؛ بلکه آن‌ها سعی‌ می‌کنند نهایت استفاده را از تهدیدها و چالش‌ها بکنند و از آن‌ها در جهت تقویت کسب‌وکار خود بهره بگیرند. استارت ‌آپ ناب همواره به پویایی فکر‌ می‌کند و به‌جای سکون بر روی یک مسئله، به صورت مداوم بر روی آن پردازش انجام‌ می‌دهد تا به نتیجه‌ی مطلوب برسد.
    اگرچه این نکات اصول اساسی راه اندازی استارت ‌آپ هستند، اما این نکته را به خاطر داشته باشید که همیشه در حین فعالیت با مسائلی روبه‌رو خواهید شد که قبلاً به آن‌ها فکر نکرده بودید؛ بنابراین در اینگونه مواقع آرامش خود را حفظ کنید و به دنبال راهکارهایی برای کنترل مسائل پیش آمده باشید. توجه به مراحل ذکر شده در بالا سبب می‌شود تا نسبت به نقشه‌ی راه استارت ‌آپ خود با چشمانی باز و به دور از آرمانگرایی عمل کنید و از این طریق احتمال هرگونه خطای مخرب و اشتباهات بزرگ را تا حد ممکن کاهش دهید.

    منابع:

    1. http://theleanstartup.com

    2. https://blog.hypeinnovation.com

    3. http://nanoecoforum.ir/1396/11/03/steps-to-launch-a-startup/
  5. #25
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت‌آپ ویکند، رویدادی آموزشی است که به تازگی با استقبال زیادی از سوی علاقه‌مندان رو به رو شده است. برای آشنایی شما با این رویداد خاص و به بهانه استارتاپی که تا چند روز دیگر در تهران و با محتوای موبایل و برنامه‌های کاربردی آن برگزار می‌شود، به سراغ یکی از فعالین این حوزه رفتیم تا شما را بیشتر با چند و چون آن آشنا سازیم.
    ۱- لطفا یک بیوگرافی کوتاه درباره خود و فعالیت‌هایتان در این حوزه بیان کنید.
    اشک فتحی هستم، حدود ۸ سال سابقه کار در حوزه کارآفرینی و استارت آپ‌ها را دارم. ۳ سال در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسئول نظارت و ارزیابی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور بودم. ۴ سال هم به عنوان معاون فناوری در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات تهران همکاری کردم. پس از آن به اتفاق دوستان، استارت آپی در حوزه بازی‌های یارانه‌ای راه انداختیم که هنوز هم به کار خود ادامه می‌دهد. در کنار آن چند ماهی است با کانون کارآفرینی ایران همکاری می‌کنم.
    ۲- استارتاپ ویکند چیست و توسط چه کسی (و یا کسانی) برگزار می‌شود؟
    استارت آپ ویکند در حقیقت یک رویداد آموزشی برای افراد است. به عبارت دیگر ورودی این رویدادِ آموزشی افرادی هستند که ایده‌ای خلاقانه برای راه‌اندازی یک کسب و کار در ذهن دارند و می‌خواهند آن را عملی کنند. در استارت آپ ویکند این افراد به صورت یک کارگاه سه روزه عملا راه اندازی کسب و کار و حتی تولید محصول اولیه را تمرین می‌کنند. تیم می‌سازند و مسابقه می‌دهند. البته در کنارشان مربیانی که خود کار آفرینانی با سابقه و افراد آشنا با بازار هستند نیز قرار دارند که به آن‌ها کمک می‌کنند.
    برگزاری استارت آپ ویکند توسط گروه‌هایی از افراد علاقه‌مند و داوطلب که آموزش‌های خاصی را دیده‌اند در سراسر دنیا برگزار می‌شود.
    ۳- آیا به غیر از تهران، این برنامه در شهرهای دیگری از کشور نیز اجرا شده و یا خواهد شد؟
    بله، این رویداد نزدیک به ۱۱۰۰ بار در حدود ۵۰۰ شهر دنیا طی چند سال اخیر برگزار شده است. در ایران هم بعد از برگزاری چهار دوره موفق در تهران، یک دوره موفق در بیرجند برگزار شد و تا پایان سال نیز گروه‌های برگزار کننده علاقه‌مند و داوطلب در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بابلسر و اهواز، حداقل یک‌بار این رویداد را برگزار خواهند کرد.
    ۴- چه هدفی را از برگزاری آن در کشورمان دنبال می‌کنید؟
    در حقیقت کارکرد رویدادهای این چنینی در تمام دنیا آموزش کار آفرینان و آشنایی آن‌ها با کار آفرینان دیگر، سرمایه گذاران، مشتریان و بازار است. در ایران هم لازم است کار آفرینان در استارت‌آپ ویکند به جز یادگیری مهارت‌های بسیار ویژه و کاربردی در مسیر کار آفرینی‌شان، با یکدیگر نیز آشنا شوند و متوجه گردند که تنها نیستند. این خود باعث می‌شود که تردیدشان در قبول ریسک و شروع مسیر کار آفرینی کمتر شود.
    از طرفی کار آفرینان در کوتاه‌ترین زمان، در یک آخر هفته، می‌توانند مسیر دقیقی را برای شناسایی بازار و مخاطب خود طی کنند و با فرآیند طراحی کسب و کار آشنا شوند. کارگاه فشرده‌ای که پیش از این در ایران وجود نداشت.
    ۵- آیا آن استقبالی کهانتظار داشتید،از این برنامه شده است؟
    بله، حتی فراتر از انتظار، به طوری که صاحبان ایده و کار آفرینان از دو هفته قبل از شروع رویداد تمام بلیط‌ها و ظرفیت‌ها را پر می‌کنند. افراد زیادی را هم می‌شناسم که در دو یا حتی سه رویداد شرکت کرده‌اند. این به آن معنی است که افراد از هر بار حضور در این رویدادهای آموزشی چیز مفید و جدیدی یاد می‌گیرند. امیدواریم بتوانیم تعداد استارت‌آپ ویکندها را در کشور بیشتر کنیم تا افراد بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
