یکی از نخستین موضوعاتی که در نطق اصلی کنفرانس I/O مطرح شد، آغاز به کار Google ai بود. گوگل سرویس جدید خود را با هدف «آوردن مزایای هوش مصنوعی برای همه» راه اندازی کرده؛ کلکسیونی از محصولات مختلف و تیم های آلفابت که روی حوزه هوش مصنوعی متمرکز گشته اند.

به جز این، پروژه های متعددی در دستور کار Google.ai قرار دارند که از جمله آن ها می توان به استفاده از شبکه های عصبی برای ساخت شبکه های عصبی بهتر و پروژه ای دیگر برای به کارگیری قدرت تشخیص هوش مصنوعی در حوزه سلامت اشاره نمود. گوگل برای انجام پروژه دوم با آسیب شناسان وارد همکاری شده تا قادر به ساخت شبکه های عصبی ای باشد که می توانند تکثیر سلول های سرطانی در غدد لنفاوی را تشخیص بدهند.

هدف گوگل این است که به کمک هوش مصنوعی دقت تشخیص این سلول ها را به میزان %85 برساند، دقتی که تا کنون با روش های انسانی حداکثر %70 بوده است. اما کاربرد دیگر Google.ai در حوزه سلامت و درمان ارتقای دقت توالی یابی DNA و کمک به کشف حقایق بیشتر در مورد کدهای ژنتیکی انسان خواهد بود.
همچنین یادگیری ماشینی می تواند خواص مولکول ها را تشخیص داده و از زمان پردازش کامپیوتری لازم برای این کار به میزان قابل توجهی بکاهد. البته همه چیز در Google.ai جدید نیست و لزوما به حوزه سلامت و درمان ارتباطی ندارد. مثلا قابلیت auto-draw گوگل یکی از مواردی است که از Google.ai قدرت می گیرد.




گوگل کلیه سرویس های هوش مصنوعی خود را در Google.ai جمع آوری می کند - دیجیاتو