هر کس می خواهد یک طراحی سایت خود ایجاد کند. اگر مهم نباشد که چقدر وب سایت شما از لحاظ زیبایی شناسی جذاب است، آنگاه بازدید کننده های شما به مشتری تبدیل نخواهند شد و کسب و کارتان درآمد نخواهد داشت.
وقتی که نوبت به ایجاد درآمد بیشتری می شود، بازاریابان اغلب بر روی جذب مشتری جدید تمرکز می کنند. اگرچه تمرکز بر جذب مشتری داشتن اشتباه نیست اما واقعیت این است که اگر بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل نکنید، پول زیادی را روی میز از دست خواهید داد.
تمرکز صرفا بر دستیابی مشتری بدون انجام آزمایشات AB مانند ریختن آب به سطل دارای سوراخ است. همانطور که سطل های نشت کننده نمی توانند آب را نگه دارند، وب سایت شما نیز نمیتواند درآمد کسب کند اگر شما بر روی افزایش میزان تبدیل با انجام آزمایش A/B تمرکز نکنید.
در ابتدا چگونه بهینه سازی تبدیل را شروع می کنید؟

بهینه سازی تبدیل با ارزیابی قیف فروش وبسایت شما آغاز می شود.
بایستی از روش های مختلف با استفاده از تجزیه و تحلیل آمار ترافیک خود برای تبدیل بیشتر بازدید کنندگان به مشتری استفاده کنید. پس از تجزیه و تحلیل ، همه آنچه که لازم دارید انجام دهید این است که با فرضیه ها مطابقت داشته باشید و آنها را آزمایش کنید تا به این وسیله دریابید که آیا به ایجاد تبدیل بیشتر کمک می کند یا خیر.
در این مقاله، برخی از تاکتیک های تست آزمایشی A/B را که می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهند ارائه شده است.
لطفا توجه داشته باشید که مطالعات موردی تست A / B به منظور تشویق شما برای انجام آزمایشات و تحقیقات بیشتر است. از آنجا که وضعیت هر تست متفاوت است، نباید کورکورانه از موفقیت های دیگر بازاریابان پیروی کنید؛ در عوض از آن به عنوان یک محرک و الهام استفاده کنید.
پس شروع کنیم:
  1. آیا حذف منوی انتقال در صفحه اصلی باعث افزایش نرخ تبدیل می شود؟


CareerPointCollege.edu دیپلم و درجه های تحصیلی مختلفی را در رشته های آموزشی بسیاری فراهم می کند. آنها یک دانشگاهی دارند که برنامه های آموزشی مختلفی را ارائه می دهد. کسب و کار آنها در فارغ التحصیل نمودن دانشجویان با استعداد با ثبت نام کردن دانش جویان در برنامه های خود تعریف شده است.
از آنجایی که آنها یک لیست ایمیل از دانش جویان بالقوه را دارند، تصمیم گرفتند که برای ساخت لیست ایمیل خود مقداری هزینه برای تبلیغات PPC صرف کنند تا بتوانند لیست ایمیل خود را بسازند و تعداد بیشتری از آنها را به پیوستن به برنامه هایشان تشویق نمایند.
کمپین PPC آنها دارای نرخ تبدیل 3.12٪ بود که خیلی بد نیست. با این وجود، آنها تصمیم گرفتند یک آزمون A / B بر روی صفحه اصلی خود انجام دهند تا نرخ تبدیل را افزایش دهند.
فرضیه تست

اگر صفحه اولیه با حذف منوی انتقال و بهبود طراحی طرح کلی فرم، بهینه سازی شود، نرخ تبدیل بهبود خواهد یافت.
نتایج


منبع تصویر

تست با جمع آوری ترافیک از Google AdWords به مدت 23 روز انجام شد. در پایان آزمون، نرخ تبدیل از 3.12٪ به 64.13٪ افزایش یافت.
دروس آموخته

  • صفحه اصلی خود را بهبود دهید: اگر شما ترافیک PPC دارید، مطمئن شوید که شما ترافیک را به یک صفحه اصلی تخصصی شده هدایت می کنید به جای اینکه به یک صفحه اصلی با تعداد زیادی لینک خارجی و منوی انتقال هدایت کنید. بسیاری از کاربران وردپرس به سادگی صفحه اصلی خود را با قالب تم موجود ایجاد می کنند که احتمالا ساده ترین راه است. شاید آنها نمی خواهند که یک طراح استخدام کنند تا یک صفحه اولیه برایشان ایجاد نماید. اگر این مورد برای شما نیز صادق باشد، سعی کنید با استفاده از هر پلاگین صفحه اصلی، صفحه اولیه سفارشی شده ایجاد کنید بدون اینکه نیاز دستکاری یک خط از کدها باشد.
  • بهینه سازی طرح کلی فرم: بهینه سازی فرم به همان اندازه ایجاد یک صفحه اصلی سفارشی شده مهم است. به جای استفاده از قالب پیش فرض روی صفحه مقصدتان، که از ابزارهای ساخت موجود در لیست خود ایجاد کرده اید، با استفاده از پلاگین های رایگانی مانند Optin Forms، یک طرح کلی سفارشی شده زیبا برای فرم خود ایجاد کنید.