    ۶- آیا این کار از لحاظ مالی، درآمدی نیز برای برگزار کنندگان آن دارد؟
    درآمدی ندارد و قرار هم نیست داشته باشد. رویدادهای این چنینی برای بالفعل کردن کارآفرینان بالقوه است. نگاه درآمدی به این رویدادها باعث انحراف از رسالت اصلی آن می‌شود. البته شرکت کنندگان برای شرکت در استارت‌آپ ویکند هزینه ثبت نامی را پر داخت می‌کنند که صرف پذیرایی و امکانات مورد نیاز در روزهای برگزاری می‌شود.
    ۷- نهادهای دولتی و نیمه دولتی در برگزاری این استارت‌آپ، حمایتی از شما داشته‌اند؟ چه انتظاری از این نهادها دارید؟
    حمایت مستقیم و غیر مستقیم داشته‌اند. دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها، فرهنگسراها، صندوق‌های سرمایه گذاری، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشدِ متعددی در اجرای این رویدادها حمایتمان کردند. پر واضح است که موفقیت رویداد استارت‌آپ ویکند بدون حمایت نهادهای دولتی و نیمه دولتی امکان پذیر نیست و البته انتظار می‌رود با توجه به نمایان شدن خروجی‌ها و مزایای این رویداد، حمایت‌های بیشتری از استارت‌آپ ویکندهای آینده توسط نهادهای مرتبط داشته باشیم.
    ۸- بزرگ‌ترین چالشی که در برگزاری این چنین برنامه‌هایی در پیش روی شما قرار دارد، چیست؟
    مهم‌ترین چالش به نظر من حفظ روحیه کار آفرینی و ارتباط بین هم گروهی‌ها با یکدیگر و حتی با مربیان پس از اتمام استارت‌آپ ویکند است. سه روز کار گروهی فشرده و آموزنده باعث می‌شود کار آفرینان درگیر شدن با بازار و پیدا کردن الگوی صحیح کسب و کار و مشتریان هدف را پیدا کنند اما نباید پس از اتمام رویداد، شرکت کنندگان به زندگی روزمره قبلی برگردند، طبیعی است که روحیه جنگندگی و آموزه‌هایی که در این سه روز یادگرفته‌اند، باید در روز های بعد از استارت‌آپ ویکند نیز در زندگی‌شان تغییراتی ایجاد کند تا بتوانند ریسک کار جدیدشان را خیلی حساب شده بپذیرند و کار آفرین موفقی شوند.
    ۹- آیا مسایلی همچون تحریم‌ها و مشکلات سیاسی، در کار شما و برگزاری چنین سمینارهایی تاثیر گذار است؟
    خیلی کم! مزیت استارت‌آپ ویکند این است که یک استاندارد جهانی را همراه دارد ولی به هیچ وجه به مسایل سیاسی بین کشورها مربوط نمی‌شود. جالب است بدانید کارآفرینان موفق استارت‌آپ ویکند در قالب برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی (GEW) به بازارها و حامیان جهانی نیز مرتبط می‌شوند. هفته جهانی کارآفرینی (GEW) برای اولین بار در ایران در آبان امسال هم‌زمان با ۱۳۱ کشور جهان برگزار می‌شود که شامل رویدادهای متنوعی در سراسر کشور (نظیر استارت‌آپ ویکند در سه شهر ایران) است.
    ۱۰- چه تفاوت‌هایی بین استارتاپ ویکند تهران با نمونه‌های جهانی آن وجود دارد؟
    کلیات رویداد استارت‌آپ ویکند در تمام دنیا یکسان و استارندارد است اما بدیهی است که هر منطقه از دنیا بر اساس نیازهای کارآفرینان و بازار منطقه‌ای تغییرات جزیی هم دارند. به عنوان مثال با توجه به موج عظیم تلفن‌های همراه هوشمند در ایران، استارت‌آپ ویکند ۲۳ تا ۲۵ مرداد ماه در تهران به نرم‌افزارهای موبایل و گوشی‌های همراه هوشمند اختصاص یافته است.
    ۱۱- با توجه به سوابقی که شما در حوزه وب فارسی دارید وبیشتر با جشنواره وب‌ایران شناخته شده هستید، خودتان استارت‌آپ ویکند را ترجیح می‌دهید یا جشنواره وب ایران را؟
    به نظر من نمی‌توان این دو رویداد را با هم مقایسه کرد. استارت‌آپ ویکند و جشنواره وب ایران کارکردهای مشابهی ندارند. جشنواره وب ایران به عنوان گسترده‌ترین و جامع ترین جشنواره وب در سراسر کشور به بالا بردن کیفیت و میزان مقبولیت ساخته‌های مهندسین، برنامه نویسان، طراحان و حتی خواسته‌های کاربران در فضای اینترنت می‌پردازد و بستری برای رقابت و ارتقای این فضا فراهم می‌کند. از طرف دیگر استارت‌آپ ویکند یک کارگاه آموزشیِ سه روزه است که تلاش دارد تا نوآوری و کسب و کار کار آفرینان در بازار پایدارتر باشد و میزان موفقیت کار آفرینان بالا رود. البته قطعا ارتباطات این دو رویداد طوری طراحی شده که مخاطبین بتوانند در ابعاد مختلف و بر پایه فضای رقابتی و اخلاقی موفق شوند.
    ۱۲- و سخن پایانی؟!
    از شما دعوت می‌کنم به جای خواندن مصاحبه من، از وقت‌تان استفاده‌های بهتری کنید! آستین بالا بزنید، از دفتر کار خود بیرون بروید و با دنیای واقعی و جهانی کسب و کار اینترنتی آشنا شوید. این فلسفه اصلی استارت‌آپ ویکند است. ضروری‌ترین مهارت‌های موفقیت را با انجام آن یاد می‌گیرید نه با خواندن درباره آن.
    https://itresan.com/18106/interview-...-startup/.html
  6. #26
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ چیست؟

    شرکت نوپا یا استارتاپ (به انگلیسی: startup، کوتاه‌شدهٔ عبارت startup company به معنی شرکت نوپا) به یک شرکت یا کسب‌وکار گفته می‌شود که معمولاً به تازگی و در نتیجهٔ کارآفرینی ایجاد شده‌است، رشد سریعی دارد، و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌است.

