آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟



در دنیای امروز دیگر مردم وقتشان رو کمتر با خواندن روزنامه و دیدن تبلیغات تلویزیون سپری می‌کنند، بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای کامپیوتر یا موبایل می‌گذرد که ما به آن‌ها میگویم رسانه‌های دیجیتال. اگر می‌خواهید ارتباط مؤثرتری با مخاطبینتان داشته باشید حضور قوی شما در دنیای دیجیتال ضروری است. واقعیت این است که مردم بیشتر نظر کسی را می‌پذیرند که خودش پیش از آن‌ها مشتری شما بوده و نه تعریف و تمجیدهای یک کمپانی را از کالای خودش؛ پس باید این تجربه رو برای ایشان یادآوری کنید.



اما سه چالش بزرگ دراین‌بین وجود دارد ،اول این‌که تنوع رسانه‌های آنلاین باعث می‌شود تا صاحبان برند برای برنامه‌ریزی و فعالیت در هر رسانه با مشکل روبرو بشوند؛ ده‌ها شبکه اجتماعی،سرویس‌های ایمیل مارکتینگ و وب‌سایت‌های پربازدید تنها بخشی از رسانه‌های آنلاین هستند.
دوم هزینه پایین و باور اشتباه به عدم نیاز به تخصص در رسانه‌های آنلاین در مقایسه با سایر رسانه‌ها است که باعث می‌شود تعداد زیادی از برندها با رویکردهای حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برای تبلیغ به این فضا هجوم بیاورند و این خودش سبب تشدید رقابت می‌شود.
سوم اینکه انفجار این‌همه اطلاعات در رسانه‌های آنلاین باعث می‌شود مخاطب شما با حجم زیادی از تبلیغات روبرو بشود. بسیاری از این افراد با واقعیت آن کالا یا خدمت زیاد آشنایی نداشته و سبب کم شدن اعتماد مصرف‌کننده نسبت به همه تبلیغات در فضای مجازی می‌شود.
برای عبور از سطح این چالش‌ها چه باید کرد؟ خوبی دیجیتال مارکتینگ این است که یک بستر دوجانبه برای شما مهیا می‌کند و می‌توانید ازنظر مشتریانتان نیز مطلع شده و با اعداد دقیق بدانید چه مطالبی برای مخاطب شما جذاب‌تر است. اما این موضوع به‌تنهایی کافی نیست، شما باید بتوانید یک رابطه خوب با مشتری‌هایتان داشته باشید، تا هم ازنظرت آن‌ها آگاه شوید و هم بتوانید انتظارات مشتری‌هایتان را برطرف کنید.

ایجاد رابطه و تعامل با مشتریان، یکی از برتری‌های محسوس رسانه‌های آنلاین نسبت به سایر رسانه‌ها هست. حالا شما با این داشته‌ها می‌توانید استراتژی بازاریابی و فروش کالا یا خدمات خود را تحلیل کنید و ببینید چه‌کارهایی جواب مناسب را می‌دهد و چه‌کارهایی نه.
شما باید با تولید محتوای جذاب به مشتریان خود این حس رو منتقل کنید که برای شما فروش تنها دغدغه نیست و در تلاش برای بالاتر بردن سطح زندگی آن‌ها هستید. تمام نظرات مشتری‌ها را به‌دقت رصد کرده و تشویقشان کنید داستان‌های خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند، این کلید موفقیت شما در دنیای امروز است.