بهترین استراتژی سرمایه گذاری روی بیت کوین چیست؟
با توجه به اینکه هرچه ارزهای رمزپایه محبوب و محبوب‌تر می‌شوند؛ موضوع نوسان قیمت‌ها بیشتر برجسته می‌شود. حتی قدرتمندترین ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین، اتریوم و ریپل هم به این نوسانات جدی قیمت مبتلا هستند. ارزش بعضی از این ارزها در هفته‌های اخیر در حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر، این سه ارز نام برده شده از ابتدای سال رشد قیمتی باور نکردنی را داشته‌اند. تا جایی که به طور خاص اتریوم و ریپل در طول فقط چند ماه ۴۰ بار افزایش قیمت را تجربه کردند. سوال مهم اینجا است که سرمایه‌گذاران در مواجهه با نوسان شدید قیمت‌ها در فضای ارزهای دیجیتال چه کار باید کنند؟ برخی از تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند، بهترین استراتژی سرمایه گذاری روی بیت کوین در چنین شرایطی، خرید و نگهداری است. یک نظریه در این باره وجود دارد که با از بین بردن محدودیت‌های شبکه بیت کوین کاربران قادر خواهند بود تا سکه‌هایشان را سریع‌تر رد و بدل کنند.


با وجود اینکه در حالت نرمال این امکان یک امر مثبت تلقی می‌شود، اما کاربران وقتی احساس خطر کنند می‌توانند دارایی‌هایشان را سریع‌تر به فروش برسانند. وقتی این اتفاق بیافتد، قیمت به سرعت و در عرض چند دقیقه افت می‌کند. اما کاربرانی وجود دارند که از ترس افت قیمتی بیشتر عجله می‌کنند و خیلی سریع دارایی‌های بیت کوین خود را با قیمت پایینی به فروش می‌رسانند و موجب تسریع افت قیمت می‌شوند. از طرف دیگر برخی از تحلیل‌گران عقیده دارند، استراتژی خرید و نگهداری بیت کوین را بهترین استراتژی سرمایه گذاری روی بیت کوین نمی‌دانند. و معتقدند که مسئله در مورد سایر ارزهای دیجیتال نیز به همبن صورت است. کاربران برای خرید کردن نیاز دارند تا سکه‌ها و توکن‌های خود را بفروش برسانند و به ارزهای سنتی تبدیل کنند که در همه‌جا وجود دارد و به راحتی در دسترس است. چرا که توکن‌ها و ارزهای مجازی به کارآمدی دلار و سایر ارزهای سنتی نیستند.


در واقع مصرف بسیاری از ارزهای دیجیتال در دنیای واقعی کاملا دشوار است. همین امر یکی از دلایلی است که دارندگان ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند، در صورت مشاهده افت قیمت به سرعت آن‌ها را بفروش برسانند و به ارزهای سنتی تبدیل کنند. با وجود اینکه به مرور زمان فروشگاه‌های بیشتری امکان پرداخت به وسیله ارزهای رمزپایه را به روش‌های پرداخت خود اضافه می‌کنند؛ اما همچنان این ارزها راه بسیار زیادی در پیش دارند تا به کارآمدی یک ارز سنتی تبدیل شوند. با این وجود در طی چند ماه گذشته آن دسته از کسانی که در هنگام افت قیمت شتاب‌زده عمل نکردند و دارایی‌های خود را حفظ کردند بیشترین سود را کسب کردند. حتی با وجود اینکه ارزش بیت کوین و اتریوم در طی چند ماه گذشته کاهش داشته است اما در بلند مدت این دو ارز دیجیتال رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

سخن پایانی اینکه اینکه قیمت هر سکه بیت کوین تقریبا سه برابر قیمت آن در ابتدای سال جاری است. همچنین درست است که نگرانی‌هایی بابت حباب قیمتی بیت کوین وجود دارد. اما تجربه نشان داده سرمایه‌گذارانی که با وجود همه نگرانی‌ها و کاهش قیمت ناگهانی بیت کوین عجولانه عمل نکردند و دارایی خود را نفروختند و محکم سر جای خود نشستند موفق شدند بیشترین سود را از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال به دست بیاورند.



https://starsoheil.com/blog/bitcoin-investment-strategy