    این شرکت‌ها معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌پذیر هستند که مدل کسب و کارشان مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است. شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی دارند و در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. شرکت‌های نوپا در دورهٔ حباب دات کام محبوب شدند.
    محتویات

    ۱ سیر تکامل
    ۲ حامیان مالی
    ۳ جستارهای وابسته
    ۴ منابع


    مراحل تکامل یک استارتاپ

    شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر شکلی و به هر اندازه‌ای ایجاد شوند. سرمایه‌گذارها به طور کلی به آن دسته از شرکت‌های نوپایی جلب می‌شوند که نسبت خطر به سود بالایی دارند و مقیاس‌پذیرتر هستند، و بنابراین هزینهٔ راه‌اندازی کمتر، ریسک زیاد و توان بالقوهٔ بالایی برای برگرداندن سرمایه دارند. معمولاً یک شرکت نوپای موفق قابلیت رشد بیشتری نسبت به یک شرکت جاافتاده دارد، یعنی می‌تواند با سرمایه‌ای کمتر، نیروی کار یا زمینهٔ رشد بیشتری نسبت به شرکت‌های قدیمی داشته باشد.

    شرکت‌های نوپا برای رشد سریع خود نیاز به جذب سرمایه دارند و در این راه گزینه‌های مختلفی دارند. شرکت‌های دیگر یا افراد سرمایه‌گذار می‌توانند به شرکت‌های نوپا با تبادل پول نقد در برابر سهام کمک کنند تا فعالیت خود را شروع کنند. در عمل خیلی از شرکت‌های نوپا توسط بنیانگذارانشان سرمایه‌گذاری می‌شوند.

    وظیفهٔ مهم در راه‌اندازی یک کسب‌وکار، تحقیق برای اعتبار، ارزیابی و توسعه ایده یا مفاهیم آن کسب‌وکار است. اگر ارزش یک شرکت بر اساس فناوری آن شرکت باشد، مهم است که بنیانگذاران از مالکیت معنوی ایده‌های خود حفاظت کنند.

    از چالش‌های راه‌اندازی یک شرکت نوپا سرمایه، نیروی انسانی و هزینه‌های پایه مثل اجاره دفتر و منشی است؛ برخی از شرکت‌های نوپا برای کاهش این هزینه‌ها از دفتر کار مجازی استفاده می‌کنند.
    حامیان مالی

    شرکت‌های نوپا معمولاً به دنبال جذب حمایت مالی هستند و همزمان به دنبال ایجاد مزیت های رقابتی نسبت به سایر رقبا هستند. از این رو این شرکت‌ها می‌کوشند تا با بازاریابی و ایجاد یک شبکهٔ فروش منسجم زمینهٔ مناسبی برای کسب و کار خود فراهم کنند. با این حال، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا یک نوع سرمایه گذاری خطر پذیر دانسته می‌شود.


    تعریف استارت آپ به عنوان یک واژه انگلیسی در دیکشنری وبستر

    استارت آپ یک کسب و کار جدید است (A New Business)

    تعریف استارت آپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA)

    کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد.
    تعریف استارت آپ توسط استیو بلنک

    سازمانی که در جستجوی یک مدل کسب و کار که قابل تکرار و مقیاس پذیر باشد شکل گرفته است.
    تعریف استارت آپ توسط اریک ریس

    استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است. بنابراین، اگر شکل‌های خاصی از کسب و کار نوپا مد نظر ما باشد، آن را با صفات مربوطه ذکر خواهیم کرد. مثلاً ممکن است چنین اصطلاحاتی را به کار ببریم:
    • کسب و کار نوپا مبتنی بر تکنولوژی های نوین
    • استارت آپ مبتنی بر فن آوری اطلاعات
    • کسب و کار نوپای خانگی
    • کسب و کارهای نوپای آینده نگر
    • کسب و کارهای نوپای ایجادکننده تحول در بازار (Disruptive)

    استارت آپ چیست؟
  7. #27
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ چیست؟

    استارت آپ چیست؟

    استارت آپ یا (Startup ) در فارسی به معنای شرکت نوپا ترجمه شده است.

    در سالهای اخیر بسیاری از استارت آپ ها در حوزۀ تکنولوژی و فن آوری شکل گرفته اند.

    اما نمی توان گفت که لزوماً استارت آپ فقط مختص این زمینه ها است.

    در واقع استارت آپ یک مجموعه یا کمپانی تازه تأسیس و یا نوپا است .

    که راه حلی نوین را برای یک مسأله ارائه میکند،

    البته لزوماً تضمینی برای این که موفقیت کمپانی، از طریق راه حل پیشنهادی حتمی است وجود ندارد.

    هدف استارت آپ ها چیست؟

    هدف از تأسیس و یا پیوستن به یک استارت آپ تلاش جدی برای ایجاد طوفانی از تحولات در مدت زمان کوتاه

    و دوری از شرایط راکد و بدون رشد است.

    استارت آپ چند سالی است در ایران نیز رایج شده و رونق پیدا کرده است.

    برگزاری همایش ها و رویدادهای گوناگون زمینه ای فراهم کرده است، که در طول سال های اخیر همزمان با کشور های دیگر

    کاربران ایرانی نیز در تکاپوی راه انداختنStartup قرار گیرند.