  1. تاثیر یک ویدیوی توضیح دهنده بر روی ثبت نام


Crazy Egg یک محصول SaaS است که به کاربران کمک می کند تا دقیقا مشخص کنند که بازدیدکنندگان وب به کدام قسمت کلیک می کنند.
با وجود داشتن یک شرکت معتبر، برای آنها انتقال اهداف محصول خود به بازدیدکنندگان جدید بسیار دشوار بود. برای توضیح هدف، از یک صفحه فروش طویل به عنوان صفحه اصلی خود استفاده می کردند. با این حال، مسئله این است که همه کسانی که در صفحه اصلی قرار می گیرند علاقه مند به خواندن صفحه فروش طولانی نیستند. آنها می خواهند راهی برای توضیح هدف خود بیابند بدون آنکه نیاز به خواندن کل نسخه بلند فروش وجود داشته باشند.
تست فرضیه

با استفاده از یک ویدئو توضیح دهنده در صفحه اصلی به راحتی می توانید هدف محصول خود را به بازدیدکننده انتقال دهید که به نوبه خود نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
نتیجه



منبع تصویر

با اضافه کردن ویدیو توضیحی به صفحه اصلی، با موفقیت نرخ تبدیل به 64٪ افزایش یافت.
درس آموخته

اگر بخواهید یک ویدیو توضیحی برای وب سایت خود ایجاد کنید، در زیر چند راهنمایی قابل اجرا که می توانید از نمونه CrazyEgg یاد بگیرید ارائه شده است:
  • بازدیدکنندگان خود را ارزیابی کنید: از بازدیدکنندگان خود بپرسید چه چیزی آنها را از خرید محصول شما متوقف می کند. در مورد Crazy Egg، بازدید کنندگان پاسخ دادند که فکر می کردند Crazy Egg متفاوت از گزارش همپوشانی Google Analytics نیست.

در ویدیوی خود، آنها عمدتا تفاوت بین GA و Crazy Egg را توضیح دادند و اینکه چگونه استفاده از این ابزار به وب سایت کاربران کمک می کند تا بیشتر رشد کند.
یک اسکریپت بسیار جذاب را وارد کنید: هنگامی که یک بررسی انجام می دهید، قدم بعدی ایجاد یک ویدیو اسکریپت بسیار جذاب است. در طول فرآیند اسکریپت، اطمینان حاصل کنید که به تمامی ایرادهای مشتریان احتمالی خود پاسخ می دهید و اطمینان حاصل کنید که ویدیو بیش از 2-3 دقیقه طول نخواهد کشید.
  1. چرا کاهش تعداد زمینه های فرم همیشه توصیه نمی شود


IronMountain.com ، یک نرم افزار اطلاعاتی B2B و شرکت مدیریتی است.
در حالی که جریان اصلی خود را حسابرسی می کنند ، این تیم در Mountain Mountain متوجه شد که حتی اگر تعداد بازدیدکننده در صفحه اصلی آنها بالا باشد، کیفیت بازدید به حد مطلوب نیست.
در حالی که شما به راحتی می توانید تعداد ارسال فرم را به روش های مختلف تشویق کنید؛ برای مثال، با کاهش تعداد فیلدها در فرم ها، چنین عملی ممکن است کیفیت را قربانی کند.
ایجاد بازدید کننده کیفی به معنای به جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد آنها می شود که شامل شماره تلفن، نام شرکت و عملکرد کاری و غیره می شود.
با این حال، سخت ترین قسمت این نیست که بازدید کنندگان فرم را پر نمی کنند بلکه اعتبارسنجی اطلاعاتی است که کاربر ارائه می دهد.
تست فرضیه



مزایای تصویر

مخاطبین تمام فیلد ها را به دقت پر می کنند اگر تمام فیلدها معتبر باشند. علاوه بر این، تغییر عنوان فرم تماس از "امروز با ما تماس بگیرید" به "در تماس باشید" منجر به ایجاد جریان های بازدید درست می شود.
نتایج

هدف از این آزمایش افزایش تعداد افراد واجد شرایط است. تکمیل فرم به عنوان واجد صلاحیت در نظر گرفته می شود اگر بازدیدکننده شماره تلفن دقیق را برای تحقیقات فروش ارسال کند، نه به عنوان پشتیبانی یا پرسش درباره استخدام نیرو.
در پایان، تغییر فرم باعث 140% افزایش گردید.
درسهای آموخته شده

در اینجا چند راه وجود دارد که چگونه بهبود کیفیت یک فرم مدرک به این افزایش کمک نمود.
  • بهبود کارایی: بهبود کیفیت فرم مدرک باعث افزایش کارایی تیم فروش شد. این کار به آنها کمک کرد که بیشتر بر روی فروش تمرکز کنند تا اینکه بر روی تعیین صلاحیت و جستجوی مجدد شماره تماس ها.
  • دنبال کردن: گرفتن اطلاعات بیشتری از قبیل عنوان شغلی و نام شرکت و غیره به تیم فروش کمک کرد تا مکاتبات پیگیری خود را بر صنعت مشتریان متمرکز نمایند تا اینکه یک ایمیل عمومی ارسال نمایند.

نکات نهایی

از مطالعات موردی فوق، واضح است که بهینه سازی تبدیل می تواند کسب و کار شما را هم از لحاظ درآمد و هم هدایت رشد دهد.
در اینجا چند راهنمایی اضافی وجود دارد که به شما برای انجام تست تقسیم شده کمک می کند.
- قبل از تست، تحقیق کنید: بررسی داده های تجزیه و تحلیل وب به شما بینشی مناسب برای تست A / B ارائه می دهد. این امر به شما کمک می کند تا بیشتر در مورد مخاطبین وب سایت خود بدانید و نیز در مورد اینکه چه چیزهایی از ادامه کار آنها جلوگیری کنید بیشتر بفهمید.
- مخاطب را هدایت کنید: تبدیل یک بازدید کننده به یک مشتری، تنها آغاز کار است. برای کسب و کار پایدار، اطمینان حاصل کنید که مخاطب را در سراسر فرآیند فروش خود با گوش دادن به نیازهای آنها و جواب دادن به سوالاتشان هدایت می کنید.
مقاله 3 تاکتیک اثبات شده تست A B برای بهبود میزان تبدیل