    آشنایی بیشتر با استارت آپ

    راه اندازی یک استارت آپ آنقدر جذاب است، که بسیاری از افراد حاضرند از شغل فعلی خود استعفا داده

    و مشغول این کار شوند. اما بدون فکر و برنامه و مطالعه ی قبلی وارد شدن به این حوزه بسیار اشتباه است.

    باید از خود بپرسید که آیا با مفهوم استارت آپ آشنایی کامل را دارید؟

    Startup کسب و کارهایی هستند که بخشی از آن بر مبنای فن آوری روز پایه گذاری می شود.

    همانطور که قبلاً هم گفتیم استارت آپ ها تنها مختص فناوری ها نیستند ،

    اما همه آنها به طور جدایی ناپذیری وابسته به فن آوری و تکنولوژی روز جهت توسعه و گسترش و مطرح شدن هستند،

    تا رشد بالا و سریعی داشته باشند.

    آیا استارت آپ ها انقضاء دارند؟

    عمر استارت آپ ها چه در ایران چه در سطح جهان زمانی پایان خواهد یافت و جذابیت های خود را از دست خواهد داد

    که کاربران از استفاده از تکنولوژی و فن اوری خسته شوند و دیگر از آن استفاده نکند

    که این یقیناً امکان پذیر نخواهد بود.

    شرط های مهم در یک استارت آپ

    مقیاس پذیری یکی از شرط های مهم در یک استارت آپ است.

    مقیاس پذیری به معنای نا متناسب بودن رشد بالای یک کسب و کار نسبت به هزینه های آن است.

    دقیقا به این معنا که با هزینه و سرمایه ی کم رشد کار سریع ، و کسب درآمد بالا باشد.

    یا به طور مثال : اگر شما یک فروشگاه سنتی دارید و نیاز فیزیکی جهت خرید و فروش در آن الزامی است .

    می توانید با پیوستن به فن آوری روز کالاهایی که در فروشگاه خود دارید را در یک فروشگاه مجازی ویا وب سایت

    نیز آنها عرضه کرده و درآمد خود را در کسب و کار آنلاین چند برابر کنید.

    پس از گذشت مدتی و کسب در آمد از این طریق میتوانید درآمد و هزینه های خود را با قبل مقایسه کرده

    به فرض اگر درآمد شما نسبت به سال گذشته ۵ برابر شده و هزینه هایتان نسبتا ثابت مانده باشد

    ممکن است به مقیاس پذیری رسیده باشید.

    یا در حالت دیگر اگر مثلا ً درآمدتان ۲ برابر شده و هزینه هایتان نیز دو برابر شده باشد .

    کسب و کارتان مقیاس پذیر نبوده، البته مقیاس پذیر بودن یا نبودن شغلتان ربطی به موفق یا نا موفق بودن شغلتان ندارد.

    و در حالت دوم سود شما نیز دو برابر شده و این نشانه پیشرفت است.ولی شرط استارت آپ و مقیاس پذیری را ندارد.

    کسب و کار هایی که مقیاس پذیر نیستند یه حد نصابی دارند که خوشبینانه ترین حالتشان رسیدن به آن است.

    مثلاً یک هتلی که ظرفیت و امکانات خدمات رسانی تنها به ۵۰۰ نفر را دارد، برای چند برابر کردن درآمد خود نیاز به گسترش

    مکانی و یا سرمایه گذاری بیشتر برای ارائه خدمات ویژه تر نسبت به قبل را خواهد داشت.

    اما استارت آپ هایی مانند اینستاگرام را در نظر بگیرید. از نقطه صفر تا سی میلیون کاربر را در طی ۲۴ ماه طی کرد و ارزش

    یک میلیارد دلاری را از فیسبوک سلب کرد و گرفت . درصورتی که تنها ۱۳ کارمند داشت.

    هزینه های اینستاگرام نسبت به درآمدش و رشد و تعداد کاربرانش بسیار نا چیز است. این شرکت و شرکت های نظیر آن مقیاس پذیر

    اند، و دقیقاً ارزش بالای آنها هم بخاطر همین مقیاس پذیری آنها است.


    https://saba.host/%D8%A7%D8%B3%D8%AA...B3%D8%AA%D8%9F
  8. #28
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    طراحی سایت استارت-آپ چیست؟

    اگر شما یک طراح برنامه نویس و یا کاربر با تجربه هستید، فکر می کنید هیچ چیز بهتر از یه استارت آپ نمیتونه براتون کارساز باشه.
    اما ممکنه سوالاتی برای برخی از افراد مطرح بشه: چجوری میشه یه ایده ی عالی در وب پیدا کرد؟ مراحل ساخت وب سایت چی هست؟ و مهمترین مساله این است که چجوری میشه تست کرد که آیا این سایت یه کسب و کار واقعی است یا نه؟
    پس اگه شما هم جزو اون دسته افرادی هستید که به دنبال راه اندازی یه کسب و کار اینترنتی برای خودشون هستن با ما همراه باشید.

    چگونه وب استارت آپ طراحی کنیم؟
    اینجا فرایند گام به گام طراحی سایت استارت آپ توضیح داده میشه:
    1. تدارکات مورد نیاز رو برای مدیریت تیم خود در نظر بگیرید
    2. فرضیه های شرکت رو بهینه سازی کنید
    3. طرح پیشنهادی ارزشمندی که برای دیگران قابل درک است رو بنویسید
    4. ایجاد لجیستیک وب سایت
    5. یک وب سایت با وایر فریم "low-fidelity" طراحی کنید
    6. مشتریان رو به سایت سوق بدید
    7. برای ایجاد کارایی سایت، کد پشتیبانی رو اضافه کنید
    8. "مشکل" ها و باگ های سایت رو با داده های مشتری تست کنید
    9. "راه حل" ها رو با ساختن وب سایت high-fidelity" " آزمایش کنید
    10. کسب درآمد کنید

    گام اول: لجستیک تیم رو ایجاد کنید

    • مدلهای کسب و کار رو مطالعه کنید



    • وبلاگ وردپرسی ایجاد کنید تا میزان پیشرفت مشتریان رو در اون مستند کنید



    • برای ارتباط افراد تیم با همدیگه از برنامه های اینترنتی مثل اسکایپ و تلگرام و یا آفیس های مجازی استفاده کنید.


    گام دوم: فرضیه های شرکت رو بسازید و بهینه سازی کنید

    • فرضیه های مدل کسب و کار خودتون رو توی جدول مربوط به بیزنس مدل بنویسید



    • ویژگی های کلیدی برنامه ی محصولاتتون رو فهرست کنید



    • فرصت های بازار رو بسنجید. برای ارزیابی پتانسیل رشد بازار از گوگل ترند، گوگل اینسایت و فیسبوک استفاده کنید. رقبای خود رو بیابید و مواظبشون باشید.



    • محاسبه بازار موجود و ارزش مشتری



    • انتخاب نوع بازار (بازار موجود، جدید، بازجست)



    گام سوم: یادداشت طرح پیشنهادی

    • اگه شما به راحتی نتونید علت وجودی خودتون رو توضیح بدید ، هیچ کدوم از مراحل بعدی اهمیت ندارن. به این فرمت خوب توجه کنید: "ما به Xبرای رسیدن به هدف Y با انجام کارهای Z کمک می کنیم."



    • وقتی که یه بیانیه ای یا طرحی در اون فرمت دارید، چند نفر دیگه رو پیدا کنید (مهم نیست که اون ها جزو بازار هدف شما هستن یا نه) و از اون ها بپرسید که آیا این بیانیه منطقی است یا نه.



    • اگر جوابشون منفی بود، بیشتر بهشون توضیح بدهید و از اون ها بخواید که اونچه متوجه شدن رو به طور خلاصه واستون بازگو کنن. اغلب افراد دیگه در ارائه ی یک طرح پیشنهادی با ارزش و قابل فهم نسبت به شما بهتر هستن.


    گام چهارم: لجیستیک های وب سایت

    • برای شرکتتون نام دامنه بگیرید. البته این کار رو می تونید به شرکت های طراحی سایت مثل دارکوب بسپارید.



    • سپس اسمش رو ثبت کنید.



    • وقتی دامنه دار شدید، گوگل اپ رو در اون دامنه به صورت رایگان تنظیم کنید تا نام شرکت، ایمیل، تقویم و غیره در اون قرار بگیره.



    • نحوه ی کد گذاری رو یاد بگیرید.


    برای کد نویس ها: هاست وب سایت رو تنظیم کنید

    • از سرورهای مجازی خصوصی استفاده کنید.



    • می تونید Apache یا Nginxرو با میزبانی مجازی نصب کنید و چندین سایت رو علاوه بر سایر ابزارهای مختلف انتخاب شده البته با فرض داشتن مهارت های فنی مثل پایگاه داده MySQL اجرا کنید.



    • اگه در واقع یک اپ واقعی رو برنامه نویسی می کنید از "سرویس پلت فرم به عنوان یک سرویس" یا PAAS مثل Amazon Web Service استفاده کنید.


    گام پنجم: وب سایت Low-Fidelity طراحی کنید

    • طراحی سایتتون بسته به نوع محصول شما ممکن است به سادگی یک صفحه اسپلش باشه: مثل طرح پیشنهادی، خلاصه سود و کسب اطلاعات بیشتر، پاسخ به یک نظرسنجی کوتاه، یا پیش سفارش



    • برای بررسی ها و فرم های پیش سفارش، از Google Formsبه آسونی می تونید در سایت خود با حداقل برنامه نویسی استفاده کنید.


    برای غیر کدنویس ها:

    • یه نمونه ی اولیه سریع درPowerPoint/Keynote بسازید یا



    • از Unbounce, Google Sites, Weebly, Godaddy, worpress یا Yolaاستفاده کنید



    • برای بررسی ها و فرم های پیش سفارش، Wufoo و Google formsبه راحتی می تونن در سایت شما با حداقل نیاز به برنامه نویسی توی سایتتون قرار بگیرن.


    برای کد نویس ها: از رابط کاربری استفاده کنید

    • یک ابزار نمونه سازی اولیه قالب وب سایت مثل JustinMind, Balsamiq رو انتخاب کنید



    • تعداد بسیار زیادی قالب آماده در سایت "sitedar.com" وجود داره که طراحی گرافیک و طراحی وب رو ارزون تر میکنه. گرچه این روش پیشنهاد نمیشه و دارکوب هم قالب ها رو کپی نمیکنه و فقط اون ها پیاده سازی میشن. اما استفاده از قالب و پیدا کردن طرح مورد علاقتون در وقت و هزینه ی شما صرفه جویی قابل توجهی می کنه.



    • از ابزارهای شبیه سازی وایرفریم وب سایت استفاده کنید



    • برای تست تعهد مشتری، یک فرم ثبت نام یا سفارش جعلی ایجاد کنید. یا مثلا یک صفحه "ویروسی" بسازید



    • در سایتتون از اسلاید شو استفاده کنید و ویدیو آپلود کنید



    • از رابط کاربری سایت یا همون user interface تست بگیرید. برای این کار می تونید از Usertesting یا Userfy استفاده کنید.


    گام ششم: مشتری را درگیر سایت خود کنید

    • سایت رو به مشتریان بالقوه ی خود نشون بدید، بخش مشتری رو آزمایش کنید و ترافیک رو به سایتتون هدایت کنید.



    • از آگهی ها، لینک های متنی یا گوگل ادوردز و جست و جوی طبیعی برای جذب بازدیدکننده ی بیشتر استفاده کنید.



    • از شبکه ی خود برای پیدا کردن مشتریان هدف استفاده کنید؛ از مخاطبین خود بپرسید «آیا کسی رو با فلان مشکل می شناسید؟ اگه آره، آیا می تونید این پیام رو به اون ها ارسال کنید؟ "و یه توصیف 2-3 جمله ای ارائه بدید؟



    • برای محصولات B2B، توییتر و Quoraو حتی لینکدین جای خوبی برای پیدا کردن مشتریان هدف هستن. این ها رو اسپم فرض نکنید، اگه یه شرکت فعال هستید، می توانید در بعضی منابع به عنوان مرجع استفاده بشید.



    • برای ارسال ایمیل و ایجاد گروه ها می تونید از تلگرام و برخی از سایت های ارسال ایمیل انبوه استفاده کنید.



    • در سایتتون نظرسنجی آنلاین راه اندازی کنید



    • در مورد راحتی استفاده از سایت و رابط کاربری و همینطور محصولات خود از کاربران بازخورد بگیرید.


    گام هفتم: ایجاد راه حل کامل تر

    گام هشتم: آزمایش مشکلات مشتری با جمع آوری داده های مشتریان

    • از طریق وب آنالیتیکس زمان در سایت، منبع و بخش های پربازدید رو بررسی کنید. برای سایت اولیه خود، گوگل آنالیتیکس اطلاعات کافی رو با سریعترین راه اندازی فراهم می کنه. وقتی که شما از MVP اولیه خودتون خارج شدید، بهتره که از پلتفرم تحلیلی پیشرفته استفاده کنید.



    • برای سنجش رضایت کاربران از محصولاتتون حساب کاربری ایجاد کنید و در مورد ویژگی های جدید محصولاتتون از پیشنهادات اونها استفاده کنید.



    • سؤال های خاصی مثل "آیا چیزی مانع ثبت نام شما در سایت شده؟" یا "برای حل این موضوع چه چیزی نیاز هست بدونید؟" فیدبک های تاثیرگذارتری برای شما خواهد داشت.



    • در صورت امکان، آدرس های ایمیل کاربران رو جمع آوری کنید تا بتونید برای مکالمه های عمیق تر و نزدیکی بیشتر با آن ها تماس بگیرید.


    گام نهم: راه حل مشتریان رو با ایجاد نسخه ی high-fidelity سایتتون آزمایش کنید

    • وب سایتتون رو با اطلاعات آموخته شده در مرحله 5تا8 به روز رسانی کنید



    • به یاد داشته باشید کهHigh Fidelity" " هنوز به معنی "محصول کامل" نیست. برای اینکه با اعتبار و حرفه ای به نظر برسید حتی باید کوچکترین محصول احتمالی خودتون رو هم مهم و با ارزش تلقی کنید.



    • همچنان به جمع آوری تجزیه و تحلیل مشتری ها ادامه بدید



    • باید هدفتون از چنین استارت آپی شنیدن این جمله باشه: "این محصول عالیه، اما کی می خواید محصول Xرو اضافه کنید؟"



    گام دهم و آخر: پول بگیرید

    • حتی قبل از آماده شدن برای جمع آوری پول یا داشتن یه محصول، یک فرم "پیش سفارش یا پیش خرید" رو در محل جمع آوری اطلاعات صورتحساب قرار دهید.



    • وقتی که شما آماده شروع شارژ محصولاتتون هستید؛ که احتمالا زودتر از وقتی بوده که فکر می کردید. از یه برنامه ی حسابداری مناسب برای جمع آوری هزینه ها و زیرمجموعه ها استفاده کنید.

    https://sitedesign.joomir.com/%D9%85...%AA%D8%9F.html
  9. #29
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    استارت آپ چیست؟ چه زمانی باید اقدام به راه اندازی استارت آپ کرد؟


    استارت آپ یا شرکت های نوپا به شرکت هایی گفته می شود که در زمینه یک فعالیت جدید مشغول به کار شده اند. از آنجا که طی سالیان اخیر را اندازی استارت آپ معمولا در حوزه فناوری بوده برخی بر این باورند که همه استارت آپ ها در حوزه تکنولوژی های جدید راه اندازی می شوند که صحیح نیست و هرگونه فعالیت جدید در علم مدیریت می تواند زمینه ساز راه اندازی استارت آپ باشد.
    ویژگی های استارت آپ ها

    راه اندازی استارت آپ غالبا بر اساس یک نیاز برآورده نشده بازار صورت می گیرد و این شرکت ها به شکل چشم گیری رشد می یابند. ریسک پذیری این مجموعه ها معمولا بالاست .
    استارت آپ ها شکل و اندازه مشخصی ندارند، امکان بازگشت سرمایه شان زیاد است و معمولا با هزینه های کمی تاسیس می شوند.
    قابلیت رشد یکی از ویژگی های عمده استارت آپ هاست و نسبت به شرکت های قدیمی امکان رشد بالاتری دارند. راه اندازی استارت آپ ها معمولا با امید و آرزوهای بلند پروازه مدیران آن همراه است.
    چالش های استارت آپ ها

    راه اندازی استارت آپ با چالش های زیادی همچون تامین نیروی انسانی مورد نیاز، تامین سرمایه اولیه و هزینه هایی مثل تامین هزینه خرید یا اجاره دفتر، هزینه های ابتدایی مثل آب ، برق، اینترنت و… همراه است.
    چه وقت نباید یک استارت آپ راه اندازی کرد؟

    درحال حاضر بسیاری از افراد در پی را اندازی استارت آپ های هستند و برخی هم در فکر راه اندازی یک استارت آپ هستند اما به نظر شما چه وقت نباید یک استارت آپ راه اندازی کنیم؟
    اگر در پی راه اندازی استارت آ پ هستید و چند ویژگی از ویژگی های زیر را دارید توصیه می کنیم کمی صبرکنید:

    • راه اندازی استارت آپ از روی بیکاری
    • داشتن ایده بدون سنجش بازار و مطالعه دقیق
    • نداشتن هم تیمی های کارآمد و متخصص
    • مشخص نبودن بازار هدف
    • نداشتن صبر و استقامت
    • عدم بررسی رقبا و استارت آپ های مشابه
    • نداشتن دانش و سرمایه کافی

    چه ایده ای استارت آپی است؟

    همه چیز را اندازی استارت آپ ایده است. اگر ایده مناسبی داشته باشید می توانید به آینده بسیارامیدوار باشید و احتمال اینکه به سرعت به در آمدزایی برسید بسیار زیاد خواهد بود.در یک ایده استارتاپی باید دقیقا مشخص شود چطور ازبازار هدف جذب سرمایه می کنید و به سود آوری می رسید.
    یک ایده خوب سه ویژگی نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی را در کنار هم دارد.
    راه اندازی استارت آپ به برنامه زمانی مدون و از همه مهمتر به هدف نیاز دارد. شما با مشورت و اشتراک گذاری ایده خود با افراد خوش فکر می توانید به جذب هم تیمی، سرمایه گذار و مشاوران خوب دست یابید.
    ویژگی نهان استارت آپ ها

    یک ویژگی بسیار مهم که در راه اندازی استارت آپ باید به خاطر بسپارید این است که استارت آپ ها همگی بر اصل عدم قطعیت استوار هستند.
    یعنی شما به طور قطع نمی توانید بگویید کدام روش جواب می دهد بلکه آنچه مسلم است شما در یک سرزمین ناشناخته وارد خواهید شد که افرادی با روحیات خاص را می طلبد اگر اهل تفکر خلاق و روحیه ماجراجویانه هستید درمسیر درستی گام برداشته اید با تعامل درست با هم تیمی های خود می توانید از میان بی نهایت راه موجود راهکار ویژه شرکت خود را بیابید و به در آمد زایی دست یابید.
    فراموش نکنید محصول شما باید امکان باز تولید یا به عبارت ساده تر تولید انبوه را داشته باشد.
    طرز تفکر استارت آپی

    راه اندازی استارت آپ به معنی شکل گیری یک مجموعه بسیار چابک است که خیلی سریعتر و موثر تر از مجموعه های بزرگ می تواند حرکت کرده، تصمیم گیری نماید و دست به عمل بزند.
    بسیاری اوقات استارت آپ ها درست از جایی که به رشد می رسند دچار رکود شده و از چابکی و پویایی آن ها کاسته می شود بنابراین در راه اندازی یک استارت آپ موفق همیشه باید به طرز تفکر استارت آپی احترام بگذارید و سعی کنید روحیه چابک خود را به سازمان تان منتقل کنید تا یک فرهنگ سازمانی منطبق با طرز تفکر استارت آپی داشته باشید.
    طول عمر استارت آپ ها

    راه اندازی استارت آپ تابع قوانین خاصی نیست و این شرکت ها بر خلاف شرکت های بزرگ دغدغه ثبات ندارند و دائما درآمد، سود و تعداد کارکنانشان در حال تغییر است.
    تحقیقات نشان می دهد میانگین عمر استارت آپ ها سه سال است و پس از این مدت نمی توان نام استارت آپ بر روی آن ها نهاد. اندازه مجموعه، تعداد دفاتر و به طبع آن کارکنان شرکت طی این مدت تغییر می کند و با گسترش سازمان تغییر ماهیت خواهد داد. به عبارت دیگر وقتی استارت آپ ها به درآمد زایی ثابت می رسند دیگر استارت آپ نخواهند بود.
    استارت آپ های ایرانی

    درسال های اخیر در کشور شاهد راه اندازی استارت آپ به شکل گسترده ای بوده ایم که برخی از آن ها به رشد و توسعه چشم گیری هم دست یافته اند.
    حتی برخی سازمان ها و شرکت های بزرگ از ایده های استارت آپی حمایت کرده و سرمایه در اختیار آن ها می گذارند.
    حقیقت این است که راه اندازی استارت آپ در کنار ایده نیاز به خود باوری و تعهد دارد. کشور ما امکانات بالقوه بسیار زیادی برای راه اندازی ایده های جدید دارد و در صورتی که به خودباوری رسیده باشید می توانید به موفقیت های چشم گیری دست یابید.
    http://dpr.co.com/%D8%B1%D8%A7%D9%87...C%D8%B3%D8%AA/
  10. #30
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    استارت آپ چیست؟

    استارت آپ، واژه‌ای که در سال‌های اخیر زیاد آن را شنیده ایم و به گوشمان آشناست. این روزها شاید شما هم در محافل مختلف راجع به استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا که از یک دفتر کوچک پس از مدتی تبدیل به یک سازمان بزرگ تبدیل شده اند آن هم در سطح جهانی، شنیده باشید، و حتی به این فکر کرده باشید که شما نیز می توانید ایده خود را به چنان جایگاهی برسانید.

    استارت آپ چیست؟
    استارت آپ یک شرکت تازه تاسیس است که راه ‌حلی نوینی را برای حل یک مساله ارائه می‌کند؛ در حالی که هیچ تضمینی برای موفقیت آن شرکت از طریق راه حل ارائه شده وجود ندارد.
    به عبارتی دیگر استارت آپ ، نهادی انسانی است که به منظور خلق محصول، خدمت یا ارزشی نو ایجاد شده است.
    در تعریف ساده تر می توانیم بگوییم استارتاپ یک کسب و کاری است که قسمتی از آن مبتنی بر فناوری است. اما هر کسب و کار که بر پایه فناوری است، لزوما استارتاپ نیست، ولی همه استارتاپ‌ها به طرزی از وب، موبایل، اینترنت و تکنولوژی های جدید استفاده می‌کنند تا رشد بالایی داشته باشند و به تعداد کاربران بالایی برسند.
    مهم ترین نکته در استارت آپ ها نو بودن و متفاوت بودن ایده اولیه آن است.
    در تعریف کلی تر می‌توان استارت آپ را به مجموعه‌ای تعمیم داد که درآمدی کمتر از ۲۰ میلیون دلار داشته و تعداد کارکنان آن نیز کمتر از ۸۰ نفر باشد.
    همچنین باید به خصوصیات موسس استارت آپ نیز اشاره کرد. در صورتی که فردی با هدف تبدیل شدن به یک کمپانی بزرگ در سطح کشوری یا جهانی اقدام به تاسیس کمپانی خود کند، مجموعه‌ی زیر نظر وی را می‌توان استارت آپ و وی را موسس استارت آپ خواند.
    چه زمانی استارت آپ ها از رده خارج می شوند؟
    تنها وقتی حباب استارت آپ‌ها چه در ایران، و چه در هر نقطه از دنیا خواهد ترکید که ، مشتری‌ها از استفاده از تکنولوژی خسته شوند.
    این قسمت را با یک مثال پیش می بریم؛ فرض کنید که یکی از مشتریان ثابت دیجی کالا با خودش فکر کند که، خرید از طریق سایت دیجی کالا آن چنان هم خوب نیست و ترجیح بدهد سوار ماشین شده، در ترافیک بشیند و به یک فروشگاه فیزیکی رفته و لپ تاپ جدیدش را حضوری با پول نقد بخرد. در آن حالت، احتمال سقوط استارتاپ‌ها بسیار بالا خواهد بود. در غیر این صورت به ازبین رفتن استارت آپ ها خیلی امیدوار نباشید.

    تفاوت استارت آپ با سرمایه گذاری های دیگر
    معمولا مبنای شروع کار استارت آپ ها یک ایده خلاقانه و نوآورانه می باشد.
    به دلیل همین خلاقیت، استارت آپ ها گاهاً رقیب ندارند!
    بنابراین بیشتر از رقابت کردن، باید تمرکز اصلی شان بر روی آگاهی رسانی از ایده شان و اجرای کم نقص آن باشد.
    معمولا بنیان گذاران آن مشکل مالی دارند و سرمایه اولیه شان را با وام، قرض و یا پس اندازی اندک شروع می کنند.

    استارت آپ ها چگونه ارزش گذاری می شوند؟
    به عنوان یک سرمایه گذار قبل از این که بخواهیم در یک استارت آپ سرمایه گذاری کنیم، لازم است برای ارزش گذاری به ۴ مرحله زیر توجه کنیم تا راحت تر برای تصمیم گیری اقدام نماییم:
    ۱. بررسی هزینه های اولیه
    هزینه راه اندازی این نوع از شرکت ها را می توان از طریق تخمین خرج هایی که برای آزمایشات، تولید، تحقیقات بازاریابی و یا جذب نیرو های لازم و…انجام گرفته شده حدس زد.
    البته این تنها بحث مالی را شامل می شود و ارزش و پتانسیل کاری را نمی توانیم اینگونه دسته بندی کرد.
    ۲. شناخت رقبا
    برای گسترش و پیشرفت چنین شرکت هایی، باید شناخت کاملی از رقیبان خود داشته باشیم.
    همان طور که قبلاً هم اشاره شده است، ذات استارت آپ، تنها بودن او در عرصه رقابت است، هرچند گاهی ممکن است کیفیت کار، باعث خاص بودن شرکت شود.
    اما در هر صورت داشتن رقیب، حتی برای استارت آپ ها ممکن است و گاهی رقیب آن ها کسی است که همان نیاز را با محصولی دیگر پاسخ می دهد (برای مثال مایع تمیزکننده، بخارشوی و استفاده از مراکز خدماتی جهت استفاده از نظافت چی، هر سه باعث رفع نیاز “تمیزی” خانه می شوند و ارائه دهندگان این محصولات را به رقابت می اندازد).
    ۳. آینده استارت آپ مدنظر
    بازگشت مالی سرمایه را همواره با آینده مالی شرکت استارت آپ بررسی کنیم. این موضوع به شدت نیازمند دید اقتصادی و بازاریابی می باشد.
    ۴. فرصت های پیش روی استارت آپ
    توجه داشته باشیم و ببینیم کدام یک از شرکت های استارت آپ فرصت و زمینه پیشرفت بیشتری را فراهم می کنند، که این موضوع مهم ترین بحث در این نوع شرکت هاست، سراغ شرکتی برویم که هدفمند است، می داند قرار است چطور و چگونه در آینده رفتار و پیشرفت کند. ایده ی تنها ، ارزشی ندارد، مهم بهره برداری از آن است.
    موفق ترین استارت آپ های جهانی ایران
    ۱.Digikala.com
    ۲.Takhfifan.com/Netbarg.com۳.Aparat.com۴.Cafebazaar.com
    ۵.Divar.ir
    ۶.Sheypoor.com
    علاوه بر موارد فوق که در سطح جهانی مطرح است در کشورمان نیز این روزها شاهد ظهور استارت آپ‌های متعددی هستیم.
    حتی کمپانی‌هایی نیز وجود دارند که در صورت قابل قبول بودن طرح و آنچه که استارت آپ در پی رسیدن به آن است، درصدد حمایت از این کسب و کار برمی‌‌آیند. با یک گشت و گذار ساده در اینترنت می‌توان نمونه‌های موفق بیشتری از استارت آپ‌های داخلی را نیز مشاهده کرد. توسعه‌ی یک ایده و راه‌اندازی یک استارت آپ پیش از داشتن ایده و ابزار، نیازمند خودباوری است. در صورتی که شما نیز ایده‌ای دارید، می‌توانید با سنجش تمام جوانب، استارت آپ خود را راه‌اندازی کرده و به عنوان یک کارآفرین شناخته شوید. کشورمان ایران در بسیاری از زمینه‌ها، مکان بکری برای راه‌اندازی و ارائه‌ی سرویس‌های مختلف است.

    استارت آپ چيست؟ – كسب و كار نوين
+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 9 نخست 12345 ... آخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 82

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش